handdator

Visa fullständig version : Dags att hjälpa Kaboffastar igen.


Kaboffastar
2006-04-24, 12:33
Om jag säger :

Måndag : Bröst / Framsida, utsida axlar.

Tisdag : Rygg / Biceps / Baksida axlar

Onsdag : Ben, framsida / baksida.

Torsdag : Triceps / Vader / Mage / Ländrygg.

Fredag : Vila.

Lördag : Vila.

Söndag : Vila.

Vad säger ni då ?
Hur ser det ut? hade du ändrat något i så fall vad och varför ?

Tack :)

JJ
2006-04-24, 12:44
Jag hade inte tränat 4 dar i rad.

Kaboffastar
2006-04-24, 12:48
Jag hade inte tränat 4 dar i rad.

och så var det varför =)
om du har lust förståss.

hahavaffan
2006-04-24, 12:56
och så var det varför =)
om du har lust förståss.Även om jag inte använder samma muskler/muskelgrupp så känner jag att jag vill låta min kropp vila en dag där mitt i iallafall. Alltså vila onsdag, och träna torsdag och fredag.

JJ
2006-04-24, 13:01
och så var det varför =)
om du har lust förståss.

Därför att det är slitsamt. Jag presterar bättre med åtminstone 1 vilodag efter 2 dagars träning. Nervsystemet och psyke ska ju också vila. Känner du själv ingen skillnad?

Kaboffastar
2006-04-24, 13:14
Bortsett från att man tränar alla 4 pass i rad, är det något i själv upplägget som ni märker felar ?

Tack för responsen hittills.

foxx
2006-04-24, 13:51
Ser helt okej ut, sålänge du äter och sover tillräckligt mycket ser jag inget fel i att träna 4-5 dar irad, själv tränar jag Mån - Fredag, visst man trött under helgen, men jag är nöjd med mina ökningar så jag kan säga att det funkar för min del iaf. Händer att man tar och vilar på Onsdagen om man känner sig jävligt trött men. :)

Arf Pingvin
2006-04-24, 13:55
Jag hade inte kört bröst på måndagar med alla discobyggare som har dåligt samvete efter helgen. Jag hade börjat veckan med rygg eller ben, de är det tyngsta grupperna. Jag hade skiljt på rygg och benpasset med nåt pass eller vilodag mellan dem.

Kaboffastar
2006-04-24, 13:57
Visst man skulle självklart kunna lägga bendagen på fredag istället för onsdag, det förstör ju ingenting.

Tål att tänkas på.

Varför jag har lagt 3 dagars vila efter sista dagen är för att jag vill att triceps ska kännas fräsch till bröstpasset på måndag. Som sagt så påverkas ju inte det öht om man lägger benen på fredagen.

Kaboffastar
2006-04-24, 13:59
Jag hade inte kört bröst på måndagar med alla discobyggare som har dåligt samvete efter helgen. Jag hade börjat veckan med rygg eller ben, de är det tyngsta grupperna. Jag hade skiljt på rygg och benpasset med nåt pass eller vilodag mellan dem.

På det gym jag tränar är det ett deltagande utav max 5 personer när det är som mest folk.
Så enda disco-killen där kommer vara jag ;D

Liten Men Fet
2006-04-24, 17:17
Jag skulle kört ländryggen tillsammans med resten av ryggen. Den får ju massa smisk i många generella ryggövningar. Har du någon speciell anledning att köra ländryggen för sig?
Sen skulle jag flytta benpasset till fredag som nån sa, så kan du träna tvådagar vila en träna två. Om du vill kan du ju börja med ett-två set bänk på torsdagen om du vill bli extra bra på det..

Kaboffastar
2006-04-24, 17:34
Jag skulle kört ländryggen tillsammans med resten av ryggen. Den får ju massa smisk i många generella ryggövningar. Har du någon speciell anledning att köra ländryggen för sig?
Sen skulle jag flytta benpasset till fredag som nån sa, så kan du träna tvådagar vila en träna två. Om du vill kan du ju börja med ett-två set bänk på torsdagen om du vill bli extra bra på det..

Nej ingen speciell anledning mer än att passet blir långt :)
Tack för tippsen.

Jacksatan
2006-04-24, 17:41
Det handlar mer om hur hårt man kör än om hur schemat ser ut. Det går därför inte säga hur det kommer gå.

Kaboffastar
2006-04-24, 17:59
Det handlar mer om hur hårt man kör än om hur schemat ser ut. Det går därför inte säga hur det kommer gå.

