handdator

Visa fullständig version : Spinner vidare på mobilen o partnern..


Me_Myself
2006-04-23, 18:09
För några dagar sedan hade min kille tagit min mobil när jag sov och kollat upp min telefonbok. Jag fick sen frågan vem någon var och varför jag hade numret kvar.
Jag blev väldigt ställd. Även om jag inte har något hemligt på mobilen och hade kunnat visa mina nr så känns det som han gått för långt in på mitt "revir". Min mobil är min mobil om man inte frågar först.

Vad tycker ni?

Pudzianovski
2006-04-23, 18:10
Det är väl vad du tycker som betyder något. :thumbup:

Hiiiman
2006-04-23, 18:12
tycker han är dum om han inte kan sköta det snyggare än så !

Men sedan tycker jag det ska vara lugnt, jag hade inte velat att min kvinna ska tro att jag döljer något !

Pingu
2006-04-23, 18:14
Jag har inget att dölja för min partner så mig gör det nada om hon skulle kolla igenom min mobil

sunkan
2006-04-23, 18:16
Trist att han inte kan lita på dig säger jag.

Me_Myself
2006-04-23, 18:18
Trist att han inte kan lita på dig säger jag.

Jaa verkligen.. det känns som ett bakslag :(

timoat
2006-04-23, 18:19
Du har inget val. Bara att dumpa.

clash
2006-04-23, 18:21
Jag har aldrig kollat igenom någon jag treäffats telefonbok, lika lite som jag varit intresserad av att läsa hennes e-mail även om hon glömt logga ur. Ifall jag själv blev utsatt för det och fick frågan om vem som var vem osv skulle jag bli sne och be henne hålla käften, lita mer på mig och inte snoka så jävligt.

jävla svartsjukeskit

Me_Myself
2006-04-23, 18:22
Du har inget val. Bara att dumpa.

Nemen, behöver ju inte ta i så jag spricker kanske..

Me_Myself
2006-04-23, 18:23
Jag har aldrig kollat igenom någon jag treäffats telefonbok, lika lite som jag varit intresserad av att läsa hennes e-mail även om hon glömt logga ur. Ifall jag själv blev utsatt för det och fick frågan om vem som var vem osv skulle jag bli sne och be henne hålla käften, lita mer på mig och inte snoka så jävligt.

jävla svartsjukeskit


Ja, jag känner också att jag skulle ALDRIG ta mig friheten att öppna någon annas mobil.

clash
2006-04-23, 18:28
Ja, jag känner också att jag skulle ALDRIG ta mig friheten att öppna någon annas mobil.

Fan det enda man kan få ut av det är ändå hjärnspöken o dom kan man ju klara sig utan =)

Cilia
2006-04-23, 18:38
Jävligt fräckt gjort
tycker han ska förklara sig snarare än att du ska göra det.

Jag sparar på alla nummer mest för att jag har så svårt för att kasta.
Har inget med att göra huruvida jag vill ha kontakt med någon eller inte.
Smidigt? nääähh många nummer blir det men är man psyko så är man men inget jag ska behöva förklara.

Knäa honom hårt och säg att nästa gång slutar det inte vid det.

Me_Myself
2006-04-23, 18:43
Jävligt fräckt gjort
tycker han ska förklara sig snarare än att du ska göra det.

Knäa honom hårt och säg att nästa gång slutar det inte vid det.

Tyvärr blev jag ju bara ställd.. men jaa.. jag känner mer o mer att det är inte okej och jag skulle aldrig gjort det själv.
Skönt att höra att det är fler som känner så, att det inte bara är jag som är för hård.

Helena B
2006-04-23, 19:04
Jag skulle inte känna mig så bekväm om han tittade i min mobil och ville ha en förklaring. Men jag har egentligen ingen talan för det var så jag upptäckte att mitt ex var otrogen :em:

Nina L
2006-04-23, 19:05
Jag hade blivit väldigt besviken. Det är förnedrande. Om han ville kolla så hade han kunnat fråga dig och ni hade kunnat titta tillsammans.

christian
2006-04-23, 19:09
Jag skulle inte känna mig så bekväm om han tittade i min mobil och ville ha en förklaring. Men jag har egentligen ingen talan för det var så jag upptäckte att mitt ex var otrogen :em:

Men det har väl inget med din mobil att göra? :confused: Eller är du otrogen by default då? :D

