handdator

Visa fullständig version : Pauluns viktomin?


Memphis
2006-04-25, 18:14
Någon som hört något om detta preparat? Jag har letat ett bra tag, men ej hittat någon mer information än vad som finns på Pauluns hemsida :confused:

Någon som vet?

Lizzie
2006-04-26, 07:16
Jo, jag har hört talas om viktomin och sett den i hälsokostaffären. Vad vill du veta mer om den? ...allt står ju på den länken.

bl0w_
2006-04-26, 15:02
Har inte kollat länken. Men mest troligt undrar han väl om det funkar, eller?

Memphis
2006-04-26, 16:55
Jo precis :)

Halldin
2006-10-19, 10:09
Bömp. Funkar hallonketon bra i riktigheten?

EiseltUK
2006-10-19, 11:22
Anti-obese action of raspberry ketone.


Raspberry ketone (4-(4-hydroxyphenyl) butan-2-one; RK) is a major aromatic compound of red raspberry (Rubus idaeus). The structure of RK is similar to the structures of capsaicin and synephrine, compounds known to exert anti-obese actions and alter the lipid metabolism. The present study was performed to clarify whether RK helps prevent obesity and activate lipid metabolism in rodents. To test the effect on obesity, our group designed the following in vivo experiments: 1) mice were fed a high-fat diet including 0.5, 1, or 2% of RK for 10 weeks; 2) mice were given a high-fat diet for 6 weeks and subsequently fed the same high-fat diet containing 1% RK for the next 5 weeks. RK prevented the high-fat-diet-induced elevations in body weight and the weights of the liver and visceral adipose tissues (epididymal, retroperitoneal, and mesenteric). RK also decreased these weights and hepatic triacylglycerol content after they had been increased by a high-fat diet. RK significantly increased norepinephrine-induced lipolysis associated with the translocation of hormone-sensitive lipase from the cytosol to lipid droplets in rat epididymal fat cells. In conclusion, RK prevents and improves obesity and fatty liver. These effects appear to stem from the action of RK in altering the lipid metabolism, or more specifically, in increasing norepinephrine-induced lipolysis in white adipocytes.
Life Sci. 2005 May 27;77(2):194-204. Epub 2005 Feb 25.

Finns även någon studie som jag tror inte har publicerats men som är gjort vid någon univestitet i samarbete med Kanebo.


/ Henrik

Ola Wallengren
2006-10-19, 19:48
Eftersom noradrenalin stimulerad fettnedbrytning inte är helt identisk hos mus och människa, samt att de stackars mössen fick 0,5%-2% "hallonketon" i sin kost, dvs kanske motsv 3-12g hos en människa, så kanske man inte skall dra allt för långtgående slutsatser om hur det funkar på människor.
Funkar det så är det ju väldigt likt många andra fatburners med tex synefedrin/pomerans, chilli etc. Fast kanske en "light" version.

EiseltUK
2006-10-20, 09:29
Eftersom noradrenalin stimulerad fettnedbrytning inte är helt identisk hos mus och människa, samt att de stackars mössen fick 0,5%-2% "hallonketon" i sin kost, dvs kanske motsv 3-12g hos en människa, så kanske man inte skall dra allt för långtgående slutsatser om hur det funkar på människor.
Funkar det så är det ju väldigt likt många andra fatburners med tex synefedrin/pomerans, chilli etc. Fast kanske en "light" version.

Jag tror att den opublicerade studien som Kanebo gjorde använda 200 mg och det var på människor. Har för mig att de gick ned två kg på en månad (överviktiga). Sen kan man ju ifrågasätta metoderna osv. Det är en Dr Suzuki som gjort den studien... har set ett sammandrag någonstans men hittar det inte nu.

exevision
2013-04-02, 19:09
Bump ;)

Hur ser det ut med hur säkert/hälsosamt hallon ketoner som tillskott är att äta?

exevision
2013-04-04, 11:21
Bump ;)

Hur ser det ut med hur säkert/hälsosamt hallon ketoner som tillskott är att äta?

Ingen som vet om det existerar några biverkningar?

exevision
2013-04-07, 07:47
Bump ;)

Hur ser det ut med hur säkert/hälsosamt hallon ketoner som tillskott är att äta?

Har sökt en hel del nu och även mailat en del företag och det verkar som om det inte finns några direkta bieffekter vid normal dosering. Ska tom finnas någon studie som visar på bättre leverfuntion. Ingen som har någon åsikt om detta?

Sverker
2013-04-07, 09:48
Kunskap har jag inte men åsikter.

Låt levern vara. Det blir inte mindre arbete för levern ifall vi äter mer ämnen som den måste omsätta för att vi ska bli av med dem.
Ifall levern är överarbetad pga bruk och missbruk av alkohol, droger och läkemedel så blir det inte bättre av att ösa på med mer av annat.



Vill du använda hallonketoner så följ anvisningarna som kommer med paketet.

exevision
2013-04-07, 10:08
Åsikter uppskattas, speciellt när det kommer från kunnigt folk som du!

Jo levern var bara ett exempel.