handdator

Visa fullständig version : Pepz o Grubs deff/kost


Furbee
2006-04-27, 11:57
Har säkert varit uppe redan i någon tråd, men det skulle vara kul att se en liten överblick hur eran träning/kost ser ut under deff.

King Grub
2006-04-27, 12:22
Jag deffar aldrig, utan är i avsaknad av underhudsfett året runt. Dessutom äter jag vad jag vill, förutsatt att basen i kosten är näringsrik och nyttig. Formen tar träningen hand om. Jag äter inte tråkiga kvargmåltider frivilligt.

Cerberus
2006-04-27, 12:28
Jag deffar aldrig, utan är i avsaknad av underhudsfett året runt. Dessutom äter jag vad jag vill, förutsatt att basen i kosten är näringsrik och nyttig. Formen tar träningen hand om. Jag äter inte tråkiga kvargmåltider frivilligt.

hur många timmar och vad tränar du varje dag?

King Grub
2006-04-27, 12:30
Det jag vill, när jag vill. Jag behöver inget schema för att veta vad som är bäst och roligast för mig.

Cerberus
2006-04-27, 12:34
Det jag vill, när jag vill. Jag behöver inget schema för att veta vad som är bäst och roligast för mig.

låter otroligt skönt och avslappnat :) man kanske borde träna mer för skoj skull istället för att bränna de där kcal...

Gimp
2006-04-27, 12:42
Det jag vill, när jag vill. Jag behöver inget schema för att veta vad som är bäst och roligast för mig.

Imponerande.

En gång i tiden måste du väl varit mer nitisk med att kontrollera vad du äter och hur mycket du tränar för att få den erfarenheten du har du om din egen kropp?

Jag vet ganska bra hur mycket jag kan äta och hur jag ska röra på mig för att ligga still i vikt eller öka men jag räknar ändå ganska mycket. De senaste månaderna har jag lärt mig jättemycket om mig själv faktiskt. :)

Greg
2006-04-27, 14:37
Det är det som är skillnaden mellan de som kan och de som experimenterar.

Jag har egentligen bara tagit tag i min kost de senaste månaderna, haft koll på vad jag har ätit och byggt upp ett intresse för det.

Medan King Grub har spenderat ca 100-150 år (kan ha fel på ett par år) och studerat.

Why did Noah only bring two of every animal? Because King Grub ate the rest. This was during King Grub's bulking period.

Sniggel
2006-04-27, 15:05
Why did Noah only bring two of every animal? Because King Grub ate the rest. This was during King Grub's bulking period.

:laugh:

krilleh
2006-04-27, 15:10
Det jag vill, när jag vill. Jag behöver inget schema för att veta vad som är bäst och roligast för mig.

Du är nöjd med din vikt nu va?

Får man fråga hur du var tidigare i din gym"karriär". DU var väl mer 'optimal' då? Och deffade osv. Hade bestämt schema och kost ? För tyckte jag läste någonstanns att du nu är nöjd med din massa och att du bara vill behålla den.

Lite fakta skulle va riktigt intressant som sagt

Pepz
2006-04-27, 15:23
Har säkert varit uppe redan i någon tråd, men det skulle vara kul att se en liten överblick hur eran träning/kost ser ut under deff.


Ja iom att jag gått på deff de senaste tre månaderna så är det ju bara att läsa i min träningsjournal angående träningen.

Kosten varieras väldigt. dock mycket protein och speciellt runt träning.
Kolhydrater tas främst till frukost och efter träningen.

King Grub
2006-04-27, 15:27
Får man fråga hur du var tidigare i din gym"karriär". DU var väl mer 'optimal' då? Och deffade osv. Hade bestämt schema och kost ?

Det var ju i tonåren, och det som var "optimalt" då, var inte optimalt alls.

Och eftersom jag är mest allround-vältränad, har bäst kondition och är i bäst form på gymmet, och dessutom är helt nöjd med min status, känns det inte som jag behöver ha någon mer gram- och minutkoll, särskilt som jag tycker det är roligt att träna både mycket och hårt, vilket håller formen utan att jag behöver strama in på saker jag vill ha och göra.