Själv bryr jag mig inte om tjejen skulle snoka, men skulle känna som att det fanns lite trust issues.

shadowfire
2006-04-23, 19:09
Min mobil får vem som helst titta i, så jag hade inte brytt mig så mkt själv... men i dina kläder så skulle jag fråga vad han var nyfiken på och sedan fråga om det är ok att du kikar i hans mobil med (även om du såklart inte gör det). Mest bara för att se hans reaktion, se om han säger att "javisst, det är ok!" eller om han ryggar tillbaka o vill ha den för sig själv... gör han det sistnämnda så har du ett perfekt kontringsläge. :devil:

Annars tycker jag det låter som första gradens svartsjuka, om det nu inte är han själv som har något o dölja, så skulle jag nog grotta mer i var hans svartsjuka kommer av och hur pass långt den kommer att gå.... typ är detta bara början på något som kommer bli värre?

Se upp bara för en del grabbar agerar precis såhär när de själva har något att dölja... man ser ofta mönstret att de som flirtar runt bakom ryggen på sin flickvän just attackerar henne o försöker få henne o framstå som den som vänsterprasslar. På så vis knyter man tjejen ännu tightare till sig genom kontroll och kan samtidigt fortsätta vänsterprassla.

/beteendevetare

Helena B
2006-04-23, 19:13
Men det har väl inget med din mobil att göra? :confused: Eller är du otrogen by default då? :D

Själv bryr jag mig inte om tjejen skulle snoka, men skulle känna som att det fanns lite trust issues.

Alltså det var under ett svagt ögonblick som jag tittade i hans mobil.

christian
2006-04-23, 19:16
Alltså det var under ett svagt ögonblick som jag tittade i hans mobil.

Ja, så mycket förstår jag. Men bara för att du avslöjade en otrogen kille genom hans mobil betyder väl inte att du måste fläka upp din mobil bara för att visa din oskuld? Trust goes both ways.

Helena B
2006-04-23, 19:20
Ja, så mycket förstår jag. Men bara för att du avslöjade en otrogen kille genom hans mobil betyder väl inte att du måste fläka upp din mobil bara för att visa din oskuld? Trust goes both ways.

Nej absolut inte, har jag sagt det? Jag menade bara att jag skulle inte gilla om någon tittade i min mobil, men ändå har jag själv gjort det mot någon annan. Jag tror nämligen på att man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad, men jag gjorde inte så i det här fallet och det skäms jag över. Jag är hemsk jag vet och jag har dåligt samvete över det, men gjort är gjort. Man får lära sig av sina "misstag".

christian
2006-04-23, 19:23
Nej absolut inte, har jag sagt det? Jag menade bara att jag skulle inte gilla om någon tittade i min mobil, men ändå har jag själv gjort det mot någon annan. Jag tror nämligen på att man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad, men jag gjorde inte så i det här fallet och det skäms jag över. Jag är hemsk jag vet och jag har dåligt samvete över det, men gjort är gjort. Man får lära sig av sina "misstag".

Aha, då missförstod jag dig. Jag tolkade det som att du var tvungen att visa mobilen för att bevisa att du inte är skyldig till något.

Then I see, och du har helt rätt.

Tolkia
2006-04-23, 19:23
Inte OK. Lite som att öppna och läsa folks brev; vill folk låta en läsa sina privata meddelanden är det bara att läsa, men är det man själv som är den som absolut vill läsa får man fråga först. Och definitivt acceptera om man får nej (Vilket ju kan ha många orsaker utöver otrohet. Faktiskt.).

Edit: En intressant detalj är ju att många som utan betänkande skulle kolla sin partners brev, mail eller mobil skulle tycka att det var ytterst olämpligt att kolla sina arbetskamraters, eller chefens, och skulle yla i högan sky om chefen införde obligatorisk diarieföring av alla utgående resp. inkommande mail.

shadowfire
2006-04-23, 19:34
Inte OK. Lite som att öppna och läsa folks brev; vill folk låta en läsa sina privata meddelanden är det bara att läsa, men är det man själv som är den som absolut vill läsa får man fråga först. Och definitivt acceptera om man får nej (Vilket ju kan ha många orsaker utöver otrohet. Faktiskt.).

Edit: En intressant detalj är ju att många som utan betänkande skulle kolla sin partners brev, mail eller mobil skulle tycka att det var ytterst olämpligt att kolla sina arbetskamraters, eller chefens, och skulle yla i högan sky om chefen införde obligatorisk diarieföring av alla utgående resp. inkommande mail.
lol, lite skillnad mellan partner o chef kanske? Åtminstone jag spoonar inte naken med min chef. Lika lite skulle jag vilja att denne kikade bland mina privata saker.... min flickvän däremot, då jag har någon, har fria händer att kika precis var hon vill. Hittils är det ingen som brytt sig om att titta efter, just för att de vet att hade jag haft något o dölja så hade jag inte gett dem den friheten.

Cilia
2006-04-23, 19:37
Min mobil får vem som helst titta i, så jag hade inte brytt mig så mkt själv... men i dina kläder så skulle jag fråga vad han var nyfiken på och sedan fråga om det är ok att du kikar i hans mobil med (även om du såklart inte gör det). Mest bara för att se hans reaktion, se om han säger att "javisst, det är ok!" eller om han ryggar tillbaka o vill ha den för sig själv... gör han det sistnämnda så har du ett perfekt kontringsläge. :devil:

Annars tycker jag det låter som första gradens svartsjuka, om det nu inte är han själv som har något o dölja, så skulle jag nog grotta mer i var hans svartsjuka kommer av och hur pass långt den kommer att gå.... typ är detta bara början på något som kommer bli värre?

Se upp bara för en del grabbar agerar precis såhär när de själva har något att dölja... man ser ofta mönstret att de som flirtar runt bakom ryggen på sin flickvän just attackerar henne o försöker få henne o framstå som den som vänsterprasslar. På så vis knyter man tjejen ännu tightare till sig genom kontroll och kan samtidigt fortsätta vänsterprassla.

/beteendevetare
Du är verkligen en misstänksam person som tror det sämsta om folk.
Själv måste jag nog då räknas till den godtrogne typen ända tills dom bevisar motsatsen.

Tolkia
2006-04-23, 19:37
lol, lite skillnad mellan partner o chef kanske?
Givetvis, men jag tycker ändå att det sticker lite i ögonen, eftersom det ger (mig) intrycket att man värnar den egna integriteten (= man blir upprörd om någon gör intrång i den) men inte andras (= man tycker sig ha rätt att göra i ntrång på andras utan att de skall gnälla). Det är ju viss skillnad på att låta sin partner kolla ens privatkorrespondens och på att anse sig ha rätt att kolla partnerns utan att fråga. Det var typ det jag ville få fram.

shadowfire
2006-04-23, 19:43
Du är verkligen en misstänksam person som tror det sämsta om folk.
Själv måste jag nog då räknas till den godtrogne typen ända tills dom bevisar motsatsen.
ohnej, där har du fått något om bakfoten, jag är tyvärr för godtrogen själv och åker på näsbränna efter näsbränna istället.. men jag träffar ofantligt mycket med folk både genom mitt vardagsyrke, mitt företag + alla sociala nätverk man skapar... och att rota i någons mobil och börja dra upp ett namn sådär rakt av ser jag som en varningssignal, inte som något positivt.

shadowfire
2006-04-23, 19:44
Givetvis, men jag tycker ändå att det sticker lite i ögonen, eftersom det ger (mig) intrycket att man värnar den egna integriteten (= man blir upprörd om någon gör intrång i den) men inte andras (= man tycker sig ha rätt att göra i ntrång på andras utan att de skall gnälla). Det är ju viss skillnad på att låta sin partner kolla ens privatkorrespondens och på att anse sig ha rätt att kolla partnerns utan att fråga. Det var typ det jag ville få fram.
Den poängen köper jag rakt av. Respekt ska vara lika mycket värt oavsett vem man visar den. Bara för att man har en tätare relation med sin partner så betyder inte det att man kan bete sig respektlöst.

