handdator

Visa fullständig version : PowerPoint-presentation


Löjtnant Blank
2006-04-25, 00:55
Problem! Jag har skapat en länk i en sida som leder till en (dold) undersida. Hur gör jag för att få PP att automatiskt gå tillbaka till samma sida när visningen av undersidan är klar? Så här ser det ut:

http://i3.tinypic.com/wcbn8x.jpg

När jag klickar på "Ålder" hoppar jag till sidan nedanför (som är dold). Men när visningen av den dolda sidan är klar hoppar PP till nästa sida ("Utbildning"). Är det någon som förstår vad jag menar?

Lizard
2006-04-25, 07:07
....åååhhhhh......Windows - the Gates to hell...


Det går med stor sannolikhet inte. Enklast är att kopiera grundsidan och klistra in den efter din dolda sida och vid nästa klick kommer du "tillbaka" till den (fast det är en ny efterföljande sida). Glöm inte att ta bort länken till den dolda sidan på din nya sida annars får du en "norsk" info-arkitektur.
För den som inte klickar på den dolda länken blir det bara ett dubbelklick för att ta sig vidare.
Själv har jag övergett ppt till förmån för Keynotes vilket gör att mina presentationer blir både snyggare och bättre.

Lizard

Löjtnant Blank
2006-04-25, 09:29
Smart! Tack för hjälpen! Det här är i stort sett första gången jag använder programmet, därför blir det lite kaosartat. Nu ska jag genast göra som du föreslog.

<3

Palm
2007-06-19, 18:53
Jag lånar den här tråden. Sitter just nu och svär över powerpoint. När jag infogar en textruta på en bild får jag dubbelt (eller 1.5) radavstånd i den. Hur får jag vanligt radavstånd? *gah!*

Trance
2007-06-19, 18:55
Jag kan inte powerpoint men testat shift+enter?

Palm
2007-06-19, 18:58
Jag kan inte powerpoint men testat shift+enter?

Jo, upptäckte det precis efter postning. Det funkade ;) Tackar.
Mina barn ska aldrig behöva använda PP.