handdator

Visa fullständig version : It´s filmtajm för fasen!!


Börje H
2006-04-22, 20:13
Innan hela kollo svämmar över av bilder på ådriga bestar som slagits om placeringar i fototävlingen tänkte Pajala-pöjkarna (och en flicka för f-n :D ) bjuda på lite klassisk hårdträning i rörligt format! Det fanns ju en tråd med lite filmklipp men jag vette fasiken vart den tagit vägen :confused:

Materialet till filmen är mestadels från senaste vintern och våren, men några favvoklipp från i fjol finns oxå med. Och JA; det är svengelska, det är lite löjligt, det är risig kvalla på bilden och redigeringen kan vara bättre. Men..... det är fortfarande HÅRDTRÄNING :hbang:

Hoppas vi kan bjuda på lite inspiration inför kommande träningspass!

Mvh
Nordland, Tonka, Börje , Big-Jarmo P och inte att förglömma Börjes farsa!

Håll till fucking godo:
Stone Cold Crazy (http://www.alligatorn.com/bruk/tonka/Stonecold.wmv)

mystic[-_-]
2006-04-22, 20:14
KUL! tankar nu

Metal_boy_
2006-04-22, 20:16
Spännande! Måste jag titta på!

Spawn
2006-04-22, 20:22
Intressant det ska bli! :hbang:

Baha
2006-04-22, 20:41
Häftig!

Fick lust att uppsöka gymmet

Kwon
2006-04-22, 20:50
Tung film o fet musik! :hbang:

mystic[-_-]
2006-04-22, 20:51
Filmen var :thumbup: coolt gym ni i Pajala verkar ha :)

Pudzianovski
2006-04-22, 21:02
Bra musik....Naglfar från Ume :thumbup:

Krokodil
2006-04-22, 21:22
Cool film! :)

Bönne
2006-04-22, 21:34
Servern verkar vara rätt överbelastad =)

Kan hjälpa till med hostning så fort jag får ner den.

EDIT: Spegel; http://bearny.no-ip.org/Stonecold.wmv
EDIT2: Kul film!

Börje H
2006-04-22, 22:03
Servern verkar vara rätt överbelastad =)

Kan hjälpa till med hostning så fort jag får ner den.

EDIT: Spegel; http://bearny.no-ip.org/Stonecold.wmv
EDIT2: Kul film!
Ok, tnx.

Kul att den uppskattas! Det lönar sig att plocka med kameran några träningspass. Och JA vi har ett kanongym i Pajala. Farsan blev för övrigt helnöjd då han fick vara med i "grabbens" film :D

nordland
2006-04-22, 22:13
Jaha... Då vart man uthängd ingen då ;) .. Kul film.. Men nog hinner det komma en 2006,5. Året har ju bara börjat..

Edit: Vad fan gör du vaken så här dags? Gå å lägg dig :D

mr ruhl
2006-04-22, 22:16
härlig film! motiverande. vem är tjejen? det är inte pia? dom där korta böjarna, är dom för att få viktvana? ni borde ha haft med er tomas oxå=)

Börje H
2006-04-22, 22:16
Edit: Vad fan gör du vaken så här dags? Gå å lägg dig :D
Jo, jag vet. Håller på att få panik :D
Vi får väl släppa en uppföljare till hösten då :thumbup:

Börje H
2006-04-22, 22:20
vem är tjejen? det är inte pia? dom där korta böjarna, är dom för att få viktvana?
Tjejen är min :love: Pia ville jag få med, men hon har hållit sig undan på ett effektivt sätt. Hon kan nog klämmas in i uppföljaren.
Tryckböjjarna kör jag stegrande perioden innan jag kör med lindor. Men eftersom jag bara är en halv-SL:are så blir det inte så ofta. Tomas ser jag aldrig röken av.

fonzie
2006-04-22, 22:27
:hbang:

Fettecke
2006-04-22, 22:27
vem är det som drar marklyft?... ser ganska arg ut efteråt :D

Börje H
2006-04-22, 22:34
vem är det som drar marklyft?... ser ganska arg ut efteråt :D
Jarmo Paananen, en av de få svenskar som slagit Magnus Samuelsson i en stongmantävling. Inträffade på "Gällivare stark" för ett antal år sedan.

Helena B
2006-04-22, 22:40
Häftig film, ni är inte lite starka.