Xander
2006-04-27, 15:58
King Grub -> Får man passa på att fråga hur gammal du är? Längd? Vikt? Ungefärlig BF%? Samt hur länge du har tränat?

Mvh,
Daniel

Furbee
2006-04-27, 16:17
Men ge 2 exempel på hur dagarna kan se ut rent mat mässigt pepz. Rent konkret alltså.

Cerberus
2006-04-27, 16:30
Det var ju i tonåren, och det som var "optimalt" då, var inte optimalt alls.

Och eftersom jag är mest allround-vältränad, har bäst kondition och är i bäst form på gymmet, och dessutom är helt nöjd med min status, känns det inte som jag behöver ha någon mer gram- och minutkoll, särskilt som jag tycker det är roligt att träna både mycket och hårt, vilket håller formen utan att jag behöver strama in på saker jag vill ha och göra.

jag ska bli som du :D :hbang:

låter som du har en väldigt skön attityd till livet, träning och kost till skillnad från oss resten på kolo här.

Springer du, cyklar eller vad är det för kardio du brukar köra?

krilleh
2006-04-27, 16:35
jag ska bli som du :D :hbang:

låter som du har en väldigt skön attityd till livet, träning och kost till skillnad från oss resten på kolo här.

Springer du, cyklar eller vad är det för kardio du brukar köra?

Alla är vi individer. Tror många här på kolo gillar sitt liv även de som är optimalast och aldrig dricker, har bäst kostschema osv.

Själv går jag på en deff just nu och går ut på morgonpromenader varje dag, äter begränsad nyttig mat och super inte. Och visst fan mår jag bra och är glad osv... Tror knappast lycka handlar om att äta pizza och supa skallen av sig på helgerna.

Cerberus
2006-04-27, 16:38
Alla är vi individer. Tror många här på kolo gillar sitt liv även de som är optimalast och aldrig dricker, har bäst kostschema osv.

Själv går jag på en deff just nu och går ut på morgonpromenader varje dag, äter begränsad nyttig mat och super inte. Och visst fan mår jag bra och är glad osv... Tror knappast lycka handlar om att äta pizza och supa skallen av sig på helgerna.

dagens visdomsord.

Skrollovicz
2006-04-27, 16:51
Skulle vara så sjukt kul o få se en bild på king Grub :P

King Grub
2006-04-27, 16:54
Det finns det ju i tråden i Allmänt, om det nu är något att se.

Skrollovicz
2006-04-27, 16:59
Det finns det ju i tråden i Allmänt, om det nu är något att se.
OK! Härligt, ska kolla nu.. känns som julafton det här :P

Pepz
2006-04-27, 17:00
Skulle vara så sjukt kul o få se en bild på king Grub :P


Han e grymt snygg..

Brains and looks *kissass*

:D

Pepz
2006-04-27, 17:03
Men ge 2 exempel på hur dagarna kan se ut rent mat mässigt pepz. Rent konkret alltså.


Början av deffen
ca 350g protein
ca 60g fett
ca 300g kolhydrater

Nu
ca 300g protein
ca 90g fett
ca150g kolhydrater

Livsmedlen varierar och är extremt många så jag orkar inte skriva specifikt.
Dock så kan kolhydratsdelen tex ibland vara kanelbullar och ibland råris beroende på hur jag mår.. Väääldigt olika

Skrollovicz
2006-04-27, 17:14
Det finns det ju i tråden i Allmänt, om det nu är något att se.
Har letat 30 sidor nu börjar bli tråkigt. Kan nån länka så ska jag inte störa mer :D

King Grub
2006-04-27, 17:17
Här. (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=52693&page=2&pp=50) http://files.upl.silentwhisper.net/upload3/pounditupdated.gif

Skrollovicz
2006-04-27, 17:22
Oj.
Trodde inte du var biff.

King Grub
2006-04-27, 17:24
Då trodde du ju rätt.

Skrollovicz
2006-04-27, 17:29
Ok, trodde inte du var muskulös (eftersom du tränar så mkt kondition).

