handdator

Visa fullständig version : Hur stort överskott?


Da2
2006-04-24, 23:23
Hej! Jo, det är såhär att jag undrar om man ska bygga o skyffla i sig mat, nyttig mat såklart och ligga på stor energiöverskott och sen deffa bort fettet? Alternativt ligga på ett blyg överskott på typ 100-200 kcal cirkus för att bygga på lång sikt och slippa lägga på sig överdrivet med fett under tiden?
Vad tycker ni? Och funkar/känns bäst för er?

Da2
2006-04-25, 13:55
Kom igen nu!

Slartibartfast
2006-04-25, 14:03
Jag vet i alla fall av personlig erfarenhet att överätning inte leder till större muckelökningar. Framledes kommer offseasonvikten skilja sig högst tre kilo från onseasonditon.

Paddy_9
2006-04-25, 19:17
jag väger 67 kg och ska ligga på 2900-3000 kcal om dagen.

motion: brukar gå till träningen sen får jag skjuss hem. 2 km från hemmet.

satsar på att ligga på 70-71 kg till 10 juni.

Protein. whey80 med frukost., gainers efter träning, tonfisksallad sista måltiden.

hur tror ni det kommer att gå kommer jag klara av de eller är de för snabb viktuppgång?

GymTT
2006-04-25, 20:33
beror på ganska många faktorer, din intensitet, din förbränningsförmåga osv. Men prova dig fram!

Cerberus
2006-04-25, 21:24
yepp, blir relativt strikt diet året runt(inte lika strikt som nu förstås) fast jag kommer äta mer i höst. Nu när kroppsfettet börjar bli lågt så syns det verkligen att jag inte har byggt speciellt mycket muskler *cry* tror inte jag har förlorat så mycket muskler då jag är rätt stark/starkare i vissa övningar t.om.

Bulk gör det bara jobbigt när man ska deffa, sen har jag läst att ju högre fett% man har ju mer har kroppsfettet en nästan hormonell effekt i kroppen och man blir effektivare på att bygga fett istället för muskler. Vice versa med mindre underhudsfett.