handdator

Visa fullständig version : Är detta effektivt?


Jo0oHaN
2002-11-20, 22:32
att när man t.ex har tränat klart biceps och känner att man inte är så trött i den...är det bra då att köra en extra övning där man då först kör t.ex med 40kg tills man inte orkar mer, sänker till 35 och kör tills man inte orkar mer, sänker till 30 tills man inte orkar mer osv tills man typ bara kör med stången???..provade detta idag..muskeln blev helt jävla död!

måste ha sett dumt ut när jag stod och kämpade som ett djur med bara skivstången utan vikter..hehe:D

men är detta bra för att öka styrka/massa???

spinkoo
2002-11-20, 22:36
Originally posted by Jo0oHaN


måste ha sett dumt ut när jag stod och kämpade som ett djur med bara skivstången utan vikter..hehe:D

Ingen fara, det gör jag jämt...:)

Jo0oHaN
2002-11-20, 22:37
bra =)...men du "dödar" den bara en gång väll?..alltså du vilar inte och sen "dödar" den igen..eller???

Boven2k1
2002-11-20, 22:43
Hur dödar man någonting två gånger? :smash:

;)

mvh
//Bov

Jo0oHaN
2002-11-20, 22:44
Originally posted by Boven2k1
Hur dödar man någonting två gånger? :smash:

;)

mvh
//Bov

hehe..bra fråga ;)

michael
2002-11-20, 22:53
Förvänta dig inga dramatiska storleksförändringar med såkallade "dropsets" som du nyss förklarade. Muskler växer bäst i storlek när du överbelastar dom med motstånd i en rörelsebana de aktiveras i. Att köra med lätt motstånd dvs lätta vikter kommer troligtvis konditionera dina muskler att vara uthålligare.

spinkoo
2002-11-20, 22:55
Originally posted by Jo0oHaN
bra =)...men du "dödar" den bara en gång väll?..alltså du vilar inte och sen "dödar" den igen..eller???

Jag menade att stå blå i ansiktet med bara skivstången...:D :D Dropset har jag aldrig provat...;)

emmzan
2002-11-21, 08:24
Originally posted by Boven2k1
Hur dödar man någonting två gånger? :smash:

;)

mvh
//Bov

Mun-mot-nosmetoden.. Eller blir det mun-mot-skivstångsmetoden kanske den här gången?
Fungerar inte det kan man alltid ta fram defribillatorn ur fickan och börja ge elchocker!

Kan inte garantera effekt men det är värt ett försök!:D

Grahn
2002-11-21, 08:34
Dropset äger och eftersom man startar tungt så är det ingen avsaknad av overload utan mer som en jäkla massa forced reps.

Lord_X
2002-11-21, 08:39
Funkar bra.. dock är det en fördel att ha bra kondition för att det verkligen ska ge något.. samt att det inte bör användas varje vecka, risk för överträning är stor annars.

Grahn
2002-11-21, 08:41
Jepp är mest ngt man kör ibland för variation, håller med.

Lord_X
2002-11-21, 08:51
Originally posted by spinkoo
Jag menade att stå blå i ansiktet med bara skivstången...:D :D Dropset har jag aldrig provat...;)
Reppar du en halv dag eller är skivstängerna på ditt gym helt enkelt bara väldigt tunga? För SÅÅ svag är du väl inte? :p
Nej, skämt åsido.. Min erfarenhet samt andras som jag hört är att om man är den typen som har svårt att lägga på sig muskler men lätt att bränna fett så gör man klart bäst i att enbart hålla sig till de tunga basövningarna samt att äta en massa mat, ofta och mycket. d.v.s om du nu är den typen.

z_bumbi
2002-11-21, 09:41
Dropset är ju även ett bra sätt att väcka en muskel som inte svarar på träningen som man vill, man får ingen kontakt med muskeln och då måste man göra något.
Att testa ett stort dropset visar ju i alla fall om man tränar rätt muskel dagarna efter och då lär man sig var den sitter plus att om man gillar smärta så kan man ju gå och spänna sin träningsvärk så att man även lär sig ännu mer att pricka muskeln.

Borde funka lika bra med att köra många set på samma övning men dropset är roligare :D

Kör inte dropset för ofta bara då det sliter en del på återhämtningsförmågan hos vissa.