King Grub
2006-04-27, 17:33
Syns det inte att man tränat efter mer än 15 år, har man gjort något fundamentalt fel. Och konditionsträning förhindrar inte resultat av styrketräning.

Radiohead
2006-04-27, 17:34
Då trodde du ju rätt.

haha.. han fick så han teg!

tinkerbell
2006-04-27, 18:40
King Grub, vad unnar du dig någon gång med då du är sugen på något gott? :) Nyfiken ...

MVH tinkerbell

King Grub
2006-04-27, 18:43
Jag äter precis det jag vill. Jag behöver inte "unna" mig, eftersom jag inte förbjuder mig något. Så länge basen är nyttig och ger det jag behöver för att orka träna, få resultat av träningen, och må bra, finns det ingen anledning att utesluta saker som smakar gott men som inte är "optimala" bara för sakens skull.

edvin
2006-04-27, 19:47
Till Gruben, kanske lite ot men men. Jag läste att du kör 5-10 cardiopass i veckan. Då måste jag fasen fråga hur du pallar det på vinterhalvåret? Asså kör du löpning eller vad är favvisen i cardioväg? Eller är det till och med så att du är ute å skidar. Jag har försökt att hålla ångan uppe på gymmet med några löppass i veckan. Jag har lyckats skapligt men jag kan ju säga att jag har tappat en del över vintern. Då har jag ändå åkt ganska bra med längdskidor. Men hur motiverar du dig och framförallt varierar du dina cariopass inne? Eller kör du bara på rent pannben, men man måste ju tycka att det är skoj om man ska hålla på i flera år.

King Grub
2006-04-27, 19:59
Simning, trappmaskin och cykel. Motivationsbrist finns inte. Just do it. Jag har inte haft en vilovecka eller hoppar över ett träningspass på 18 år.

HDS
2006-04-28, 11:53
Simning, trappmaskin och cykel. Motivationsbrist finns inte. Just do it. Jag har inte haft en vilovecka eller hoppar över ett träningspass på 18 år.

Lite intresserad hur schemat ser ut på ett ungefär under de olika konditionspassen. Exempelvis när du simmar, är det 1 km du simmar på en viss tid, eller kör du crawlintervaller? Samma sak med löpning om du sysslar med det, hur ser dina löppass ut generellt sett? Du får gärna utveckla :thumbup:

BigForre
2006-04-28, 15:34
låter som du har en väldigt skön attityd till livet, träning och kost till skillnad från oss resten på kolo här.



Tala för dig själv, jag väger inte min kanel ;)

Cerberus
2006-04-28, 15:41
Tala för dig själv, jag väger inte min kanel ;)
det gör inte jag heller :D

har slutat väga i princip all mat, vet ungefär hur mkt ja stoppar i mig, tränar massa istället nu :)

jwzrd
2006-04-28, 15:43
Tror jag sagt det förut, men jag säger det igen: Blanda inte ihop King Grubs frånvaro av hårdkår-attityd med att han skulle äta bajs och träna kiss. Man behöver inte käfta med timoats farsa om glassätning, äta saftkvarg eller bråka om knäböj för att bli bra.

Yankeee
2006-04-28, 15:48
Och nu går kolozzeum in i "jag äter vad jag vill"-fasen :)

King Grub
2006-04-28, 15:50
Jag både äter bra mat och tränar hårt och mycket.

"Jag gör som jag vill" skall tolkas med vetskapen att jag har kunskapen om vad jag behöver och vill och vad som är bra för mig. Och att jag inte blir fanatisk och räknar gram och minuter, eller ligger och grubblar över vad som är optimalt i timmar innan jag kan somna.

Det skall inte tolkas som "i dag stannar jag i TV-soffan och äter kexchoklad hela dagen".

tano
2006-04-28, 16:12
Jag äter precis det jag vill. Jag behöver inte "unna" mig, eftersom jag inte förbjuder mig något. Så länge basen är nyttig och ger det jag behöver för att orka träna, få resultat av träningen, och må bra, finns det ingen anledning att utesluta saker som smakar gott men som inte är "optimala" bara för sakens skull.

