handdator

Visa fullständig version : Finns nått gym nära Blackeberg?


dynamo
2006-04-27, 21:35
Nån som känner till något gym nära Blackeberg i Stockholm?

Jag kommer gå utbildning/jobba på Stora Essingen och cykla till/från jobbet, så någonstans mellan vore väl ok också (helst närmare Blackeberg då). Behöver inte vara flashigt.. Fria vikter ska finnas och gärna dip/chins-stänger och grundläggande maskiner.

Såg SATS i Vällingby, men vill helst undvika dem. Provade en månad tidigare och det kändes som att jag betalade för en massa jag inte bryr mig om eller behöver. När jag sagt upp och bara ville träna en gång så ville de ha 200kr för ett tillfälle.. *screwy*

Rock'nRoll
2006-04-27, 21:38
Det var i Blackeberg jag tränade på gym för första gången i mitt liv! Dock var det gymnasiets gym så det är nog inte aktuellt.. Tror att det närmaste du kan hitta är Sats/World Class i Vällingby.

Officer
2006-04-27, 21:39
Och E2 i Vällingby.

Rock'nRoll
2006-04-27, 21:48
Och E2 i Vällingby.

E2 är sats nu för tiden.

dynamo
2006-04-27, 21:48
Åhå, rappa svar där. Tackar!

Har aldrig tränat på World Class, kanske far dit och provtränar. Det ligger dock längst bort av de tre nämnda platserna. Har ni erfarenheter av det?

E 2 verkar ha blivit uppköpt av SATS. www.e2.se och man slussas vidare till SATS. Det är dock närmare än det SATS jag kände till i centrala Vällingby.

Rock'nRoll
2006-04-27, 21:54
Jag var och tränade på World Class nån gång när jag gick i Blackebergs gymn. för några år sedan. Vad jag minns var det helt ok men jag hadde inga direkta krav på någonting som helst på den tiden.

Sonny
2006-04-27, 22:05
Åhå, rappa svar där. Tackar!

Har aldrig tränat på World Class, kanske far dit och provtränar. Det ligger dock längst bort av de tre nämnda platserna. Har ni erfarenheter av det?Jag tränar där och det är helt ok. Det man behöver finns men det kunde vara lite fräschare samt att en del prylar e lite crack men som sagt det funkar helt klart!

dynamo
2006-04-27, 22:15
Låter som att det kan funka, tackar! :thumbup:

Ska kolla var vi har rabatter via jobbet och även kolla hur dugligt gymmet som finns på jobbet är (har inte så höga förhoppningar).

mini
2006-04-27, 22:26
Bromma Träningscenter, Solviks MotionsCenter, SATS (finns i både Bromma och Vällingby) och Worldclass (Alvik och Vällingby) verkar finnas i närheten. De båda första verkar vara mer rehab/mysträningsinriktade, de sistnämnda är väl inte heller så hardcore. Annars är det ju inte många extra minuter att cykla till Fridhemsplan och vidare till Delta på Hälsingegatan.

dynamo
2006-04-27, 22:54
Bromma Träningscenter, Solviks MotionsCenter, SATS (finns i både Bromma och Vällingby) och Worldclass (Alvik och Vällingby) verkar finnas i närheten. De båda första verkar vara mer rehab/mysträningsinriktade, de sistnämnda är väl inte heller så hardcore. Annars är det ju inte många extra minuter att cykla till Fridhemsplan och vidare till Delta på Hälsingegatan.

OK, tack. Delta kan vara ett alternativ också då. Mysträningsgym skippar jag helst. Slutar väl med att jag får mindervärdeskomplex om jag ska träna på gym med största grabbarna/tjejerna!

Rock'nRoll
2006-04-27, 23:00
Bromma Träningscenter, Solviks MotionsCenter, SATS (finns i både Bromma och Vällingby) och Worldclass (Alvik och Vällingby) verkar finnas i närheten. De båda första verkar vara mer rehab/mysträningsinriktade, de sistnämnda är väl inte heller så hardcore. Annars är det ju inte många extra minuter att cykla till Fridhemsplan och vidare till Delta på Hälsingegatan.

Hey! WC i Alvik är oerhört hardcore.

mini
2006-04-27, 23:07
Hey! WC i Alvik är oerhört hardcore.
Såklart. Lika hardcore som män som får åttaåriga flickor att gråta ungefär... :booty:

z_bumbi
2006-04-28, 07:57
Drottningholm har tydligen ett bra gym men det är nog inte öppet för allmänheten. :D

Rock'nRoll
2006-04-28, 09:09
Såklart. Lika hardcore som män som får åttaåriga flickor att gråta ungefär... :booty:

Haha. Ok, jag lägger mig :)