handdator

Visa fullständig version : Diklofenak - Hur nära träning är det safe?

MikeAlex
2006-04-25, 13:23
Vet inte om detta forum är rätt plats för tråden men...

Läste här på forumet att Diklofenak och andra antiinflammatoriska hämmar proteinsyntesen. Tänkte kolla om nån vet hur pass länge det håller i? Vad jag menar är, kan man ta diklo emellan passen utan att det påverkar ens resulutat? Om jag t. ex. tar en nu i eftermiddag, kommer det påverka min träning imorgon eftermiddag, och i sånna fall hur mkt?

Apos78
2006-04-25, 13:49
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=45852

Grub länkade till en artikel där...kolla den.

King Grub
2006-04-25, 13:51
Studierna gäller 24 timmar efter styrketräning, och påverkan gäller hela perioden.

MikeAlex
2006-04-25, 20:48
Ok, men 24-timmar före borde väl ge annan effekt? MAn kanske kan tänka sig att den gått ur kroppen då...?

King Grub
2006-04-25, 20:52
Prova att läsa studien?

"In conclusion, the increased rate of muscle protein
synthesis normally seen 24 h after high-intensity ec-
centric resistance exercise was attenuated by con-
sumption of ibuprofen and acetaminophen at over-the-
counter levels."

Tolkia
2006-04-25, 21:47
Automatisk följdfråga är ju vad du får Diklofenak för? Är det en åkomma som du kan bör träna med - träna (se Lizards svar i en liknande tråd här ovan). Är det en åkomma du bör vila - träna inte.

MikeAlex
2006-04-26, 08:24
Prova att läsa studien?

Sorry, var lite lat...

Och jag tar det för min rygg, som har varit problem nu i 3 månader... Tror jag kanske bör ta ett uppehåll från tung träning eller så, bara köra promenader o liknande ngn månad. Problemet är att då jag inte tränar tenderar jag att äta för lite, och tappa muskelmassa, då också i ryggen.. tror det var det som gett mig problem till o börja med...

Ska ringa o se om jag kan beställa tid till Naprapat nu idag, då jag hört att det kan vara bra... kanske också ta kontakt med min sjukgymnast som hjälpte mig förra gången jag hade ont.

Men det suger o tänka på att kanske inte kunna träna... :(