handdator

Visa fullständig version : Vad gör en till en älskare överhuvudtaget?


aliquis
2006-04-30, 12:56
Jag måste ha missat något här.

Kwon
2006-04-30, 12:58
Jag måste ha missat något här.

När man älskar med någon är man oftast en älskare :)

Fast å andra sidan kan man vara en älskare av gamla A-team avsnitt, gammal litteratur och musik från 60-talet också! :thumbup:

Baan
2006-04-30, 12:58
du vet själv när du ligger där.

Kwon
2006-04-30, 12:59
Jag är en älskare av sådana här trådar! :D

Jag är en älskare av låg humor a la glocalnet.

Eller, man skulle nog säga connoisseur/finsmakare av låg humor.

Griip
2006-04-30, 13:00
DÄrFÖR!!!

Kwon
2006-04-30, 13:03
Well aliquis, you need to make love to someone to become a "real" lover.

That's what i am assuming you mean.

SO! Grab a chick at the closest bar and start makin' love!

Oh and while doin' it, wear that T-shirt with two pigs doin' it with the text "Makin' Bacon!".

Adds some humor to it as well!

Keep on truckin' bro! :thumbup:

/Kwone

aliquis
2006-04-30, 13:16
Bwah, jag kan ju inte bara grabba någon.

Dels är det ju få som är veganer, o vem vill grabba någon som äter döda djur?
Dels tar jag ju aldrig reda på om de är veganer.
Och slutligen även om de var veganer så hade de ju med största sannolikhet inte varit något att ha.

Men alltsammans är kanske bara ursäkter för att jag inte vågar, eller vill, eller något, jag vet inte. Jag bryr mig inte särskilt mycket heller.

Dessutom vad skall jag med random okänd människa på en bar att göra med.

Kwon
2006-04-30, 13:18
Bwah, jag kan ju inte bara grabba någon.

Dels är det ju få som är veganer, o vem vill grabba någon som äter döda djur?
Dels tar jag ju aldrig reda på om de är veganer.
Och slutligen även om de var veganer så hade de ju med största sannolikhet inte varit något att ha.

Men alltsammans är kanske bara ursäkter för att jag inte vågar, eller vill, eller något, jag vet inte. Jag bryr mig inte särskilt mycket heller.

Well, eftersom du måste ha en som också är vegan så är ju utbudet också mindre! Då blir det svårare!

Finns det inga möten / träffar för veganer? Någon organisation där ni träffas etc?

http://www.ronnie.cz/_img/Clanky/1832_3.jpg
http://img136.imageshack.us/img136/7310/ronnieoff4xe.jpg

aliquis
2006-04-30, 13:52
Inte fan vet jag, finns det säkert, men alla veganer är ju skabb o asfula.

Gick på något sufmöte (inte socialdemokraterna om de nu heter samma sak, utan syndikalisttjosan) en gång men då snackade de om någon gruppvåldtäkt på en skola och hur synd det vore om nazisterna utnyttjade det hela genom att sprida främlingsfientlig propaganda mot invandrarna som hade begått den.
Och då kände jag att det nog inte riktigt var för mig.

Gick på något trams miljöpartiet hade också men de snackade bara om någon musikhus och jag ger blanka fan i musik ;)

Kwon
2006-04-30, 14:03
Alltså, du måste ju sondera terrängen under mötena oavsett vad det handlar om.

Ok, du är inte intresserad av musik,men gå dit ändå och kolla. Spela intresserad! Vem vet, du kanske hittar din livspartner där efter ett tag.

Sen finns det ju också en byggarbräda för veganbodybuilders.

Kolla där åsse! :thumbup:

Good luck Bro! Don't give up!

Mental
2006-04-30, 14:11
Älskare är ju den manliga motsvarigheten till älskarinna, dvs den man har vid sidan av sitt oficiella förhållande.

:D

aliquis
2006-04-30, 14:13
Kwon: Och hur många snygga tror du att det finns på ett möte som ungdomsversionen av miljöpartiet har? Ah just det, inte särskilt många ;)

Amerikaner, folk som bort långt borta, internet osv går väl antagligen bort, det blir ju ändå aldrig något med det.

Kwon
2006-04-30, 14:15
Kwon: Och hur många snygga tror du att det finns på ett möte som ungdomsversionen av miljöpartiet har? Ah just det, inte särskilt många ;)

Amerikaner, folk som bort långt borta, internet osv går väl antagligen bort, det blir ju ändå aldrig något med det.

Måste ju finnas fler organisationer / klubbar för ungdomar som är veganer?

Finns säkert européer där åsse, inte bara amerikaner! :thumbup:

aliquis
2006-04-30, 15:07
vegan.nu kanske, men det suger ju, dessutom får man ju ändå aldrig ligga med någon på internet, fullständigt värdelöst är det.