Ponera att jag kör skithårt verkligen SKITHÅRT lika jävla hårt som du tränar? nej inte lika hårt som du tränar, hårdare. lika hårt som Allan tränar.
Har du nåt matigt att säga nu så lets hear it.

Jacksatan
2006-04-24, 18:41
Ponera att jag kör skithårt verkligen SKITHÅRT lika jävla hårt som du tränar? nej inte lika hårt som du tränar, hårdare. lika hårt som Allan tränar.
Har du nåt matigt att säga nu så lets hear it.

Själv kör jag bara 2 hårda pass i veckan, det är allt jag klarar av. Sen kör jag 2 lugna på det.
Ska du köra svinhårt på det där schemat skulle jag vilja att du ej satte ihop de 3 vilodagarna. Ditt nervsystem och kropp kommer va rätt slitet den fjärde dagen du tränar i rad där. Jag är ingen allvetare så jag vet inte hur din kropp reagerar, men jag skulle hellre lägga in en vilodag emellan nån av träningsdagarna.

Kaboffastar
2006-04-24, 18:44
Själv kör jag bara 2 hårda pass i veckan, det är allt jag klarar av. Sen kör jag 2 lugna på det.
Ska du köra svinhårt på det där schemat skulle jag vilja att du ej satte ihop de 3 vilodagarna. Ditt nervsystem och kropp kommer va rätt slitet den fjärde dagen du tränar i rad där. Jag är ingen allvetare så jag vet inte hur din kropp reagerar, men jag skulle hellre lägga in en vilodag emellan nån av träningsdagarna.

Consider it done.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1497823&postcount=373

Tack för din omtanke där.

jwzrd
2006-04-24, 18:50
Om jag säger :

Måndag : Bröst / Framsida, utsida axlar.

Tisdag : Rygg / Biceps / Baksida axlar

Onsdag : Ben, framsida / baksida.

Torsdag : Triceps / Vader / Mage / Ländrygg.

Fredag : Vila.

Lördag : Vila.

Söndag : Vila.

Vad säger ni då ?
Hur ser det ut? hade du ändrat något i så fall vad och varför ?

Tack :)

Jag hade följt Jacksatans tips angående vilan, sen hade jag flyttat om passen och musklerna såhär:

Flytta aktiveringen av höft, lår, bål till två dagar, det ena passet blir ditt ryggpass, det andra ditt benpass. Flytta pressning+triceps till en dag istället för två. Då får du bort till mage+triceps+vader-pass och kan lägga till ett till presspass om du skulle vilja. Då har du friheten att t ex träna triceps båda dagarna om du skulle vilja en vecka, bröst+axlar båda dagarna nästan vecka och få triceps-träningen indirekt osv.

Det du får är att du hela tiden får ett träningspass som inte aktiverar "samma som sist" + en vilodag respektive två vilodagar mellan varje gång du tränar nästan samma saker. Det kommer att förbättra din återhämtning.

Kaboffastar
2006-04-24, 18:55
Jag hade följt Jacksatans tips angående vilan, sen hade jag flyttat om passen och musklerna såhär:

Flytta aktiveringen av höft, lår, bål till två dagar, det ena passet blir ditt ryggpass, det andra ditt benpass. Flytta pressning+triceps till en dag istället för två. Då får du bort till mage+triceps+vader-pass och kan lägga till ett till presspass om du skulle vilja. Då har du friheten att t ex träna triceps båda dagarna om du skulle vilja en vecka, bröst+axlar båda dagarna nästan vecka och få triceps-träningen indirekt osv.

Det du får är att du hela tiden får ett träningspass som inte aktiverar "samma som sist" + en vilodag respektive två vilodagar mellan varje gång du tränar nästan samma saker. Det kommer att förbättra din återhämtning.

Vilan är avklarad.

Tack för resten. Återkommer när jag fått rätsida på alltihop :D

Kaboffastar
2006-04-24, 19:13
Du har PM jwzrd :em:

Kaboffastar
2006-04-25, 14:08
I get it :) tror jag.

måndag : bröst, axlar, triceps

tisdag : rygg, biceps, bål

onsdag : VILA

torsdag : bröst, axlar, triceps

fredag : ben, vader, bål

Lördag : VILA

Söndag : VILA

Guldschema.

jwzrd
2006-04-25, 14:11
Nånting sånt ja. Och som jag sa i PM:et, träna nu inte bröst, axlar och triceps hårt varje presspass, välj bort en av dom tre på båda passen, vilken du väljer handlar om vad du gjort veckorna innan och hur det känns.