handdator

Visa fullständig version : Hur Elaka, Dumma, Fel och Onda är ni?


Sheogorath
2006-04-23, 22:57
När jag läste tråden om strandraggarna tänkte jag "jävla äckliga slynor som åker ner på solsemester för att ****** okända killar". Det är inget jag är stolt över, men det var min spontana reaktion. När jag ser tjocka kvinnor blir jag irriterad och ibland lite aggressiv inombords. Jag ser ofta ner på folk som pratar gotländska och karlstadmål, vad det nu kan tänkas heta. Jag kommer fylla på i tråden allteftersom Dumma och Onda tendenser dyker upp, och ni ska göra det samma.

Så.... Hur Fela är ni?

Kwon
2006-04-23, 22:59
Jag ser inget fel med Strandraggarna, dom tvingar ingen.

Om dom lyckas med målet så ger jag dom props för sitt smooth talk.

Jag försöker undvika att vara ond generellt.

Helena B
2006-04-23, 23:01
Jag tänker mycket elaka tankar, men aldrig högt.

Sheogorath
2006-04-23, 23:01
Jag ser inget fel med Strandraggarna, dom tvingar ingen.

Om dom lyckas med målet så ger jag dom props för sitt smooth talk.

Jag försöker undvika att vara ond generellt.

Kwone, my man. Det var flicksen som jag spontant kände avsmak för, inte herrarna.

mini
2006-04-23, 23:02
Hur dum är man om man inte vet att man talar värmländska i Karlstad?

Jag är nog en ganska dryg person som inte gärna umgås med någon jag anser vara långt under min intellektuella nivå eller mindre intelligent än jag. För mig räcker det inte riktigt med att bara vara trevlig.
Dessutom kommer jag på mig själv med att bli lite nöjd när jag kan konstatera att en tjej som är sötare än jag också är tjockare än jag.

Sheogorath
2006-04-23, 23:02
Jag tänker mycket elaka tankar, men aldrig högt.

Det här är tråden där du får skriva av dig. Här är det OK att vara precis hur fördomsfull som helst, så länge du inte bryter mot Kolozzeums regler :).

Kwon
2006-04-23, 23:03
Kwone, my man. Det var flicksen som jag spontant kände avsmak för, inte herrarna.

They got needs too, man?

What's wrong with them?

We all have natural urges and we manifest them in our own special way (different ways).

As long as they ain't hurtin nobody i say Good for them! :thumbup:

/Kwone C

It's a friggin win-win situation.

The ol ladies get what they want and the fellas in Gambia get what they want.

Tolkia
2006-04-23, 23:03
Jag brukar inte direkt känna att jag har svårt att relatera till syndabekännelsen då jag går i kyrkan i alla fall, om vi säger så.

Sheogorath
2006-04-23, 23:03
Hur dum är man om man inte vet att man talar värmländska i Karlstad?

Jag är nog en ganska dryg person som inte gärna umgås med någon jag anser vara långt under min intellektuella nivå eller mindre intelligent än jag. För mig räcker det inte riktigt med att bara vara trevlig.
Dessutom kommer jag på mig själv med att bli lite nöjd när jag kan konstatera att en tjej som är sötare än jag också är tjockare än jag.

Karlstad är något speciellt. Den värmländska jag kommit i kontakt med här i Lund har varit sockersöt och gullig. Men Karlstad... Där låter de fruktansvärt korkade bara.

RajtanTajtan
2006-04-23, 23:04
Dessutom kommer jag på mig själv med att bli lite nöjd när jag kan konstatera att en tjej som är sötare än jag också är tjockare än jag.


Klart att du blir glad när du kan konstatera att du är ful men smal.

mini
2006-04-23, 23:04
Karlstad är något speciellt. Den värmländska jag kommit i kontakt med här i Lund har varit sockersöt och gullig. Men Karlstad... Där låter de fruktansvärt korkade bara.
Tyst. Du är korkad. *rolleyes*

Sheogorath
2006-04-23, 23:04
They got needs too, man?

What's wrong with them?

We all have natural urges and we manifest them in our own special way (different ways).

As long as they ain't hurtin nobody i say Good for them! :thumbup:

/Kwone C

It's a friggin win-win situation.

The ol ladies get what they want and the fellas in Gambia get what they want.

Jag VET, Kwone, men kopplingen mellan hjärna och hjärta fungerar inte alltid som den ska. Det är liksom det den här tråden handlar om.

mini
2006-04-23, 23:05
Klart att du blir glad när du kan konstatera att du är ful men smal.
Inte ens det - ful men inte lika tjock.

