handdator

Visa fullständig version : Avgör armmåttet personens rang?


Cykelmannen
2006-04-29, 03:35
För att göra en jättelång historia lång..

Jag låg och reppade på 55 kg i bänkpressen, mellan första och andra sättet kom det fram en biff och frågade om han fick köra emellan. Visst, sa jag och lät honom ta befälet över bänkpressen. Han gick raka vägen och satte på 125 kg till, alltså till 180 kg.. sen när han var klar bara drog han. - Hallå, du glömde ta av vikterna! - Äsch, det lär du fixa själv. Jaha, jag tog av vikterna och fortsatte på mina 55 kg, då kommer samma kille fram igen och ber om att få köra emellan på nytt.. - Ja, om du tar bort vikterna efter dig så. Visst visst. Grejen var att han tvärtom tog bort 5 kg, så han hade 50 kg på stången.. sedan gjorde han låååångsamma repetitioner.. kanske 50 st.. jag blev förbannad förstås då det var uppenbart att han gjorde så bara för att retas.. Då kom det otroliga uttalandet!!! - Jag är större än dig, jag gör som jag vill.

Till saken hör att denna man kan vara runt dubbelt så gammal som mig och är polare med gymägaren, så att säga till där lönar sig inte.

Frågan är väl egentligen, är det okej att köra emellan om man vet att man kör på helt andra vikter än den man går emellan? Det är sjukt att armmåttet verkar avgöra personers rang innanför gymmets väggar.

Ett annat exempel: På ett annat gym, en annan tid, i en annan omgivning.. så satt jag och körde sittande hantelpress 2 meter framför en spegel. Plötsligt kommer en biff fram och ska ha hantlarna som ligger på hyllan mellan mig och spegeln.. okej, men han tar säker 20 sek på sig att greppa och lyfta hantlarna. Jag har aldrig sett en otränad person göra en sån sak. Det är som att vissa "biffar" tror de kan göra vad f*n som helst. Jag skällde ut honom.. men det hjälpte föga.. snart var han där igenom och gick framför mig flera gånger när jag reppade.

:confused:

nemd
2006-04-29, 03:48
Det är tragiskt. Men bara säg nej om nån frågar om denne kan köra emellan. Gå och ställ dig framför honom och kör lite raka marklyft nån gång...

Tigerkotten
2006-04-29, 03:49
Finns skitstövlar helt enkelt, hade aldrig låtit personen gå i mellan om han hade gjort störat sig 1 gång tidigare. Man gör bara inte så, man tar av sina vikter eller får hjälp av den man kört mellan. Man går bara inte iväg.

Inte ens att lägga på så mycket vikter hade jag gillat, då det tar fan bra tid att lägga på så mycktet vikter och sedan ska dom bort också.

mangemani
2006-04-29, 03:58
på mitt gym är det inte så.
jag är störst på mitt gym och inte bahandlar jag folk respektlöst för det(om inte dom behandlar mej respektlöst dvs),jag känner inte att jag kan göra vad jag vill även om jag nu känner dom som har hand om gymmet och bestämmer samt är väl bekanta med dom andra,utan jag följer reglerna och sköter mitt.

är alltid vänlig mot folket där,men om det som du nu skrev skulle hända mej,alltså att dom lämnar kvar vikterna(som man inte får göra) och man sen säger till dom och dom sen kläcker ur sej en sån där iq befriad kommentar(dvs behandlar en respektlöst),då har jag vissa befogenheter att "straffa" dom,och tro mej,skulle inte tveka på att dela ut det "straffet"...tur är så har det aldrig gått så långt.

men iaf,störst betyder INTE att man kan behandla andra respektlöst och slänga ur sej en massa dumheter.

grisbil3n
2006-04-29, 03:59
hade aldrig låtit personen gå i mellan om han hade gjort störat sig 1 gång tidigare.

Det hade du nog :thumbup:

Cykelmannen
2006-04-29, 04:05
Nej, jag antar nog att de flesta här på forumet håller med om att störst inte kan bete sig hur som helst. Ändå är det ett faktum att sånt händer. Jag har ännu en historia men den här gången om en bekant till mig:

Han gick till bänkpressen (konstigt att det alltid är där det händer!?) och såg att den var ledig, han började plocka på vikter. Precis när han är på väg att sätta på vikterna dyker en biff upp och påstår att han hade "paxat bänken med blicken" på så sätt att han väntat på att bänken skulle bli ledig men varit så långt ifrån den vid tillfället att min bekante hann dit före. Det slutade med att biffen tvingade till sig bänken.. ja hur som helst, min bekante gick till gymägare för att klaga på detta beteende, då kom ett otroligt uttalande från gymägaren: - Åja, om han är så mycket större än dig så är du så god och flyttar på dig :confused: :confused:

grisbil3n
2006-04-29, 04:09
Det är ju onekligen naturens ordning. Man har olika perspektiv.

