handdator

Visa fullständig version : Deffning för en nybörjare


Ssigge
2006-04-26, 09:23
Någon som har tips hur jag ska deffa?

Jag har under våren gått ner ca 7kg, och minskat midjemåttet med 10cm. Och jag har inte använt mej av nån direkt deffmetod, jag har ätit som vanligt, jag har bara gett fan i å äta skräp, och att inte äta kolhydrater innan jag lägger mej.

Jag har "halvsynliga" magrutor eller vad man ska säga, synliga efter ett hårt magpass och på morgonen. Men jag vill få fram dom helt till sommarn.

Jag tränar nu 5ggr i veckan, men ingen kardio

Någon som har tips på hur jag ska träna och lägga upp min kost?

Vimpyboy
2006-04-26, 09:26
Det enda jag kan komma med just nu är att kardio rekommenderas om du vill bränna fett.

Annars är ett tips att du lägger upp nuvarande schema över mat och träning så man kan komma med tips om hur du kan förbättra det.

Ssigge
2006-04-26, 09:43
Okej, här kommer mitt träningsschema

Måndag: Bröst+Triceps+Mage , 45 min promenad
Tisdag: Axlar+Ben+Underarm, 45 min promenad
Onsdag: Vila
Torsdag: Biceps+Rygg+Mage , 45 min promenad
Fredag: Bröst+Triceps , 45 min promenad
Lördag: Vila
Söndag: Axlar+Ben+Mage , 45 min promenad

Vill bara tillägga att den enda anledningen till att jag promenarar 45 min är att min cykel är sönder och jag bor en bra bit från gymmet så jag promenerar dit varje dag, skulle inte vilja kalla det nån kardio men...

Mitt matschema ser ut som följande:

Frukost: 1,5dl Proteindrink+ 3dl vatten
Lunch: Det skolan serverar
Mellanmål: Ost och kaviarmacka
Middag: Det morsan lagar


Kan inte påverka varken vad skolan erbjuder eller vad morsan lagar så.....

Tänk på att jag är nybörjare inom ämnet , så kritisera gärna och kom med förslag....

Vimpyboy
2006-04-26, 09:52
Ät gärna lite mer och oftare.

Fungerar det verkligen bra med mage både söndag och måndag?

Fed up
2006-04-26, 10:02
Lite klen frukost tycker jag. är du inte vråååålhungrig vid lunchen där?
jag rekomenderar som vanligt havregrynsgröt med keso på.

Sen tycker jag du borde äta fler mellanmål, om du äter oftare håller du förbränningen igång och blodsockret slipper hoppa upp och ner så. försök äta var 3'e timme. Tips på bra mellanmål finns det trådar om. ska se om jag hittar en åt dig.

Fed up
2006-04-26, 10:05
jojomensan, här har vi en:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=66559

en annan fördel med att äta oftare är att man slipper bli sådär vråååålhungrig och därmed trycka i sig för mycket mat vid en och samma gång.

Ssigge
2006-04-26, 10:34
Okej, tack så mycket :),

Bör jag öka mitt proteinintag?, te.x ta en proteindrink innan läggdags?

Vimpyboy
2006-04-26, 10:42
Kasein innan läggdags skadar inte.

Spannmål
2006-04-26, 11:44
går inte att säga något om "matschemat". De mål vi faktiskt ser innehållet i är värdelösa. Frukost och mellanmål måste innehålla mer av allt! Protein!!1 Skolmat och din mors mat är säkert OK men mängderna är det bara du som kan hålla koll på.