Kwon
2006-04-30, 15:08
vegan.nu kanske, men det suger ju, dessutom får man ju ändå aldrig ligga med någon på internet, fullständigt värdelöst är det.

Men du börjar ju med att knyta kontakten på nätet, sen kan ni ju träffas om det klickar/känns bra/hon ser snygg ut.

Larsson
2006-04-30, 15:16
Vill du ligga så får du kanske sänka dina krav lite. Är det bara för en natt spelar det väl ingen roll om hon inte är vegan. Hon lär ju inte äta flintastek i sängen direkt.

shadowfire
2006-04-30, 15:19
vegan.nu kanske, men det suger ju, dessutom får man ju ändå aldrig ligga med någon på internet, fullständigt värdelöst är det.
Nätet är nästan säkrare napp på sex än vad krogen är.. :)

Papi
2006-04-30, 15:55
Ok, vet inte om du menar allvar med frågan eller inte, men here goes:
Du får nog sluta med undanflykterna och kanske anstränga dig lite. Sänka kraven vore nog ingen dum ide. Respektera att även om andra inte vill leva som veganer, så är de bra människor ändå.

Annars kan du alltid testa datingsiter som match.com t ex. Det funkar faktiskt!
Den siten är lite seriösare än spraydate också, som mest är Lunarstorm för 20-åringar.

I övrigt är det nog inga problem. Du verkar intelligent och är inte ful, så kör hårt!

shadowfire
2006-04-30, 16:04
Ok, vet inte om du menar allvar med frågan eller inte, men here goes:
Du får nog sluta med undanflykterna och kanske anstränga dig lite. Sänka kraven vore nog ingen dum ide. Respektera att även om andra inte vill leva som veganer, så är de bra människor ändå.

Annars kan du alltid testa datingsiter som match.com t ex. Det funkar faktiskt!
Den siten är lite seriösare än spraydate också, som mest är Lunarstorm för 20-åringar.

I övrigt är det nog inga problem. Du verkar intelligent och är inte ful, så kör hårt!
Bra skrivet! :thumbup:

nemd
2006-04-30, 16:06
Varför ska man alltid ligga. Det är skitskönt att sitta också. Och varför ska man alltid nuppa när man kan dra en skinbanjo?! Maj gadd.

aliquis
2006-04-30, 16:20
Men du börjar ju med att knyta kontakten på nätet, sen kan ni ju träffas om det klickar/känns bra/hon ser snygg ut.Orka, slöseri med tid.

aliquis
2006-04-30, 16:21
Nätet är nästan säkrare napp på sex än vad krogen är.. :)Ofta, och du ser, ingen som helst vits med krogen då ;)

aliquis
2006-04-30, 16:22
Ok, vet inte om du menar allvar med frågan eller inte, men here goes:
Du får nog sluta med undanflykterna och kanske anstränga dig lite. Sänka kraven vore nog ingen dum ide. Respektera att även om andra inte vill leva som veganer, så är de bra människor ändå.

Annars kan du alltid testa datingsiter som match.com t ex. Det funkar faktiskt!
Den siten är lite seriösare än spraydate också, som mest är Lunarstorm för 20-åringar.

I övrigt är det nog inga problem. Du verkar intelligent och är inte ful, så kör hårt!Match.com är ju en betaltjänst, jag är lite emot att tjäna pengar på errr.. socialt samspel, whatever. Gäller krogen egentligen också. Tycker att det är en ful sak att tjäna pengar på.

Yankeee
2006-04-30, 16:24
Orka, slöseri med tid.

Du har mycket annat viktigt att göra?

Griip
2006-04-30, 16:25
Match.com är ju en betaltjänst, jag är lite emot att tjäna pengar på errr.. socialt samspel, whatever. Gäller krogen egentligen också. Tycker att det är en ful sak att tjäna pengar på.


Mm fult att folk tjänar pengar på Mcdonalds också.. ska dem tjäna pengar på att jag ska överleva?? helt sjukt

Löjtnant Blank
2006-04-30, 16:54
aliquis, med din inställning kommer du att förbli oskuld hela livet. Du bara gnäller, gnäller, gnäller på allt. Vad gör dig glad (förutom tv-spel och grönsaker)? Du och impegas är så bittra, pessimistiska och avundsjuka att det nästan är skrattretande (men mest är det jobbigt att läsa, eftersom ni är bittra på ett tråkigt sätt).

Kwon
2006-04-30, 16:57
Orka, slöseri med tid.

Orka skapa tre trådar om detta ämne, som du tydligen brinner för/orkar lägga ner energi på?

Seså, walk teh walk! :thumbup:

Piranha
2006-04-30, 17:09
Att älska är ju en konst.

Jag är nog mer av en knullkille.

