handdator

Visa fullständig version : Vill öka muskeldefinitionen lite..


Resolutinna
2006-04-25, 09:17
Hej!

Jag vill öka min muskeldefinition lite.
Undrar vilka cardio-pass/ motionsformer som ni har fått bäst resultat av utan att förlora för mycket muskelmassa? Hur lång tid kör ni då?

Mental
2006-04-25, 09:19
Hej!

Jag vill öka min muskeldefinition lite.
Undrar vilka cardio-pass/ motionsformer som ni har fått bäst resultat av utan att förlora för mycket muskelmassa? Hur lång tid kör ni då?

Det du orkar med och tycker är roligt, resten reglerar du med bulltuggen.
Jag föredrar att jogga, joggar runt 30 min varannan dag. utöver styrketräningen då. Men det är mer för kondition och välmående, vikten reglerar jag med kosten. Träningen är oförändrad.

jewzie
2006-04-25, 09:34
Morgonpromenader är väl ganska överlägsna. Påverkar inte muskelnedbrytningen negativt eller så.

Spannmål
2006-04-25, 10:56
Morgonpromenader är värdelösa. Slöa och bränner inget fett, plx? Välj en aktivitet med högre intensity! Och kör den innan frukost, så länge du orkar, gärna en timme.

Mental
2006-04-25, 11:00
Morgonpromenader är värdelösa. Slöa och bränner inget fett, plx? Välj en aktivitet med högre intensity! Och kör den innan frukost, så länge du orkar, gärna en timme.

Värdelösa? Om du åker bil eller elrullstol kanske :D
Men går du en timme i rask takt varje morgon så ger det såklart resultat.

GymTT
2006-04-25, 11:13
Morgonpromenader är värdelösa. Slöa och bränner inget fett, plx? Välj en aktivitet med högre intensity! Och kör den innan frukost, så länge du orkar, gärna en timme.

Värdelösa? var nog att ta i.

jewzie
2006-04-25, 19:54
Har för mig att det är det mest skonsamma sättet att gå ner i vikt, både för musklerna och för hela kroppen. Dock i samband med att man håller igen lite på kalorierna. Bara du fyller på med protein ganska så raskt efter du har varit ute och gått. Ett annat tips är att kanske byta ut ett set på varje muskelgrupp till en övning där du kan köra jättemånga repetioner, eventuellt att du sänker vikten. Så kommer du kunna få lite mer kontur på de flesta musklerna om du kommer under 10 - 12% fett. Dock så varierar detta lite från person till person men ungefär 10 - 12%.

Slartibartfast
2006-04-25, 20:10
Ett annat tips är att kanske byta ut ett set på varje muskelgrupp till en övning där du kan köra jättemånga repetioner, eventuellt att du sänker vikten. Så kommer du kunna få lite mer kontur på de flesta musklerna om du kommer under 10 - 12% fett.

repintervallet har inget att göra med muskeldefinition.

jewzie
2006-04-25, 20:42
repintervallet har inget att göra med muskeldefinition.
Inte? Hmm jag som trodde att jag hade en så pålitlig källa, har du något som kan backa upp detta eller är det vad du har hört?

GymTT
2006-04-25, 20:45
repintervallet har inget att göra med muskeldefinition.


Sant, låter som den där teorin att några fler reps skulle bygga seniga och synliga muskler och mindre reps stora och bulliga.
Hört den tusentals ggr.

King Grub
2006-04-25, 20:50
Inte? Hmm jag som trodde att jag hade en så pålitlig källa, har du något som kan backa upp detta eller är det vad du har hört?

Nej, det stämmer inte alls. Definitionen kommer av lågt underhudsfett och tränade muskler, inte antalet repetitioner.

jewzie
2006-04-25, 20:52
Nej, det stämmer inte alls. Definitionen kommer av lågt underhudsfett och tränade muskler, inte antalet repetitioner.
Roger that, ska ge min källa en spark i röven. :D