Cilia
2006-04-23, 19:46
och att rota i någons mobil och börja dra upp ett namn sådär rakt av ser jag som en varningssignal, inte som något positivt.
det gör iofs jag med men det är lite mer hur du skriver så låter det som om de flesta håller på så men det kanske är jag som läser dig fel.

shadowfire
2006-04-23, 19:49
det gör iofs jag med men det är lite mer hur du skriver så låter det som om de flesta håller på så men det kanske är jag som läser dig fel.
Nej, men många av de som snokar i mobiler och mail går också över andra gränser. Är ju snarare blåögt om man inte reagerar över en sådan sak och sedan blir förvånad då partnern går ytterligare längre in i kontrollbehovet. Bättre att markera redan här: hit men inte längre! .. och ta reda på vad som ligger bakom. Jag är inte misstänksam av mig, men jag låter mig inte heller luras i 2 års förhållande med någon som är otrogen eller så, jag tar hellre en konflikt direkt o reder ut ev. frågetecken istället för att lägga locket på och tro det eller ej, men det brukar uppskattas. Raka rör istället för att fisa på sina känslor. :hbang:

Me_Myself
2006-04-23, 19:50
Se upp bara för en del grabbar agerar precis såhär när de själva har något att dölja...



Hmm tänk om det är så. Jag skulle aldrig få för mig att kolla hans mobil men den är faktiskt heller ALDRIG tillgänglig utan brukar ligga i jackan o oftast inte svaras i när d ringer :confused:

Pellefant
2006-04-23, 19:54
ALDRIG tillgänglig utan brukar ligga i jackan o oftast inte svaras i när d ringer :confused:

Låter som ett stort varningstecken det. Varför svarar han inte? :confused:

Nu har du ju all rätt att kolla hans mobil när han kollat din tycker jag, när han sover t.e.x.

Fast det vore kanske att sjunka till samma nivå iofs?

shadowfire
2006-04-23, 19:54
Hmm tänk om det är så. Jag skulle aldrig få för mig att kolla hans mobil men den är faktiskt heller ALDRIG tillgänglig utan brukar ligga i jackan o oftast inte svaras i när d ringer :confused:
Måla inte fan på väggen bara, det kan bara vara att han är svartis av någon anledning med och att det var därför han ville kika i din telefon... men som alltid i en relation: kommunicera!!.. prataprataprataprataprata :)

Cilia
2006-04-23, 19:57
jag tar hellre en konflikt direkt o reder ut ev. frågetecken istället för att lägga locket på och tro det eller ej, men det brukar uppskattas. Raka rör istället för att fisa på sina känslor. :hbang:
Håller med dig där, jag med.

Tolkia
2006-04-23, 19:57
... men som alltid i en relation: kommunicera!! ... prataprataprataprataprata
Exakt.

Sebbe_H
2006-04-23, 20:02
Har faktiskt spanat igenom ett ex telefon en gång, och det lönade sig då hon nu är mitt ex :P

shadowfire
2006-04-23, 20:03
Har faktiskt spanat igenom ett ex telefon en gång, och det lönade sig då hon nu är mitt ex :P
Av ren nyfikenhet.. gjorde du det för att du redan innan anade misstanke och ville få något bekräftat? Sorry för offtopic.

Sebbe_H
2006-04-23, 20:06
Av ren nyfikenhet.. gjorde du det för att du redan innan anade misstanke och ville få något bekräftat? Sorry för offtopic.

Precis, när man gillar någon extremt mycket så kan man få sina små misstankar.. Tänk att någon förstår mig ändå *rolleyes* Trodde alla skulle skälla på mig;)

Tricklev
2006-04-23, 20:13
Jag skulle inte känna mig så bekväm om han tittade i min mobil och ville ha en förklaring. Men jag har egentligen ingen talan för det var så jag upptäckte att mitt ex var otrogen :em:

Samma här, fast på en dator.


Skäl ut han och säg åt han att ge fan i din mobil, endast töntar gräver igenom någons privat saker så.

raQblad
2006-04-23, 20:15
En propp kanske?

Nej, men allvarligt talat så kan han ju ha trott att det var lugnt. Jag och min partner som exempel blir inte speciellt berörda när någon av oss håller på med den andres telefon eller dator.
Jag tycker att om ni inte har pratat om att han ska ge fan i dina grejjer innan, så är det väl bara god tid nu när situationen är som den är.

dynamo
2006-04-23, 20:19
Nu är inte detta relaterat till vad som hänt trådskaparen, men mina tankar kring ämnet åtminstone.

Jag själv skulle inte ha några hemliga telefonnummer i telefon, då jag hade insett att min flickvän, nån polare eller nån av hennes polare, skulle kunna behöva låna telefon någon gång. Jag har dock aldrig haft nån anledning att ha några hemliga telefonnummer och kommer nog aldrig behöva det. Jag skulle inte gå in och titta i nån telefonlista av svartsjukeskäl.

