handdator

Visa fullständig version : vatten intaget under träningen?


blida
2006-04-28, 17:46
*Hmm,kanske hamnar i fel forum del nu?*

lite fundersam över vätske intaget när man tränar!
varför jag är det är för att ja själv tycker ja dricker nått förjä**a mycket mer vatten än alla andra på gymmet.
på en timme så kanske ja har hällt i mig 1,5-2L vatten.(ibland mer =S)
vet att vätska är bra för kroppen.
men,i rimmliga mängder kanske också?

får jag någon annorlunda påverkan på kroppen och musklernas utveckling även med så hög vatten konsumtion?
eller kanske nått annat bra att veta!

grabben i skogen
2006-04-28, 19:23
*Hmm,kanske hamnar i fel forum del nu?*

lite fundersam över vätske intaget när man tränar!
varför jag är det är för att ja själv tycker ja dricker nått förjä**a mycket mer vatten än alla andra på gymmet.
på en timme så kanske ja har hällt i mig 1,5-2L vatten.(ibland mer =S)
vet att vätska är bra för kroppen.
men,i rimmliga mängder kanske också?

får jag någon annorlunda påverkan på kroppen och musklernas utveckling även med så hög vatten konsumtion?
eller kanske nått annat bra att veta!

Blir du inte jävligt pissnödig?

blida
2006-04-28, 20:57
jo faktist,fast inte under själva träningen..oavsett hur lång tid ja håller på!
blir det inte förens en 30-60min efter träningen.

och det är inte lite som rinner iväg då!

nått som kan vara knasigt med min kropp möjligen!

King Grub
2006-04-28, 21:29
Ha i ett kryddmått salt per liter vatten så rinner vätskan inte rakt genom kroppen på dig utan går till musklerna.

Åse Columbus
2006-04-28, 22:39
Ha i ett kryddmått salt per liter vatten så rinner vätskan inte rakt genom kroppen på dig utan går till musklerna.
inte för att de e mycket......men tänk på saltintaget.......beroende på hur mycket du tränar o hur mycket du dricker under träning

Spawn
2006-04-29, 17:16
Ha i ett kryddmått salt per liter vatten så rinner vätskan inte rakt genom kroppen på dig utan går till musklerna.

Va! förklara vad menar du med att de går ut till musklerna?

King Grub
2006-04-29, 17:17
Va! förklara vad menar du med att de går ut till musklerna?

Utan salt i vattnet passerar vattnet rakt igenom och du kissar ut största delen utan att det går till muskulaturen och återställer vätskebalansen.

http://www.gssiweb.com/reflib/refs/247/SSE78.cfm?pid=38

Spawn
2006-04-29, 17:28
Utan salt i vattnet passerar vattnet rakt igenom och du kissar ut största delen utan att det går till muskulaturen och återställer vätskebalansen.

http://www.gssiweb.com/reflib/refs/247/SSE78.cfm?pid=38

Men låt oss säga att vätskebalansen redan är på topp och du dricker 1l vatten med en tesked salt i passerar det också då eller går det ut för att överbelasta västskebalansen ? *screwy*

o.z.z
2006-04-29, 20:35
*Hmm,kanske hamnar i fel forum del nu?*

lite fundersam över vätske intaget när man tränar!
varför jag är det är för att ja själv tycker ja dricker nått förjä**a mycket mer vatten än alla andra på gymmet.
på en timme så kanske ja har hällt i mig 1,5-2L vatten.(ibland mer =S)
vet att vätska är bra för kroppen.
men,i rimmliga mängder kanske också?

får jag någon annorlunda påverkan på kroppen och musklernas utveckling även med så hög vatten konsumtion?
eller kanske nått annat bra att veta!
du när inte ensam om att dricka mycket...jag häller i mig ca 2-2,5l vatten under ett pass

