handdator

Visa fullständig version : popup problem


challe balle
2006-04-29, 18:52
jag har problem med jävla reklam som poppar upp hela tiden fast jag inte är inne på någon sida (nej inget porr). jag fick det sen jag ladda ner massa crack och sånt och nu har det bara blivit värre. nu kommer det massa spyaware program och lägger sig i datorn också. jag har testat några olika program för att ta bort det men det funkar inte, vad ska jag göra?

_Robbie_
2006-04-29, 19:06
Formatera?

mangemani
2006-04-29, 19:07
hade samma förut,det är en worm.
bara att formatera om HD,inget annat du kan göra tyvär.

challe balle
2006-04-29, 19:08
hade samma förut,det är en worm.
bara att formatera om HD,inget annat du kan göra tyvär.

är inte så jävla bra på datorer, men det är när allt försvinner från datorn och man måste börja om?!

Loke
2006-04-29, 19:08
sluta använda internet explorer burkar lösa en del...

mangemani
2006-04-29, 19:16
är inte så jävla bra på datorer, men det är när allt försvinner från datorn och man måste börja om?!


japp,tyvär,och om du inte har pationerat HD din och då laggt viktiga saker du har laddat hem/sparat på en av partionerna,så rycker dom också tyvär.
man har du pationerat så att själva windows ligger på en liten del av HD så tas enbart windows och dess filer bort,alltså du formaterar bara windows.

formatera om och använd sen firefox istället för explorer,firefox skyddar mot popups.

King Grub
2006-04-29, 19:48
Att formatera hårddisken är ju sista utvägen.

Ladda hem Spy Sweeper och fixa.

challe balle
2006-04-29, 19:50
Att formatera hårddisken är ju sista utvägen.

Ladda hem Spy Sweeper och fixa.

det har jag gjort men det funkar inte heller, den hittar många som den tar bort men det är fortfarande samma.

King Grub
2006-04-29, 19:53
I felsäkert läge?

Och så använder du ett bra antivirus (Kaspersky, Nod32, BitDefender, t ex), och kör det också. I felsäkert läge. Ewido är också bra, för trojaner.

challe balle
2006-04-29, 20:24
I felsäkert läge?

Och så använder du ett bra antivirus (Kaspersky, Nod32, BitDefender, t ex), och kör det också. I felsäkert läge. Ewido är också bra, för trojaner.
vet inte riktigt vad du menar med felsäkert läge, och jag har norton antivirus, borde va ganska bra eller?

Larsson
2006-04-29, 20:25
Du har ingen kompis som är duktig på datorer som kan hjälpa dig?

Spawn
2006-04-29, 20:47
jag har problem med jävla reklam som poppar upp hela tiden fast jag inte är inne på någon sida (nej inget porr). jag fick det sen jag ladda ner massa crack och sånt och nu har det bara blivit värre. nu kommer det massa spyaware program och lägger sig i datorn också. jag har testat några olika program för att ta bort det men det funkar inte, vad ska jag göra?

haha alltså detta är nästan ett mirakel men ni får tro vad ni vill. Jag hade samma problem med burken hos farsan så jag blev så förbannad då jag skrev ett arbete och mitt i allt kom en popup up från typ ingen stans jag skulle stänga ner skiten och så trycker jag ner mitt arbete och råkar i all hastighet trycka på enter dvs vill du spara ditt arbete [nej] enter så jävla sur på alla dessa popups så jag dängde till datorn av ren ilska och har inte haft en sen dess :) :thumbup:

aliquis
2006-04-29, 22:22
inte ladda ner crackprogram från interwebben? :D

aliquis
2006-04-29, 22:23
sluta använda internet explorer burkar lösa en del...Inte om han laddar ner o kör cracks som innehåller skiten med flit.

aliquis
2006-04-29, 22:23
japp,tyvär,och om du inte har pationerat HD din och då laggt viktiga saker du har laddat hem/sparat på en av partionerna,så rycker dom också tyvär.
man har du pationerat så att själva windows ligger på en liten del av HD så tas enbart windows och dess filer bort,alltså du formaterar bara windows.

formatera om och använd sen firefox istället för explorer,firefox skyddar mot popups.Han kan ju göra backup på filerna före i vilket fall som helst om han vill.

Firefox skyddar inte mot dumma användare.

aliquis
2006-04-29, 22:24
vet inte riktigt vad du menar med felsäkert läge, och jag har norton antivirus, borde va ganska bra eller?tryck in F8 flera ggr mellan det att biosskärmen visas på datorn och det att windowsloggan dyker upp, då kommer en meny upp där du kan välja felsäkert läge.

mangemani
2006-04-29, 22:27
Han kan ju göra backup på filerna före i vilket fall som helst om han vill.

Firefox skyddar inte mot dumma användare.

jo,iof sej så kan han ju gör det,men om han nu har en massa som han vill ha kvar som ligger på uppåt 150-200 gig tex så kan det bli jäkligt drygt att sitta och göra backups,men det är väl smällar man får ta=/


nej,det gör den inte,men "vanliga" popups så att säga,skyddar ju inte mot worms och liknande.

aliquis
2006-04-30, 02:02
jo,iof sej så kan han ju gör det,men om han nu har en massa som han vill ha kvar som ligger på uppåt 150-200 gig tex så kan det bli jäkligt drygt att sitta och göra backups,men det är väl smällar man får ta=/


nej,det gör den inte,men "vanliga" popups så att säga,skyddar ju inte mot worms och liknande.Äsch, inte krångligare än att låta disk så det räcker till eller att köpa en ny, hellre det än att bli av med alla sina filer.

Det var ju inte vanliga popups han hade.

challe balle
2006-04-30, 10:58
tryck in F8 flera ggr mellan det att biosskärmen visas på datorn och det att windowsloggan dyker upp, då kommer en meny upp där du kan välja felsäkert läge.
okej, men startar datorn som den ska då igen och det är bara att sätta igång scan med spy sweeper?

King Grub
2006-04-30, 13:01
okej, men startar datorn som den ska då igen och det är bara att sätta igång scan med spy sweeper?

Då startar datorn i vad som kallas "felsäkert läge", där bara dom nödvändigaste sakerna för att styra datorn laddas in. Virus och spyware tas lättast bort i detta läge, då dom har mindre chans att nästla sig in i processer.

challe balle
2006-04-30, 15:03
Nu har jag gjort som du tipsade king grub men utan resultat. den hittade ingenting.