handdator

Visa fullständig version : Praktisk fråga angående deff-bilder...


Yes
2006-04-27, 11:35
En tanke som slog mig, nu när det förhoppningsvis inte är allt för långt kvar tills jag fixar bilder på resultatet av min långa deff/bantning. Eftersom musklerna lär vara tömda på allt vad vätska/glykogen heter, skall man låta förråden fyllas på lite innan man tar bilder - och hur bör man göra isåfall? Bilderna borde väl bli lite mer rättvisande om musklerna så att säga återfår sin normala storlek. Man skulle förstås kunna ta två uppsättningar bilder, men så roligt är det inte...

Det var som sagt bara en tanke som slog mig, och den säkert vara av allmänt intresse också. Så, vad tycker ni?

Kimball
2006-04-27, 14:08
Går väl köra en liten kolhydratladdning dagarna/dagen innan fototagningen. Hur de går till exakt är jag inte på de klara med dock ;P
Hurivida "normala" (ej tävlande inom typ BB/Fitness osv) märker av laddningen vet jag dock inte? Handlar nog rätt mycket om hur pass väl man känner sin kropp.

tigerofsweden
2006-04-27, 14:13
Skulle tro att om man legat väldigt lågt på kolhydrater under en längre tid för att sen käka rejält med såna någon dag? så märker man rätt stor skillnad även om man inte är tävlande? Bara ett antagande :)

Yes
2006-04-27, 18:52
Jag brukar då se märkbart större ut efter en vanlig ätardag, så en seriös uppladdning borde göra rätt stor skillnad.

Baan
2006-04-27, 18:59
rent spontant skulle jag säga mycket kolhydrater i ett par dagar, och med mycket så menar jag mycket (sagt ungefär som han snubben som köper korv i pressbyrånreklamen (eller var det reklam för någon mack?)).

jag vet att klo har gjorde något liknande så du kan messa honom, sverker borde ha rätt bra koll han med.

z_bumbi
2006-04-27, 19:34
Kolla i trådarna om årets bästa fysiken, där finns en del råd.