Cykelmannen
2006-04-29, 04:12
Jag föreslår att ett gym går i bräschen för att ta itu med de här problemen genom att sätta priset för fyramånaderskort med hjälp av formeln: (Kroppsvikten + PB i bänkpress) * 2 :D

nemd
2006-04-29, 05:31
Jag föreslår att ett gym går i bräschen för att ta itu med de här problemen genom att sätta priset för fyramånaderskort med hjälp av formeln: (Kroppsvikten + PB i bänkpress) * 2 :D

Lol :D

hangatyr
2006-04-29, 06:28
jag har paxat bänken med blicken!? så vansinnigt, vart fan tränar du?

Jishuku
2006-04-29, 07:19
Hm.. aldrig varit med om nåt sånt.. eller jo, förresten. Men inte i någon stad.. inte för att vara fördomsfull mot folk som bor ute i "bushen", men enda gången något sånt hänt mig var på just ett sånt gym ute i ingenstans. I alla större samhällen/städer jag tränat i har jag aldrig varit med om något sådant.

Tragiskt vilket som.

skaparn
2006-04-29, 07:44
För att göra en jättelång historia lång..

Jag låg och reppade på 55 kg i bänkpressen, mellan första och andra sättet kom det fram en biff och frågade om han fick köra emellan. Visst, sa jag och lät honom ta befälet över bänkpressen. Han gick raka vägen och satte på 125 kg till, alltså till 180 kg.. sen när han var klar bara drog han. - Hallå, du glömde ta av vikterna! - Äsch, det lär du fixa själv. Jaha, jag tog av vikterna och fortsatte på mina 55 kg, då kommer samma kille fram igen och ber om att få köra emellan på nytt.. - Ja, om du tar bort vikterna efter dig så. Visst visst. Grejen var att han tvärtom tog bort 5 kg, så han hade 50 kg på stången.. sedan gjorde han låååångsamma repetitioner.. kanske 50 st.. jag blev förbannad förstås då det var uppenbart att han gjorde så bara för att retas.. Då kom det otroliga uttalandet!!! - Jag är större än dig, jag gör som jag vill.


Ja, det andra setet körde jag faktiskt bara för att retas, men, jag är större än dig, jag gör vad jag vill.

kharon
2006-04-29, 07:47
Fråga om han tror han är nåt bara för att han är störst/större än dig!

Eller om han inte kan visa lite hänsyn till nybörjarna fast han är så stor/större...

Ryska_raketen
2006-04-29, 07:59
Haha, låter helt jävla sjukt det här. Vart tränar du? Hur stor är biffen? Har han 40 armar och tar 200 i benk :laugh:

Piranha
2006-04-29, 08:15
Nej knäböjsdjupet avgör personens rang.

Herkulez
2006-04-29, 08:36
lugn cykelmannen, fortsätt träna hårt så kommer din tid med om 20år när du får bete dig likadant :thumbup:

mathor
2006-04-29, 08:45
Jag tror inte på dina historier, de ser fabricerade ut.

Niclaaas
2006-04-29, 08:53
idioter kommer i alla storlekar

shadowfire
2006-04-29, 09:20
Personerna du beskrev verkar ha mer massa i armarna isf än innanför pannbenet... simple as that o de finns överallt. Bara o ignorera, lobotomi är obotligt.

-=(WatchTower)=-
2006-04-29, 09:30
Nästa gång gubben kommer med sitt bedrägliga beteende gör följande:

När han vilar mellan settet, skruva av locket på din vattenflaska och se till att fånga hans uppmärksamhet! Under tiden du gör det, harkla dig ordentligt och lägg en spottloska i flaskan. Skruva på locket och vänta tills han börjar köra. Under tiden han reppar sina "onödigt många provocera set" häll innehållet i vattenflaskan rätt i ansiktet på honom!

Mr. Moose
2006-04-29, 09:34
Låt dom hållas.

Innerst inne är dom bara små osäkra pojkar i för stora kroppar.

Jag tycker faktiskt synd om dom, måste va ett trist liv om det enda sättet för dom att hävda sig är att racka ner på dom som är mindre.

Claes

Metal_boy_
2006-04-29, 09:42
Har du stor snopp?


