handdator

Visa fullständig version : Ser mitt träningsprogram bra ut?


Slimerik
2006-04-26, 12:46
Ser mitt träningsprogram bra ut?
Hej skulle bli glad om ni gav mig lite kritik eller synpunkter.

Dag1: Bröst / Trieps
Dag2: Vader / Lår
Dag3: Rygg / Biceps
Dag4: Mage / Vader
Dag5: Vila
Dag6: Börja om från början.

Varje pass tar ca 2 timmar och jag har hört att det är inte bra att köra så länge. Kan det stämma? Sen känns det som magen behöver fler dagar i veckan. Tack på förhand.

bl0w_
2006-04-26, 13:43
Inte så bra träna rygg dagen efter ben, har det inte kännts jobbigt på ryggdagen med träningsvärk i benen? Kör du marklyft?

Och hur många övningar och set kör du egentligen då passen tar två timmar?

Och den sista frågan.. vars har du axlar?

devi
2006-04-26, 14:12
Jag tycker att du gott och väl kan lägga in alla övningar för benen i ett och samma pass, och köra en ensam muskelgrupp (den du tycker är tyngst vid ett pass). Jag kör ben stenhårt tillsammans med biceps och det fungerar kanon.

stahlberg
2006-04-26, 15:31
Träningsprogrammet ser bra ut : det är mycket vackert. Om du hade stavat rätt till "triceps" så hade det kunnat delta i en skönhetstävling.

Lite ironiskt skrev jag nog, trots att smileyn saknas. Men här har vi det igen : en som önskar att man ska bedöma ett träningsprogram utan att veta något alls om den tränandes bakgrund eller målsättningar, och utan att veta särskilt mycket ens om programmet.

Slimerik
2006-04-28, 13:56
Dag1: Bröst ca 15 set 3 set per övning / Trieps ca 7 set
Dag2: Vader 22 set enligt ett schema som skulle funka för vaderna / Lår ca 15
Dag3: Rygg ca 15 set/ Biceps ca 12 set / Handleder 3 set
Dag4: Mage ca 15 set/ Vader 10 set
Dag5: Vila 1set :D
Dag6: Börja om från början.

Övrigt så har jag bara tränat ca 3 månader på gymmet. Just nu väger jag 74 och är en 183 lång. Är väldigt smal men med en lite klump fett på magen som jag måste bli av med innan sommaren. Hur ofta tycker ni isf att man borde träna magen? Vet ni någon bra övning där jag kommer åt dem 2 rutorna övanför naveln?
Har naturligt breda axlar och det knakar som fan i dem när jag gör axel övningar så jag brukar inte träna axlarna så ofta.
Dem muskler som jag vill få massa i är vader, lår och överarmar.

Är det dåligt att vara på gymmet för långe?

Diggler
2006-04-28, 18:11
Det är för ofta. Även om man klarar att träna så ofta, blir man lätt less. Motivationen kommer inte alltid att vara på topp, och det gäller att lägga det på en sansad nivå, snäppa upp sig när det är trist och hålla tillbaks lite när man är överfixerad.

Dessutom har man inget att "ta till" om man någon gång behöver träna hårdare i en period. Eftersom du är ny, och jag är mkt intellektuell, tycker jag att du skall styra om ditt program.

Massa triceps, biceps och axelövningar skulle jag inte lägga så mycket fokus på, (en övning biceps en övning triceps och en basövning+1 isolationsövning för baksida axlar räcker) utan koncentrera mig på bröst, rygg och ben så kommer resten nästan av sig självt. Testa att träna mer sällan, 3-4 pass/vecka räcker gott och väl.

Slimerik
2006-04-29, 10:08
Dag1: Bröst ca 15 set 3 set per övning / Trieps ca 7 set
Dag2: Vader 22 set enligt ett schema som skulle funka för vaderna / Lår ca 15
Dag3: Vila
Dag4: Rygg ca 15 set/ Biceps ca 7 set / Handleder 3 set
Dag5: Mage ca 15 set/ Vader 10 set
Dag6: Vila
Dag7: Vila

Lägger om schemat lite. Sen skulle jag gärna vilja veta vilken övning som är den absolut bästa för att träna insidan på överarmen.
Är det bra att bara köra ett mag pass per vecka eller borde jag lägga till ett pass till?