Tolkia
2006-04-30, 17:09
Kwon: Och hur många snygga tror du att det finns på ett möte som ungdomsversionen av miljöpartiet har?
Med största säkerhet ungefär lika många, procentuellt sett, som bland resten av befolkningen. Därmed inte sagt att du nödvändigtvis kommer att se dem, om du har "allamiljöpartisterochveganerochandrabrudarserskabb igaut"-glasögon på dig. De skyddar effektivt. :D

Vilken tur i sammanhanget att tjejer är sådana irrationella, obegripliga varelser som väljer partner efter så svårbegripliga mallar (och inte efter det man kanske tror är "standardmallen"). Det är bara att kolla in lite par på stan och i bekantskapskretsen så inser man att det är mycket som en utomstående inte begriper som är med i bilden.

aliquis
2006-04-30, 17:23
aliquis, med din inställning kommer du att förbli oskuld hela livet. Du bara gnäller, gnäller, gnäller på allt. Vad gör dig glad (förutom tv-spel och grönsaker)? Du och impegas är så bittra, pessimistiska och avundsjuka att det nästan är skrattretande (men mest är det jobbigt att läsa, eftersom ni är bittra på ett tråkigt sätt).De gör mig inte glad ;)

aliquis
2006-04-30, 17:23
Orka skapa tre trådar om detta ämne, som du tydligen brinner för/orkar lägga ner energi på?

Seså, walk teh walk! :thumbup:Jag har inte ett skit att göra idag, inget skoj iaf.

aliquis
2006-04-30, 17:25
Med största säkerhet ungefär lika många, procentuellt sett, som bland resten av befolkningen. Därmed inte sagt att du nödvändigtvis kommer att se dem, om du har "allamiljöpartisterochveganerochandrabrudarserskabb igaut"-glasögon på dig. De skyddar effektivt. :D

Vilken tur i sammanhanget att tjejer är sådana irrationella, obegripliga varelser som väljer partner efter så svårbegripliga mallar (och inte efter det man kanske tror är "standardmallen"). Det är bara att kolla in lite par på stan och i bekantskapskretsen så inser man att det är mycket som en utomstående inte begriper som är med i bilden.Vettefan om jag förstod poängen, tyvärr.

Tolkia
2006-04-30, 17:57
Vettefan om jag förstod poängen, tyvärr.
Poängen var ungefär att det går att säga tusen och åter tusen saker om vad som gör en åtråvärd, men i det enskilda fallet kommer det ändå att handla om något helt annat än hur snygg man är (kropp såväl som ansikte) och hur bra man är i sängen. Tjejer har spekulerat i vad killar "vill ha" sedan urminnes tider, och killar i vad tjejer "vill ha", men när man träffar någon, vad är det då som gör att man känner att just den här människan vill just jag ha? Det är ju på samma sätt som med vänner, man står inte och bedömer en skock för att sedan välja den som bäst motsvarar ens uppfattning om hur en "som är något att ha" skall vara; man träffar någon och känner att DEN HÄR människan är man intresserad av att tillbringa mer tid med, den här människan har något som liksom ... talar till mig. Och det är jävligt svårt att på förhand gissa sig till villka människor man kommer att reagera så på. Därav det ofta observerade förhållandet att man träffar ett par och tänker "Men vad ser hon hos honom?" eller tvärt om. Och det är väl egentligen tur.

Big_Vik
2006-04-30, 17:59
Man ska ha knullat något.

Vad gäller din situation så är jag hoppfull. Du är ju ingen fuling direkt och jag vet skitfula killar som knökat snygga brudar. Bara köra på :thumbup:

Yankeee
2006-04-30, 18:00
Poängen var ungefär att det går att säga tusen och åter tusen saker om vad som gör en åtråvärd, men i det enskilda fallet kommer det ändå att handla om något helt annat än hur snygg man är (kropp såväl som ansikte) och hur bra man är i sängen. Tjejer har spekulerat i vad killar "vill ha" sedan urminnes tider, och killar i vad tjejer "vill ha", men när man träffar någon, vad är det då som gör att man känner att just den här människan vill just jag ha? Det är ju på samma sätt som med vänner, man står inte och bedömer en skock för att sedan välja den som bäst motsvarar ens uppfattning om hur en "som är något att ha" skall vara; man träffar någon och känner att DEN HÄR människan är man intresserad av att tillbringa mer tid med, den här människan har något som liksom ... talar till mig. Och det är jävligt svårt att på förhand gissa sig till villka människor man kommer att reagera så på. Därav det ofta observerade förhållandet att man träffar ett par och tänker "Men vad ser hon hos honom?" eller tvärt om. Och det är väl egentligen tur.

Det är nog första gången du får ett par :bow: :bow: av mig ;)


Fast det var nog för att du skrev en svordom, annars vetifan :confused: