handdator

Visa fullständig version : Skit storlekar.


bl0w_
2006-04-27, 23:47
Har beställt ett gäng tröjar från emp. Eftersom dom tidigare grejer jag beställt från internet alltid krympt efter mellan en till fem tvättar så tänkte jag att jag kör på large fastän jag egentligen har medium. Nu har grejerna kommit och alla tröjorna var ganska mycket för stora.. bara två jackor som var i bomull var hyffsade i storlek.

Frågan är nu om jag ska testa tvätta dom eller ifall jag ska skicka tillbaka dom och be att få tillbaks medium istället. Går ju inte att äta kakan och behålla den i det här läget eftersom jag inte kan skicka tillbaks kläderna efter att jag tvättat dom.
Blir ju lite förstörd om jag skickar efter medium och dom blir för småa efter tvättning.. men det blir jag ju även ifall jag tvättar dom hära och dom inte blir nå mindre..

Hur tycker ni att jag ska göra egentligen? Får i psyket av att fundera. :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

mathor
2006-04-27, 23:55
Tvätta en av de stora.

bl0w_
2006-04-27, 23:59
Hehe.. det var ju en ganska enkel och bra lösning på mitt problem.

Tror du det spelar nån roll om jag tvättar en t-shirt eller en tröja.. en tröja är ju tyngre så jag tänkte ifall den kanske har svårare än en t-shirt att krympa? Eller är jag kanske helt ute och cyklar nu..

Kagen
2006-04-27, 23:59
Jag trodde svaret på alla frågor här på kolo var detsamma: :eating:

bl0w_
2006-04-28, 00:02
Jag trodde svaret på alla frågor här på kolo var detsamma: :eating:
Haha.. men kläderna verkar vara 20 kg ifrån ungefär. Det klarar INGEN av att gå upp på nån vecka bara.

Mago
2006-04-28, 00:17
Är det en uppmaning eller?

Ja, jag orkar! :)

bl0w_
2006-04-28, 00:27
Tvätten ska tvättas klockan 07.00 imorgon så jag behöver ett tips NU! Den som ger mig bäst svar kan få en chokladkaka per post. Ja just ja.. jag är ju i ett forum för tränande. Men en banan kan ni få?

nemd
2006-04-28, 00:29
Tvätten ska tvättas klockan 07.00 imorgon så jag behöver ett tips NU! Den som ger mig bäst svar kan få en chokladkaka per post. Ja just ja.. jag är ju i ett forum för tränande. Men en banan kan ni få?

Jag tycker du fått ett bra svar redan. Tvätta en av dem och se vad som sker :)

HAha ja ett träningsforum med musklemonster som har ätardagar som en hel arme. En chokladkaka uppskattas nog mer än en banan. ^^

Pellefant
2006-04-28, 00:36
Skicka tillbaka dem o få rätt storlek. Kan inte gå fel då.

bl0w_
2006-04-28, 00:45
Joo men ska jag tvätta en t-shirt eller en tröja? VIlket är säkrare för att få ett bättre hum om de kommer att krympa eller inte, spelar det ens nån roll? Jag blir så jävla neurotisk över såna här små problem så det är sjukt. Det har gått ungefär 2kg snus medans jag funderat över hur jag ska göra. *screwy*

Princy
2006-04-28, 00:48
Det beror på vilket material de är gjorda i också. Bomull krymper ju några centimeter på längden, medan andra material inte gör det. Jag har dock inte så stor koll på vilka.

bl0w_
2006-04-28, 00:49
Det är 100% cotton så att säga.

Princy
2006-04-28, 00:51
Det är 100% cotton så att säga.

Okej, men tänk på att de kommer att krympa mest på längden, några centimeter. Då kanske det är bättre att ta medium ifall de fortfarande är för breda.

bl0w_
2006-04-28, 01:35
Jag slänger in en t-shirt i tvätten så får jag se vad som händer, dom var ju ganska mycket för stora så det är väl lika bra å skicka tillbaka. Bara det att jag slarvat bort kvittot. Hoppas det går lika bra att skriva ut kvittot jag fick på mailen, annars blir jag GARN.

Garn = galen.

Achryl
2006-04-28, 01:58
Jag slänger in en t-shirt i tvätten så får jag se vad som händer, dom var ju ganska mycket för stora så det är väl lika bra å skicka tillbaka. Bara det att jag slarvat bort kvittot. Hoppas det går lika bra att skriva ut kvittot jag fick på mailen, annars blir jag GARN.

Garn = galen.
http://www.garnstudio.com/fargkartor/bilder/karismasuper-nystan.gif

bl0w_
2006-04-28, 02:10
http://www.drgalen.com/images/dongalen2.jpg

www.drgalen.com (http://www.drgalen.com/)

Mr. Moose
2006-04-28, 05:03
Är det här ett skämt, eller?

Du har beställt förr och dom grejorna har krympt.

För att undvika att det blir för smått efter tvätt beställde du en storlek större.

Nu när du fått grejorna gnäller du för att det är för stort! *screwy*

Va fan hade du väntat dig? Om du vill ha medium så beställ medium för fan!

Claes

Ps. Illa nog att man ska se "Kolla mitt schema" trådar till förbannelse var dag men detta var nog den mest korkade tråden hittills.

aitamaa
2006-04-28, 05:50
Va har jag sagt om att beställa förstora kondomer över internet?!

För det första är dom inte i bomull, och för det andra krymper dom inte.

Medium *screwy*

LO-HOO-ZEE-HEEERRR!!

bl0w_
2006-04-28, 09:54
Är det här ett skämt, eller
DEn här svarar jag inte på eftersom det tydligen inte är något du undrar, utan bara har skrivit hit för att få en pangstart på ditt inlägg.

Du har beställt förr och dom grejorna har krympt.
Jajjemen, medium har krympt förut så dom inte har passat. DOm har däremot passat bra då jag fått dom.


För att undvika att det blir för smått efter tvätt beställde du en storlek större.
Ännu hänger du med Sventon.

Nu när du fått grejorna gnäller du för att det är för stort! *screwy*
Joo.. dom var FÖR stora om du har svårt å fatta. Medium krympte inte så hemskt mycket, men tillräckligt för att sluta passa. Skulle mina nya kläder som är large krympa lika mycket så skulle det itne vara tillräckligt för att dom skulle passa. Det rätta här vore alltså en storlek MELLAN medium och large för mig. Detta visste jag ju dock inte innan jag beställde.

Va fan hade du väntat dig? Om du vill ha medium så beställ medium för fan!
Medium blir för litet efter tvätt har jag ju sagt, är du trög?

Achryl
2006-04-28, 10:06
Är det här ett skämt, eller?

Du har beställt förr och dom grejorna har krympt.

För att undvika att det blir för smått efter tvätt beställde du en storlek större.

Nu när du fått grejorna gnäller du för att det är för stort! *screwy*

Va fan hade du väntat dig? Om du vill ha medium så beställ medium för fan!

Claes

Ps. Illa nog att man ska se "Kolla mitt schema" trådar till förbannelse var dag men detta var nog den mest korkade tråden hittills.

http://img.photobucket.com/albums/v112/Decapitated_/stalowned.jpg

Nalfaren
2006-04-28, 10:20
Skicka tillbaka allt som är för stort, beställ rätt storlek.
Ring dem och fråga om de krymper...

Mr. Moose
2006-04-28, 12:59
DEn här svarar jag inte på eftersom det tydligen inte är något du undrar, utan bara har skrivit hit för att få en pangstart på ditt inlägg.


Jajjemen, medium har krympt förut så dom inte har passat. DOm har däremot passat bra då jag fått dom.



Ännu hänger du med Sventon.


Joo.. dom var FÖR stora om du har svårt å fatta. Medium krympte inte så hemskt mycket, men tillräckligt för att sluta passa. Skulle mina nya kläder som är large krympa lika mycket så skulle det itne vara tillräckligt för att dom skulle passa. Det rätta här vore alltså en storlek MELLAN medium och large för mig. Detta visste jag ju dock inte innan jag beställde.


Medium blir för litet efter tvätt har jag ju sagt, är du trög?

Kanske mamma kan hjälpa dig nästa gång?

Claes

Princy
2006-04-28, 14:06
I värsta fall få du sy om dem. :) Då är det bättre att ha för stora än för små.