handdator

Visa fullständig version : Hur bra är VP2 ?


elaola
2006-04-26, 18:14
hört mycke om VP2
även sett de enorma priset...hur bra är det egentligen ?

Sonny
2006-04-26, 18:22
Det är mycket snack runt ASTs grejjer överhuvudtaget. Du är nog "better of" med att köpa nått annat isolat som är billigare.

aliquis
2006-04-26, 18:26
Antagligen inte bättre än en likvärdig produkt för halva priset.

Baha
2006-04-26, 18:32
Enligt ast's hemsida skall det inte finnas ngn produkt som är lika effektiv!

elaola
2006-04-26, 18:32
nån som använt/använder det som kanske säga hur resultatet är ?

Wider
2006-04-26, 18:52
Skulle vara ännu bättre om någon hade någon stude eller liknande om det..

Pepz
2006-04-26, 20:24
gick själv på deras hypade produkter och köpte tre burkar VP2 för länge sen.. gav mig inte ett skit mer under den perioden än när jag köpte ett billigare protein

Mats J
2006-04-27, 08:50
Jag åt VP 2 under mycket lång tid. Brände en burk på 3-4 dagar och gjorde så i ca 3 års tid. Fick hyggliga resultat med det beror inte på att proteinet var ett supermedel, utan vanlig hård, tung styrketräning och överintag av kcal. Vissa perioder tog jag någon annat protein (pga. lagren var slut hos försäljaren) men exakt samma resultat.

Beast
2006-04-27, 10:47
Antagligen inte bättre än en likvärdig produkt för halva priset.

Årets inlägg, hur fan ska en likvärdig produkt vara mycket sämre?

VP2 är inte allt dom försöker måla upp det till, dock är det ett väldigt fint protein.

fonzie
2006-04-27, 10:53
Såhääär bra. *visar med armarma*

Nejmen, det är kvalite på deras grejer...är du beredd på att betala så visst.

olle lindblad
2006-04-27, 11:00
Enligt ast's hemsida skall det inte finnas ngn produkt som är lika effektiv!
Ja, det är ju ett bra bevis på dess kvaliteter. *rolleyes*

Ulf A Big
2006-04-27, 11:05
Såhääär bra. *visar med armarma*

Nejmen, det är kvalite på deras grejer...är du beredd på att betala så visst.
Vad vet du om det?

fonzie
2006-04-27, 11:15
Vad vet du om det?

Jag gissar pga priset.

Guns n hoses
2006-04-27, 11:18
Jag gissar pga priset.
ok.

Jag säljer hemmagjort protein. Det kostar ENDAST!! 1000kr/kg.

Tror du det är bra? Nein

fonzie
2006-04-27, 11:19
ok.

Jag säljer hemmagjort protein. Det kostar ENDAST!! 1000kr/kg.

Tror du det är bra? Nein

Jag gillar kvalite, men jag är dock inte beredd att betala så mycket. *rolleyes*

Jag litar på AST bara. Inte fan skulle de kommit så långt på att sälja kollagen blandat med diarre.

Ulf A Big
2006-04-27, 12:00
Jag gillar kvalite, men jag är dock inte beredd att betala så mycket. *rolleyes*

Jag litar på AST bara. Inte fan skulle de kommit så långt på att sälja kollagen blandat med diarre.
Kollagen är inte det att lägga sig på en mycket låg nivå i diskussionen?
Det är egentligen bara Weiders europeiska produkter som har innehållit kollagen.

jwzrd
2006-04-27, 13:31
Jag gillar kvalite, men jag är dock inte beredd att betala så mycket. *rolleyes*

Jag litar på AST bara. Inte fan skulle de kommit så långt på att sälja kollagen blandat med diarre.

Nej men pastellfärger, auktoritärt språk och överpriser lockar tonårskidsen.

fonzie
2006-04-27, 13:36
Nej men pastellfärger, auktoritärt språk och överpriser lockar tonårskidsen.

Klart. Själv skulle jag aldrig köpa från AST. På tok för dyrt. :) Men jag litar fortfarande på dem. Vad är det för dåligt med det nu då? :confused:

jwzrd
2006-04-27, 13:41
Klart. Själv skulle jag aldrig köpa från AST. På tok för dyrt. :) Men jag litar fortfarande på dem. Vad är det för dåligt med det nu då? :confused:

Det är väl ingen som påstår att det är något dåligt med att du litar på dom? Men jag kan göra det nu om du känner för det. Ett företag som tar såna överpriser lurar dig ju på dina pengar, vad innebär det att lita på dom? Du litar på att dom tar dina pengar?

fonzie
2006-04-27, 13:45
Det är väl ingen som påstår att det är något dåligt med att du litar på dom? Men jag kan göra det nu om du känner för det. Ett företag som tar såna överpriser lurar dig ju på dina pengar, vad innebär det att lita på dom? Du litar på att dom tar dina pengar?

Haha! Förvisso, visst. Men det är väl inge dålig kvalle på deras produkter?

hangatyr
2006-04-27, 13:47
hur var det nu med deras shaker? :D

jwzrd
2006-04-27, 13:53
Haha! Förvisso, visst. Men det är väl inge dålig kvalle på deras produkter?

Tja, vill man att ett högre pris ska reflekteras som bättre kvalitet, och den inte är bättre än fairings billigare finprotein så...

Beast
2006-04-28, 00:05
och den inte är bättre än fairings billigare finprotein så...

Och du vet detta för du har exakta förteckningar på båda produkter?

Pez
2006-04-28, 00:16
Och du vet detta för du har exakta förteckningar på båda produkter?
Varför blir en del rabiata när det kommer till "sitt" kosttillskottsmärke..?