Sheogorath
2006-04-23, 23:05
Tyst. Du är korkad. *rolleyes*

Aha... NU fattar jag. ;)

Helena B
2006-04-23, 23:06
Det här är tråden där du får skriva av dig. Här är det OK att vara precis hur fördomsfull som helst, så länge du inte bryter mot Kolozzeums regler :).

Det vågar jag inte. Tänker så mycket elakt hela tiden om folk och personpåhopp är förbjudna så. Om jag skulle skriva upp allt så skulle jag känna mig så hemsk. Men det ska bli intressant att se vad folket skriver, så man inte känner sig ensam om det här beteendet.

Kwon
2006-04-23, 23:09
Well, i don't look down upon anyone by first glance.

If you act like an idiot, well, then i will treat ya like an idiot.

I am a tolerant person with an open mind.

I have seen several places in the world and i know people have different ways of living, cultures and so forth.

What is respected at place_x may not be regarded with the same respect at place_y or by other people.

I have much love for all kinds of people, even if they speak Skaunish.

Diff lingo, diff culture n all dat shit, i can't look down upon that.

I know people are different.

Different behavior, well that's another thing.

No, i don't laugh at retarded people either.

Diana
2006-04-23, 23:14
Har mist min förmåga att tycka riktigt illa om folk, tycker bara synd om fanskapen, människor är pinsamt lätta att genomskåda :love:

Fredrici
2006-04-23, 23:15
Är en rätt snäll person som aldrig tänker elaka saker... :laugh:

Tricklev
2006-04-23, 23:15
Diana, vem är det på din bild?


Ont: Jag kan vara lite cynisk emot tjejer ibland, fast det håller på och lägger sig.

Kwon
2006-04-23, 23:16
Men Metrosexuella "prettyboys" som har på sig smink, ögonskugga och mascara ligger dåligt till!!!!

Löjtnant Blank
2006-04-23, 23:26
Klart att du blir glad när du kan konstatera att du är ful men smal.

Join Date: 09-03-2006

Total Posts: 1,029 (22.69 posts per day)

*yourock*

RajtanTajtan
2006-04-23, 23:29
*yourock*


Jag är både ledsen och besviken, för mitt mål är 27.9 inlägg per dag. *kämpar*

Karl_alfred
2006-04-23, 23:30
Hur dum är man om man inte vet att man talar värmländska i Karlstad?


Hur dum är man inte om man inte förstår att det handlar inte om att vara smart? *screwy*

Big_Vik
2006-04-23, 23:31
Inga kommentarer, det överlåter jag ffs istället åt min taleskvinna Tolkish. Men som en ledtråd kan jag väl säga att jag är en egoist precis som alla andra människor och att jag har säger dem, extremt starkta åsikter som alltid retar gallfeber på folk.

Diana
2006-04-23, 23:33
Diana, vem är det på din bild?
.
Teh one teh only Karl_alfred :naughty:

Diana
2006-04-23, 23:35
Inga kommentarer, det överlåter jag ffs istället åt min taleskvinna Tolkish. Men som en ledtråd kan jag väl säga att jag är en egoist precis som alla andra människor och att jag har säger dem, extremt starkta åsikter som alltid retar gallfeber på folk.
*rolleyes* :D

Tolkia
2006-04-23, 23:35
Inga kommentarer, det överlåter jag ffs istället åt min taleskvinna Tolkish.
Varför jag tar mitt anvar och postar några varianter av ovannämnda syndabekännelse (notera vad som inkluderas).

Jag bekänner inför dig, helige Gud,
att jag ofta och på många sätt har syndat
med tankar, ord och gärningar.Tänk på mig i barmhärtighet
och förlåt mig för Jesu Kristi skull
vad jag har brutit.

Jag bekänner inför dig, helige och rättfärdige Gud,
att jag har syndat med tankar, ord och gärningar.
Jag har inte älskat dig över allting,
inte min nästa såsom mig själv.
Genom min synd är jag skyldig
till mer ont än jag förstår
och har del i världens bortvändhet från dig.
Därför ber jag om hjälp att se
och bryta med mina synder.
Förlåt mig för Jesu Kristi skull.

Krampus
2006-04-23, 23:39
Varför jag tar mitt anvar och postar några varianter av ovannämnda syndabekännelse (notera vad som inkluderas).