Om du mot all förmodan skulle bli sugen på dricka med sötningsmedel eller något annat gott med sötningsmedel i, då äter du det då?
Du har varit ganska anti mot sötningsmedel har jag för mig.

King Grub
2006-04-28, 16:33
Jag har inget behov av något som jag anser har direkt negativ hälsopåverkan bara för att det smakar gott heller. På samma sätt som jag inte behöver äta enbart nyttiga saker, vill jag heller inte stoppa i mig gift, oavsett smaken på giftet.

Absinteh
2006-04-28, 16:35
Hur kan du undkommit att vara ifrån träning i 18 år?
Det måste väll erkännigsvis vara någon slaggs besatthet? Har du aldrig varit sjuk?

Slartibartfast
2006-04-28, 16:37
Och nu går kolozzeum in i "jag äter vad jag vill"-fasen :)

HÄHÄHÄ! :thumbup:

King Grub
2006-04-28, 16:38
Vad menar du med undkommit?

Jag tycker om att träna. Varför skulle jag vilja slippa?

Letar du anledningar att "undkomma" och slippa träna, kanske det är bäst att byta sport till något du tycker är roligt? Annars är risken att det inte blir någon livslång sysselsättning.

Jag räknar i o f s inte sjukdom som vila. Jag har varit sjuk någon gång, men inte mer än någon enstaka dags halskänning som gått över efter en dag det här årtusendet. Det var minst 10 år sedan jag hade feber och var sängliggande.

Röda_Lacket
2006-04-28, 19:20
King Grub är du född med denna motivationen att inte missa något tränigspass eller är det något du tränat upp?

Baha
2006-04-28, 19:33
behöver man ens ngn motivation om man tränar för att det är kul? är väl mer som att man måste motivera sig isf för att vila.

Måste bara hålla med om att tränar man trots att man inte tycker det är kul borde man hitta nån annan motionsform att hålla på med kanske :)

Greg
2006-04-28, 19:37
King Grub once had a no-workout-day. Thus the Bible was created.

Gunnfjaun
2006-04-28, 20:05
Har kanske tagits upp någon annanstans men jag skulle vilja veta vad du/ni tar för kosttillskott?

King Grub
2006-04-28, 20:08
Inga för mig till vardags.

Vitargo om jag behöver efter riktigt långa, tömmande marathonkonditionspass.

Gunnfjaun
2006-04-28, 20:27
Får du ändå i dig 2g/per kg kroppsvikt? Vad äter du/ni innan träning? :)

King Grub
2006-04-28, 20:29
1. Man skulle ju nästan få kämpa för att komma under 2 g protein per kilo kroppsvikt. Man räknar med allt protein. Exempel: 100 gram pasta + 1 burk tonfisk + 1 glas mjölk = 50+ gram protein.

2. Inget, allt som oftast.

Slartibartfast
2006-04-28, 20:46
Exempel: 100 gram pasta + 1 burk tonfisk + 1 glas mjölk = 50+ gram protein.


Att få i sig tre såna mål om dagen är inte lätt för alla. Mycket mat. *spy*

Pepz
2006-04-28, 20:51
Att få i sig tre såna mål om dagen är inte lätt för alla. Mycket mat. *spy*

Va? det är ju en liten måltid.
Normalportion för mig när jag inte är på deff är 100g okokt pasta, 250g köttfärs tillagat till köttfärssås. och 5dl mjölk. +en paprika
protein mer än 70g.

Men så använder jag inte mycket proteinpulver under uppbyggnad

tinkerbell
2006-04-28, 20:51
Vad är Vitargo?

Pepz
2006-04-28, 20:52
Vad är Virtago?

Vitargo. modifierad kornstärkelse

En typ av kolhydrat.
Eller snarare den bästa kolhydraten att använda runt träningen

King Grub
2006-04-28, 20:52
Att få i sig tre såna mål om dagen är inte lätt för alla. Mycket mat. *spy*

Inte om man har en träningsvolym som är tre gånger större än:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1468307&postcount=23

;)

johfel
2006-04-28, 21:25
-King Grubs tears can cure cancer. Too bad he never cries. Ever.