Isf:

"Jag är större än dig jag får göra som jag vill"

Du: Hänger ut dasen och säger "jasså?" :naughty:

bluelight
2006-04-29, 09:48
Har du stor snopp?


Isf:

"Jag är större än dig jag får göra som jag vill"

Du: Hänger ut dasen och säger "jasså?" :naughty:

:laugh: metal metal metal..

Bite
2006-04-29, 10:09
Var fan tränar folk där ni stöter på dessa puckon?

Hur kan man vara så extremt töntig? Är det vanligt i södra sverige? ;)

z_bumbi
2006-04-29, 10:13
Nej knäböjsdjupet avgör personens rang.

Inga jävla tyngdlyftare ska komma och tro att de är något, bara för att de vänder 200 kg så..

..hm..

Det var inget!

sehnpaa
2006-04-29, 10:20
Borde inte frågeställningen vara: Avgör frånvaro av hyfs personens rang?

Baan
2006-04-29, 11:03
Inga jävla tyngdlyftare ska komma och tro att de är något, bara för att de vänder 200 kg så..

..hm..

Det var inget!

Sannolikheten är väl sådär nära noll att den snubben som kör atg böj på 200 dyker upp? :D

OnTopic: Självklart ska man vara ödmjuk fastän man tycker att man har mer rätt använda någon ställning/maskin/hantlar än någon tunnare snubbe. Jag kan förstå om någon är lite dryg om man bara lökar vid bänkpressen eller så, men inte annars. Märker dock själv att det ändå finns någon rangordning på gymmet utefter storlek, fastän personen som har storleken kan vara trevlig så blir han ändå bemött med respekt (kanske att ta i men wtf).

Arf Pingvin
2006-04-29, 11:11
Trist attityd det verkar vara på det där gymmet. Där jag tränar är de största pojkarna trevliga och behandlar folk med respekt. Okej att de brer ut sig lite när de väl har fått en bänk men de kör ju seriöst och lallar inte på som gängen med 17-åringar...

aliquis
2006-04-29, 11:50
För att göra en jättelång historia lång..

Jag låg och reppade på 55 kg i bänkpressen, mellan första och andra sättet kom det fram en biff och frågade om han fick köra emellan. Visst, sa jag och lät honom ta befälet över bänkpressen. Han gick raka vägen och satte på 125 kg till, alltså till 180 kg.. sen när han var klar bara drog han. - Hallå, du glömde ta av vikterna! - Äsch, det lär du fixa själv. Jaha, jag tog av vikterna och fortsatte på mina 55 kg, då kommer samma kille fram igen och ber om att få köra emellan på nytt.. - Ja, om du tar bort vikterna efter dig så. Visst visst. Grejen var att han tvärtom tog bort 5 kg, så han hade 50 kg på stången.. sedan gjorde han låååångsamma repetitioner.. kanske 50 st.. jag blev förbannad förstås då det var uppenbart att han gjorde så bara för att retas.. Då kom det otroliga uttalandet!!! - Jag är större än dig, jag gör som jag vill.Idiot, skit i att låta honom eller kanske någon köra emellan senare, så får de väl se om de tycker det är bätter...

Klart du kan säga till ändå, men framförallt låt honom aldrig få köra emellan i framtiden.
Synd att han ens fick det andra gången.

Och du behöver inte på något sätt skämmas för att du reppar på 55kg heller, det kommer, med bättre teknik, mer mat och fler år.
Till saken hör att denna man kan vara runt dubbelt så gammal som mig och är polare med gymägaren, så att säga till där lönar sig inte.

Frågan är väl egentligen, är det okej att köra emellan om man vet att man kör på helt andra vikter än den man går emellan? Det är sjukt att armmåttet verkar avgöra personers rang innanför gymmets väggar.Ok o ok, det är ju upp till dig att bedömma, men jag tycker det är lite störigt när det är stora skillnader, men visst, finns inget annat tillgängligt så. Beror ju även på om DU känner att du ändå vill vila den där tiden, återställer de utrustningen och du inte har någon brådska så är det väl ok?
Ett annat exempel: På ett annat gym, en annan tid, i en annan omgivning.. så satt jag och körde sittande hantelpress 2 meter framför en spegel. Plötsligt kommer en biff fram och ska ha hantlarna som ligger på hyllan mellan mig och spegeln.. okej, men han tar säker 20 sek på sig att greppa och lyfta hantlarna. Jag har aldrig sett en otränad person göra en sån sak. Det är som att vissa "biffar" tror de kan göra vad f*n som helst. Jag skällde ut honom.. men det hjälpte föga.. snart var han där igenom och gick framför mig flera gånger när jag reppade.
:confused:Där är det väl lite mer tveksamt, det är ju jobbigt att stå o vänta på att någon skall bli klar, men jag är nog rätt försiktig med att "störa" genom att ställa mig ivägen (eller sitta rätt framför någon som skall köra böj/mark osv.)

