handdator

Visa fullständig version : Gym i Lund?


Stoltz
2006-04-25, 18:36
Någon som kan tipsa om några bra gym i Lund?
Ifall det blir där jag ska studera på Högskolan så tror jag det kommer bli där jag tränar också, så är det någon som känner till något trevligt och seriöst gym där?

kneger
2006-04-25, 19:31
jag tränar på victoria :) tycker det är rätt bra faktiskt...
annars finns det bollhuset där man kan vara ensam typ, inte så många som tränar där, iaf. så va det helt tomt sist jag va där..

eller gärdahallen
eller 24/7

jag tipsar om victoria för där tränar jag, och då kan du träna med en kung ;)

Johan.P
2006-04-25, 19:33
Gerdahallen är suveränt, finns verkligen allt man kan tänka sig. Tänker både på maskiner och hantlar.

Enda nackdelen är att det är sjukt mycket folk mellan typ 16-20, så det kan vara svårt att komma till det man vill göra då.

tobbeg
2006-04-25, 19:38
Jag kan också starkt rekommendera Viktoriastadion. Riktigt billigt som student, 520 per termin.

Mycket fria vikter, bänkställningar och int-stänger även om det är en jävla oordning på vikterna.

Det beror ju mycket på var du ska bo. Kan ju va skönt att ha nära till gymmet även om allt egentligen är inom cykelavstånd i Lund.

Det är aldrig särskilt mycket folk heller. Sällan man behöver vänta på att köra.

kneger
2006-04-25, 20:18
Jag kan också starkt rekommendera Viktoriastadion. Riktigt billigt som student, 520 per termin.

Mycket fria vikter, bänkställningar och int-stänger även om det är en jävla oordning på vikterna.

Det beror ju mycket på var du ska bo. Kan ju va skönt att ha nära till gymmet även om allt egentligen är inom cykelavstånd i Lund.

Det är aldrig särskilt mycket folk heller. Sällan man behöver vänta på att köra.
det ända man behöver vänta på ofta är knöböj stället i hörnan.. jävla skit me ddet där.. men victoria är jävligt bra, de har itne bara gym heller, utan mycket anant som badminton banor, tennis, squash, bastu, solarium etc. ;)

Fed up
2006-04-25, 20:25
Vart ligger victoria, ligger det vid idrottsplatsen?

kneger
2006-04-25, 20:28
mja, tänker du på bollhuset? vid en shellmack och rundell?

victoria ligger vid nya MC donalds vid fäladen..

Fed up
2006-04-25, 20:34
mja, tänker du på bollhuset? vid en shellmack och rundell?

victoria ligger vid nya MC donalds vid fäladen..

Ja bollhuset är det isåfall. Jobbar precis där i närheten, så jag var bara nyfiken.

tobbeg
2006-04-25, 20:34
det ända man behöver vänta på ofta är knöböj stället i hörnan.. jävla skit me ddet där.. men victoria är jävligt bra, de har itne bara gym heller, utan mycket anant som badminton banor, tennis, squash, bastu, solarium etc. ;)

äh, jag kör knäböj i bänkställningarna. Jag kör inte på så avancerade vikter att inte en av mina kompisar kan passa mig.

Henriik
2006-04-25, 20:41
gerdahallen ska det ju vara.. för 1350.- per år så får du tillgång till styrkehallen och dessutom så kan du vara med på alla spinningpass, styrkegympa etc etc.. Det är här alla studenter tränar! Sveriges ledande träningscenter (http://www.gerdahallen.lu.se/)

Nejv
2006-04-25, 20:58
Ja gerdahallen är ju kul om man vill träna samtidigt som 200 andra...

tigerofsweden
2006-04-25, 21:05
gerdahallen ska det ju vara.. för 1350.- per år så får du tillgång till styrkehallen och dessutom så kan du vara med på alla spinningpass, styrkegympa etc etc.. Det är här alla studenter tränar! Sveriges ledande träningscenter (http://www.gerdahallen.lu.se/)

Du tänker på alla jurister som springer runt med sina gainomax o pumpar upp sina biccor inför kvällens bravader? Javisst då är det Gerda som gäller :thumbup:

Efter ett besök på Viktoria så fick de Sheogorath att byta gym, säger väll allt :D

kneger
2006-04-25, 21:37
Du tänker på alla jurister som springer runt med sina gainomax o pumpar upp sina biccor inför kvällens bravader? Javisst då är det Gerda som gäller :thumbup:

Efter ett besök på Viktoria så fick de Sheogorath att byta gym, säger väll allt :D
precis, viktoria skare vara. så tränar du på samma gym som en riktig kung, dvs. jag! ;) jag är störst av alla med mina 57 kg ;O *flex*

brill
2006-04-25, 21:43
Ja gerdahallen är ju kul om man vill träna samtidigt som 200 andra...

Jag tränar där på morgnarna och då är det rätt lugnt. Har varit där ett par gånger på eftermiddagen och då är det rätt smockat ja.

Corpobal
2006-04-25, 21:47
Gerdahallen är överlägset bäst när det gäller mängden utrustning, men Victoriastadion är bra det med. Har tränat på båda och det finns vissa tider då man får armbåga sig fram lite till redskapen. Om du är less på alla studenter som äger Lunds innerstad så kanske du ska skippa Gerdahallen.

Math
2006-04-25, 21:48
Finns 5 du kan välja på;
1. Victoria - Har allt du behöver och är billigt och bra.
2. Gerdahallen - 18års gräns tror jag, aldrig tränat där men det ska också vara bra.
3. Bollhuset - Där tränar alla styrkelyftare i lund (eller? Lund Styrketräningsklubb eller ngt liknade håller till där iaf). Gymet är ganska litet men fullt funktions dugligt, inte så många som tränar där utom folk från polhem eftersom dom tränar gratis och spec. idrott på polhem är där ibland (torsdagar mellan 2 och 4 har jag för mig).
4. Fitness 24/7 - Ganska nytt, aldrigt tränat där men jag antar att det är samma som alla andra.
5. Nautilus - finns 2st, ett vid idrottshallen och ett på Delfi. Dyrt som f*n skulle aldrig träna där.

Einar
2006-04-25, 22:21
fitness 24-7 vid gamla skattehuset är riktigt nice!
170 i månaden eller så.. och man kommer in med fingeravtrycksläsning.. high tech! :thumbup:

Bör sägas att det är hundra gånger bättre än 24-7 som ligger ovanför Åhléns.

Ångrar nästan att jag tipsar om det.. vill ha gymmet för mig själv :D

Stoltz
2006-04-26, 09:28
Tack så mycket!
Jag har hört mycket bra om Victoria utanför forumet, ska dit och kolla under sommaren, samt besöka alla gymmen som har nämnts här.

Tack så mycket! Nu ska vi se vilket gym som ska bli mitt nya kungadöme :D

The_blade
2006-04-26, 10:11
15 minuter med bil från lund har du de bästa gymmet X-act gym i löddeköpinge :thumbup: som du kan träna dygnet runt på :D