-King Grub does not wear a watch. He decides what time it is.

-When King Grub does pushups he does not push himself up. He pushes the earth down.

-There is no theory of evolution. Just a list of animals King Grub allows to live.

-There is no such thing as global warming. King Grub was cold, so he turned the sun up.

Kimball
2006-04-28, 21:27
-King Grubs tears can cure cancer. Too bad he never cries. Ever.

-King Grub does not wear a watch. He decides what time it is.

-When King Grub does pushups he does not push himself up. He pushes the earth down.

-There is no theory of evolution. Just a list of animals King Grub allows to live.

-There is no such thing as global warming. King Grub was cold, so he turned the sun up.

Hah, Chuck Norris utbytt eh? :>

johfel
2006-04-28, 21:28
Hah, Chuck Norris utbytt eh? :>
:naughty: *flex*

Gunnfjaun
2006-04-28, 22:30
Kanske är dags att sluta med alla pulver då. För alla dom kalorier som är i en proteindryck kan man äta mkt god mat :D

Simson
2006-04-28, 23:42
Finns det några bilder på Grub på forumet då? En bild säger mer än 1000 ord....

WheyProtein
2006-04-28, 23:55
Simning, trappmaskin och cykel. Motivationsbrist finns inte. Just do it. Jag har inte haft en vilovecka eller hoppar över ett träningspass på 18 år.
Har du inte ens varit sjuk på 18 år???
Edit: Ok, du hade svarat på det redan:P

WheyProtein
2006-04-29, 00:01
Finns det några bilder på Grub på forumet då? En bild säger mer än 1000 ord....
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1504601&postcount=23

Absinteh
2006-04-29, 07:44
Jag räknar i o f s inte sjukdom som vila. Jag har varit sjuk någon gång, men inte mer än någon enstaka dags halskänning som gått över efter en dag det här årtusendet. Det var minst 10 år sedan jag hade feber och var sängliggande.

:hbang: Jävligt nice!
Vad jag menade var ju självklart hur du lyckats inte bli tvingad på din mors begravning, din brors bröllop eller varit upplåst på annat sätt.

Btw hur kan du undsluppit sjukdom så bra?

Yankeee
2006-04-29, 07:51
Att få i sig tre såna mål om dagen är inte lätt för alla. Mycket mat. *spy*

Slarti, skojar du? :)

Ryska_raketen
2006-04-29, 07:54
Att få i sig tre såna mål om dagen är inte lätt för alla. Mycket mat. *spy*


Konstigt att du inte växt dom senaste 5 åren.

King Grub
2006-04-29, 08:25
Vad jag menade var ju självklart hur du lyckats inte bli tvingad på din mors begravning, din brors bröllop eller varit upplåst på annat sätt.

Föredrar man att träna klockan 6, eller tidigare, på morgonen, är det inte mycket i det vardagliga livet som inkräktar.

Vimpyboy
2006-04-29, 08:46
Föredrar man att träna klockan 6, eller tidigare, på morgonen, är det inte mycket i det vardagliga livet som inkräktar.
Ligger något i det. Själv går jag upp 6 och är framme på gymmet cirka 6:45.

Föredrara att träna tidigt då man ändå oftast inte har något annat för sig samt är hyfsat tomt så man slipper köa. ;)

il_dio
2006-04-29, 08:53
Vad brukar du simma grubis? Du har fått frågan tidigare men jag läste inget svar...
Intervaller eller långa distanser som gäller?

King Grub
2006-04-29, 08:56
Distans.

Ikon
2006-04-29, 09:03
Jag skulle vilja simma mer, men jag avskyr klorvattnet i badhusen. Tur att det är sommar snart så man kan gå ned till en lokal sjö och ta sig en runda.

