handdator

Visa fullständig version : Äggvitor


JailBait
2006-04-27, 06:01
Man ser proffsen vräka i sig 10, 15, 20 äggvitor om dan hur fan gör dom står dom o knäcker artonhundratusen ägg varje helg? För mig veterligen finns det då ingen burk el. dyl. med bara äggvita i, typ sådan som coleman använder i cost of redemption bara för att ta ett exempel. Någon som kan bidra med något i detta ämne? Erfarenheter? Priser etc?

mvda
2006-04-27, 06:26
Finns att köpa på burk, var uppe för ett tag sen men jag kommer tyvärr inte ihåg vart man köpte det. Knäcka artonhundratusen ägg varje helg är nog inte så intelligent och skulle dessutom ta ganska lång tid, men att däremot knäcka 10 (vilket borde räcka) per dag borde ta högst 1-2 min.

JailBait
2006-04-27, 21:36
ganska kostnadsineffektivt enligt mig. kom du ihåg vad burken kostade och hur mkt det var i den möjligvis bara för skojs skull?

sitsena
2006-04-27, 22:15
i martin olsson i bromma har dom en dunk som heter Lyxäggvita eller något sånt. Kostar 98kr exkl moms, 5kg. Ganska bra deal men har aldrig smakat, jag äter hela ägg :)

Cerberus
2006-04-27, 22:42
äggvite-fenomenet har inte blivit mainstream här i Sverige än, när resten av befolkningen bestämmer sig att de vill se ut som Ronnie Coleman så kommer äggvitorna hit :D :laugh:

det är inte så jäkla jobbigt att knäcka lite ägg för att få äggvitor tycker jag.

sitsena
2006-04-27, 22:52
det är synd om äggulan. jag menar det finns ju protein i den med och massor med ämnen som får kroppen att bygga muskler. varför betala för något om man kastar bort hälften? synd, synd säger jag bara. så synd.

Cerberus
2006-04-27, 23:05
om man äter mycket ägg så kanske man vill dra ner på fettnivån, även om det är bra fett. I ett deff-upplägg åtminstone.

sitsena
2006-04-27, 23:57
då får du samma svar. köp hellre äggvitor än hela ägg o sen kasta hälften. så synd..