Visa fullständig version : Fullkornsmackor m. kaviar?
kostkrig
2006-04-23, 21:28
Hejsan,
jag älskar smala fullkornsmackor med kaviar och kan typ äta hur mycket som helst utav det. Men nu till min fråga, är det bra? Är fullkornsmackor m. smör och kaviar nyttigt?
King Grub
2006-04-23, 21:31
Fullkornsbröd är nyttigt. Kaviar är helt okej i måttliga mängder. Om sockret i kaviaren blir ett problem... äter man inte normala mängder. Smör innehåller 50+% mättat fett och har väl knappast världens bästa sammansättning, så nyttigt? Njaej. Återigen handlar det om mängd och hur ofta man äter något. Man kan äta allting, men inte alltid.
Fullkornsbröd är nyttigt. Kaviar är helt okej i måttliga mängder. Om sockret i kaviaren blir ett problem... äter man inte normala mängder. Smör innehåller 50+% mättat fett och har väl knappast världens bästa sammansättning, så nyttigt? Njaej. Återigen handlar det om mängd och hur ofta man äter något. Man kan äta allting, men inte alltid.
En kaviar macka utan smör då?
En kaviar macka utan smör då?
Kalles kaviar
Näringsvärde per 100 g:
Energi: 1650 kJ, 400 kcal
Protein: 9,5 g
Kolhydrat: 15 g
Fett: 34 g
Jag trodde att nya Kalles med ägg skulle vara bättre men den är sämre jämfört med orginalet.
Jag trodde att nya Kalles med ägg skulle vara bättre men den är sämre jämfört med orginalet.
Vem vill äta ägg på tub?
Vem vill äta ägg på tub?
vad är nu då kaviar, om inte just ägg?
hönsägg, fiskägg, strutsägg.. spelar väll ingen roll om det är på tub eller ej
Catstyle
2006-04-24, 13:42
Vem vill äta ägg på tub?
Mohaha :laugh:
Hejsan,
jag älskar smala fullkornsmackor med kaviar och kan typ äta hur mycket som helst utav det. Men nu till min fråga, är det bra? Är fullkornsmackor m. smör och kaviar nyttigt?Ta en kaviarmacka med smör och en med skinka och en med....
variera helt enkelt, inte bara kaviarmackor så blir det nog nyttigt och inte heller tjatigt i längden.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.