Absinteh
2006-04-29, 09:15
Känns lite som det är lite Ladies man över grub.
Håret, Rippad året runt, vill inte bli för stor etc :naughty:

Cerberus
2006-04-29, 09:23
Känns lite som det är lite Ladies man över grub.
Håret, Rippad året runt, vill inte bli för stor etc :naughty:

inget fel i det väl :D. Han trivs i sin kropp iaf, det är också mitt mål..

Absinteh
2006-04-29, 09:28
Vadå trivas i sin kropp. Är det ditt mål? Du menar du inte kommer vilja bli större när du nått ditt nuvaranda mål?

Yankeee
2006-04-29, 09:29
Vadå trivas i sin kropp. Är det ditt mål? Du menar du inte kommer vilja bli större när du nått ditt nuvaranda mål?

Alla har inte som mål att bli stor eller större.

Cerberus
2006-04-29, 09:30
Vadå trivas i sin kropp. Är det ditt mål? Du menar du inte kommer vilja bli större när du nått ditt nuvaranda mål?

klart jag vill bli större, finns väl ingen gräns direkt tycker jag. Jag vill bli så stor och symmetrisk som jag kan bli(naturligt). Men jag tycker det vore rätt skönt om man kunde känna sig nöjd med det man har gjort hittils..

King Grub
2006-04-29, 09:30
Vadå trivas i sin kropp. Är det ditt mål? Du menar du inte kommer vilja bli större när du nått ditt nuvaranda mål?

Jag hyser i alla fall ingen speciell längtan efter att bli "större" för sakens skull. Varför skulle det vara ett mål man måste ha med sin träning och sitt liv - att bli så stor som möjligt? Utanför en väldigt liten klick i samhället är det inget mål som är önskvärt eller någon som ens anses vara attraktivt. Ingen funktion för hälsan fyller det heller.

Absinteh
2006-04-29, 09:32
Nej personligen tränar jag för styrka. Men styrketränar för massa bör man ju idka en större kropp.

King Grub
2006-04-29, 09:35
Men styrketränar för massa bör man ju idka en större kropp.

Huh?

Slartibartfast
2006-04-29, 09:56
Konstigt att du inte växt dom senaste 5 åren.

What? HAHA! Jag har bulkat upp mig till 100 kg. Menar du att jag borde äta mera?? :D Vad skulle mera kroppsfett bidra med?

Absinteh
2006-04-29, 10:29
Styrketränar man inte för att lyfta en tyngd i tävling så borde man ju styrketräna för massa och således vilja bli större?

Yankeee
2006-04-29, 10:30
Styrketränar man inte för att lyfta en tyngd i tävling så borde man ju styrketräna för massa och således vilja bli större?

Finns det bara de två alternativen att välja på?

King Grub
2006-04-29, 10:31
Så att träna för att må bra och se bra ut är inte en godkänd anledning? Eller måste man gå efter dina värderingar när det gäller vad som är att se bra ut? Stor = bra? Eller? Hälsoaspekterna är underordnade storleken på musklerna?

Acceptera att dina mål med livet och träningen inte gäller för alla och att dina värderingar inte är värda mer än andras, hur olika dom än är.

Absinteh
2006-04-29, 10:56
Hmm ja. Men kör du då också fler reps för att minska skaderisken etc?

King Grub
2006-04-29, 10:59
Nej, vad har det med saken att göra?

jewzie
2006-04-29, 14:45
Jag tycker att man borde ha ett tydligt mål framför sig. Annars går inte träningen framåt. Men man får å andra sidan inte ha för stort mål, för då kan det bli så att man inser att man aldrig kommer att nå sitt mål. Ha din idealbild i huvet och sen så målar du upp hur du vill se ut bredvid den. Sen siktar du på det. Personligen så vill jag se ut som en Brad Pitt, i size L och inte medium.

kanfall
2006-04-29, 18:03
Men grub, en fråga. Har du sysslat med någon speciell sport eller är det bara allround konditions träning som du nämt?

King Grub
2006-04-29, 18:10
Har du sysslat med någon speciell sport

Nej.

Gunnfjaun
2006-04-29, 20:12
Jag har inget behov av något som jag anser har direkt negativ hälsopåverkan bara för att det smakar gott heller. På samma sätt som jag inte behöver äta enbart nyttiga saker, vill jag heller inte stoppa i mig gift, oavsett smaken på giftet.