aliquis
2006-04-29, 11:53
Nej, jag antar nog att de flesta här på forumet håller med om att störst inte kan bete sig hur som helst. Ändå är det ett faktum att sånt händer. Jag har ännu en historia men den här gången om en bekant till mig:

Han gick till bänkpressen (konstigt att det alltid är där det händer!?) och såg att den var ledig, han började plocka på vikter. Precis när han är på väg att sätta på vikterna dyker en biff upp och påstår att han hade "paxat bänken med blicken" på så sätt att han väntat på att bänken skulle bli ledig men varit så långt ifrån den vid tillfället att min bekante hann dit före. Det slutade med att biffen tvingade till sig bänken.. ja hur som helst, min bekante gick till gymägare för att klaga på detta beteende, då kom ett otroligt uttalande från gymägaren: - Åja, om han är så mycket större än dig så är du så god och flyttar på dig :confused: :confused:Byt gym.

Visst kan man vänta på utrustning utan att befinna sig där, men om någon då hinner före får man väl skylla sig själv o vänta igen, risken man tar.

Fördelen med vårt gym är väl att alla biffar är styrkelyftare och de är ändå där o tränar i 3 timmar och är hur vänliga som helst så det är inga problem att gå emellan eller göra vafan du vill ändå.

De är nog mest glada att någon annan vill köra, vill få tips, osv.

Cykelmannen
2006-04-29, 11:56
Byt gym.

Visst kan man vänta på utrustning utan att befinna sig där, men om någon då hinner före får man väl skylla sig själv o vänta igen, risken man tar.

Fördelen med vårt gym är väl att alla biffar är styrkelyftare och de är ändå där o tränar i 3 timmar och är hur vänliga som helst så det är inga problem att gå emellan eller göra vafan du vill ändå.

De är nog mest glada att någon annan vill köra, vill få tips, osv.


Det var inte på mitt vanliga gym det här. Det var på ett gym i Stockholm (i en söderförort) ;)

aliquis
2006-04-29, 11:58
Jo, det var det jag skulle säga, om att köra emellan.

Jag brukar inte köra benpress men gjorde det en gång, minns inte vad jag hade på men säg 120kg och det kommer en person och frågar om han får köra emellan, klart han fick.

Bara det att han lade på rätt mycket vikt...

Efteråt plockade jag av till lite lägre igen, säg 140, och körde på igen, och han frågade något i stil med om jag inte skulle köra tyngre eller så.

Tillslut slutar det med att han sitter där med 500kg på benpressen (nordic gym), och jag lägger ner övningen o kör lite bencurl eftersom jag inte orkar vänta på alla vikter och ändå kan köra lite baksida lår.

Hur som helst rörelselängden var den man får från att man hakar av vikten tills att benen är helt utsträcka, djupet var alltså inte lägre än vad de översta stoppen är... Han mer eller mindre satt o duttade med vikten i översta läget.

Hade han då inte kunnat köra djupa pressar på typ hälften av vikten istället?

aliquis
2006-04-29, 11:58
Det var inte på mitt vanliga gym det här. Det var på ett gym i Stockholm (i en söderförort) ;)Klart det går åt helvete hos tokholmarna, flytta upp till norrland eller träna hos oss ;D

Cykelmannen
2006-04-29, 11:59
Klart det går åt helvete hos tokholmarna, flytta upp till norrland eller träna hos oss ;D

Jag bor i Norrland (men kommer inte från Norrland), och här förekommer inga såna oförskämdheter ;)

Diana
2006-04-29, 12:21
Klart det går åt helvete hos tokholmarna, flytta upp till norrland eller träna hos oss ;D
Dont mess with teh Fjollträsk! *grr27* :D

Patetiska människor, som nån sa- små pojkar i för stora kroppar. Säkert lever fanskapen för gymmet och har inget annat sätt att hävda sej på *screwy*

metalboys förslag lät bra :laugh:

palme
2006-04-29, 15:30
Hahahaha ägd.

Spawn
2006-04-29, 15:34
För att göra en jättelång historia lång..