Inte tycker jag att en telefonlista är heligt eller nått som behöver vara hemligt, men det beror väl också på ens livsstil vad man har behov av. Jag hade frågat om jag fick låna telefonen, om det inte redan var vedertagen praxis. Efter det hade jag inte vart så brydd om vad jag gjorde, om jag inte fått restriktioner lagda innan. Ville jag låna den för att ringa ett samtal, hade jag ringt samtalet och inget mer. Kom jag inte ihåg telefonnumret till den jag skulle ringa och jag trodde att flickvännen hade det i sin telefonlista, då hade jag gått in där och sökt det utan att tänka mer på det.

Om jag då i förbifarten skulle råka spana ett namn eller smeknamn som kändes underligt att det fanns där eller om det verkar som vi har nån gemensam bekant så kanske jag hade frågat om det. I sådana fall för att slippa situationen då jag behöver låtsas överraskad eller ljuga när informationen kom fram på annat sätt (eller säga att jag visste det sen länge eftersom jag då tittat i personens telefonlista). Om det t ex stod KK Nisse efter 10 andra killnamn som börjar med KK hade jag frågat, utan tvekan. Sen generellt, om man har tendens till svartsjuka är det väl bättre att fråga än att sitta och grunna på det om man litar på att sin partner har ett bra svar?

Jag måste kunna lita på min flickvän då jag har nån. Jag blir känner mig verkligen förnedrad eller blir rent av upprörd/arg ifall någon inte litar på mig/tror mig. Jag har dock inget problem med att hjälpa någon jag älskar bygga starkare tillit genom att visa upp telefonlista eller vad det må vara vid efterfrågan. Detta går ju ypperligt eftersom jag inte har något att dölja och inte planerar att ha något att dölja. Hade det uppenbart gjorts i smyg pga brist på tillit till mig hade vi troligtvis inte fortsatt vara ihop om hon inte vore riktigt bra på att förklara varför hon uppträtt som hon gjort och att jag uppfattade det hon sade som sanningsenligt.

Metal_boy_
2006-04-23, 20:21
Skulle aldrig falla mig in iaf. Jag klarade knappt av att ge mitt ex nått ur hennes väska eller plånbok, trotts att det var hon som bad mig. Känns obekvämt att sniffa bland andras privatsaker.

Me_Myself
2006-04-23, 20:57
Jag själv skulle inte ha några hemliga telefonnummer i telefon, då jag hade insett att min flickvän, nån polare eller nån av hennes polare, skulle kunna behöva låna telefon någon gång. .

Där fanns inga hemliga nr eller andra saker i telefonen som jag inte står för. Men att han tar den när jag sover och inte frågar först... han smög med det och det känns lite kränkande på något vis. Inte bra

shadowfire
2006-04-23, 21:15
Där fanns inga hemliga nr eller andra saker i telefonen som jag inte står för. Men att han tar den när jag sover och inte frågar först... han smög med det och det känns lite kränkande på något vis. Inte bra
Ja, jag hakade mest upp mig på att han ifrågasatte något namn... för mig är det uppenbart iaf att han kikade i din telefon för att han sökte efter något, det var inte någon slump eller "tidsfördriv". Men prata med karln och stå för hur du känner och ser på saken! Du har bra många i den här tråden som symptasirerar med att du har all rätt att säga ifrån, inkl mig.

Wennerberg
2006-04-23, 21:17
har man en ny pokjvän så tycker jag kan kan ta bort sina ex telefonnr fan, samm a gäller för killar fan fan fan fan fan

Me_Myself
2006-04-23, 21:32
har man en ny pokjvän så tycker jag kan kan ta bort sina ex telefonnr fan, samm a gäller för killar fan fan fan fan fan

Det finns ju x som man fortfarande har kontakt med, jag alla fall. Vääldigt sällan i mobil men det händer. En såpn kille som först var en nära vän, sen pojkvän o nu fortfarande tillhör bekantskapskretsen..

Me_Myself
2006-04-23, 21:33
". Men prata med karln och stå för hur du känner och ser på saken! .

Ja, jag ska ta upp det igen så jag slipper gå o reta mig på det.
Tack för dina svar :)