Jag bekänner inför dig, helige Gud,
att jag ofta och på många sätt har syndat
med tankar, ord och gärningar.Tänk på mig i barmhärtighet
och förlåt mig för Jesu Kristi skull
vad jag har brutit.

Jag bekänner inför dig, helige och rättfärdige Gud,
att jag har syndat med tankar, ord och gärningar.
Jag har inte älskat dig över allting,
inte min nästa såsom mig själv.
Genom min synd är jag skyldig
till mer ont än jag förstår
och har del i världens bortvändhet från dig.
Därför ber jag om hjälp att se
och bryta med mina synder.
Förlåt mig för Jesu Kristi skull.

Waco - Texas
Knutby - Sweden

Också influerade av sån här smörja..

mangemani
2006-04-23, 23:40
ond och elak kanske man inte är,men visst,sånna tankar har man ju,men har dom lugnt under kontroll och låter dom aldrig användas i praktiken.
det är om få slags mäniskor jag har dom här tankarna,främst är det fjortisarna,sen dom äckliga otrogna "mänsikorna",våldtäktsmän osv.

Tolkia
2006-04-23, 23:40
Waco - Texas
Knutby - Sweden

Också influerade av sån här smörja..
Japp.

grisbil3n
2006-04-23, 23:41
Jag är ett as på alla sätt och vis.

Krampus
2006-04-23, 23:42
Japp.

Åke Green, korståg, antiabbort osv..
Hur kan du försöka pracka på folk sån jävla smörja? (Ursäkta språket).

Big_Vik
2006-04-23, 23:42
Jag är ett as på alla sätt och vis.

Nej en gång har jag för mig att du sa något snällt om mig för att jag lyssnade på Burzum :)

Big_Vik
2006-04-23, 23:43
det är om få slags mäniskor jag har dom här tankarna,främst är det fjortisarna,sen dom äckliga otrogna "mänsikorna",våldtäktsmän osv.

Du vet väl att det inte är synd att döda en otrogen? :bow:

ugglan
2006-04-23, 23:45
Jag tänker alltid först något elakt, dumt, fel och ont vad det än handlar om, sen så kommer jag på mig själv och skärper till mig och kommer på bättre tankar (oftast).

Ett exempel kan vara Kwons poster på engelska, först vill jag knivhugga honom i ansiktet genom via internet men sen så förstår jag de underliggande orsakerna, trasig barndom, social påverkan etc etc

Tolkia
2006-04-23, 23:48
Åke Green, korståg, antiabbort osv..
Hur kan du försöka pracka på folk sån jävla smörja? (Ursäkta språket).
Förbjudet: Odla bilden av sig själv som den ende personen med ett rudiment av förmåga till självironi.

Påbjudet: Läsa inlägg en gång till innan man lackar ur - även nattetid.

Krampus
2006-04-23, 23:52
Förbjudet: Odla bilden av sig själv som den ende personen med ett rudiment av förmåga till självironi.

Påbjudet: Läsa inlägg en gång till innan man lackar ur - även nattetid.

Fel tråd!
Na-na-nana-naa-naaa... *slap*








;)

RajtanTajtan
2006-04-23, 23:54
Förbjudet: Odla bilden av sig själv som den ende personen med ett rudiment av förmåga till självironi.

Påbjudet: Läsa inlägg en gång till innan man lackar ur - även nattetid.


Snurrig?

Tolkia
2006-04-23, 23:56
Snurrig?
Inte mer än Krampus, vad det verkar, då budskapet gick fram.

Krampus
2006-04-23, 23:56
Inte mer än Krampus, vad det verkar.

Erkänn att det blev lite fel nu....

Tolkia
2006-04-23, 23:58
Erkänn att det blev lite fel nu....
OK; då spelade du bra.

Krampus
2006-04-24, 00:03
OK; då spelade du bra.

Jag spelar diverse instrument rätt så bra, men nu åter till frågan:

Am I evil?
Yes I am..

Am I evil?
I am man.

grisbil3n
2006-04-24, 00:04
Nej en gång har jag för mig att du sa något snällt om mig för att jag lyssnade på Burzum :)

:love:

Tolkia
2006-04-24, 00:05
Apropå ingenting så anar jag en viss risk att någon snart kommer att byta ut mysbyxorna mot ett annat epitet ... :D

Kwon
2006-04-24, 00:07
Apropå ingenting så anar jag en viss risk att någon snart kommer att byta ut mysbyxorna mot ett annat epitet ... :D

assless chaps? :laugh:

Big_Vik
2006-04-24, 00:24
krampus: Diggar din nya avatar. Du är grov som fan :hbang:

:)

Drfg
2006-04-24, 00:30
När jag läste tråden om strandraggarna tänkte jag "jävla äckliga slynor som åker ner på solsemester för att ****** okända killar". Det är inget jag är stolt över, men det var min spontana reaktion. När jag ser tjocka kvinnor blir jag irriterad och ibland lite aggressiv inombords. Jag ser ofta ner på folk som pratar gotländska och karlstadmål, vad det nu kan tänkas heta. Jag kommer fylla på i tråden allteftersom Dumma och Onda tendenser dyker upp, och ni ska göra det samma.