Vaarför är det farligt med sötningsmedel? :em:

King Grub
2006-04-29, 20:48
Aspartam har bieffekter, mest visade i djurstudier, som negativ påverkan på minnesfunktion och inläring, och möjligen en cancerframkallande effekt åtminstone hos råttor.

Acesulfam-K har en klastogen (kromosomförändrande) effekt.

Sackarin och cyklamat ger tumörer hos råttor och apor.

Människopåverkan är oklar, men jag har valt att välja bort artificiella sötningsmedel, särskilt som dom är näringsmässigt helt onödiga och värdelösa.

Gunnfjaun
2006-04-29, 21:09
:eek: man lär sig mkt här :hbang:

Callister
2006-04-29, 22:53
King Grub: är hamburgare från mcdonalds optimalt ur psykisk ståndpunkt. ;)

Cerberus
2006-04-29, 22:59
King Grub: är hamburgare från mcdonalds optimalt ur psykisk ståndpunkt. ;)

men lol, vad tror du :P

villie
2006-05-01, 03:19
King Grub: är hamburgare från mcdonalds optimalt ur psykisk ståndpunkt. ;)

nej hamburgare från max är :eating:

Skrollovicz
2006-05-01, 09:26
King Grub, en fråga: Vad har du för vilopuls? Skulle vara kul o veta :) obs du behöver inte svara om du tycker jag är jobbig.

Fredrik_S
2006-05-01, 09:34
King Grub, en fråga: Vad har du för vilopuls? Skulle vara kul o veta :) obs du behöver inte svara om du tycker jag är jobbig.

Tror den ligger nånstans mellan 0,5 och 0,75 slag i minuten.

King Grub
2006-05-01, 09:35
40-45, strax under, kanske. Har inte kollat på några år.

Skrollovicz
2006-05-01, 10:31
40-45, strax under, kanske. Har inte kollat på några år.
Ruggigt imponerande.

adis
2006-05-01, 11:00
Grub , vart har du lärt dig ALLT ? :/

mangs
2006-05-01, 11:33
Denna tråden är helt klart Best of- material.

Jag är imponerad över att du orkar svara gång på gång om samma frågor på samma sätt som jag är imponerad att så många medlemmar undgått att snappa upp denna information om dig. ;)

Jag tycker dock att denna tråden ställer sig i bra kontrast mot alla de forskningsrapporter som du lagt fram. Intressant för majoriteten av medlemmarna att du inte käkar kosttillskott och att du inte äter någonting speciellt kring träningspassen! :cool:

Det finns ju en hel armé här som försöker leva i sin optimala värld och det känns därför skönt att se att de nu kan få en tankeställare när deras förebild gör lite vad som faller honom in.

Din inflytelseförmåga på detta forum är enorm och därför är jag oerhört glad att du har en så vettig och bra inställning till det hela.
Ha en bra dag!

maRRtin
2006-05-01, 18:44
40-45, strax under, kanske. Har inte kollat på några år.
Är det bara graden på hur pass vältränad man är som avgör vilopuls? Jag är nere på 32 nu i vilopuls. Nu kommer den nog inte att bli mycket lägre dock, då svimmar man väl mellan slagen :D

King Grub
2006-05-01, 18:47
Nej, den är ett mått på kondition, men det är inte exakt och det finns en individuell variation. Det är inte säkert att en idrottsman med en vilopuls på 35 har X% bättre kondition än en idrottsman med en vilopuls på 40. Allas hjärtan slår inte med samma hastighet.

Halldin
2006-05-01, 19:49
Vart var bilderna på Grubs kropp då? Såg bara anletet i den där tråden, ändå snackades det om att han var muskulös osv.

King Grub
2006-05-01, 19:53
Noga du tittade...

Cerberus
2006-05-01, 20:31
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=52693&page=2&pp=50

Shredded.

Halldin
2006-05-01, 20:42
Noga du tittade...
Hm, nej. Förlåt. :em: