handdator

Visa fullständig version : va för fel


jegerde
2006-04-27, 12:34
ha försökt deffa lite nu i ca 2 mån tid efter mitt eget chema ,men ja blir bara tyngre, har tränat några år hit o dit men sen nyår bra me träning,o kosten har vart bra o mindre me colisar än förut senaste 2 mån men ändå så har ja gått upp i vikt senaste 2 mån,ja går morgon promenader ca 4 dar i veckan , styrke 4-5 i veckan,,äter minimalt me fett oxå, kan d bero på att ja trycker i mig gainer efter träning o annat skitt som ja köper tex v12 o ox från san. sen så har ja kontors jobb så d blir sittande arbete i ca 6 timmar om dan,, va ska ja lägga till elelr ta bort???.min dags mat då.. jaja hoppas ni fattar,, har lite av d varje tex dyslexi , damp mm heheheheh


frukost- 1dl gröt,protein drink eller ägg elelr makrill,

mellis. äpple

lunch- pasta me protein till

mellis- äpple o protein drink

middag- samma som lunch

sent- ägg macka eller protein drink me lite colisar till..

samma visa till lördag typ

söndag pissa eller annt gått endast en gång..

King Grub
2006-04-27, 12:36
Det är nog inte så svårt; går du upp i vikt äter du mer energi än du förbrukar. Ät mindre, rör på dig mer, eller en kombination.

jegerde
2006-04-27, 12:56
ska ja äta mindre än d ja redan gör hmmmm :confused: men,, ja äter ju redan lite tycker ja,,ja kanske ska ta o köpa lite energi tabs eller??

Mental
2006-04-27, 13:09
Pasta med protein till, det kan ju vara allt mellan 200-2000kcal ju. specifiera mera, pasta är energitätt.

jegerde
2006-04-27, 13:13
vet ej xakta måttet men 3 dl penne o till d kan d va 2 st kyckling file , ca 2 dl me räkor elelr 3 st slevor me köttfärs,,o lite grönsaker

Mental
2006-04-27, 13:18
vet ej xakta måttet men 3 dl penne o till d kan d va 2 st kyckling file , ca 2 dl me räkor elelr 3 st slevor me köttfärs,,o lite grönsaker

Då får du släpa fram matvågen och räkna på vad du äter :)

Sniggel
2006-04-27, 13:26
vet ej xakta måttet men 3 dl penne o till d kan d va 2 st kyckling file , ca 2 dl me räkor elelr 3 st slevor me köttfärs,,o lite grönsaker
Testa halvera mängden pasta och se om du kan bli hyfsat mätt iaf. Som Mental sa, pasta är energitätt. Blir du inte mätt, öka mängden grönsaker.

Mental
2006-04-27, 13:27
Ät mera kokt potatis, stek den gärna dan efter med, mycket svårare att föräta sig på :) Och man blir mätt, länge.

Sniggel
2006-04-27, 13:30
Hmm läste av någon anledning 3 dl som 300gram.
1½ dl är kanske lite lite för att räknas som mängd :D
Jag tar tillbaka vad jag sa.

Mental
2006-04-27, 13:32
Hmm läste av någon anledning 3 dl som 300gram.
1½ dl är kanske lite lite för att räknas som mängd :D
Jag tar tillbaka vad jag sa.

beror på om man menar torr eller kokt.

Sniggel
2006-04-27, 13:47
beror på om man menar torr eller kokt.
Sant. Men jag tycker redan att 1½ dl okokt pasta är en liten mängd.
Men om man nu ska gå ner i vikt så får man ju skära ner där man kan skära ner. Känns som att han måste ta bort pastan för att göra några märkbara förändringar, men han behöver ju kolhydrater för att träna. *dilemma*

Wider
2006-04-27, 13:50
Någon som vet ungefär hur mycket kalorier det är i en pizza? Typ vesuvio? För skippar han den så kanske det funkar bättre ^^

Mental
2006-04-27, 15:46
Någon som vet ungefär hur mycket kalorier det är i en pizza? Typ vesuvio? För skippar han den så kanske det funkar bättre ^^

Beror rätt mycket på pizzeria, men räkna runt 1000-1500kcal för en vanlig och runt kanske 1000 för en riktig feting med kebab och sås och pryttlar.

jewzie
2006-04-28, 07:13
Tips: Pröva att äta sallad till lunch och middag. Äter du 500g blandad sallad så motsvarar det ungefär 100g pasta. Sen så kan det vara bra att motionera så att man sätter fart på hela processen. Morgonpromenader, cykla, springa eller bara bli mer aktiv i livet.

Robert.E
2006-04-28, 08:52
Det luriga är ju att om man inte räknar ut hur många kcal man får i sig totalt / dag och
även vecka så är det ju inte alls lätt att veta om man verkligen ligger på kcal minus.
På en höft kommer knappast duga om du ska skära ner på tex 500kcal / dag.

Då går man omkring och tror att man är duktigt för att man inte unnar sig "goda"
saker för att man ska gå ner i vikt..När det sedan visar sig att man verkligen inte går
ner i vikt så är det lätt att trilla tillbaka till onyttiga vanor.

Det tar tid att gå ner i vikt.Lite av den tiden kan du använda till att räkna ut
så att du verkligen ligger på kcal minus...Bara att väga och räkna.

pragmatist
2006-04-28, 11:48
Du skriver att du dragit ner på kolisarna, men av menyn att döma är din diet ganska kolhydratrik, särskilt om du utöver det du skriver dricker gainers i samband med träningen.

Hur väl man tål kolhydrater utan att lägga på sig fett varierar en hel del från person till person. Ett förslag är att experimentera med kolhydratintaget och se om du får bättre resultat av lite mindre kolisar och i gengäld lite mer fett.

jegerde
2006-04-28, 13:23
tittade på gainers förpakningen precis, står att d e 348 kcal per portion,, alltså ingår d i 2000kcal deffat oxå elelr? alltså räknas dessa oxå me i vad ska man säga vikt ned gången?? för isåall drar ja imig ca 3000 om dan när ja tänker efter lite,,tex midda äter ja ca kl 18, sen kanske ägg macka elelr äpple o sen iinan lägg dags protein drink,,ska kanske skippa lite heheheh

Mental
2006-04-28, 14:25
tittade på gainers förpakningen precis, står att d e 348 kcal per portion,, alltså ingår d i 2000kcal deffat oxå elelr? alltså räknas dessa oxå me i vad ska man säga vikt ned gången?? för isåall drar ja imig ca 3000 om dan när ja tänker efter lite,,tex midda äter ja ca kl 18, sen kanske ägg macka elelr äpple o sen iinan lägg dags protein drink,,ska kanske skippa lite heheheh

Du kanske skulle sluta skolka från svenskan med ;)

Ja, om du inte missar munnen så räknas även kalorierna från din gainer.
Vore ju en fånig gainer om man inte gick upp i vikt av den :)
Du måste räkna kalorierna från allt du stoppar i dig. och sen se om du går upp eller ned i vikt, sen anpassa matintaget efter det.