Jag har två frågor, vad är det för övning en kille ligger på en en plan bänk och gör (03:00)? Aldrig sett den förut. Vad är det för platta på magen en kille har i bänkpressen? Bara lite nyfiken...

mr ruhl
2006-04-22, 22:42
Jarmo Paananen, en av de få svenskar som slagit Magnus Samuelsson i en stongmantävling. Inträffade på "Gällivare stark" för ett antal år sedan.

rättelser, tror jag..är jag inte helt ute och cyklar så är han den enda svensk som slagit magnus på tävling, sen har jag för mig att det var i kiruna mr snowman men som sagt jag kan vara ute och cykla (vore inte första gången) :D

Börje H
2006-04-22, 22:45
Häftig film, ni är inte lite starka.

Jag har två frågor, vad är det för övning en kille ligger på en en plan bänk och gör (03:00)? Aldrig sett den förut. Vad är det för platta på magen en kille har i bänkpressen? Bara lite nyfiken...
1. Utlåsning med hantlar-för att träna triceps, utföres med paus på bröstkorgen
2. Klossbänk- för att träna sluttryck i bänkpress

Börje H
2006-04-22, 22:47
rättelser, tror jag..är jag inte helt ute och cyklar så är han den enda svensk som slagit magnus på tävling, sen har jag för mig att det var i kiruna mr snowman men som sagt jag kan vara ute och cykla (vore inte första gången) :D
Du har nog helt djävla rätt min vän. Me so bad. Men vadå, Kiruna är ju en förstad till Gällivare, visst?

mr ruhl
2006-04-22, 22:52
Du har nog helt djävla rätt min vän. Me so bad. Men vadå, Kiruna är ju en förstad till Gällivare, visst?


haha stämmer nog, bara att köra rakt i rondellen, fortsätta ca 12 mil så är man i centrum, så förort kan nog stämma=) föresten, hur fan kan det komma sig att ni är så stark i pajala? lite att göra eller? det finns ju jorma och jarmo, unto, börje och nordland, säkert fler starka män på ett så litet ställe..och så tomas då förstås..ja och så var väl henke eneslät bra i bänke oxå..

tp_88
2006-04-22, 22:55
Ojojoj va trevligt! Grymt! :bow:

Börje H
2006-04-22, 22:58
haha stämmer nog, bara att köra rakt i rondellen, fortsätta ca 12 mil så är man i centrum, så förort kan nog stämma=) föresten, hur fan kan det komma sig att ni är så stark i pajala? lite att göra eller? det finns ju jorma och jarmo, unto, börje och nordland, säkert fler starka män på ett så litet ställe..och så tomas då förstås..ja och så var väl henke eneslät bra i bänke oxå..
Haha, nu får du kamma dig. Den enda som i dagsläget kan kalla sig stark är nog Undo. Jorma har ju flyttat söderut och Jarmo har, innan klippet i video, inte kört hårt på åratal. Henka E har jag aldrig träffat så jag kan inte uttala mig.

TP, trodde nog att du skulle gilla detta :D

mr ruhl
2006-04-22, 23:02
Haha, nu får du kamma dig. Den enda som i dagsläget kan kalla sig stark är nog Undo. Jorma har ju flyttat söderut och Jarmo har, innan klippet i video, inte kört hårt på åratal. Henka E har jag aldrig träffat så jag kan inte uttala mig.

TP, trodde nog att du skulle gilla detta :D

haha jaja men ändå det bor ju inte så många fler än ni där hehe henka E vet jag var med i nåt reportage med undo i b&k för nåt år sen, kommer inte ihåg vad han hade lyft men har för mig att det var rätt bra iaf..

Spawn
2006-04-22, 23:28
GRYM film fett taggad inför morgon passet UPPFÖLJARE fort som tusan och gör den lite längre vill njuta länge!

nordland
2006-04-22, 23:33
haha jaja men ändå det bor ju inte så många fler än ni där hehe henka E vet jag var med i nåt reportage med undo i b&k för nåt år sen, kommer inte ihåg vad han hade lyft men har för mig att det var rätt bra iaf..

Henka lyfte 200kg i klass jun -110kg på WPC -EM. Sedan har träningen fått stå tillbaka till förmån för arbete/studier. Huserar numera i kiruna.

Unto har börjat köra tyngre igen efter lite skadeproblem. Siktar på 300+kg i -110:an. Lär han sig bara att använda tröjan till fullo, så ska det inte vara några problem...

WheyProtein
2006-04-22, 23:40
Bra film!!

