handdator

Visa fullständig version : Deffens värsta mardröm...


remixxa
2006-04-23, 21:03
.. är nog att vinna Kexchocklad stjänvinsten på Liseberg :( min djävul i mig vill bara trycka in allt i käften, men lite självdisciplin har jag *popcorn* frågan är hur jag ska ta mig till med detta elendet, förslag? :naughty:

RajtanTajtan
2006-04-23, 21:09
Ge bort den, ät upp den eller elda upp den.

apa_ola
2006-04-23, 21:09
.. är nog att vinna Kexchocklad stjänvinsten på Liseberg :( min djävul i mig vill bara trycka in allt i käften, men lite självdisciplin har jag *popcorn* frågan är hur jag ska ta mig till med detta elendet, förslag? :naughty:

sälj till ickedeffande kamrater och köp coffe slender för pengarna :thumbup:

remixxa
2006-04-23, 21:13
sälj till ickedeffande kamrater och köp coffe slender för pengarna :thumbup:

Coffe slender? :MrT: låter som något nyttigt *popcorn*

jewzie
2006-04-23, 21:16
någon som har länk eller dyligt? :D

apa_ola
2006-04-23, 21:22
Coffe slender? :MrT: låter som något nyttigt *popcorn*

Något jag hörde på radio. Kaffe som man ska minska fettvikten med. Hur det fungerar eller om det är bluff och båg vet jag inte (förmodligen bluff)...

Cerberus
2006-04-23, 21:29
spara rimlig mängd till dig själv till en ätardag, sälj resten till kompisar som inte bryr sig om hur de ser ut :D.

remixxa
2006-04-23, 21:35
spara rimlig mängd till dig själv till en ätardag, sälj resten till kompisar som inte bryr sig om hur de ser ut :D.

vad kan en rimlig mängd vara tro? väger 55g styck och finns runt 36st i lådan, eller så har jag en riktig ätardag o får i mig alla :hbang:

Cerberus
2006-04-23, 21:44
vad kan en rimlig mängd vara tro? väger 55g styck och finns runt 36st i lådan, eller så har jag en riktig ätardag o får i mig alla :hbang:

hehehe, jag är en gris på ätardagarna och bryr mig inte om vad jag stoppar i mig i princip.

en 55g kexchoklad ger runt 282kcal(enligt slv).

Mental
2006-04-23, 21:47
Skulle ta med den på jobbet, det skulle ta slut fortare än man hinner säga fikarast, pluss att man blir dagens hjälte och man slipper bli fet(are)

Cerberus
2006-04-23, 21:48
trycker du i dig hela lådan så har du fått i dig över 10 000kcal :D

remixxa
2006-04-23, 21:50
Skulle ta med den på jobbet, det skulle ta slut fortare än man hinner säga fikarast, pluss att man blir dagens hjälte och man slipper bli fet(are)
då kanske brudarna på skolan börjar pippa mig :hbang:

trycker du i dig hela lådan så har du fått i dig över 10 000kcal :D

hahah lagom, lite över 1 kilo fett, de rensar magen :eating:

Cerberus
2006-04-23, 22:09
Personligen skulle ja inte proppa i mig allt, det mår man knappast bra av. Bättre att äta mer mättande "skräp", typ pizza. Som du iaf får i dig protein av. Fast favoriterna är massvis med kanelbullar....:D

timoat
2006-04-23, 22:38
Gifflarna rockar.
Se det som en utmaning elvis style.

AFanatic
2006-04-23, 22:39
Du kan ge det till mig?

RassK
2006-04-23, 22:56
ÄTARTÄVLING??!

jewzie
2006-04-23, 23:09
Läste någonstans att man kunde unna sig en kexchoklad i veckan under bulken. Det skulle tydligen vara helt okej. Själv så skulle jag aldrig göra det men det finns folk som anser att det är helt ok att äta då, framför annat godis som exempelvis smågodis. Även marsmallows skulle vara helt ok. Så du kanske skulle kunna kolla utgångsdatum och kanske spara ett par till framtiden. Kanske med ett tidslås så du inte förstör deffen helt :D

Cerberus
2006-04-23, 23:10
ut o jogga en timma eller cykla, sen kan du äta upp den timmen med en 55g kexchoklad...om du vill. Alternativt byta ut nyttig mat mot mer skräpmat! :thumbup:

så länge man förbrukar energin i dom så kan du ju äta hur många du vill,,,lite jobbigt att jogga bort 10 000 kcal dock...

