handdator

Visa fullständig version : Minskning utav magsäck.


Kaboffastar
2006-04-25, 18:45
Minskning utav magsäck.

När man går från att ha käkat 3500 kcal+ ner till låt säga 2000kcal så vill man ju att magsäcken ska dra ihop sig lite så at man vänjer sig med att äta mindre mat, bli mätt fortare osv.

Är det då mindre klokt eller skit samma att sänka 1,5 liter vätska på 20 minuter? kanske 1 gång om dagen.

Vätska som mat ?

Edit : haha.. det låter som om att det säger sig självt men jag vet ju trots allt inte. Säg att man gör det 3-4 gånger i veckan då.

jewzie
2006-04-25, 20:35
Förstår inte riktigt vad du menar? Om du äter mindre så vänjer sig kroppen efter det och magsäcken blir mindre, då borde du bli mättare snabbare. Detta tar lite tid iofs, men varför ska du dricka 1,5 liter vätska för? Fattar inte.

Cerberus
2006-04-25, 20:56
Förstår inte riktigt vad du menar? Om du äter mindre så vänjer sig kroppen efter det och magsäcken blir mindre, då borde du bli mättare snabbare. Detta tar lite tid iofs, men varför ska du dricka 1,5 liter vätska för? Fattar inte.

för att vatten fyller upp ganska bra utan att ge en enda kcal.

Hmm, kan man köpa vattenlösliga fibrer nånstans? De ger väl ingen energi? Kan man blanda det med vattnet så har man ju en energisnål bukfyllare.

jewzie
2006-04-25, 20:57
för att vatten fyller upp ganska bra utan att ge en enda kcal.

Hmm, kan man köpa vattenlösliga fibrer nånstans? De ger väl ingen energi? Kan man blanda det med vattnet så har man ju en energisnål bukfyllare.
Men fattar fortfarande inte.. dricker han det för att få större magsäck eller?

Kaboffastar
2006-04-25, 21:02
Men fattar fortfarande inte.. dricker han det för att få större magsäck eller?

Aej jag deffar.

Jag vill att min magsäck krymper så mycket de går nu.

När jag dricker nånting dricker jag en jefla massa och fort, det är så jag dricker.

Jag undrar helt enkelt om magsäcken töjs av att dricka mycket vatten inom en ganska snar tidsram eller om det inte har någon större inverkan.

aKa bör jag ge fan i att sänka 1,5 liter vatten på 20 min om jag vill att min magsäck ska krympa?

J-man
2006-04-25, 21:07
Bästa är ju att inte äta eller dricka så mycket på en gång.. drick en halvliter vänta en halvtimme drick lite till..
Men det är klart att även vätska spänner ut magsäcken.

jewzie
2006-04-25, 21:12
Brukar ha som regel att jag dricker när jag är törstig och slutar när jag inte är törstig längre. ;)

Cerberus
2006-04-25, 21:39
Men fattar fortfarande inte.. dricker han det för att få större magsäck eller?

antagligen för att bli mättare....

Mental
2006-04-25, 21:42
ptja, är magen tom i övrigt så lär ju magsäckstömningen komma ganska omgående om det bara är vatten som rammlar in.
Men det låter mer som du leker med en beerbong för att bli så full som möjligt, ser inga andra själ att hetsdricka, eller hetsäta för den dlen.

Cerberus
2006-04-25, 21:44
tror nog definitivt att mycket vatten sträcker ut magsäcken. Jag kan dricka enorma mängder vatten snabbt och min aptit är som ett svart hål...

Mental
2006-04-25, 21:50
jag är lite skeptisk till det hela med att sträcka ut och dra ihop sig osv. Jag tror inte magen påverkas så mycket, jag tror det är mer hur kroppen signalerar hunger, villka nivåer man är van vid osv.

Gimp
2006-04-25, 22:53
Mannen som slog världsrekord i att äta varmkorv med bröd töjde ut sin magsäck ganska rejält genom att börja med att dricka en liter vatten om dagen och sedan kräkas upp det igen ganska omgående för att kunna dricka igen. Han fortsatte så och drack tillslut jättemycket vatten och hade en jättestor magsäck. Å andra sidan åt han typ 60 korvar eller något sådär läskigt fort, kommer inte ihåg hur fort. Det kanske bör tilläggas att han var asiat också. :thumbup:

RassK
2006-04-26, 14:40
53 st på 12 minuter

Takeru "Tsunami" Kobayashi har en "sjukdom" som gör att hans magsäck inte ligger på samma position i kroppen som normala människor. Om det är en fördel för honom eller inte är inte känt.

Man tränar på att töja ut magsäcken under en kort tid genom att svepa en eller flera liter vatten på under en minut. Efter det anpassar sig magsäcken igen (krymper).

Sluta oroa dig Kabbofis, det är inte storleken på din magsäcker som kommer avgöra om du blir deffad lr inte ;P