handdator

Visa fullständig version : Vätternrundan


backen
2006-04-23, 18:26
Hej hej!
Undrar bara om det är fler kollomedlemmar som skall åka vätternrundan ?
Ska ge mig på min fjärde runda i år är det tänkt.

elan
2006-04-23, 18:58
Jag tänkte värma upp i år med tjej-vättern, men det räknas knappt.

backen
2006-04-23, 19:14
Jag tänkte värma upp i år med tjej-vättern, men det räknas knappt.
För att köra den stora rundan nästa år eller ? :)

grabben i skogen
2006-04-23, 19:16
härdas röven på något sätt eller är det oundvikligt att få babianarsle efter ett sådant lopp?

edvin
2006-04-23, 19:18
Blir nog ingen runda i år, men man vet aldrig. Dock har jag åkt den en gång. Riktigt kul men förjävligt jobbigt. Hur snabbt har du tänkt att ta dig runt då?

backen
2006-04-23, 19:18
härdas röven på något sätt eller är det oundvikligt att få babianarsle efter ett sådant lopp?
Ja dagarna närmast efter är det helt klart babianvarning. Men det
blir naturligtvis bättre ju mer man tränar :whipped:

backen
2006-04-23, 19:20
Blir nog ingen runda i år, men man vet aldrig. Dock har jag åkt den en gång. Riktigt kul men förjävligt jobbigt. Hur snabbt har du tänkt att ta dig runt då?
Inte nåt märkvärdigt tempo, kört på 13 timmar förrut, men får väl försöka
bättra på det lite grann i alla fall.

Cykelmannen
2006-04-23, 19:25
Jag ska inte åka den i år eftersom det krockar med min cykelsemester. Synd tycker jag då det var en härlig upplevelse förra året. Tänk er själva att cykla om hundratals cyklister mitt i natten och att hela väggrenen framför en ser ut som det vackraste av luciatåg av alla cykellysen.

Vätternrundans 300 km är ändå rätt löjligt i jämförelse med min semester som kommer att innebära nästan 2/3 av den distansen...varje dag i en månad :D

elan
2006-04-23, 19:26
För att köra den stora rundan nästa år eller ? :)

You never know. :naughty:

backen
2006-04-23, 19:30
Oj oj ! Du förtjänar ditt namn cykelmannen :bow:

backen
2006-04-23, 19:36
You never know. :naughty:
Hursomhelst, lycka till ! :thumbup:

elan
2006-04-23, 20:11
Hursomhelst, lycka till ! :thumbup:

Detsamma!

MasterChief
2006-04-24, 08:02
Skulle köra men blev bjuden på bröllop den dagen. :(

Får blir en 40-milare i augusti istället. :)

För övrigt är jag lite av en ensamvarg. Gillar inte riktigt all uppståndelse.

Fille.p
2006-04-24, 09:11
någon vätternrunda blir det inte, ingen som kör mtb här då? ska köra sömnlös i rudan(24h lopp på mtb) 2-mans lag så det blir ungefär 12 h var.

backen
2006-04-24, 20:04
Skulle köra men blev bjuden på bröllop den dagen. :(

Får blir en 40-milare i augusti istället. :)

För övrigt är jag lite av en ensamvarg. Gillar inte riktigt all uppståndelse.
Skämtar du !!! samma sak hände mig förra året :laugh:
Det kanske är vanligt det där med bröllop och vätternrundan.

Olsson
2006-04-25, 11:34
någon vätternrunda blir det inte, ingen som kör mtb här då? ska köra sömnlös i rudan(24h lopp på mtb) 2-mans lag så det blir ungefär 12 h var.

Det är mäktigt! Jag kör både lvg och mtb. VR är jag lite sugen på men jag tränar på och försöker iså fall fixa ett startbevis när det närmar sig. SIR hade oxå varit skoj att prova på men iså fall börjar jag nog att köra i ett 4-mans lag eller något.

Backen: ska du ge dig ut själv eller kör du in nån grupp, typ sub 13?

timoat
2006-04-25, 12:16
förklara babianarsle. Är det skinkskavning vi snackar eller?

backen
2006-04-25, 21:03
förklara babianarsle. Är det skinkskavning vi snackar eller?
Japp ! Hudrodnad och allmän ömhet i gluteus maximus.

Gimp
2006-07-03, 00:34
Jaja, lite sent ute kanske men jag ville se om någon annan tok tog sig runt och i så fall på vilken tid.

Själv tog det mig hela 10 timmar och 17 minuter (exkl. depåtid; 9 timmar och 48 minuter) att cykla runt den där jävla pölen och måste erkänna att jag inte alls var nöjd vid målgången. Siktet var ställt på 9:30 men jag hoppades på mindre. Starten gick 03:40 och det var en riktigt bra tid tyckte jag för det hade precis börjat ljusna och jag han sova åtskilliga timmar innan start också.