Gorgoroth
2006-04-24, 06:49
Personligen skulle ja inte proppa i mig allt, det mår man knappast bra av. Bättre att äta mer mättande "skräp", typ pizza. Som du iaf får i dig protein av. Fast favoriterna är massvis med kanelbullar....:DDet är så jävla gott under deffen! ^^

Fredrik_S
2006-04-24, 11:44
Läste någonstans att man kunde unna sig en kexchoklad i veckan under bulken. Det skulle tydligen vara helt okej. Själv så skulle jag aldrig göra det men det finns folk som anser att det är helt ok att äta då, framför annat godis som exempelvis smågodis. Även marsmallows skulle vara helt ok. Så du kanske skulle kunna kolla utgångsdatum och kanske spara ett par till framtiden. Kanske med ett tidslås så du inte förstör deffen helt :D

Man kan unna sig saker, men det är förståss alltid dåligt med godis... finns inga ursäkter. "Helt okej"har inget å göra med att det skulle vara bra. Att äta det under en ätardag är också dåligt. Ätardagar ska väl bestå av minimalt med fett och mycket kolhydrater. Då faller båda kexchoklad och pizza bort.

Fartman
2006-04-24, 13:12
tryck 1-2st under ätardagen, lådan borde hålla ett tag så du kan nog sprida ut dom där på några veckor. Och bjud polarna och familjen på endel också.

Cerberus
2006-04-24, 13:38
Man kan unna sig saker, men det är förståss alltid dåligt med godis... finns inga ursäkter. "Helt okej"har inget å göra med att det skulle vara bra. Att äta det under en ätardag är också dåligt. Ätardagar ska väl bestå av minimalt med fett och mycket kolhydrater. Då faller båda kexchoklad och pizza bort.

jo fast om man inte deffar för tävling så tycker jag det kvittar nästan, tycker jag har fått bra resultat i viktnedgång(10.5kg hittils) trots att jag grisat en hel del.

remixxa
2006-04-24, 14:42
eftersom de inte ska bli någon beach 2006 deff (börja för sent) så är de inte så jätte noga, ska dra i mig några stycken på ätardagen o bjuda på resten. visst ser dom härliga ut? ;)

http://i3.tinypic.com/wb9pi9.jpg

Cerberus
2006-04-24, 14:51
eftersom de inte ska bli någon beach 2006 deff (börja för sent) så är de inte så jätte noga, ska dra i mig några stycken på ätardagen o bjuda på resten. visst ser dom härliga ut? ;)

http://i3.tinypic.com/wb9pi9.jpg

javisst, fast personligen äter jag hellre mer bullar än kexchoklad :D

Tenzu
2006-04-24, 15:42
Vann en sån där monsterstor toblerone på Liseberg en gång, jäkla lurendrej, var inte solid utan fylld med typ 50minitoblerone. *grr27*

Cerberus
2006-04-24, 17:01
Vann en sån där monsterstor toblerone på Liseberg en gång, jäkla lurendrej, var inte solid utan fylld med typ 50minitoblerone. *grr27*

buhu :P du fick den gratis ffs

timoat
2006-04-24, 21:21
Haha vad hade du tänkt göra ifall det var en stor bit? krossa den med en hammare?

Edit... toblerone fondue.... ghaarrrrhh..... med sked

jewzie
2006-04-25, 07:40
Man kan unna sig saker, men det är förståss alltid dåligt med godis... finns inga ursäkter. "Helt okej"har inget å göra med att det skulle vara bra. Att äta det under en ätardag är också dåligt. Ätardagar ska väl bestå av minimalt med fett och mycket kolhydrater. Då faller båda kexchoklad och pizza bort.
Snackade inte om någon deff om du kan ha uppfattat det så. När man bulkar så finns det ju olika teorier om hur man ska gå upp i vikt snabbt.