Så.... Hur Fela är ni?

+1 på alltihop, du verkar vara vettig fast du sminkar dig :thumbup:

Krampus
2006-04-24, 00:30
krampus: Diggar din nya avatar. Du är grov som fan :hbang:

:)

Njae mer som: This guy... (http://www.starwars.jp/character/image/jabba.jpg)

dared
2006-04-24, 00:57
Efter en liten tripp i Asien o Austrialien har jag fått en massa fördommar. Nu gillar jag inte israeler, indier, kineser, engelsmän, irländare, kanadicker eller finnar (vet att kolo kryllar av finnar, men dem jag träffa på min resa va tokfientliga mot svenskar så jag har inte kommit överens med nån)

men jag försöker o inte dömma någon innan jag vet vad personen går för men tyvärr har jag inom mig en massa fördommar om dessa nationaliteter nu. ;)

Kwon
2006-04-24, 01:00
Efter en liten tripp i Asien o Austrialien har jag fått en massa fördommar. Nu gillar jag inte israeler, indier, kineser, engelsmän, irländare, kanadicker eller finnar (vet att kolo kryllar av finnar, men dem jag träffa på min resa va tokfientliga mot svenskar så jag har inte kommit överens med nån)

men jag försöker o inte dömma någon innan jag vet vad personen går för men tyvärr har jag inom mig en massa fördommar om dessa nationaliteter nu. ;)

Var alla dessa israeler, indier, kineser, engelsmän, irländare, kanadicker och finnar berusade?

Vad hände exakt? Var de dryga? Bråkiga, stökiga? Ohyfsade? Ljög och lurades?

dared
2006-04-24, 01:12
Var alla dessa israeler, indier, kineser, engelsmän, irländare, kanadicker och finnar berusade?

Vad hände exakt? Var de dryga? Bråkiga, stökiga? Ohyfsade? Ljög och lurades?


Allt detta är generellt..
Israeler= osympatiska eller dryga, själviska, otrevliga (mot varandra osso)
Indier= Ljög och lurades
Engelsmän= Lagtröjor, mycket skrick och fylla, såg på England som hela Europa.
Irländare= Dubbelmoral och allt de snacka om va hur bra irland var och vilka kända irländare det fanns osv, och sen stoltsera de med deras äckliga flagga hela tiden. De snackade också om sport som om de är bäst i världen när Irland suger på allt i idrottsvärlden. (nästan iaf)
kanadicker= Fyfan vad trött jag blev på deras flagga som satt på allting, alarmklockor, kalsonger, tröjor, jeans, ryggsäckar osv.. De verkade som alla försökte hävda sig mot storebror USA. Många va rätt dryga osso.
Finnar= Väldigt hotfulla och prata mest om hur dåligt sverige va och hur bögiga alla var i Sverige o en massa skit. Sen kunde de knappt Engelska heller vilket va störigt.

H.Emanuel
2006-04-24, 05:37
Jag brukar inte direkt känna att jag har svårt att relatera till syndabekännelsen då jag går i kyrkan i alla fall, om vi säger så.
Amen :D

Kwon
2006-04-24, 06:48
Allt detta är generellt..
Israeler= osympatiska eller dryga, själviska, otrevliga (mot varandra osso)
Indier= Ljög och lurades
Engelsmän= Lagtröjor, mycket skrick och fylla, såg på England som hela Europa.
Irländare= Dubbelmoral och allt de snacka om va hur bra irland var och vilka kända irländare det fanns osv, och sen stoltsera de med deras äckliga flagga hela tiden. De snackade också om sport som om de är bäst i världen när Irland suger på allt i idrottsvärlden. (nästan iaf)
kanadicker= Fyfan vad trött jag blev på deras flagga som satt på allting, alarmklockor, kalsonger, tröjor, jeans, ryggsäckar osv.. De verkade som alla försökte hävda sig mot storebror USA. Många va rätt dryga osso.
Finnar= Väldigt hotfulla och prata mest om hur dåligt sverige va och hur bögiga alla var i Sverige o en massa skit. Sen kunde de knappt Engelska heller vilket va störigt.

