handdator

Visa fullständig version : Lumpen tråden!


Spawn
2006-04-23, 10:53
Jag har inte fått en kallelse till lumpen ännu fast polare som fyller år efter mig redan har fått det hur kan det komma sig? Är helt förkrossad är jag bortglömd? :cryout:

King Grub
2006-04-23, 10:55
är jag bortglömd? :cryout:

Du kan ju alltid hoppas.

Annars är det väl bara att lyfta telefonen och ringa Pliktverket eller registreringskontoret?

Kebab-Arne
2006-04-23, 10:55
Jag fyller i februari och fick mönstra i december.

Skicka ett mail till regionskontoret där du ska mönstra och fråga när du ska mönstra och maila med hela ditt personnummer så får du svar på det. Gjorde jag då jag precis som dig blev orolig för jag var bortglömd.

Vet inte riktigt vart myten(?) om att fyller man tidigt mönstrar man tidigt kommer ifrån...?

Spawn
2006-04-23, 10:57
Jag fyller i februari och fick mönstra i december.

Skicka ett mail till regionskontoret där du ska mönstra och fråga när du ska mönstra och maila med hela ditt personnummer så får du svar på det. Gjorde jag då jag precis som dig blev orolig för jag var bortglömd.

Vet inte riktigt vart myten(?) om att fyller man tidigt mönstrar man tidigt kommer ifrån...?

Redan gjort det men ville höra med kolo om ni viste något men jag skickade till pliktverket hoppas att det fungerar!

jakke
2006-04-23, 11:06
Jag fyller i februari och fick mönstra i december.

Skicka ett mail till regionskontoret där du ska mönstra och fråga när du ska mönstra och maila med hela ditt personnummer så får du svar på det. Gjorde jag då jag precis som dig blev orolig för jag var bortglömd.

Vet inte riktigt vart myten(?) om att fyller man tidigt mönstrar man tidigt kommer ifrån...?
Så var det förr.. Alla i min klass mönstrade beroende på när dom var födda..

Kebab-Arne
2006-04-23, 11:13
Så var det förr.. Alla i min klass mönstrade beroende på när dom var födda..

Okidoki.