Hur som helst, glömde mina finfina power bars som jag hade inhandlat på cykelaffären och fick förlita mig på bananer, vetebullar, sportdryck och så korven i Jönköping. Tyvärr var jag dum nog att hoppa över lasangen i Gränna (jätte fin stad annars, minus för kullersten dock) eftersom det kändes jäkligt ooptimalt att stanna en längre tid för att trycka i sig lasange från Dafgårds eller liknande, men jag hade behövt kolhydraterna vet jag nu.

De sista 33 kilometrarna var de absolut värsta, jag var nära att bryta ihop helt. Hungern var enorm och jag började bli väldigt trött också. När jag skulle gå ut från den depån där stod där en annan man brevid mig som såg väldigt slitet ut och han sa "Nu skulle man haft en katapult som slungade iväg en" tappert svarade jag "Ja, antingen det eller något smärtstillande...". Mannen såg lite fundersam ut och svarade sedan "En lite morfin hade suttit gott", sedan cyklade vi båda vidare och sågs aldrig igen. :) Rumpan var helt bortdomnad vid det här laget och det tåg mig tre dagar att återfå känseln i penisen (skojar inte), det känns fortfarande som ajg inte återfått precis all känsel, på gott och på ont. Ryggen gjorde ont när jag skulle böja mig ned, annars var det lugnt. I övrigt hade ajg inga problem med att varken sitta eller stå dagen efter och gick till jobbet och arbetade i 11 timmar (restaurangbranschen is teh shit)

Aldrig i hela mitt liv har jag varit så trött som jag var i slutet. Efter att ha cyklat 200m från den depån gick jag helt in i väggen och höll ungefär en snitthastighet på 18 km/h istället för runt 33 km/h, mjölksyran kom DIREKT, helt jävla sjukt var det. Det var ungefär här jag tänkte i banorna att jag INTE skulle glömma bort hur ont och trött jag var och bara komma ihåg det roliga för att sedan göra om det igen. Nu har jag glömt bort det onda och är sugen på att göra det igen, lite bättre förberedd dock, dum som jag är. :Virro Hade det inte varit för den sjukt snygga daman som jag lät ligga och dra mig i slutet hade jag snittat ännu sämre eller inte tagit mig i mål (tack annonyma vän i matchande kläder och cykel från Trek).

Potatissalladen och kasslern vid målgången smakade som himmelriket och det var nästan farligt gott att få lägga sig ned i gräset där och bara vila och ta det lugnt. Som en spinning instruktör en gång sa efter ett hårt pass när man är slut i kroppen, "Det här är bättre än sex", då tyckte jag det var helt jävla fel men nog hade hon ändå lite rätt.

Tills nästa år/gång ska jag ha med mig minst två vattenflaskor :em:, energibarsen ska inte glömmas samt att jag inte ska formtoppa genom att supa skallen i bitar varje dag i en veckan innan loppet genom att ta studenten. Jag ska även försöka att vara helt frisk också. :thumbup:


Nåväl, jag har säkert glömt något annat skoj som hände. Någon annan som har fina minnen från rundan och vill dela med sig?

MasterChief
2006-07-03, 08:08
Gimp: Härlig berättelse och bra jobbat!!

Man lär sig av sina misstag och den där tiden kan du säkert kapa med en timme med lite bättre förberedelser.

Precis som du säger....Efter ett tag så försvinner de smärtsamma minnena och man vill köra igen. :thumbup:

Gimp
2006-07-03, 11:19
Gimp: Härlig berättelse och bra jobbat!!

Man lär sig av sina misstag och den där tiden kan du säkert kapa med en timme med lite bättre förberedelser.

Precis som du säger....Efter ett tag så försvinner de smärtsamma minnena och man vill köra igen. :thumbup:

Tack så mycket!

Har du någon aning om vad medeltiden brukar ligga på föresten? Jag tyckte mig läsa något om en norsk cykelklubb som cyklade sträckan på lite över sex timmar, imponerande, och att det var inofficiellt rekord.

Ja just det ja, jag ramlade en gång också. Det står en frireligiös pastor och predikade precis innan en lång backe och önskade alla lycka till. Någora hundra meter efter det var det en kille framför mig och bromsade ganska kraftigt när jag skulle köra om honom (vet inte varför han gjorde det) och jag snuddade vid hans cykel och det var allt som behövdes. Lyckligtvis ramlade jag mjukt i det stenhårda gruset brevid vägkanten utan större skador på varken cykel eller kropp och kunde konstatera att det var ett effektivt sätt att gå från ungeför 50 km/h till stopp. Adrenalinet pumpade ganska gott en stund där och det har aldrig varit så lätt att cykla som det var precis efter det. :D

Jaja, nu ska ajg till jobbet en snabbis och sedan blir det en tur på ungefär åtta mil i solen. :thumbup:

MasterChief
2006-07-03, 11:37
http://hem.bredband.net/ponlin/resultat_vr2006.xls

Här kan du gotta dig åt resultaten.