Kineserna då? Fick ni karatechops i nacken, tog de för många kort?
Drog de av er alla era kläder och sprang till tvätteriet? Blev ni påprackade takeout-mat? :D

Axmode
2006-04-24, 07:27
Ser ner på alla människor om tror på ett bättre liv efter döden.

Nina L
2006-04-24, 07:35
När jag läste tråden om strandraggarna tänkte jag "jävla äckliga slynor som åker ner på solsemester för att ****** okända killar". Det är inget jag är stolt över, men det var min spontana reaktion. När jag ser tjocka kvinnor blir jag irriterad och ibland lite aggressiv inombords. Jag ser ofta ner på folk som pratar gotländska och karlstadmål, vad det nu kan tänkas heta. Jag kommer fylla på i tråden allteftersom Dumma och Onda tendenser dyker upp, och ni ska göra det samma.

Så.... Hur Fela är ni?Hahaha. Vill man verkligen erkänna sånt? Nej, det vill man inte. För min del beror det helt på hur jag mår själv. Mår jag bra och gillar mig själv så har jag en helt annan förståelse för min omgivning. Mår jag däremot dålig och tycker att jag suger som människa så stör jag mig på alla andra också. Feta människor är helt okej för mig. Alla har sina problem, och deras syns lite tydligare bara. Jag brukar mer störa mig på folk som jag uppfattar som korkade, speciellt medelålders kvinnor som talar med grov dialekt.

Jay-Z
2006-04-24, 08:18
Please, don't get me started...

http://www.schnitt.de/_images/filme/american_psycho.jpg

hahavaffan
2006-04-24, 08:28
Har ni sett American Psycho? Ta hans personlighet och lägg till avsky mot korkade och fula människor, så får ni mig.

Fatalist
2006-04-24, 08:49
Jag brukar viska till min tjej "kolla där, en tjockis!" när vi går på stan.

Jag har mindre förtroende för tjockisar rent generellt, eftersom jag anser att man i första hand bör ta ansvar för sin fysiska hälsa framför allt annat.

Jag har ingen förståelse alls för människor som är oroliga över småsaker, eller som är rädda för löjliga (för mig) saker.

Jag är säkert jättefel/ond/dum/elak.

ante
2006-04-24, 08:52
Sheo, jag tänkte direkt precis som du. Vad äckliga tjejer som ligger med de där snubbarna.
Annars så stör jag mig inte så mycket på folk som är tjocka osv, bara de inte gnäller på det.
Är man tjock och glad är det bättre än att vara pinnsmal och depressiv, MEN, man måste ju då stå för det också.
Nja annars så...dialekter och sådant stör inte mig alls, tvärtom bara roligt. Har många kompisar från olika delar av landet, och alla retar alla för dialekten.

Nina L
2006-04-24, 08:59
Sheo, jag tänkte direkt precis som du. Vad äckliga tjejer som ligger med de där snubbarna.Så tänkte inte alls jag. Fan, vilken schysst person jag är egentligen. *flex* Tjejer och killar får ligga precis hur mycket de vill för min del. No biggie.

Sheogorath
2006-04-24, 09:01
Så tänkte inte alls jag. Fan, vilken schysst person jag är egentligen. *flex* Tjejer och killar får ligga precis hur mycket de vill för min del. No biggie.

De får de för mig med, och jag är en liten slampa när jag är singel. Men för mig är det stor skillnad på hjärta och hjärna. Mitt hjärta tenderar att vara väldigt fördömmande (och moralistiskt) ibland. Det är då hjärnan får hoppa in och berätta vad det är som gäller. Som att det är OK att ligga med precis hur många man vill, etc.

ante
2006-04-24, 09:02
Så tänkte inte alls jag. Fan, vilken schysst person jag är egentligen. *flex* Tjejer och killar får ligga precis hur mycket de vill för min del. No biggie.

Nja, den egentliga rädslan är att man kärar ner sig i nån tjej, och sen kommer det fram vad hon har gjort tre somrar i rad. Det borde inte spela någon roll, men det gör det...

