handdator

Visa fullständig version : Bästa sättet för att bygga stora armar?


Mushan
2006-04-27, 20:54
Hej, Jag undrar hur det bästa sättet är för att bygga stora armar.
Har själv bara 32cm runt, spänd.

Har hört att många skriver "När jag började träna triceps, växte armarna."
Ska man börja köra triceps två ggr/veckan?

Behöver tips!

Tack på förhand.

Jorgen
2006-04-27, 21:00
Hur gammal är du?
Hur länge har du tränat?
Vad och hur mycket äter du?
Hur ser ditt schema ut?
Vad väger du?

Mushan
2006-04-27, 21:09
Hur gammal är du?
Hur länge har du tränat?
Vad och hur mycket äter du?
Hur ser ditt schema ut?
Vad väger du?

16 år, 4 månader, äter 4-5-6 ggr/dag.

Måndag: Vader, ben, traps, mage
Onsdag: Bröst, axlar, triceps
Fredag: rygg, biceps, underamar

Där har du det! :D

Jorgen
2006-04-27, 21:19
Tja, är du inte äldre och inte har tränat längre så kan du inte förvänta dig några underverk direkt. Du glömde skriva vad du väger, men jag gissar på att du inte är rent för tung direkt.

Det är bara att träna på helt enkelt. Det tar tid att bygga muskler. Ät mycket, träna hårt och vila rätt så kommer det. Du som är så ung har naturligt höga hormonnivåer i kroppen vilket ger dig en fördel. Mosa på bara.

Mushan
2006-04-27, 21:29
Tja, är du inte äldre och inte har tränat längre så kan du inte förvänta dig några underverk direkt. Du glömde skriva vad du väger, men jag gissar på att du inte är rent för tung direkt.

Det är bara att träna på helt enkelt. Det tar tid att bygga muskler. Ät mycket, träna hårt och vila rätt så kommer det. Du som är så ung har naturligt höga hormonnivåer i kroppen vilket ger dig en fördel. Mosa på bara.

okej, tack. btw: Väger 68 kg nu. Triceps övningar? Kör just nu: Liggande tricpespress, smalbänk och fenchpress. Vilka "rekommenderar" du?

Baan
2006-04-27, 21:30
okej, tack. btw: Väger 68 kg nu. Triceps övningar? Kör just nu: Liggande tricpespress, smalbänk och fenchpress. Vilka "rekommenderar" du?

bra övningar, dips är också en annan bra övning, men inget fel på dom tre.

triceps är bra träna för armmåttet i stort, då triceps utgör cirkus en 2/3 av armen.

annars tycker jag själv om att träna biceps/triceps relativt tungt och en del set

Mushan
2006-04-27, 21:33
bra övningar, dips är också en annan bra övning, men inget fel på dom tre.

triceps är bra träna för armmåttet i stort, då triceps utgör cirkus en 2/3 av armen.

annars tycker jag själv om att träna biceps/triceps relativt tungt och en del set

okej, hur många set/reps tycker du jag ska köra? För bästa massa, men även styrka!

BigForre
2006-04-27, 21:35
Jag tycker att det ser bra ut för dig, bra upplägg, bra övningar...biceps, triceps är små muskeler och tar tid att få någon riktig massa på...det är bara att ha tålamod och träna duktigt de gånger du är nere på gymmet och däremellan äta mycket bra mat.

Mushan
2006-04-27, 21:42
Jag tycker att det ser bra ut för dig, bra upplägg, bra övningar...biceps, triceps är små muskeler och tar tid att få någon riktig massa på...det är bara att ha tålamod och träna duktigt de gånger du är nere på gymmet och däremellan äta mycket bra mat.

Man tackar. :) Tackar för alla svar också.

Baan
2006-04-27, 21:48
okej, hur många set/reps tycker du jag ska köra? För bästa massa, men även styrka!

jag tror du måste prova dig fram själv, du kaske kommer fram till att färre set och övningar funkar bättre. du kan börja med tre övningar och tre set, vilket kanske någon tycker är ta i. därifrån kan du gå upp i set/övningar/reps som du själv tycker funkar bättre, eller gå ner för den delen.

Mushan
2006-04-27, 21:51
jag tror du måste prova dig fram själv, du kaske kommer fram till att färre set och övningar funkar bättre. du kan börja med tre övningar och tre set, vilket kanske någon tycker är ta i. därifrån kan du gå upp i set/övningar/reps som du själv tycker funkar bättre, eller gå ner för den delen.

Japp, okej tack. tycker det känns bra med 3 övningar, helt slut i armarna efter det. Kör just nu 3x8. Det tar bra!

pragmatist
2006-04-28, 00:30
Vill du prioritera armarna kan du gott träna dem betydligt oftare än en gång i veckan.

Zakath
2006-04-28, 01:02
Vill du prioritera armarna kan du gott träna dem betydligt oftare än en gång i veckan.

Tycker du inte vi redan nu har tillräckligt med folk som tränar armar 3ggr i veckan och aldrig blir större? Mer än ett pass för en så liten muskelgrupp som armar som dessutom involveras i nästan alla övningar är knappast av godo för någon som inte tränar på en avancerad nivå med stor erfarenhet.

ManuelIT
2006-04-28, 02:04
jag har problem med att få mina underarmar att växa. känns som biceps och triceps växer ikapp dom. hjälper inte att jag har en benstomme som en kycklinghals heller, ser riktigt fult ut när jag har tshirt på mig.

Mr. Moose
2006-04-28, 03:39
Hej, Jag undrar hur det bästa sättet är för att bygga stora armar.
Har själv bara 32cm runt, spänd.

Har hört att många skriver "När jag började träna triceps, växte armarna."
Ska man börja köra triceps två ggr/veckan?

Behöver tips!

Tack på förhand.

Stirra dig inte blind på armarna. Träna hela kroppen hårt och baserat på basövningar, t ex bänk press, stång rodd, militär press, knäböj, marklyft.....

Lägg till lite isolerings övningar på armarna om du vill. Mina armar växte bäst när jag körde 5 x 5 på bänk pressen och 2-3 set triceps extension med hantlar efteråt. kör själv väldigt lite isolering för armarna men o andra sidan är dom inte så stora heller, 43,5 kalla. Men på 179 cm och 105 kilo ser det inte mycket ut. Vem vet, kanske dom hade varit större med mer isolering men jag tycker armträning är sä jevvla tråkigt.

Claes

pragmatist
2006-04-28, 11:26
Tycker du inte vi redan nu har tillräckligt med folk som tränar armar 3ggr i veckan och aldrig blir större? Mer än ett pass för en så liten muskelgrupp som armar som dessutom involveras i nästan alla övningar är knappast av godo för någon som inte tränar på en avancerad nivå med stor erfarenhet.

Nu använder han ju en split så att t.ex. biceps och rygg tränas samtidigt. Därmed gör ju inte biceps särskilt mycket på en hel vecka mellan passen, och det tycker jag känns lite futtigt om det är just armstorlek han är ute efter.

Hög frekvens är bra för styrka och volym allt annat lika.

BigForre
2006-04-28, 15:25
Nu använder han ju en split så att t.ex. biceps och rygg tränas samtidigt. Därmed gör ju inte biceps särskilt mycket på en hel vecka mellan passen, och det tycker jag känns lite futtigt om det är just armstorlek han är ute efter.

Hög frekvens är bra för styrka och volym allt annat lika.

Hade jag försökt mig på ett armpass hade jag iaf plockat bort dem från press / drag-dagen...