handdator

Visa fullständig version : Träning och graviditet


Caixa**
2006-04-26, 08:45
Är det dumt att träna hårt i början av en graviditet, eller gäller det främst när det gått några månader? Finns det risk att fostret tar skada? Och till er som har lite erfarenhet: hur snart efter förlossning började ni träna igen?

Jay-Z
2006-04-26, 09:30
Lite off-topic, men startade inte du en defftråd för någon dag sedan? Eller har jag växlat ihop dig med nån annan...

Deffa och graviditet är kanske ingen höjdare?

elan
2006-04-26, 09:41
Träna går fint så länge det känns bra. Det är klart att man bör väl inte ta i så att man spricker (bildligt talat) och man kanske får anpassa sitt val av träningsformer till sådant som man klarar av med en stor mage.

Senast igår var det en tjej med rätt stor bebis-mage med på spinningpasset och hon verkade klara det galant.

T-train
2006-04-26, 09:44
Träning som känns bra, mao du måste bli lite duktigare på att känna efter. Det mesta går alldeles utmärkt att träna tidigt i graviditeten men träningen kommer du själv märka av att den måste ändras på vartefter du växer.

Caixa**
2006-04-26, 14:25
Lite off-topic, men startade inte du en defftråd för någon dag sedan? Eller har jag växlat ihop dig med nån annan...

Deffa och graviditet är kanske ingen höjdare?

Instämmer, frågan är nog lite off-topic, får gärna flyttas, och deffa under graviditet verkar som en jubelidiotisk idé!

Den blev nog aningen missvisande, var tänkt rent allmänt. Det är rena baby-boomen just nu då fyra av mina kompisar ska få barn och lillebror ska bli pappa om en knapp månad..så det är klart att tankarna börjar rulla i huvudet.. Ingen av dom tränar, så jag tänkte att jag knappast kan få bättre svar än här ;)

Sprang inte Marion Jones ett 100 meters lopp i någon tävling när hon var i 3:e månaden? Förhoppningsvis odopad..

cortez
2006-04-26, 16:39
Tränade på ett gym för ett år sen och där kände jag en tjej i 25 åldern hon var gravid, men hon hade ingen "mage". Hon använde mest springmaskinen.

Efter en eller två månader fick jag höra att hennes barn dog. Träningen var nog orsaken.

Tror inte att det är så smart att träna när man är gravid. ;)