Nina L
2006-04-24, 09:09
Nja, den egentliga rädslan är att man kärar ner sig i nån tjej, och sen kommer det fram vad hon har gjort tre somrar i rad. Det borde inte spela någon roll, men det gör det...Jag tror det är något djupt och djuriskt det där; att killar känner äckel för tjejer som ligger med många. Det beror nog på att det är mer fördelaktigt för rasens överlevnad om inte alla killarna ligger med samma tjej. Sannolikheten är ju större att hon redan är befruktad. Alltså det spelar ingen roll, det bara känns som om det spelar roll. Tjejer skall bara lära sig att killar funkar så och hålla käft om allt som kan locka fram den där känslan. Som sagt: Själv var jag oskuld när jag träffade min karl. :thumbup:

elan
2006-04-24, 09:10
Jag irriterar mig på den stora dumma massan. Folk i grupp är som en skock får. Jag anser mig själv vara intelligentare än folk i allmänhet. Blir ofta irriterad och frustrerad på de som är uppenbart korkade.

hangatyr
2006-04-24, 09:22
Jag tror det är något djupt och djuriskt det där; att killar känner äckel för tjejer som ligger med många. Det beror nog på att det är mer fördelaktigt för rasens överlevnad om inte alla killarna ligger med samma tjej. Sannolikheten är ju större att hon redan är befruktad. Alltså det spelar ingen roll, det bara känns som om det spelar roll. Tjejer skall bara lära sig att killar funkar så och hålla käft om allt som kan locka fram den där känslan. Som sagt: Själv var jag oskuld när jag träffade min karl. :thumbup:


själv tror jag att äcklet du talar om att vissa killar känenr är inte djupt djuriskt, utan djupt sociokulturellt.

Nina L
2006-04-24, 09:28
själv tror jag att äcklet du talar om att vissa killar känenr är inte djupt djuriskt, utan djupt sociokulturellt.Det vore väldigt bra om det stämmer. I så fall skulle det kunna förändras.

Kwon
2006-04-24, 09:54
Skrattar ni åt dessa?

http://img296.imageshack.us/img296/3725/megeaulen6tg.jpg

Nina L
2006-04-24, 09:55
Skrattar ni åt dessa?

[IMG]http://img296.imageshack.us/img296/3725/megeaulen6tg.jpg[./IMG]Nope. Men jag skrattar som fan åt den där Arguing on the internet is like... Den är kul.

Kwon
2006-04-24, 09:56
Nope. Men jag skrattar som fan åt den där Arguing on the internet is like... Den är kul.

Ja, den har ju en rolig poäng.

Snake
2006-04-24, 09:59
Skrattar ni åt dessa?

http://img296.imageshack.us/img296/3725/megeaulen6tg.jpg

Japp :D

Är jag en dålig människa då?

AFanatic
2006-04-24, 10:23
Jag tror det är något djupt och djuriskt det där; att killar känner äckel för tjejer som ligger med många. Det beror nog på att det är mer fördelaktigt för rasens överlevnad om inte alla killarna ligger med samma tjej. Sannolikheten är ju större att hon redan är befruktad. Alltså det spelar ingen roll, det bara känns som om det spelar roll. Tjejer skall bara lära sig att killar funkar så och hålla käft om allt som kan locka fram den där känslan. Som sagt: Själv var jag oskuld när jag träffade min karl. :thumbup:

Undra över vilka grunder den där "rädslan" kommer av? Själv hade jag god lust att ge Sheogorath en fet jvla [propp] när jag läste hans första inlägg. Har svårt att förstå hur man kan kategoriskt nedvärdera kvinnor på det viset, och det verkar vara vanligare att killar gör så och sedan håller varandra om ryggen? Men gå och spela i det andra laget då era töntar, (som inte kan tänka på något annat sätt än: vi - dem.):D

Jag har själv inte stött på detta sätt att se på det andra könet i min umgängeskrets, därför blir min reaktion lite skogstokig när jag ser att folk kan vara så djävliga? Eller nej, jag blir ledsen och besviken på något vänster.

Nina L
2006-04-24, 10:29
Jag har själv inte stött på detta sätt att se på det andra könet i min umgängeskrets, därför blir min reaktion lite skogstokig när jag ser att folk kan vara så djävliga? Eller nej, jag blir ledsen och besviken på något vänster.Får jag hänga med dig och dina kompisar? :)

Jag vet inte om jag öht snackat med någon kille som varit helt befriad från den där tendensen. En del har varit smarta nog att hålla käft om saken, men de är misstänkta ändå. Tjejer får givetvis ligga med hur många de vill, visst. Men när det kommer till deras framtida flickvän då är saken en annan. Då skall de bara ha legat av kärlek, och helst inte så många ggr.