Jag låg och reppade på 55 kg i bänkpressen, mellan första och andra sättet kom det fram en biff och frågade om han fick köra emellan. Visst, sa jag och lät honom ta befälet över bänkpressen. Han gick raka vägen och satte på 125 kg till, alltså till 180 kg.. sen när han var klar bara drog han. - Hallå, du glömde ta av vikterna! - Äsch, det lär du fixa själv. Jaha, jag tog av vikterna och fortsatte på mina 55 kg, då kommer samma kille fram igen och ber om att få köra emellan på nytt.. - Ja, om du tar bort vikterna efter dig så. Visst visst. Grejen var att han tvärtom tog bort 5 kg, så han hade 50 kg på stången.. sedan gjorde han låååångsamma repetitioner.. kanske 50 st.. jag blev förbannad förstås då det var uppenbart att han gjorde så bara för att retas.. Då kom det otroliga uttalandet!!! - Jag är större än dig, jag gör som jag vill.

Till saken hör att denna man kan vara runt dubbelt så gammal som mig och är polare med gymägaren, så att säga till där lönar sig inte.

Frågan är väl egentligen, är det okej att köra emellan om man vet att man kör på helt andra vikter än den man går emellan? Det är sjukt att armmåttet verkar avgöra personers rang innanför gymmets väggar.

Ett annat exempel: På ett annat gym, en annan tid, i en annan omgivning.. så satt jag och körde sittande hantelpress 2 meter framför en spegel. Plötsligt kommer en biff fram och ska ha hantlarna som ligger på hyllan mellan mig och spegeln.. okej, men han tar säker 20 sek på sig att greppa och lyfta hantlarna. Jag har aldrig sett en otränad person göra en sån sak. Det är som att vissa "biffar" tror de kan göra vad f*n som helst. Jag skällde ut honom.. men det hjälpte föga.. snart var han där igenom och gick framför mig flera gånger när jag reppade.

:confused:

du skulle ha dragit till med en fräckis..! Tex. Visst är du större än mig men jag har störst så back off :laugh:

Dumleman
2006-04-29, 15:50
Hade han då inte kunnat köra djupa pressar på typ hälften av vikten istället?
Kan vara en sån som litade blint på vad gympaläraren sa i skolan. Min gympalärare var noga med att se till så ingen körde för djupt i benpressen för då kunde man skada knäna enligt honom så man duttade bara i toppläget.

Röda_Lacket
2006-04-29, 15:59
Jag vet hur det kan vara när jobbiga "biffar" går på samma gym och är små tykna. på mitt gamla gym var det några sådana som kläckte ur sig tex är du klar med handtrallan snart och skrattade med sina polare (när jag curlade med 10 kgs hantlar). Bara att byta gym på mitt nya gym är alla jätte schysta

Spawn
2006-04-29, 17:05
Jag vet hur det kan vara när jobbiga "biffar" går på samma gym och är små tykna. på mitt gamla gym var det några sådana som kläckte ur sig tex är du klar med handtrallan snart och skrattade med sina polare (när jag curlade med 10 kgs hantlar). Bara att byta gym på mitt nya gym är alla jätte schysta

Vilka svin! :whipped:

kimonque
2006-04-29, 17:08
har aldrig stött på något sånt, däremot har det blivit fight om medlemskort m.m. *slap*

heltzonicka
2006-04-30, 16:28
Berättar du hela sanningen nu?
Det finns två olika alternativ i den här historien:

#1 Du gick omkring med stålmannentröja och kaktusar under armhålorna trots att latsen är n00bsmå. Kanske lite skägg klippt som en blixt?

#2 Han är verkligen ett rouvahuvve!

bubbe
2006-04-30, 17:23
har aldrig stött på något sånt, däremot har det blivit fight om medlemskort m.m. *slap*

Tränar du på samma ställe som mig?

Läxade upp ett gäng 17åringar i torsdags som bänkpressade i jeans och vanliga kläder, när jag frågade var och en om deras kort hade allas gått ut......(stod en person vid dörren och bankade, sen släppte han in hela högen)

Jag gav killarna en rekomenadation att köpa motionskort om dom skulle träna igen, men dom skulle nog bara härja och mäta vem som var starkast i bänk just den dagen, för sen gick dom igen.

larre
2006-05-07, 09:46
Tråkigt att folk ska behöva vara så jävliga..
Jag tror dock att du kan hantera sådana situationer snyggare, tex genom att bara skita i det.Vill någon vara ett rövhål och ta min bänkpress så tänker inte jag riskera slagsmål eller penismätning för det, då går jag bort till hantlarna.

Det här kanske låter som en äkta fröken/mamma replik men det är inte kul att reta eller jävlas med någon som det bara rinner av.