handdator

Visa fullständig version : När deffen för vissa stannar till


tinkerbell
2006-04-29, 09:46
Tja ...

Ibland träffar man på sig personer här på brädan som gör en tråd angående om att deras deff har stannat till, dom går inte ner i vikt lika effektivt som i inledningen.

Oftast får dom som svar att öka på cardion och minska ännu mera på maten vilket för mig låter mest passande då de handlar om att förbruka mer än vad man stoppar in i sig.

Andra ger som svar att vila ifrån cardion 2-3 dagar och äta mer mat i form av kolhydrater.

Då undrar jag, varför detta? Handlar de inte om kalori in och kalori ut för att minska i vikt?

Tacksam för svar...

t

Slartibartfast
2006-04-29, 09:58
Andra ger som svar att vila ifrån cardion 2-3 dagar och äta mer mat i form av kolhydrater.


Huh?

Då undrar jag, varför detta? Handlar de inte om kalori in och kalori ut för att minska i vikt?


Ja.

tinkerbell
2006-04-29, 10:00
Huh?.


Ja, ibland får folk som svar att sluta köra cardio i 2-3 dagar och äta (lite mer än vad dieten erbjuder)

King Grub
2006-04-29, 10:02
Alla som svarar vet inte hur mänsklig metabolism fungerar, utan går mer efter "känsla" och "funkar för mig", trots att det kanske är helt andra faktorer som legat bakom att ett visst upplägg "funkat". Det kanske t o m är trots att man gjort en viss sak tidigare som man lyckats med det man föresatt sig, inte tack vare.

tinkerbell
2006-04-29, 10:04
Alla som svarar vet inte hur mänsklig metabolism fungerar, utan går mer efter "känsla" och "funkar för mig", trots att det kanske är helt andra faktorer som legat bakom att ett visst upplägg "funkat". Det kanske t o m är trots att man gjort en viss sak tidigare som man lyckats med det man föresatt sig, inte tack vare.

Okej, så det är då inget att tänka på, ex 'ja ska äta mer nu för att gå ner'.

Då är de bara till att följa kalori in och ut processen för en lyckad viktminskning? Och inget annat.

tinkerbell
2006-04-29, 10:09
Kom upp med en till tanke ...

Ibland hävdar folk att dom inte går ner i vikt även om dom håller kcal-intaget lågt och att dom tränat mycket och verkligen legat på ett underskott, hur ligger de till där?

Ligger dom på överskott utan en aning?

Trance
2006-04-29, 10:17
Kom upp med en till tanke ...

Ibland hävdar folk att dom inte går ner i vikt även om dom håller kcal-intaget lågt och att dom tränat mycket och verkligen legat på ett underskott, hur ligger de till där?

Ligger dom på överskott utan en aning?

Att beräkna sin exakta förbrukning är extremt svårt utan att ha tillgång till riktig utrustning och kunnande. Det är vad jag tror.

tinkerbell
2006-04-29, 10:20
Att beräkna sin exakta förbrukning är extremt svårt utan att ha tillgång till riktig utrustning och kunnande. Det är vad jag tror.

Tycker de du säger låter bra, känns bra att få veta att de alltid handlar om kalori in och ut :)