handdator

Visa fullständig version : kvarg


emil123
2006-04-28, 12:24
Jag har precis köpt kvarg och jag tyckte det luktade förjävligt, ska käka det lite senare till mellanmål, men vad äter ni kvarg med? äter ni det på smörgås? eller något.

tack för svaren

tinkerbell
2006-04-28, 12:29
*Smörgås (med goda kryddor)

*Kvarg blandat med funlight, mycket gott

*Som sås till kött eller kyckling (krydda med viktlök) alternativt något annat.

De var några alternativ, sen finns där många andra. Finns många trådar i Matlagning / Recept angående kvarg.

emil123
2006-04-28, 12:33
*Smörgås (med goda kryddor)

*Kvarg blandat med funlight, mycket gott

*Som sås till kött eller kyckling (krydda med viktlök) alternativt något annat.

De var några alternativ, sen finns där många andra. Finns många trådar i Matlagning / Recept angående kvarg.


tackar! :) Men när du säger Kvarg blandat med funlight, menar du den sockerfria saften då? och kvarg nerblandat i det?

sissa
2006-04-28, 12:36
Prova blanda med vaniljyoghurt. Jag har gjort det med kesella och det är gott. Är det Lidl-kvarg vet jag inte. Köpte den en gång och tyckte inte den var så god då iallafall.

Kolla här förresten; http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=57828

tinkerbell
2006-04-28, 13:41
tackar! :) Men när du säger Kvarg blandat med funlight, menar du den sockerfria saften då? och kvarg nerblandat i det?

Du tar önskad mängd kvarg och häller in i en skål och häller över önskad mängd funlight och blandar till en bra konstitens, svårare blir de inte.

Ja, Funlight, den sockerfria saften :)

emil123
2006-04-28, 14:25
Du tar önskad mängd kvarg och häller in i en skål och häller över önskad mängd funlight och blandar till en bra konstitens, svårare blir de inte.

Ja, Funlight, den sockerfria saften :)


haha *whatever* det låter jävligt äckligt, men det måste jag prova, är det ett bra mellanmål eller?

tinkerbell
2006-04-28, 15:04
haha *whatever* det låter jävligt äckligt, men det måste jag prova, är det ett bra mellanmål eller?

Inte många här på forumet som tycker de är äckligt.

Om det är ett bra mellanmäl?

Givetvis, alltid bra med långsamt protein i form av kasein, så ja.

maRRtin
2006-04-28, 15:05
Brukar köra det i mixern med en liten skvätt mjölk och färska frukter, smakar finfint.

Cerberus
2006-04-28, 15:06
Det blir svingott, att äta kvarg utan smaksättning är fruktansvärt..

kvarg, fun light, goda frysta bär, lite lightsylt, blir som glass!! Mums som fan!

tinkerbell
2006-04-28, 15:11
Tur att de dök upp några medlemar ifrån forumet som faktiskt tycker de smakar bra :thumbup:

emil123
2006-04-28, 15:28
hehe okej, tack till alla. Utan någonting smakar det krämfräsch. Men jag ska prova allas förslag! =)

Fartman
2006-04-28, 15:33
Naturellt! :thumbup:

boka
2006-04-29, 18:45
Tjenare men alltstå varför är kvarg så bra?, eller är det bra?
Mkt protein eller?, har inte fattat riktigt:)

MUGEN
2006-04-29, 18:52
Naturellt! :thumbup:

i hear that


Tjenare men alltstå varför är kvarg så bra?, eller är det bra?
Mkt protein eller?


helt rätt ute, ligger i runda slängar på cirka 13 g kvalitiativt kasein-protein per 100g. och det är väll bra om man anser sig behöva det

Fed up
2006-04-29, 22:49
hehe okej, tack till alla. Utan någonting smakar det krämfräsch. Men jag ska prova allas förslag! =)

nej, du har fel. creme fraiche är skitgott som det är, kvarg är skitäckligt som det är. om det inte är typ 10%iga kesella du fått tag i, den ska vara god har jag hört. Creme fraiche skulle jag kunna äta med sked som det är anytime.

Jag brukar blanda med lite vanlig naturell yoghurt och sen ha i färska bär och lite musli på. blir som tjockare och syrligare yoghurt=mums.

Anonym
2006-04-29, 22:58
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=58325