Nej, VP2 lär inte vara bättre än exempelvis Fairings Rapid Hydro.
Troligtvis är RH bättre än VP2 (bättre i det avseendet att man får det man vill ha - hydrolyserat vassle/kaseinprotein till ett lägre pris).
Sen får man lägga sina slantar var man vill, men att böla för att nån inte tycker VP2 är prisvärt är som att säga att man gillar att betala skatt.

Beast
2006-04-28, 01:43
Varför blir en del rabiata när det kommer till "sitt" kosttillskottsmärke..?

Tyvärr (för dig) använder jag inga av deras produkter, jag gav bara en lika kommentarer som en del gör här.

jwzrd
2006-04-28, 06:30
Och du vet detta för du har exakta förteckningar på båda produkter?

Skrev fel, menade "om"; inte "och".

tano
2006-04-29, 08:56
Har köpt Vp2 en gång ( fick 30% rabatt, då blev det bra pris)
Måste säga att jag tycker den är riktigt god (fruit punch), mycket bättre än whey80 som jag också använder.
Men jag har aldrig testat protein från t.ex. fairing.

För att mäta kvalite så behöver man ett laboratorium, så att ens försöka snacka om det är ju bara löjligt. Jag kan bara säga att det har inte varit något fel på det proteinet jag fått.

bear.flowertwig
2006-05-03, 10:32
För att mäta kvalite så behöver man ett laboratorium, så att ens försöka snacka om det är ju bara löjligt. Jag kan bara säga att det har inte varit något fel på det proteinet jag fått.

Om kvalitetsskillnaden endast kan mätas i laboratorium måste valet av protein isf avgöras av priset då. Alltså går AST bort.

qwerty1
2006-05-03, 20:34
Jag körde det första gången jag provade på protein, så kan egentligen inte svara, för det är ju då man växer som mest.

Men tycker det är alldeles för dyrt. Kör på vanligt bra pris, fungerar säkert lika bra :thumbup:

Nitrometan
2006-05-04, 11:31
Och du vet detta för du har exakta förteckningar på båda produkter?
Jag har sett en analys gjord på ett labb i Sverige.

Just den batchen innehöll inte riktigt det som stod på etiketten.

WHITEFOLKS
2006-05-04, 18:12
Jag har personligen aldrig provat vp2 men den brukar få "bra" smakrecensioner.

De hydrolysat jag har provat har en speciell "besk" smak pga. hydrolyseringen (Fairings Rapid Hydro Blend och ett amerikanskt vasslehydrolysat).

Många som har provat Ast vp2 och andra hydrolysat känner inte den där hydrolyseringssmaken på vp2 vilket får en att undra hur mycket hydrolysat som verkligen, om något, som finns i produkten.

paddanboy
2006-05-08, 22:40
Den stora saken i detta är ju att VP2 inte alls är så extremt mycket dyrare i staterna utan det är ju här i Sverige de lägger på en eller två hundringar extra.

VP2 är dyrare i USA, men om ett Wheyprotein i Sverige kostar 130 kronor kilot så skulle VP2 kanske kosta 170... så då kanske man kan testa och bedöma själv...

stjärtsmiskaren
2006-07-20, 12:00
ja och dom säger ju sig ha världens bästa shaker också. fan locket släppte direkt och hela vp2 drinken låg på golvet

emil123
2006-07-20, 12:48
Jag har Vp2 whey isolate, fruktsmak.

Har använt det ganska länge nu, och det är inte så märkvärdigt, köp hellre något från kolozzeum.

By the way: FRUKTSMAK SMAKAR SKIT!

Fraggo
2007-09-11, 17:38
Hallå! För fem år sedan opererades jag i armen och kom aldrig tillbaka till träningen tyvärr :( Formen dalade och nu är det så att jag måste bygga upp mig igen pga förslitningsskador från krävande sysslor på jobbet.

Anledningen till att jag skriver här är för att jag funderat på att skaffa VP2 igen. Dyrt javisst.. men det är GOTT! Jag har köpt billigare produkter förut, men när man näst intill spyr av skiten så är det knappast lönsammare att köpa billigt om man inte använder det..

Hellre dyrt och gott än äckligt och billigt..? u tell me :P

Det ska bli kul att se vad detta forum kan bidra med till min träning. Nu ska jag iväg på ett pass. Mage :(

Handcuff
2007-09-11, 17:39
Hallå! För fem år sedan opererades jag i armen och kom aldrig tillbaka till träningen tyvärr :( Formen dalade och nu är det så att jag måste bygga upp mig igen pga förslitningsskador från krävande sysslor på jobbet.

Anledningen till att jag skriver här är för att jag funderat på att skaffa VP2 igen. Dyrt javisst.. men det är GOTT! Jag har köpt billigare produkter förut, men när man näst intill spyr av skiten så är det knappast lönsammare att köpa billigt om man inte använder det..

Hellre dyrt och gott än äckligt och billigt..? u tell me :P

Det ska bli kul att se vad detta forum kan bidra med till min träning. Nu ska jag iväg på ett pass. Mage :(

Kolozzeums egna = goda
Fairings = Godare
Eiselts doublepro = Gottast

maaherra
2007-09-14, 09:10
VP2 kan jag ej uttala mig om, dock kænns priset jævligt overkill.

Dæremot ær de enda kreatin jag fått en mærkbar effekt av deras monohydrat.
Teoretiskt bør de inte vara någon skillnad dær, men ASTs ær de enda jag mærkt av.
Ær det renare eller skillnader i framstællning som kan gøra det?

Har testat kreatin från Star Nutrition, Eiselt, Twinlab och AST.