Jag blir inte ledsen och besviken utan jag blir så där lite överlägsen och nedvärderande och tänker att jag minsann har fet koll som inte dömer folk på det sättet. *hostelihost*

mathor
2006-04-24, 10:37
Jag är en god människa rakt igenom. Jag ser aldrig ner på någon, och tänker bara positiva tankar. Jag är helt enkelt helylle.

T-train
2006-04-24, 10:54
många onda tankar som jag skäms över när jag ser föräldrar med överviktiga barn på typ mcD o handlar plusmenyer till barnet eller utanför affären med en glass i handen på barnet. Då tänker jag: "varför ger du inte barnet en pistol lika gärna"
Alltså, det här är inget jag är stolt över att jag tänker..*skäms*

Tricklev
2006-04-24, 10:54
Jag irriterar mig på den stora dumma massan. Folk i grupp är som en skock får. Jag anser mig själv vara intelligentare än folk i allmänhet. Blir ofta irriterad och frustrerad på de som är uppenbart korkade.

Jag dubblar det där :thumbup:

AFanatic
2006-04-24, 11:00
Får jag hänga med dig och dina kompisar? :)

Jag vet inte om jag öht snackat med någon kille som varit helt befriad från den där tendensen. En del har varit smarta nog att hålla käft om saken, men de är misstänkta ändå. Tjejer får givetvis ligga med hur många de vill, visst. Men när det kommer till deras framtida flickvän då är saken en annan. Då skall de bara ha legat av kärlek, och helst inte så många ggr.

Jag blir inte ledsen och besviken utan jag blir så där lite överlägsen och nedvärderande och tänker att jag minsann har fet koll som inte dömer folk på det sättet. *hostelihost*

Mja ska bara samla ihop dom från norr till söder först. ;)

Om vi tar Sheos inlägg då. Jag antar att han inte åker ner till Medelhavet och haffar första bästa tjej han ser som just fått ihop det med en lokalbo, och frågar om hon vill bli hans flickvän. Och att då sitta flera hundra mil därifrån och reagera på det viset, känns...konstigt?

Alla har ju en historia.

Är bara intresserad av varför det ens finns en sådan här tendens.


Själv slänger jag telepatiska dängor till de som inte fattar något och ställer dumma frågor, samt är allmänt sega och tröga. Tur att de inte kan ta emot de där telepatiska budskapen för, ibland är man ju likadan själv.

Sheogorath
2006-04-24, 11:25
Om jag skulle ha en bestämd åsikt om varför jag med flera killar spontant känner avsmak för (och kanske t.o.m. haft problem med att vara med) en tjej vi vet knullat runt en massa, så skulle jag gå på Ninas linje. Jag kan alltså intellektualisera runt problematiken och förstå varför jag reagerar som jag gör, och det är väl intressant på sina sätt. Samtidigt, och det här upprepar jag för tredje gången nu, så är det inte alltid hjärtat och hjärnan har samma åsikter. Alltså: även om jag spontant känner avsmak mot t.ex. "lösaktiga" kvinnor (om jag ser dem som potentiella partners, annars skiter jag i vilket) och tjocka kvinnor så är det bara en omedelbar och spontant reaktion, och inget som med nödvändighet känns varken "rätt", eller behöver ha särskilt står inverkan på hur jag bemöter andra människor. Vet jag att jag känner fel känslor, så är det "bara" att undertrycka dem.

sissa
2006-04-24, 11:34
Skrattar ni åt dessa?

http://img296.imageshack.us/img296/3725/megeaulen6tg.jpg


Nej inte vad jag minns, men irriterad däremot kan jag bli. En tjej som jag inte vill ska sitta bredvid mig på bussen och snacka så man får sår i örona tänker jag lite osnälla tankar om ibland. Det känns lite fel.

Sen som Nina skrev (tror jag det var) så hör det mkt ihop med hur jag själv mår. Ibland kan jag tänka skitdumma tankar om folk som mår bra och som glänser och är skitsnygga etc. Önskar att de går upp 100 kg, får massa finnar och slutar ta plats och får ett jävligt liv.

Löjtnant Blank
2006-04-24, 11:52
Nope. Men jag skrattar som fan åt den där Arguing on the internet is like... Den är kul.
Den här ler jag alltid åt när den dyker upp, trots att den är lika gammal som Internet.

http://gwally.com/news/photos/you_win_the_prize1.jpg

Nina L
2006-04-24, 11:56
Den här ler jag alltid åt när den dyker upp, trots att den är lika gammal som Internet.