Börje H
2006-04-23, 08:41
GRYM film fett taggad inför morgon passet UPPFÖLJARE fort som tusan och gör den lite längre vill njuta länge!
Kul att den inspirerar, det var tanken oxå.
Får se hur lång nästa blir. Vi får väl sikta på att spräcka 15 minutersvallen *flex*

Johan86
2006-04-23, 10:16
go film :hbang: det är väl så man ska bicepscurla för att få jättearmar :hbang:

Castro
2006-04-23, 10:19
Härlig film! :thumbup:

Börje H
2006-04-23, 10:30
Bra musik....Naglfar från Ume :thumbup:
Fick tipset om dem från Lovisa i 6th Awakening (http://www.6thawakening.com/) (också ett Umeband). Tänkte ta med nån av deras låtar till nästa film.

Jorgen
2006-04-23, 11:15
:hbang: Riktigt roligt att se lite rörliga bilder från träningen. Fem :thumbup: av fem möjliga.






*uppdate*
Och ni som vill skryta om hur stora hantlar ni tränar på gör det i en annan tråd.

muddler
2006-04-23, 11:43
I norrland vet man hur man lyfter!! :hbang: mkt inspirerande!

nordland
2006-04-23, 17:51
:hbang: Riktigt roligt att se lite rörliga bilder från träningen. Fem :thumbup: av fem möjliga.


Kul att filmen uppskattas... Inspirerar till ännu hårdare träning, och ja, fler filmer..

Tigerkotten
2006-04-23, 18:06
Jag tycker faktiskt filmen var sådär bara, jag hade gärna velat höra något snack kanske efter ett sett, eller peppning under ett sett osv.

Såg inte ens klart hela filmen, så kanske blev bättre efter halva.

Enbart musik är lite tråkigt bara.

Börje H
2006-04-23, 18:22
Jag tycker faktiskt filmen var sådär bara, jag hade gärna velat höra något snack kanske efter ett sett, eller peppning under ett sett osv.

Såg inte ens klart hela filmen, så kanske blev bättre efter halva.

Enbart musik är lite tråkigt bara.
Hahaha wtf? Vi snackar ju om amatörernas amatörfilm ju! Vi för väl ta oss i kragen till nästa gång och kanske tom använda en kamera för mer än 800 spänn... :thumbup:

Tigerkotten
2006-04-23, 18:25
Hahaha wtf? Vi snackar ju om amatörernas amatörfilm ju! Vi för väl ta oss i kragen till nästa gång och kanske tom använda en kamera för mer än 800 spänn... :thumbup:


Men är det inte bra om jag ger konstruktiv kritik? :)
Sedan om du själv håller med eller inte är ju en helt annan femma :]

Men jag tycker det är ett bra iniativ dock :thumbup:

Börje H
2006-04-23, 18:37
Men är det inte bra om jag ger konstruktiv kritik? :)
Sedan om du själv håller med eller inte är ju en helt annan femma :]

ALL kritik uppskattas. Och JA jag håller förvisso med dig, tänk på att jag sett filmen 200 ggr vid redigering, så jag LOVAR lite dialog i nästa alster. Men det blir lite isåfall, vi pratar inte så mycket vettu:D

Johan86
2006-04-23, 21:11
vem av er är det som bicepscurlar?

fonzie
2006-04-23, 21:14
Mycket grymt!

The_RobRoy
2006-04-23, 21:34
Bra film!

apa_ola
2006-04-23, 21:35
tungt värre :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Börje H
2006-04-24, 06:29
vem av er är det som bicepscurlar?
Jag. Och jag vet att tungan åker runt som en elvisp och det gungas "lite" :D

Pinglan
2006-04-24, 06:56
Gahhhhhhhh, snacka om att jag blir träningssugen när jag ser detta!!!! Får fasen sluta hänga på Kolo under tiden jag skadad.....får ju värsta abstinensen juuuuuuuuuuu! Härlig film Börje :hbang: :hbang:

grisbil3n
2006-04-24, 15:41
Jävligt najs, öven om ni var fruktansvärt klena : >

AlexGBG
2006-04-24, 16:13
jag håller med alla andra som tycker att det är bra jobbat med filmen. blir jävligt inspirerad, jag vill åxå lasta sådär mkt =D
kanske inte den bästa iden, men ändå.. fantisera går ju alltid =)

Börje H
2006-04-24, 18:28
Jävligt najs, även om ni var fruktansvärt klena
Jobbar på den biten.

Börje H
2006-04-24, 18:31
jag håller med alla andra som tycker att det är bra jobbat med filmen. blir jävligt inspirerad, jag vill åxå lasta sådär mkt =D

Tnx. Hoppas även att fler inspireras att knåpa ihop lite klipp! Bara å lasta på :thumbup:

sunkan
2006-07-27, 10:17
BUMP

Är det nå mer film på gång?:D