handdator

Visa fullständig version : Ser det här upplägget bra ut?


bender
2006-04-25, 17:19
Då jag inte kan hitta en gammal tråd jag skrev som hade med detta att göra får jag väl helt enkelt skapa en ny. :)
Har börjat med splittat program nu efter att ha kört i 1.5 år på helkropps. Tycker det känns bra hitills, skön att man får ta ut sig ordentligt på varje muskelgrupp.
Undrar iaf hur mitt nuvarande upplägg verkar. Vill har reflektioner kring det.

Måndag: Bröst,Triceps
Tisdag: Vila (Löpning)
Onsdag: Rygg,Biceps
Torsdag: Axlar, Underarmar
Fredag: Vila (Löpning)
Lördag: Ben, Vader, Mage
Söndag Vila (Löpning)
Kör i nuläget ca 8 reps på allt, 3-5 set.

Nån som anser att att jag bör ändar något (ordning lr liknande på upplägget eller antal set/reps)?
Tack på förhand!

bender
2006-04-25, 17:23
Då jag inte kan hitta en gammal tråd jag skrev som hade med detta att göra får jag väl helt enkelt skapa en ny. :)
Har börjat med splittat program nu efter att ha kört i 1.5 år på helkropps. Tycker det känns bra hitills, skön att man får ta ut sig ordentligt på varje muskelgrupp.
Undrar iaf hur mitt nuvarande upplägg verkar. Vill har reflektioner kring det.

Måndag: Bröst,Triceps
Tisdag: Vila (Löpning)
Onsdag: Rygg,Biceps
Torsdag: Axlar, Underarmar
Fredag: Vila (Löpning)
Lördag: Ben, Vader, Mage
Söndag Vila (Löpning)
Kör i nuläget ca 8 reps på allt, 3-5 set.

Nån som anser att att jag bör ändar något (ordning lr liknande på upplägget eller antal set/reps)?
Tack på förhand!

EDIT: Kör i nuläget ca 3-5 övningar per muskelgrupp, ca 8 reps på de flesta övningarna samt 3-5 set., blev kanske lite luddigt på första beskrivningen...

Deceiver85
2006-04-25, 17:26
Ser ut som mitt gamla upplägg, någorlunda iallafall.

Det ser helt okej, jag brukar tänka på att lägga muskelgrupperna så de inte kolliderar med varandra allt för mycket. Att köra marklyft är rätt jobbigt om man har träningsvärk i benen, eller tvärtom, knäböjar med träningsvärk i ryggen är inte roligt det heller.

bender
2006-04-25, 18:53
Att köra marklyft är rätt jobbigt om man har träningsvärk i benen, eller tvärtom, knäböjar med träningsvärk i ryggen är inte roligt det heller.
Hehe så sant så sant, känner så här efter tre veckor att det inte har krockat med varandra på något sätt. Spelar det nån roll om man kör ryggdagen på måndagen och bröstdagen på onsdagen, vad brukar köras generellt?