Samboy
2006-04-30, 23:47
*Hmm,kanske hamnar i fel forum del nu?*

lite fundersam över vätske intaget när man tränar!
varför jag är det är för att ja själv tycker ja dricker nått förjä**a mycket mer vatten än alla andra på gymmet.
på en timme så kanske ja har hällt i mig 1,5-2L vatten.(ibland mer =S)
vet att vätska är bra för kroppen.
men,i rimmliga mängder kanske också?

får jag någon annorlunda påverkan på kroppen och musklernas utveckling även med så hög vatten konsumtion?
eller kanske nått annat bra att veta!

yes sir du är som jag då! jag dricker runt 3-4L vatten per träning..sitter o smådricker hela tiden ..ganska sjukt faktiskt så fort jag stiger in på gymmet så är det första att fylla på flaskan o sedan börja dricka en massa innan jag änns börjat..så mycket jag dricker påvärkar min kropp som attans...får en jävla grov pump i den muskeln jag tränar och är knappt rörlig :D det känns härligt! men sen direkt när man går in till omkläddningsrummet så pissar man så idiotiskt mycket :D

blida
2006-05-01, 10:35
okej,känns ju lite skönt att det är fler en än själv som är en vandrande "vatten depå".

men som nån nämde,salt i vattnet så det inte rinner rakt igenom.

nått som kan bli knasigt om man som i mitt fall häller i sig en jäkla massa vatten och även spetsar det med lite salt så det skall stanna kvar i kroppen.

kan man få nån form av överskott eller så då? (eftersom kroppen har en viss vätske nivå som den ligger på..varken mer eller mindre ungefär)
hinner musklerna dra åt sig vätskan bättre om det saltas lite också?

King Grub
2006-05-01, 12:37
Det är om du dricker för mycket vatten, utan natrium, under träning till svettning, som du kan drabbas av hyponatremi.

http://www.gssiweb.com/reflib/refs/604/SSE_88_Content.cfm?pid=38

Liten Men Fet
2006-05-01, 23:31
Jag skulle nog tycka det var jobbigt att ha 2 liter vatten i magen när jag utför vissa övningar. Stör det inte alls er kameler?

Samboy
2006-05-02, 23:08
Jag skulle nog tycka det var jobbigt att ha 2 liter vatten i magen när jag utför vissa övningar. Stör det inte alls er kameler?


jo då specielt om man ska träna mage! då känns det som man ska spy eller att magsäcken sprängs. men annars ingra problem alls , känns tilloch med grymmt uppikande att dra i sig mycket vatten..kan inte träna bra om jag inte får i mig mycket vatten, då blir jag bara slö. svettas aldrig under träningarna heller.. :D blir bara lite varm men inget mer..vattnet kyler ner mig.

*Edit*

Till Grubb
________

Har börjat tillsätta 1krm salt som du sa , funkar helt utmärkt! blir inte pissenödig alls på ett bra tag!! och det känns bra helt enkelt ;)

blida
2006-05-02, 23:25
nej känner faktist inte av nån form av förhinder eller så pga vatten intaget.
känner mig snarare tvärt om..känns som ja har lite mer energi och blir så mycket svalare och behagligare i kroppen av vattnet.




Provade idag tipsen om salt i vattnet.
tog en styv T-sked (lite lite mindre tom) till varje halv liter vatten.(för mycket salt kanske?)

vet inte hur jag skall tolka det hela,men ja urinerade (pissade) inte lika mycket som tidígare efter träningen.
dock så tyckte ja att jag blev typ degigare/slöare i kroppen av det.


sögs ju att kroppens "renings sys" rensar upp och skickar ut "slagg/bi produkter" när man svetas och urinerar m,m.

så ja kommer nog köra vidare på Osaltat vatten i framtiden.
och lika så fortsätta min vatten konsumtion iom att det inte var nått galet eller kunde bli fel i kroppen.

tack för svaren på en "konstig,dum" fråga.

Winternal
2006-05-07, 16:23
Salt? Jaha, då får man väl börja med det också. *spy*