handdator

Visa fullständig version : Axelproblem + Ont i svanken


bender
2006-04-25, 22:17
Tja!
Är en kille på 18år som tränat i ca 2år.
Har under ett par månader känt en smärta i svanken. Det kommer utan tvivel från Knäböjen och Marklyft. Frågan är hur jag ska göra för att undvika detta problem. Har haft kunnigt folk som sett över min teknik och de tycker att det ser bra ut. Kör inte heller på några monstervikter...
Jag vilade från böjjar i två veckor och då kändes det bättre. När jag sedan skulle gå tillbaka till knäböjen körde jag högreps på lätta vikter kom smärtan i svanken tillbaks igen... Nån som känner igen det och har nån aning om hur man kan åtgärda?

Sen har mina axlar varit lite skumma också... Har skrivit en tråd om detta för länge sen men då var det inget problem direkt. Men iaf, mina axlar har en förmåga att kunna komma i ett läge där de "klickar" ur . De hamnar inte i ett tillstånd där armen är ur led men för en kort stund blir det så, jag får ingen kontroll över armen som blir helt stel och dimper ner.
När jag låg och körde hantelpressar för några pass sedan så blev det som jag beskrivit vilket resulterade i att jag fick en 25kgs-hantel rakt ner på bröstet. Lite otäckt kan tyckas... Hursomhelst, när jag kört bänk har det inte varit några problem men vill så gärna köra på med hantelpressen då jag får en bättre kontakt med hantlar...

Nån som känner igen sig och kan ge lite tips kring dessa tv problem?