[IMG]http://gwally.com/news/photos/you_win_the_prize1.jpg[./IMG]Den har jag aldrig sett innan, men den var också rolig. :em: :D

Slartibartfast
2006-04-24, 12:02
Den här ler jag alltid åt när den dyker upp, trots att den är lika gammal som Internet.

[IMG]http://gwally.com/news/photos/you_win_the_prize1.jpg[/IMG

Ja, den är kul, men jag får ändå en klump i halsen av den. Tänk vilken glädje killen känner för att bli erkänd på detta sätt. Det är säkert en av de bästa dagarna i hans liv.

Nina L
2006-04-24, 12:03
Ja, den är kul, men jag får ändå en klump i halsen av den. Tänk vilken glädje killen känner för att bli erkänd på detta sätt. Det är säkert en av de bästa dagarna i hans liv.Säg inte så. Nu fick jag dåligt samvete. Fast det är ju inte honom jag skrattar åt. (Klen tröst...)

Slartibartfast
2006-04-24, 12:04
Please, don't get me started...

http://www.schnitt.de/_images/filme/american_psycho.jpg

Fan vilken fysik den killen har! :bow: Är han grövre än Troja-brad?

Nina L
2006-04-24, 12:04
Fan vilken fysik den killen har! :bow: Är han grövre än Troja-brad?
Nej, men hårdare.

Diggler
2006-04-24, 12:06
Så fort jag ser en somalisk man undrar jag om han är hög på khat.

Mighty
2006-04-24, 12:08
Karlstad är något speciellt. Den värmländska jag kommit i kontakt med här i Lund har varit sockersöt och gullig. Men Karlstad... Där låter de fruktansvärt korkade bara.

Aha... NU fattar jag. ;)

Du vaknade upp och insåg att du var mer korkad än de som du tycker låter korkade alltså? :D

Stoltz
2006-04-24, 15:36
Jag tycker illa om alla sabla arslen på mitt jobb (kunderna) som har noll respekt för ordning i affären, som slänger videos omkring sig, dräller godis i fel lådor, föräldrar som låter sina barn peta och äckla sig på allt godis och varenda jävel som har problem att hitta en film sen blir förbannad när de ska fråga en om den är bra och man tyvärr inte vet!

Så fel är jag!! ;)

Yankeee
2006-04-24, 15:46
många onda tankar som jag skäms över när jag ser föräldrar med överviktiga barn på typ mcD o handlar plusmenyer till barnet eller utanför affären med en glass i handen på barnet. Då tänker jag: "varför ger du inte barnet en pistol lika gärna"
Alltså, det här är inget jag är stolt över att jag tänker..*skäms*

+1

Eller föräldrar som röker i närheten av sina barn, hur jävla pantad får man bli? Ingen som helst respekt för sina ungar.

I övrigt har jag otroligt svårt för folk som gnäller, som inte tar tag i saker trots att de är missnöjda, mår dåligt, blir sjuka eller whatever av det. Håll käften och gör något åt det, ungefär.

dared
2006-04-24, 15:55
Kwons bild va sjukt kul, la den t o m som bakgrundsbild.

timoat
2006-04-24, 16:00
Jag blir riktigt aggressiv av emo folk. Jag vill bara strypa dem när jag ser dem. Eller känna deras läppa klyvas mot deras tänder under vikten av min raka höger.
Nu är jag dock inte den våldsamma typen.

dynamo
2006-04-24, 16:57
Jag blir mycket äcklad av mentalt handikapp, sepe-skador och allt vad det heter. Fastän jag försöker dölja det tror jag att de uppfattar det.

Kwon
2006-04-24, 17:39
Jag blir riktigt aggressiv av emo folk. Jag vill bara strypa dem när jag ser dem. Eller känna deras läppa klyvas mot deras tänder under vikten av min raka höger.
Nu är jag dock inte den våldsamma typen.

Emo folk?

Klickiz (http://ds1.thatvideosite.com/download.php?id=2195&filename=emo_girl.wmv&filesize=2429004)
Klickiz (http://www.thatvideosite.com/view/2195.html)

Lyssna!

timoat
2006-04-24, 17:51
Damn it Kwon, nu satte jag näven genon TFT´n utan den härliga känslan av läppklyvning mot knogar. Emo song summar upp ganska bra. undrar hur det går när jag pluggar i New York på Konstprogrammet. Lär ju vara en hel del sådan där... hu....