handdator

Visa fullständig version : Är du rasist?


Sidor : [1] 2

keffat_liv
2006-04-22, 18:31
bara vota och var glad. Ska bli intressant att se. Självklart är pollen anonym.

RassK
2006-04-22, 18:34
lol. vem fan röstade Ja?


oj det va jag /o\

Pudzianovski
2006-04-22, 18:35
När räknas man som rasist?

Vilka kriterier skall uppfyllas?

Spinkot
2006-04-22, 18:35
definition på rasist?
och helsvensk?

andeN.
2006-04-22, 18:36
Ingen vet vad jag röstade. :devil:

keffat_liv
2006-04-22, 18:36
När räknas man som rasist?

Vilka kriterier skall uppfyllas?

Är man rasist så tror jag man vet det själv och har sina egna uppfattningar om vad rasism innebär.

strong-man
2006-04-22, 18:39
Intresant poll ska bli kul o se hur det går *popcorn* det är jämt en så länge

Yankeee
2006-04-22, 18:40
Jag gillar inte rasen idioter.

Kwon
2006-04-22, 18:40
Älskar alla utom de från Övre Volta.

Metal_boy_
2006-04-22, 18:40
Jag är inte rasist. Jag är inte helsvensk om man ser till ett sätt och jag är helsvensk om man ser till ett annat.

jwzrd
2006-04-22, 18:42
Jag gillar inte rasen idioter.

omgrasist!

Själv undrar jag när man räknas som svensk, hur många generationer snackar vi om då?

Metal_boy_
2006-04-22, 18:43
omgrasist!

Själv undrar jag när man räknas som svensk, hur många generationer snackar vi om då?


Det är precis det jag med undrar.

keffat_liv
2006-04-22, 18:45
Jag gillar inte rasen idioter.

och du hör till vilken ras?

Baha
2006-04-22, 18:46
om man är svensk eller inte har väl inte så mkt med att göra om man e rasist heller egentligen.

2 av dom värsta rasister jag känner är föredetta jugoslaver.

Trance
2006-04-22, 18:47
omgrasist!

Själv undrar jag när man räknas som svensk, hur många generationer snackar vi om då?

När man själv kallar sig svensk.

keffat_liv
2006-04-22, 18:47
om man är svensk eller inte har väl inte så mkt med att göra om man e rasist heller egentligen.

2 av dom värsta rasister jag känner är föredetta jugoslaver.

utlänningar är absolut rasister de med.

bladhet
2006-04-22, 18:47
Jag anser inte själv att jag är rasist, men många uppfattar mig nog som det i vissa lägen..

Enligt vissa männsikor så är man ju rasist bara för att man har hissat Svenska flaggan.

Bolio
2006-04-22, 18:48
Jag tror inte att den här pollen blir särskilt lyckad. Är det ens någon är som tror att 12 av 28 svenskar på kolozzeum är rasister? *screwy*

Trance
2006-04-22, 18:49
Nej, jag är inte rasist. Jag ser inget behov av att tro att visa raser(låt oss bara kalla det så) är genetisk bättre än andra till den grad att det spelar någon praktiskt roll.

Däremot så finns det flera kulturer eller yttringar i kulturer som jag ogillar.

Papi
2006-04-22, 18:50
Jag tror inte att den här pollen blir särskilt lyckad. Är det ens någon är som tror att 12 av 28 svenskar på kolozzeum är rasister? *screwy*
Det märkliga är ju att de anser sig vara det själva.

Nitrometan
2006-04-22, 18:50
Keff: Hur definierar du rasist respektive helsvensk?

keffat_liv
2006-04-22, 18:50
Jag tror inte att den här pollen blir särskilt lyckad. Är det ens någon är som tror att 12 av 28 svenskar på kolozzeum är rasister? *screwy*

ja.

Skulle tippa på att 60% av killarna i min klass i 9an var rasister. Inte för att det har nåt med kolo att göra, men det finns många rasister.

mistermr
2006-04-22, 18:51
Egentligen är ordet rasist fel, för att idag finns det inga "rena" raser. Det man bör säga: är man rädd för det främmande?

Det är de flesta.

Anledningen till detta kan bero egen erfarenhrt iform av sociala, politiska, religösa aspekter etc.

MVH

Bolio
2006-04-22, 18:51
Det märkliga är ju att de anser sig vara det själva.

Jag tror inte på det. Tror de flesta bara försöker förlöjliga pollen, vilket ju inte är direkt fel.

Bolio
2006-04-22, 18:52
ja.

Skulle tippa på att 60% av killarna i min klass i 9an var rasister. Inte för att det har nåt med kolo att göra, men det finns många rasister.

Fast femtonåringar vet ju inte ens vad en ras är och hur den skiljer sig från en art. De var främlingsfientliga kanske? De gillade inte blattar typ?

keffat_liv
2006-04-22, 18:52
Keff: Hur definierar du rasist respektive helsvensk?

rasist får man själv definiera om man är eller inte. Det vet man.

Tycker du att du är helsvensk så rösta på helsvensk.

keffat_liv
2006-04-22, 18:54
Fast femtonåringar vet ju inte ens vad en ras är och hur den skiljer sig från en art. De var främlingsfientliga kanske? De gillade inte blattar typ?

ja fast rasist och främlingsfientlighet är nästan detsamma. Endast olika "grader" på dem.

mistermr
2006-04-22, 18:55
Fast femtonåringar vet ju inte ens vad en ras är och hur den skiljer sig från en art. De var främlingsfientliga kanske? De gillade inte blattar typ?

Men vissa kan ju vara det utan att fatta överhuvudtaget, tex turkar gillar inte kurder och vice versa och i grunden är det egentligen ett politiskt problem och inte en rasfråga.

MVH

strong-man
2006-04-22, 18:55
Jag tror inte att den här pollen blir särskilt lyckad. Är det ens någon är som tror att 12 av 28 svenskar på kolozzeum är rasister? *screwy*

varför skulle det vara så konstigt för? det är en anonym poll o då vågar folk röst som dom igentligen tycker svårare en så är det inte

Metal_boy_
2006-04-22, 18:55
rasist får man själv definiera om man är eller inte. Det vet man.

Tycker du att du är helsvensk så rösta på helsvensk.


Blir så jävla vriden poll ffs. Bättre att inse det.

Yankeee
2006-04-22, 18:56
och du hör till vilken ras?

Vad spelar det för roll?

keffat_liv
2006-04-22, 18:57
Blir så jävla vriden poll ffs. Bättre att inse det.

kan man inte rösa rätt kan man ju ge fan i o rösta...

keffat_liv
2006-04-22, 18:58
Vad spelar det för roll?

bara nyfiken.

Yankeee
2006-04-22, 18:58
bara nyfiken.

Det beror ju självklart på vem du frågar ser du.

jwzrd
2006-04-22, 18:58
När man själv kallar sig svensk.

Den definitionen gillar jag även om jag själv identifierar mig som svensk mer än jag identifierar mig själv som vilken annan människa som helst. Det är bara språket som är intressant i princip. Taget till sin spets innebär det att alla analfabeter här på kolozzeum som inte kan tala sig ur en våt brun papperspåse utan att göra göra alla fel man kan göra inte är svenskar.

EDIT: vilket gör det hela lustigare. Väntar vi bara lite så kryper rasisterna fram; ta en titt på deras språkbruk så får ni se något intressant.

Greg
2006-04-22, 18:59
"Raser

Modern genetisk forskning har visat att de traditionella sju geografiska raserna (kaukasoider, negrider, mongolider, sydasiatiska ursprungsfolk, indianer, oceanier och australider) enbart kan svara för 6,3 % av den genetiska variationen inom världens befolkning. En undersökning av underuppdelningen av de "geografiska raserna" i 170 s.k. lokala raser resulterade i ytterligare 8,3 % samvariation. Det innebär att oavsett om människosläktet indelas i mer än hundra olika "raser", finns den genetiska variationen till över 85 % inom och inte mellan "raserna". Med bakgrund i detta resultat konkluderade 1972 den amerikanske genetikern Richard C. Lewontin (f. 1929) att indelningen av människosläktet i olika raser "är socialt värdelös och direkt förödande för sociala och medmänskliga förhållanden. Eftersom rasklassifikation även visat sig sakna genetisk och taxonomisk betydelse finns det inga skäl att ha den kvar".

Rasbegreppet är emellertid fortfarande omtvistat inom vetenskapen. Vid en enkät 1985 svarade mer än hälften av de tillfrågade antropologerna nej på frågan: Finns det biologiska raser inom arten Homo sapiens? Även bland dem som fortfarande anser att ras kan vara ett rimligt begrepp för redovisningen och undersökningen av mänsklig biologisk variation är man överens om följande: 1) Fenotypiska skillnader är resultat av den mångtusenåriga processen av mänsklig evolution, och "rena raser" finns därför inte och har aldrig funnits. I beskrivande syfte kan man indela människosläktet i s.k. geografiska raser, av vilka man numera tenderar att nöja sig med tre: den europeiska, den afrikanska och den (mycket heterogena) asiatiska. 2) Antaganden om samband mellan biologisk ras och skillnader i mentala egenskaper (intelligens, personlighet, beteende) – vilka är bland förutsättningarna för rasistiska åsikter – är inte bara vetenskapligt ogrundade utan direkt felaktiga."

ne.se is teh shit

Metal_boy_
2006-04-22, 19:01
kan man inte rösa rätt kan man ju ge fan i o rösta...


Men vad är rätt då? Om jag anser mig som svensk och någon annan med liknande bakgrund i generationen inte gör det, så blir det ju fel?

Yankeee
2006-04-22, 19:01
Men vad är rätt då? Om jag anser mig som svensk och någon annan med liknande bakgrund i generationen inte gör det, så blir det ju fel?

Varför det? Vad spelar det för roll vad någon annan tycker?

Metal_boy_
2006-04-22, 19:03
EDIT: vilket gör det hela lustigare. Väntar vi bara lite så kryper rasisterna fram; ta en titt på deras språkbruk så får ni se något intressant.

Det är bara att titta på närmsta community om man vill skåda nötterna. Man skrattar.

Metal_boy_
2006-04-22, 19:04
Varför det? Vad spelar det för roll vad någon annan tycker?

Det beror ju iof på vad han vill ha fram med pollen och vad han anser som svenskt och icke svenskt.

Yankeee
2006-04-22, 19:05
Det beror ju iof på vad han vill ha fram med pollen och vad han anser som svenskt och icke svenskt.

Nej? Det går att vara rasist utan att vara svensk.

Kwon
2006-04-22, 19:06
Jag ser människan som en ras med folk som bor i olika regioner, onda såsom goda människor.

Sedan har ju flera forskare lagt fram studier om sub-raser (caucasoids, negroids, mongoloids, capoids etc osv et al) som kan vara intressant att läsa.

Jag gissar att det som kan få människan att stå förenade mot ett och samma mål skulle vara när en ny ras invaderar, det gröna hotet Marsianerna!

"We are here to kill the lowest lifeform of all, mankind"...

"No, we're not lowest, get glocalnet, they're lower!"

Nej, jag tror inte alla zigernare stjäl, alla asiater kan någon slags karate etc osv

Jag försöker se bra saker i alla människor tills de påvisar annorlunda.

Idiots are everywhere, but so are the good people!

jwzrd
2006-04-22, 19:07
Det är bara att titta på närmsta community om man vill skåda nötterna. Man skrattar.

Ironin i det hela är så fantastiskt rolig. De dummaste av jubelidioter som talar hit och dit om överlägsenheten hos sin egen ras sitter sen som arbetslösa outbildade dumskallar som fått allt gratis i livet, nästan helt utan förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Ursäkta men va i helvete är det med er som är så fruktansvärt överlägset? Dumheten? Inskränktheten? Våldsamheten? Oförmågan att umgås med människor som inte är er avbild?

Bronkitkorv
2006-04-22, 19:11
Ut med alla jävla invandrare och rasister...

Jag gillar svenskvänliga invandrare och tycker att alla olika kulturer berikar sverige. Men onda och dryga kan åka hem och sparka ner folk och våldta tjejer.

Kwon
2006-04-22, 19:12
Ut med alla jävla invandrare och rasister...

Jag gillar svenskvänliga invandrare och tycker att alla olika kulturer berikar sverige. Men onda och dryga kan åka hem och sparka ner folk och våldta tjejer.

Ja precis, inga gillar ju idioter, oavsett var de kommer ifrån (varmt eller kallt land).

Rockhard
2006-04-22, 19:13
utlänningar är absolut rasister de med.

Invandrare är långt mer rasistiska än svenskar.

Kwon
2006-04-22, 19:15
Till sist vill jag också tillägga, att jag tycker att krampuz, jwzrd, yankee och herkiz är bra människor, oavsett var de kommer ifrån.

Jag kunde bry mig mindre om någon av dom hade en farfarsfar från frankrike alt ouagadougou.

Yankeee
2006-04-22, 19:16
Till sist vill jag också tillägga, att jag tycker att krampuz, jwzrd, yankee och herkiz är bra människor, oavsett var de kommer ifrån.

Jag kunde bry mig mindre om någon av dom hade en farfarsfar från frankrike alt ouagadougou.

:love:

Baha
2006-04-22, 19:18
Men mig gillar du inte kwon, bara för att jag kommer från DAlarna jävla rasist!

Spawn
2006-04-22, 19:19
Fast svenskar våldtar precis lika mycket som invandrare.
Vi är minst lika våldsamma bara det att det står inte lika mycket i tidningar om svenskar för ingen bryr sig om ett gäng svenskar slåss men när det handlar om invandrare och svenskar är det genast mer intressant för då handlar det per atomatik om rasism och därför läser vi mest mycket om invandrare i tidningarna. Sen att det ofta är invandrare som våldtar kvinnor är för att det gör säkert bättre tv. Ta tex efterlyst det är alltid en gärningsman med utländskt utseende, kanske är det så att invandrare våldtar fler men jag tror inte att det är så. Det gör kanske bara bättre tv?

Tror ni att min teori håller?

mr ruhl
2006-04-22, 19:20
Fast svenskar våldtar precis lika mycket som invandrare.
Vi är minst lika våldsamma bara det att det står inte lika mycket i tidningar om svenskar för ingen bryr sig om ett gäng svenskar slåss men när det handlar om invandrare och svenskar är det genast mer intressant för då handlar det per atomatik om rasism och därför läser vi mest mycket om invandrare i tidningarna. Sen att det ofta är invandrare som våldtar kvinnor är för att det gör säkert bättre tv. Ta tex efterlyst det är alltid en gärningsman med utländskt utseende, kanske är det så att invandrare våldtar fler men jag tror inte att det är så. Det gör kanske bara bättre tv?

Tror ni att min teori håller?


skojar du??

strong-man
2006-04-22, 19:21
Invandrare är långt mer rasistiska än svenskar.

Helt klart hur mång gånger har man inte hört ey jävle svenne i skolan eller på stan höru jävla blatte har man inte hört en enda gång

Baha
2006-04-22, 19:21
Är väl kul att i mångkulturella sverige har invandrarna ett eget program, efterlyst, annars tycker jag. :)

Trance
2006-04-22, 19:23
Den definitionen gillar jag även om jag själv identifierar mig som svensk mer än jag identifierar mig själv som vilken annan människa som helst. Det är bara språket som är intressant i princip. Taget till sin spets innebär det att alla analfabeter här på kolozzeum som inte kan tala sig ur en våt brun papperspåse utan att göra göra alla fel man kan göra inte är svenskar.

EDIT: vilket gör det hela lustigare. Väntar vi bara lite så kryper rasisterna fram; ta en titt på deras språkbruk så får ni se något intressant.

Jag tycker det finns mer än det. Även om jag har rätt lite gemensamt med en yrkesjägare i norrland så anser jag ändå att Sverige är mer än ett språk. Man kan inte neka kulturen och alla seder, alla småsaker som man gör. Hur man står i kö, hur långt ifrån man pratar, hälsar, syn på djur, följer samma lagar ungefär etc. Jag vet att det är inte "logiskt" eller liknande att tycka om sitt land. Men jag hejar på Sverige i fotboll trots att jag inte spelar i laget eller känner någon(hej Garnax).

Nu säger jag dock inte att svenska seder behöver vara bättre än andra eller att de inte får ändras. Invandring skall uppenbarligen finnas och man skall inte tvinga någon att gå med i något tyckar-kollektiv. Men på samma sätt så skall vi inte ge med oss och inte våga kämpa för det vi tror på och dess bevarande.

Rickybruch
2006-04-22, 19:26
Kanske det dummaste tråden nångonsin.

Svenskar e antagligen de minst rasisitska folket i världen.

Men wtf människor e flockdjur , vi gillar det vi förstår ogillar det vi inte förstår.

Tricklev
2006-04-22, 19:28
Nej, jag är inte rasist.

Spawn
2006-04-22, 19:28
Invandrare klagar på att det är för lite program om invandrare så nu kommer efterlyst sändas 2 gånger i veckan istället för 1 :laugh: kanske inte är så passande eftersom jag inte stödjer sådana skämt men fan lite humor skadar aldrig!

Bronkitkorv
2006-04-22, 19:36
Ja precis, inga gillar ju idioter, oavsett var de kommer ifrån (varmt eller kallt land).
Precis... Hudfärgen är ointressant. Men ändå så håller man sej till sitt eget folk på nåt sätt. Även dom håller sej mer till sej själva men jag antar att den nya generationen kommer umgås mer med varandra. Rasister är fulla av hat till allt, svenskar som invandrare.

jwzrd
2006-04-22, 19:38
Jag tycker det finns mer än det. Även om jag har rätt lite gemensamt med en yrkesjägare i norrland så anser jag ändå att Sverige är mer än ett språk. Man kan inte neka kulturen och alla seder, alla småsaker som man gör. Hur man står i kö, hur långt ifrån man pratar, hälsar, syn på djur, följer samma lagar ungefär etc. Jag vet att det är inte "logiskt" eller liknande att tycka om sitt land. Men jag hejar på Sverige i fotboll trots att jag inte spelar i laget eller känner någon(hej Garnax).

Nu säger jag dock inte att svenska seder behöver vara bättre än andra eller att de inte får ändras. Invandring skall uppenbarligen finnas och man skall inte tvinga någon att gå med i något tyckar-kollektiv. Men på samma sätt så skall vi inte ge med oss och inte våga kämpa för det vi tror på och dess bevarande.

Men fundera på vad du säger när du säger att just, t ex, avståndet vi har mellan varandra när vi samtalar, är det just Svenskt Samtalsavståndsmått(tm) eller kan det tänkas att alla civiliserade normala människor skulle välja ungefär samma avstånd baserat vad, tja, att vi är människor och som sådana trivs bättre med ett avstånd än ett annat?

Det jag sa handlade sen om hur jag identifierade mig, inte vilka mönster jag ser i samhället i stort. Klart jag inser att det finns en viss Svenskhet(tm) som man kan känna igen i stora delar av landet. Jag firar sen ingen tradition som handlar om att sverige är bäst eller svenskhet, jag firar för att min (och min sambos) familj gör det. Det handlar om att vi är vi, vi gillar att umgås på det här viset och vi vet inget annat sätt just nu. Det handlar inte om att stärka våra band mellan varandra, att utesluta annat eller att vi imorgon inte gör något annat för att det verkar roligt.

Bronkitkorv
2006-04-22, 19:39
Jag har slagits med rasister fast jag är svensk på grund av att jag inte gillar rasism. Eller dom har slagits med mej om en säger så, jag är ju en fridens man.
Fast det är ju skinnskallarna dom riktigt inbitna hatarna som skriker sieg heil och har hakkors på väggen.

jwzrd
2006-04-22, 19:39
Precis... Hudfärgen är ointressant. Men ändå så håller man sej till sitt eget folk på nåt sätt. Även dom håller sej mer till sej själva men jag antar att den nya generationen kommer umgås mer med varandra. Rasister är fulla av hat till allt, svenskar som invandrare.

Jag tycker att du ska tala för dig själv. Jag håller mig inte till Ditt(tm) folk öht utan till vad som verkar sundast för stunden och mest hela tiden.

Metal_boy_
2006-04-22, 19:41
Nej? Det går att vara rasist utan att vara svensk.


Varför ville han ha alternativ som "Ja, jag är helsvensk" och "Ja, jag är inte svensk" då? Kunde han inte bara haft Ja och Nej?

jwzrd
2006-04-22, 19:43
Varför ville han ha alternativ som "Ja, jag är helsvensk" och "Ja, jag är inte svensk" då? Kunde han inte bara haft Ja och Nej?

För att han inte har funderat på ämnet öht. Funderar man lite så inser man att rasism som ord i sig inte beskriver vad det handlar om. Det handlar om inskränkhet och ren bonnighet. "Hej, jag bor yttersti burträsk och här gör vi som vi alltid gjort. Negrer göra sig icke besvär11".

Yankeee
2006-04-22, 19:48
Varför ville han ha alternativ som "Ja, jag är helsvensk" och "Ja, jag är inte svensk" då? Kunde han inte bara haft Ja och Nej?

Är det inte bättre att du frågar honom det?

Kwon
2006-04-22, 19:53
Men mig gillar du inte kwon, bara för att jag kommer från DAlarna jävla rasist!

Du menar väl LÄN-ist? :)

Metal_boy_
2006-04-22, 19:56
Ironin i det hela är så fantastiskt rolig. De dummaste av jubelidioter som talar hit och dit om överlägsenheten hos sin egen ras sitter sen som arbetslösa outbildade dumskallar som fått allt gratis i livet, nästan helt utan förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Ursäkta men va i helvete är det med er som är så fruktansvärt överlägset? Dumheten? Inskränktheten? Våldsamheten? Oförmågan att umgås med människor som inte är er avbild?



Blir bara irriterad när jag tänker på dom. På en sida stod det:

En turk som är född i Sverige kallar sig svensk.
Men en katt som är född i ett stall blir inte en häst.

höhöhöhö, jag är versta patrioten höhö för fosterlandet kämpar jag varje dag genom att inte dusha, drika fålköl, prutta i soffan och slå nerr okyldigt fålk!!!!!.......,.,.,.,.,.,.,.,.kolla min blågula sida*lol* nu ska jag gå och hata folk som svärtar ner landet!!!!kanske se mig om utanför byn nån gång också och rolla bilen hhöh *lloll*

Självklart var det en massa stavfel som inte tyder på slarv samt att det egentligen står "Katten kallar sig inte häst" *rolleyes*

Tycker man att det argumentet är bra och logiskt så har man inget i skallen.

1. En katt och en häst är av olika arter. Turkar och svenskar är väl människor.

2. Det är sällan en häst står i det stallet han är född.

3. Man ställer sig ofta frågan om dom är seriösa och den bittra sanningen kommer ofta fram.

Metal_boy_
2006-04-22, 19:58
Är det inte bättre att du frågar honom det?


Det har jag ju i princip redan gjort. Jag skulle inte rösta sa han och det har jag inte gjort heller :)

Kwon
2006-04-22, 19:59
Blir bara irriterad när jag tänker på dom. På en sida stod det:

En turk som är född i Sverige kallar sig svensk.
Men en katt som är född i ett stall blir inte en häst.


Att folk kan jämföra en person från tex ouagadougo med en person från italien som häst och katt är ju lite väl tycker jag! :D

Lite fler skillnader på en häst och en katt i stallet hehe.

Nu skall Börje 45, försöka rida på Murre.

Murre blånekar även hästkäket.

Bolio
2006-04-22, 20:01
Men vissa kan ju vara det utan att fatta överhuvudtaget, tex turkar gillar inte kurder och vice versa och i grunden är det egentligen ett politiskt problem och inte en rasfråga.

MVH

Mja, men rasism är ju tron på att en del raser är underlägsna. Turkar är chauvinister.

Metal_boy_
2006-04-22, 20:02
Att folk kan jämföra en person från tex ouagadougo med en person från italien som häst och katt är ju lite väl tycker jag! :D

Lite fler skillnader på en häst och en katt i stallet hehe.

Nu skall Börje 45, försöka rida på Murre.

Murre blånekar även hästkäket.



Murre behöver GH och insulin!! :hbang:

mini
2006-04-22, 20:04
Nopes, inte rasist, och jag försöker så gott jag kan att att inte särbehandla någon pga utseende.

petersson
2006-04-22, 20:06
Mina tankar kan nog ibland vara rasistiska, men inte mina handlingar.

Metal_boy_
2006-04-22, 20:07
För att han inte har funderat på ämnet öht. Funderar man lite så inser man att rasism som ord i sig inte beskriver vad det handlar om. Det handlar om inskränkhet och ren bonnighet. "Hej, jag bor yttersti burträsk och här gör vi som vi alltid gjort. Negrer göra sig icke besvär11".


Påminner mig om en film med Kjell Bergqvist(som förövrigt är en förbannat bra skådespelare), där han tar hand om två sommarbarn. "Den bästa sommaren" tror jag filmen heter?

"Passa på att titta nu ungar, det är inte varje dag man får se en neger"

:laugh:

Hiiiman
2006-04-22, 20:18
alla är rasister, på ett eller annat sätt... men det är inte först sedan jag fick en flickvänn osm är född i "balkan" som jag inser att rasister fins överallt, alltid.. som någon nämnde borde det finnas, ja och nej ! för vad fan har vilket land man "kommer" ifrån att göra med denna frågan ?

mela
2006-04-22, 20:22
Jag anser inte att någon ras är mer värd än någonannan. Även om jag har fördomar och tycker om vissa släkten mer eller mindre anser jag inte att jag är en rasist.

mini
2006-04-22, 20:22
alla är rasister, på ett eller annat sätt...
Hur menar du nu?

Bolio
2006-04-22, 20:24
Hur menar du nu?

Att han antingen har svårt att omsätta tankar till ord eller helt enkelt att tankarna skämdes för att omsättas till ord.

mini
2006-04-22, 20:27
Att han antingen har svårt att omsätta tankar till ord eller helt enkelt att tankarna skämdes för att omsättas till ord.
Förenklat: att han behöver tro att alla är rasister för att ursäkta sina egna fördomar?

Bolio
2006-04-22, 20:28
Förenklat: att han behöver tro att alla är rasister för att ursäkta sina egna fördomar?

Elementärt, min kära mini.

Kwon
2006-04-22, 20:35
alla är rasister, på ett eller annat sätt...

Kort och gott, nej.

Kwon
2006-04-22, 20:35
Jag anser inte att någon ras är mer värd än någonannan. Även om jag har fördomar och tycker om vissa släkten mer eller mindre anser jag inte att jag är en rasist.

Vilka släkten gillar du mer? Wallenbergarna? :D

Bolio
2006-04-22, 20:36
Vilka släkten gillar du mer? Wallenbergarna? :D

Rotchild! :D

http://www.rothschildarchive.org/ta/

Baan
2006-04-22, 20:38
Nej det är jag inte. Sen har man fördommar, som att alla japaner kör lite seppuku vid minsta hedersproblem ;)

Kwon
2006-04-22, 20:39
Nej det är jag inte. Sen har man fördommar, som att alla japaner kör lite seppuku vid minsta hedersproblem ;)

Bosnier har jag börjat gilla mer och mer på sistone, dom går från klarhet till klarhet, speciellt bosniska musketörer.

Tigerkotten
2006-04-22, 20:39
Är extremt förvånad över pollen resultaten, det är nära 1av2 som isåfall är rasist.


Men jag tror att många kanske skriver att dom är rasist, för dom hatar säg "blatte/kickers" gäng. Men har inga problem med schysta invandrare/ej helsvenska.


Jag avskyr själv "blattar" som bryter,kaxar,bråkar utan anledning. Jag avskyr också svenskar som börjar bryta fast dom kan prata ordentlig svenska.

Men anser inte jag är rasist för det. För dessa är endå i minioritet, och det finns så många trevliga personer fast som inte hörs lika mycket.

mela
2006-04-22, 20:40
Vilka släkten gillar du mer? Wallenbergarna? :D

Nej. Men jag tänker inte gå in på vilka jag inte gillar. :D

Bolio
2006-04-22, 20:41
Jag avskyr själv "blattar" som bryter

Vad är det för fel på dig egentligen unge man? Avskyr du mig för att jag bryter?

Kwon
2006-04-22, 20:41
Nej. Men jag tänker inte gå in på vilka jag inte gillar. :D

Gå in på de du gillar mer enbart då. :)

Baan
2006-04-22, 20:41
Bosnier har jag börjat gilla mer och mer på sistone, dom går från klarhet till klarhet, speciellt bosniska musketörer.

Det är bara för att jag "I like big butts and I cannot lie"

Cilia
2006-04-22, 20:41
Jag avskyr själv "blattar" som bryter,kaxar,bråkar utan anledning. Jag avskyr också svenskar som börjar bryta fast dom kan prata ordentlig svenska.
så man är ok så länge man inte bryter?
vad är det för fel på att bryta, gör det dig till en sämre människa?

Baan
2006-04-22, 20:42
Vad är det för fel på dig egentligen unge man? Avskyr du mig för att jag bryter?

Jag har inte bott här särskilt länge, men jag bryter inte. Så, vad fan är ditt problem? :)

jwzrd
2006-04-22, 20:42
Jag anser inte att någon ras är mer värd än någonannan. Även om jag har fördomar och tycker om vissa släkten mer eller mindre anser jag inte att jag är en rasist.

Men om du tycker om vissa släkten mer än andra enbart baserat på just släkttillhörigheten så är det svårt att kalla dig något annat än rasist/främlingsfientlig. Inser du inte det?

"Jag ogillar negrer, men jag är inte rasist"
"Jag ogillar turkar, men jag är inte rasist"
"Jag ogillar ziggisar, men jag är inte rasist"
"Jag ogillar vissa släkten, men jag är inte rasist"

Baan
2006-04-22, 20:43
Men om du tycker om vissa släkten mer än andra enbart baserat på just släkttillhörigheten så är det svårt att kalla dig något annat än rasist/främlingsfientlig. Inser du inte det?

"Jag ogillar negrer, men jag är inte rasist"
"Jag ogillar turkar, men jag är inte rasist"
"Jag ogillar ziggisar, men jag är inte rasist"
"Jag ogillar vissa släkten, men jag är inte rasist"

I vilket fall som helst är man en hater... hata... whatever.

Bolio
2006-04-22, 20:43
Jag har inte bott här särskilt länge, men jag bryter inte. Så, vad fan är ditt problem? :)

Bosnier plz.

:D

jwzrd
2006-04-22, 20:43
Vad är det för fel på dig egentligen unge man? Avskyr du mig för att jag bryter?

Jag gillar dig enbart för att du bryter. (Och för att du har störst penis på kolozzeum).

Tigerkotten
2006-04-22, 20:44
Vad är det för fel på dig egentligen unge man? Avskyr du mig för att jag bryter?


Nej jag menar dom "gängen" du vet likaväl som jag att "turk gäng" bryter dom flesta, med bryter menar jag snackar rinkebysvenska.


Bolio nej jag avskyr dig inte :kinky: för jag tror inte du är kaxig och bråkar med personer som inte gjort ett piss.

Kwon
2006-04-22, 20:44
Jag har inte bott här särskilt länge, men jag bryter inte. Så, vad fan är ditt problem? :)

Orkar du lägga upp en mening på fileshack etc så man kan få höra?

Hur länge har du bott här förresten?

Bolio
2006-04-22, 20:45
Jag gillar dig enbart för att du bryter. (Och för att du har störst penis på kolozzeum).

:)

One love.

Kwon
2006-04-22, 20:45
Nej. Men jag tänker inte gå in på vilka jag inte gillar. :D

Man kan ju inte ogilla ett helt "släkte" bara för att vissa individer har betett sig dåligt.

Eller kan man? :) Låter det resonabelt tycker du?

Bara för att Nisse har varit dum så skall Lasse bli betraktad som dum även han?

Är det ett visst släktdrag att vara dum?

Tigerkotten
2006-04-22, 20:46
så man är ok så länge man inte bryter?
vad är det för fel på att bryta, gör det dig till en sämre människa?

Menar som sagt med bryter att man pratar rinkebysvenska.

Kanske borde skriva så i fortsättningen, men det är ju inte bara att prata så utan det andra med.

Men det brukar följa med

jwzrd
2006-04-22, 20:46
:)

One love.

Om du bryter lite så är det lättare för mig att komma åt mitt arvssamvete genom att jag kan kalla dig för brushaaan och habibi och känna mig multikulti :D

Cilia
2006-04-22, 20:46
Nej jag menar dom "gängen" du vet likaväl som jag att "turk gäng" bryter dom flesta, med bryter menar jag snackar rinkebysvenska.
Seriöst kotten så fattar jag inte vad du pratar om. Jag vet precis vilka gäng du pratar om men jag förstår inte hur man kan säga som du säger. Dom pratar som dom gör skulle det på något sätt göra dom till sämre människor?

Baan
2006-04-22, 20:47
Orkar du lägga upp en mening på fileshack etc så man kan få höra?

Hur länge har du bott här förresten?

:laugh: Jag har rolig röst, jag vågar inte. Sen '93.

Bolio
2006-04-22, 20:47
Nej jag menar dom "gängen" du vet likaväl som jag att "turk gäng" bryter dom flesta, med bryter menar jag snackar rinkebysvenska.


Bolio nej jag avskyr dig inte :kinky: för jag tror inte du är kaxig och bråkar med personer som inte gjort ett piss.

Jag snackar ju "rinkebysvenska" (mja, snarare fittjasvenska i mitt fall. Avskyr du mig för det? Och nä, jag bråkar inte alls. Jag har knappt hamnat i tjaffs ens de senaste året. En gång bråkade jag och då var det jag och mina två kusiner mot 10-12 syrianer. Och vi fick fett med spö. Men annars bråkar jag inte. 9 gånger av 10 tycker jag att det är bättre att bara walk away. Det är det förnäma.

Bolio
2006-04-22, 20:48
Om du bryter lite så är det lättare för mig att komma åt mitt arvssamvete genom att jag kan kalla dig för brushaaan och habibi och känna mig multikulti :D

Åååååååååh! Du är fett med multikulti, jwzrd! You know it. :D

Shooo breeeeeeeee va händer jao hur mår du len va gör du bre?

jwzrd
2006-04-22, 20:48
Man kan ju inte ogilla ett helt "släkte" bara för att vissa individer har betett sig dåligt.

Eller kan man? :) Låter det resonabelt tycker du?

Bara för att Nisse har varit dum så skall Lasse bli betraktad som dum även han?

Är det ett visst släktdrag att vara dum?

Klart man kan, folk gör det idag. Det kallas ofta för rasism och tyder på inskränkthet. ;)

Kwon
2006-04-22, 20:48
:laugh: Jag har rolig röst, jag vågar inte. Sen '93.

Pipig röst?

Rolig dialekt?

Bolio
2006-04-22, 20:48
:laugh: Jag har rolig röst, jag vågar inte. Sen '93.

Du har bott här längre än vad jag har. =)

Baan
2006-04-22, 20:48
Det är väl en viss skillnad att prata normalt och bryta och att gapa som man är på en persisk marknad och säljer ruttna tomater samt snackar blandad svenska och persiska. Jag stör mig inte på det förstnämnda alls, men när folk inte verkar ha koll på att man inte behöver gapa för att göra sig förstådd på svenska blir man lite lätt irriterad.

jwzrd
2006-04-22, 20:49
Åååååååååh! Du är fett med multikulti, jwzrd! You know it. :D

Shooo breeeeeeeee va händer jao hur mår du len va gör du bre?

Hahah aboo brushaaan, vad hender? Har du trenat?

Baan
2006-04-22, 20:49
Du har bott här längre än vad jag har. =)

Jag bryter inte sen 020510.

Kwon
2006-04-22, 20:49
Klart man kan, folk gör det idag. Det kallas ofta för rasism och tyder på inskränkthet. ;)

Well, some people can.

Men är det intelligent att göra så? :)

Vill påpeka att jag känner några från MellanÖstern som ej är terrorister, några finnar som aldrig bastar etc osv et al

Tolkia
2006-04-22, 20:50
Men annars bråkar jag inte. 9 gånger av 10 tycker jag att det är bättre att bara walk away. Det är det förnäma.
10 poäng.

Tigerkotten
2006-04-22, 20:51
Seriöst kotten så fattar jag inte vad du pratar om. Jag vet precis vilka gäng du pratar om men jag förstår inte hur man kan säga som du säger. Dom pratar som dom gör skulle det på något sätt göra dom till sämre människor?

Men vad förstår du inte? Jag skrev att jag inte gillar de gängen.

Och dom snackar på det viset, dom är kaxiga och bråkar. Så ja dom är sämre människor i min bok.


Går man runt för att söka bråk extremt mycket som dessa gäng gör så är det inte bra personer anser ja helt enkelt.

Baan
2006-04-22, 20:51
Well, some people can.

Men är det intelligent att göra så? :)

Vill påpeka att jag känner några från MellanÖstern som ej är terrorister, några finnar som aldrig bastar etc osv et al

Det är bara solbrända balkaneser.

jwzrd
2006-04-22, 20:51
Well, some people can.

Men är det intelligent att göra så? :)

Vill påpeka att jag känner några från MellanÖstern som ej är terrorister, några finnar som aldrig bastar etc osv et al

Haha! Men visst viftar finnarna ändå generöst med niiven mellan motorsågsronderna?

Bolio
2006-04-22, 20:51
Hahah aboo brushaaan, vad hender? Har du trenat?

d e d mannen. ne bre idag folk dom har läst bokk jao. den hetter IMPERIET jao den handlar politik internasional ekonåmi å grejer frståru? d e d. i förorten folk dom lese sin bok..sqdqdq dqwd *förortsspasmer*


ja hugger din fot lek inte mafia till mig på gud ja skiter i.

Bolio
2006-04-22, 20:52
10 poäng.

Der Wille zur Tolkia? :em:

Trance
2006-04-22, 20:52
Klart man kan, folk gör det idag. Det kallas ofta för rasism och tyder på inskränkthet. ;)

Alla har fördomar.

Cilia
2006-04-22, 20:52
Men vad förstår du inte? Jag skrev att jag inte gillar de gängen.

Och dom snackar på det viset, dom är kaxiga och bråkar. Så ja dom är sämre människor i min bok.

Går man runt för att söka bråk extremt mycket som dessa gäng gör så är det inte bra personer anser ja helt enkelt.
jag förstår precis vad du säger och tycker att du pratar BS
sen är det inte bara dom som har den "dialekten" utan många många fler som inte går omkring och bråkar. Du måste nog tänka dig för lite hur du uttrycker dig.

Tolkia
2006-04-22, 20:53
... när folk inte verkar ha koll på att man inte behöver gapa för att göra sig förstådd på svenska blir man lite lätt irriterad.
Det här tror jag är något allmänmänskligt som dyker upp när man har, eller tror att man har, svårt att göra sig förstådd. När jag jobbade i omsorgen resp. äldrevården var det svårt att inte lägga märke till hur "vanliga" människor hojtade fram varje ord, som om en utvecklingsstörd alt. senil automatiskt skulle förstå bättre om man skrek orden högre. Det enda det brukade leda till var kommentarer som "vad du skriker!"

Tigerkotten
2006-04-22, 20:53
Jag snackar ju "rinkebysvenska" (mja, snarare fittjasvenska i mitt fall. Avskyr du mig för det? Och nä, jag bråkar inte alls. Jag har knappt hamnat i tjaffs ens de senaste året. En gång bråkade jag och då var det jag och mina två kusiner mot 10-12 syrianer. Och vi fick fett med spö. Men annars bråkar jag inte. 9 gånger av 10 tycker jag att det är bättre att bara walk away. Det är det förnäma.


Nej för då är du inte "turk gäng" person, eftersom du inte bryter och är kaxig och bråkar som person.


Jag har dock inte riktigt träffat på personer som bryter mig typ med det menar jag, som pratar och säger ord som sho bre, habibi,habiba, ey len titta gussen jao.

Osv, men jag tror utan problem att man kan prata så och inte vara kaxig och vilja bråka.

jwzrd
2006-04-22, 20:54
Alla har fördomar.

Det säger jag inte mot, det jag säger är att man ska passa sig för att påstå något annat. En irrationell ovilja mot vissa släkten/vadmanuppfattarsomraser/grupper av människor är dock mer än bara en fördom.

Hiiiman
2006-04-22, 20:55
Hur menar du nu?

Att alla är det helt enkelt... Och de som inte är det har inte blivit det än, eller förtränger det !

jwzrd
2006-04-22, 20:55
Nej för då är du inte "turk gäng" person, eftersom du inte bryter och är kaxig och bråkar som person.


Jag har dock inte riktigt träffat på personer som bryter mig typ med det menar jag, som pratar och säger ord som sho bre, habibi,habiba, ey len titta gussen jao.

Osv, men jag tror utan problem att man kan prata så och inte vara kaxig och vilja bråka.

Betyder det här att du även ogillar dig själv med tanke på att ditt skriftspråk definitivt bryter på ointelligentska. Lär dig att inte särskriva ord ffs. Särskillt inte när du precis kissat på människor som talar med brytning.

Tigerkotten
2006-04-22, 20:56
jag förstår precis vad du säger och tycker att du pratar BS
sen är det inte bara dom som har den "dialekten" utan många många fler som inte går omkring och bråkar. Du måste nog tänka dig för lite hur du uttrycker dig.

Många som har den dialekten? Det är inte många vuxna som går runt och pratar på samma sätt som personer i dessa gäng gör.

(läs tidigare inlägg på hur jag menar att dom pratar)

mini
2006-04-22, 20:56
Att alla är det helt enkelt... Och de som inte är det har inte blivit det än, eller förtränger det !
Och detta vet du hur då? Kan du på något sätt underbygga detta påstående?

Baan
2006-04-22, 20:56
Betyder det här att du även ogillar dig själv med tanke på att ditt skriftspråk definitivt bryter på ointelligentska. Lär dig att inte särskriva ord ffs. Särskillt inte när du precis kissat på människor som talar med brytning.

Man kan särskriva rätt duktigt och ändå inte bryta och tvärtom, se på bolio ;)

Kwon
2006-04-22, 20:56
Att alla är det helt enkelt... Och de som inte är det har inte blivit det än, eller förtränger det !

Du kan ej påstå att alla är det, om du nu inte vill bli betraktad som en lögnare.

Bolio
2006-04-22, 20:57
Nej för då är du inte "turk gäng" person, eftersom du inte bryter och är kaxig och bråkar som person.


Jag har dock inte riktigt träffat på personer som bryter mig typ med det menar jag, som pratar och säger ord som sho bre, habibi,habiba, ey len titta gussen jao.

Osv, men jag tror utan problem att man kan prata så och inte vara kaxig och vilja bråka.

Men vad har ens språk (eller avsaknad av språk) med kaxighet och bråkmakeri att göra? Alla mina polare bryter (hej joak1m), vi är liksom uppvuxna i förorten och känner bara andra invandrare som i sin tur också bryter, fast inte är vi några bråkstakar för det. Det hör ju liksom inte till saken. De flesta i förorterna bryter, svenskar som invandrare. Avskyr du alla som bor i förorter?

jwzrd
2006-04-22, 20:57
Man kan särskriva rätt duktigt och ändå inte bryta och tvärtom, se på bolio ;)

Jag ser bara bolios penis, jag kan inte se hans språk :/

Kwon
2006-04-22, 20:57
Jag ser bara bolios penis, jag kan inte se hans språk :/

Internetpenisen eller den riktiga? :confused:

Tigerkotten
2006-04-22, 20:58
Betyder det här att du även ogillar dig själv med tanke på att ditt skriftspråk definitivt bryter på ointelligentska. Lär dig att inte särskriva ord ffs. Särskillt inte när du precis kissat på människor som talar med brytning.

Nej, och jag visste inte att detta var något slags prov eller så. Jag skriver kanske inte på bästa sätt, speciellt när man skriver på forum blir det ännu mera slarv för det går rätt så fort när man skriver då.

Förlåt att jag inte var lika duktig som dig i skolan och pluggade lika mycket Svenska som du gjort. Please have mercy on my soul.

jwzrd
2006-04-22, 20:58
Internetpenisen eller den riktiga? :confused:

Finns det någon skillnad?

Tolkia
2006-04-22, 20:59
Nej för då är du inte "turk gäng" person, eftersom du inte bryter och är kaxig och bråkar som person.
Vad är en kille med invandrade föräldrar som är kaxig och bråkar men inte bryter? En "turk gäng person" eller inte? Vad är en som bryter men inte bråkar?

Jag har träffat MÅNGA skitstövlar som är svenska så långt bak man kan spåra i kyrkböckerna, men jag kanske har haft otur.
Jag har dock inte riktigt träffat på personer som bryter mig typ med det menar jag, som pratar och säger ord som sho bre, habibi,habiba, ey len titta gussen jao.

Osv, men jag tror utan problem att man kan prata så och inte vara kaxig och vilja bråka.
Nu är jag elak, men om ditt skrivsätt nu är signifikativt så förstår jag varför du har problem med personer som bryter. Och det lär inte ha att göra med deras SÄTT.

Edit: Jag var sen i fingrarna, ser jag. Icke desto mindre bad du om det.

Kwon
2006-04-22, 20:59
Finns det någon skillnad?

You tell me? :confused:

SchiVen
2006-04-22, 20:59
Fast det är ju skinnskallarna dom riktigt inbitna hatarna som skriker sieg heil och har hakkors på väggen.

Ja för alla som är rakade på huvudet är ju rasister/nazister naturligtvis ?


edit: sugpoll

jwzrd
2006-04-22, 20:59
Nej, och jag visste inte att detta var något slags prov eller så. Jag skriver kanske inte på bästa sätt, speciellt när man skriver på forum blir det ännu mera slarv för det går rätt så fort när man skriver då.

Förlåt att jag inte var lika duktig som dig i skolan och pluggade lika mycket Svenska som du gjort. Please have mercy on my soul.

Men du menar att "turk gäng en" du snackar om deltar i svenskaprov när dom talar med dig då? Förövrigt har jag inte pluggat något mer än du.

Bolio
2006-04-22, 21:00
Nej, och jag visste inte att detta var något slags prov eller så. Jag skriver kanske inte på bästa sätt, speciellt när man skriver på forum blir det ännu mera slarv för det går rätt så fort när man skriver då.

Förlåt att jag inte var lika duktig som dig i skolan och pluggade lika mycket Svenska som du gjort. Please have mercy on my soul.

Förlåt för att jag är uppvuxen i en förort där 90% är invandrare och alla bryter. Please have mercy on jwzrd's soul!

Trance
2006-04-22, 21:00
Det säger jag inte mot, det jag säger är att man ska passa sig för att påstå något annat. En irrationell ovilja mot vissa släkten/vadmanuppfattarsomraser/grupper av människor är dock mer än bara en fördom.

Det är sant. Tyvärr är det lätt hänt att det blir så för folk och fä. När man ser en person med en viss härkomst som beter sig på ett sätt som man tänker de skall göra så lägger man automatiskt till lite extra attribut. Ogillande eller inte.

Tolkia
2006-04-22, 21:00
Att alla är det helt enkelt... Och de som inte är det har inte blivit det än, eller förtränger det !
Man får naturligtvis ha vilken åsikt man vill. MIN åsikt är att det där är kvalificerad bullshit.

jwzrd
2006-04-22, 21:01
Förlåt för att jag är uppvuxen i en förort där 90% är invandrare och alla bryter. Please have mercy on jwzrd's soul!

We will have none of that [mercy]!

Kwon
2006-04-22, 21:01
Vad är en kille med invandrade föräldrar som är kaxig och bråkar men inte bryter? En "turk gäng person" eller inte? Vad är en som bryter men inte bråkar?

Jag har träffat MÅNGA skitstövlar som är svenska så långt bak man kan spåra i kyrkböckerna, men jag kanske har haft otur.


Bad personalities and low socialskills come in every color/edition! :)

Verkar som om vi måste akta oss för dessa "turk gäng personer"! :laugh:

Tigerkotten
2006-04-22, 21:01
Men vad har ens språk (eller avsaknad av språk) med kaxighet och bråkmakeri att göra? Alla mina polare bryter (hej joak1m), vi är liksom uppvuxna i förorten och känner bara andra invandrare som i sin tur också bryter, fast inte är vi några bråkstakar för det. Det hör ju liksom inte till saken. De flesta i förorterna bryter, svenskar som invandrare. Avskyr du alla som bor i förorter?

Knappast att dom flesta i förorterna bryter. Men vissa "problem områden" antar jag att det är så, och i gängen såklart.



Bolio vad jag menade var bara att jag avskyr folk dom gängen. Jag gillar inte att man pratar på så sätt helt enkelt, sedan att dom är kaxiga och söker bråk gör inte saker och ting bättre.


Jag har inga problem att folk bryter, men jag gillar det dock inte. Men det är speciellt "turk gäng" som jag avskyr.

Allt handlar om attityden hos personen, och den är fel hos dessa "turk gäng".

Baan
2006-04-22, 21:01
Förlåt för att jag är uppvuxen i en förort där 90% är invandrare och alla bryter. Please have mercy on jwzrd's soul!

Äh, dumpa alla invandrarpolare och börja umgås med svenskar™ så kan vi nog råda bot på brytningen.

Bolio
2006-04-22, 21:02
We will have none of that [mercy]!

Annuit coeptis. Novus ordo seclorum!

Kwon
2006-04-22, 21:03
Att alla är det helt enkelt... Och de som inte är det har inte blivit det än, eller förtränger det !

Vill dock upplysa om en sak, bara för att kanske du och dina bekanta är det , behöver det ej betyda att alla på jorden är det.

You != Everybody

Allan
2006-04-22, 21:03
Att vara främlingsfientlig är inte samma sak som att vara rasist. Det finns ingen "svensk" ras att vara rädd om. Möjligen skulle man kunna säga att det finns en kaukasisk ras, men främlingsfientliga yttranden i Sverige vänder sig lika mycket mot andra kaukasiska folkgrupper som mot andra, t ex negroida, grupper.
Men det säger väl bara en del om mognadsnivån och intelligensen hos de som svarat "ja".


allan

Baan
2006-04-22, 21:04
Vill dock upplysa om en sak, bara för att kanske du och dina bekanta är det , behöver det ej betyda att alla på jorden är det.

You != Everybody

omg kwon == h4x0r

Trance
2006-04-22, 21:04
Jag har inga problem att folk bryter, men jag gillar det dock inte. Men det är speciellt "turk gäng" som jag avskyr.

Allt handlar om attityden hos personen, och den är fel hos dessa "turk gäng".

Men innan jag får hjärnblödning. Jag vet att andra har klagat på dig men...skriv ihop turkgäng.

Sedan bröt min läkare som undersökte mig. Hon var dock asduktig och jag skulle bli förvånad om hon var med i något utav de värre gängen.

jwzrd
2006-04-22, 21:04
Att vara främlingsfientlig är inte samma sak som att vara rasist. Det finns ingen "svensk" ras att vara rädd om. Möjligen skulle man kunna säga att det finns en kaukasisk ras, men främlingsfientliga yttranden i Sverige vänder sig lika mycket mot andra kaukasiska folkgrupper som mot andra, t ex negroida, grupper.
Men det säger väl bara en del om mognadsnivån och intelligensen hos de som svarat "ja".


allan

Framförallt är det intressant att som outbildat white trash från obyggden fälla kommentarer om sin egen [ras'] överlägsenhet.

Hiiiman
2006-04-22, 21:04
Vill dock upplysa om en sak, bara för att kanske du och dina bekanta är det , behöver det ej betyda att alla på jorden är det.

You != Everybody

Du kasnke inte läste det innan men min flickvänn är ifrån bosnien och en av mina bästa vänner är ifrån libanon respektive somalien så ta ditt skit snack åt fanders '!

Tigerkotten
2006-04-22, 21:05
Men du menar att "turk gäng en" du snackar om deltar i svenskaprov när dom talar med dig då? Förövrigt har jag inte pluggat något mer än du.

Nej men man kan väl försöka att prata "korrekt svenska"? Jag ogillar det bara så enkelt är det, vad är problemet?


Ja du Jwzd Mr bror duktig, jag tror allt du har läst mera svenska än mig. Vad vet du om det egentligen? Vad vet du om hur mycket jag pluggat svenska? Men jag vet inte hur mycket du pluggat heller. Men jag vet att du skriver och säkert talar bättre svenska än mig. Det tror jag beror på att du pluggat mera svenska helt enkelt. Säkert saker som läsa böcker etc med.

Bolio
2006-04-22, 21:06
Knappast att dom flesta i förorterna bryter. Men vissa "problem områden" antar jag att det är så, och i gängen såklart.



Bolio vad jag menade var bara att jag avskyr folk dom gängen. Jag gillar inte att man pratar på så sätt helt enkelt, sedan att dom är kaxiga och söker bråk gör inte saker och ting bättre.


Jag har inga problem att folk bryter, men jag gillar det dock inte. Men det är speciellt "turk gäng" som jag avskyr.

Allt handlar om attityden hos personen, och den är fel hos dessa "turk gäng".

Du är konstig. För det första skriver man ihop i det svenska skriftspråket. Det heter allså inte "turk gäng", utan turkgäng. För det andra så är inte turk synonymt med invandrare. Turkar är ett eget folkslag; det finns hundratals andra. För det tredje så bryter visst majoriteten i de invandrartäta förorterna. Har du någonsin varit i Fittja, Alby, Norsborg, Hallunda, Storvreten, Flemingsberg, Skärholmen, Vårberg, Vårby Gård, Sätra, Bredäng, Rinkeby, Tensta, Husby, etc etc? Folk bryter och blandar in massa förortsslang i språket. Hatar du alla dessa?

Kwon
2006-04-22, 21:07
Du kasnke inte läste det innan men min flickvänn är ifrån bosnien och en av mina bästa vänner är ifrån libanon respektive somalien så ta ditt skit snack åt fanders '!

Ja, hur kan du då säga att ALLA är rasister?

Vad är det för påstående? DET om något är ju isf skitsnack?

Utveckla.

mini
2006-04-22, 21:07
Du kasnke inte läste det innan men min flickvänn är ifrån bosnien och en av mina bästa vänner är ifrån libanon respektive somalien så ta ditt skit snack åt fanders '!
Hahahahahahaaaaa... så....
Berätta nu vad du menar med att alla är rasister.

Tigerkotten
2006-04-22, 21:08
Men innan jag får hjärnblödning. Jag vet att andra har klagat på dig men...skriv ihop turkgäng.

Sedan bröt min läkare som undersökte mig. Hon var dock asduktig och jag skulle bli förvånad om hon var med i något utav de värre gängen.


Oki ska försöka komma ihåg att det ska stå turkgäng, tycker det bara e bra om folk säger vad man gjort fel. Så man kan lära sig i framtiden och förhoppningsvis inte gör om det. Istället för klanka ner och säga, men guuud så du skriver och stavar dåligt.

Konstruktig Kritik (y) :)

Men som sagt jag tror inte läkare sa saker som ey jao, sho bre och sådant snack som försigår hos "turkgäng" ? :) Kan ha fel dock :)

Bolio
2006-04-22, 21:08
Framförallt är det intressant att som outbildat white trash från obyggden fälla kommentarer om sin egen [ras'] överlägsenhet.

Ja, det är lite lustigt det där: "jag är oskuld, ful, korkad, misslyckad, lat, obildad, kort och dessutom korkad, men min ras är överlägsen!".

Hiiiman
2006-04-22, 21:08
Jag menar att alla har något emot någon "ras"... visa det öppet eller inte. Jag tror alla är rasister..... Och jag är lika övertygad om det som när ni säger att ni inte är det, så vad är det som säger att ni har rätt ?

jwzrd
2006-04-22, 21:09
Nej men man kan väl försöka att prata "korrekt svenska"? Jag ogillar det bara så enkelt är det, vad är problemet?


Ja du Jwzd Mr bror duktig, jag tror allt du har läst mera svenska än mig. Vad vet du om det egentligen? Vad vet du om hur mycket jag pluggat svenska? Men jag vet inte hur mycket du pluggat heller. Men jag vet att du skriver och säkert talar bättre svenska än mig. Det tror jag beror på att du pluggat mera svenska helt enkelt. Säkert saker som läsa böcker etc med.

Problemet är att du å ena sidan kräver av dina berömda "turk gäng" personer, som du så fint stavar dom, att tala korrekt svenska när din egen svenska står under all kritik. Det är problemet.

Jag har gått grundskola och gymnasium. Jag har aldrig lagt någon möda på min skolgång. Däremot lägger jag stor möda på att inte vara en jävla dumskalle för min egen skull.

Kwon
2006-04-22, 21:09
Du kasnke inte läste det innan men min flickvänn är ifrån bosnien och en av mina bästa vänner är ifrån libanon respektive somalien så ta ditt skit snack åt fanders '!

Du måste förstå det, att när du säger att ALLA är det, så inkluderar du mig, Dalai Lama, Gandhi etc osv et al.

Bolio
2006-04-22, 21:09
Du kasnke inte läste det innan men min flickvänn är ifrån bosnien och en av mina bästa vänner är ifrån libanon respektive somalien så ta ditt skit snack åt fanders '!

Är samma vän från libanon respektive somalien? Etnopluralism! (Kwon-språk: Interracial!)

Tolkia
2006-04-22, 21:09
Nej men man kan väl försöka att prata "korrekt svenska"? Jag ogillar det bara så enkelt är det, vad är problemet?
Driver du med oss? Jag har svårt att tro att du inte ser det något märkliga i att dissa en stor(och mycket heterogen) grupp människor för att de inte presterar "korrekt svenska" när du inte kan göra det själv. Eller finns det "bättre" och "sämre" sätt att inte kunna svenska?

Du hade inte fått skit för det här om du inte hade bett om den, på dina bara knän snarast.

(som en ointressant detalj kan nämnas att jag har en bror som bor i Vårberg, som jag besökt ett ANTAL gånger, så jag vet ungefär hur det pratas i Vårberg och Skärholmen)

Kwon
2006-04-22, 21:10
Jag menar att alla har något emot någon "ras"... visa det öppet eller inte. Jag tror alla är rasister..... Och jag är lika övertygad om det som när ni säger att ni inte är det, så vad är det som säger att ni har rätt ?

Där har vi ett bättre påstående, du TROR att alla är det.

Det är bättre än att säga att alla ÄR det. För det är en lögn.

Då undrar jag, varför tror du detta?

Tigerkotten
2006-04-22, 21:10
Du är konstig. För det första skriver man ihop i det svenska skriftspråket. Det heter allså inte "turk gäng", utan turkgäng. För det andra så är inte turk synonymt med invandrare. Turkar är ett eget folkslag; det finns hundratals andra. För det tredje så bryter visst majoriteten i de invandrartäta förorterna. Har du någonsin varit i Fittja, Alby, Norsborg, Hallunda, Storvreten, Flemingsberg, Skärholmen, Vårberg, Vårby Gård, Sätra, Bredäng, Rinkeby, Tensta, Husby, etc etc? Folk bryter och blandar in massa förortsslang i språket. Hatar du alla dessa?


Vart har jag skrivit att jag avskyr/hatar folk som bryter?
Jag avskyr turkgängen har jag sagt, och då sa jag några saker som jag ogillade hos dem.


Ja jag har varit i vissa av dom ställena du sa. Men nej inte så jag har kollat hur allt är där riktigt, eftersom jag inte har haft en anledning till att spana runt.

Och nej jag vet att säga turkgäng är fel, men jag menar dom gängen och då har det blivit att man sagt turkgäng helt enkelt. Även fast det är helt fel.
Ska man säga kickers/blattegäng istället eller? :>

Hiiiman
2006-04-22, 21:10
Är samma vän från libanon respektive somalien? Etnopluralism! (Kwon-språk: Interracial!)

gratis dig ståd nu på mitt, ska dödat-listan !?!

mini
2006-04-22, 21:11
Jag menar att alla har något emot någon "ras"... visa det öppet eller inte. Jag tror alla är rasister..... Och jag är lika övertygad om det som när ni säger att ni inte är det, så vad är det som säger att ni har rätt ?
Du säger att jag är rasist, jag säger att jag inte är det. Vad är oddsen att du har mer rätt än jag? (Och att du har mer rätt än de andra 78 som svarat nej.)

Bolio
2006-04-22, 21:11
Jag menar att alla har något emot någon "ras"... visa det öppet eller inte. Jag tror alla är rasister..... Och jag är lika övertygad om det som när ni säger att ni inte är det, så vad är det som säger att ni har rätt ?

Att vi är en del av denna helhet du benämner "alla" och känner oss själva till den graden att vi vet att vi inte är rasister, vilket alltså spräcker din teori om att "alla" (där vi inkluderas) skulle vara rasister. Och dessutom att din bäste vän är somalier samtidigt som han är libanes.

Tigerkotten
2006-04-22, 21:13
Driver du med oss? Jag har svårt att tro att du inte ser det något märkliga i att dissa en stor(och mycket heterogen) grupp människor för att de inte presterar "korrekt svenska" när du inte kan göra det själv. Eller finns det "bättre" och "sämre" sätt att inte kunna svenska?

Du hade inte fått skit för det här om du inte hade bett om den, på dina bara knän snarast.


Självklart så pratar/skriver vissa bättre svenska den andra, vissa skriver med enormt mycket stavfel. Jag vet själv att jag inte skriver perfa, men jag tycker inte jag är så hemsk iaf ang det. Mitt sätt hur jag pratar svenska är inget fel på heller.

Big_Vik
2006-04-22, 21:13
Nej, jag hatar alla lika mycket.

Baan
2006-04-22, 21:13
Att vi är en del av denna helhet du benämner "alla" och känner oss själva till den graden att vi vet att vi inte är rasister, vilket alltså spräcker din teori om att "alla" (där vi inkluderas) skulle vara rasister. Och dessutom att din bäste vän är somalier samtidigt som han är libanes.

DUBBELT MEDBORGARSKAP.

och ni ska spotta på obildade bonnar.

Hiiiman
2006-04-22, 21:13
Där har vi ett bättre påstående, du TROR att alla är det.

Det är bättre än att säga att alla ÄR det. För det är en lögn.

Då undrar jag, varför tror du detta?

Nej i o m att jag tror det så ÄR det så i min värld... Du kanske säger att du inte är rasist, men hur kan du då veta det ?

Bla bla det är för jag ser inte ner på några rupper o dyl. Men hur kan man veta att man inte bara inbilalr sig det för att det är fult att vara rasist ?

Och detta bygger jag på att jag har haft väner överallt, högt uppsatta i NSF till "ghetto-gäng", Invandrar flickvän och invandrar umgänges krets. känner folk ifårn världens alla hörn... Alla säger at det SJÄLVKLART inte är rasister men ofta får man höra kommentarer, indikationer på att en annan ras skulle vara underlägsen....

Hiiiman
2006-04-22, 21:14
Att vi är en del av denna helhet du benämner "alla" och känner oss själva till den graden att vi vet att vi inte är rasister, vilket alltså spräcker din teori om att "alla" (där vi inkluderas) skulle vara rasister. Och dessutom att din bäste vän är somalier samtidigt som han är libanes.

En av mina bästa vänner är somalier och den ANDRE är libanes... inte bådeoch

H.Emanuel
2006-04-22, 21:14
Flemingsberg
Där bor jag

Bolio
2006-04-22, 21:15
Vart har jag skrivit att jag avskyr/hatar folk som bryter?

Jag avskyr själv "blattar" som bryter,kaxar,bråkar utan anledning. Jag avskyr också svenskar som börjar bryta fast dom kan prata ordentlig svenska.

Här, kanske?


Ja jag har varit i vissa av dom ställena du sa. Men nej inte så jag har kollat hur allt är där riktigt, eftersom jag inte har haft en anledning till att spana runt.

Och nej jag vet att säga turkgäng är fel, men jag menar dom gängen och då har det blivit att man sagt turkgäng helt enkelt. Även fast det är helt fel.
Ska man säga kickers/blattegäng istället eller? :>

Vad menar du med gäng egentligen? Om jag och mina blattekompisar som allihopa bryter och med stor sannolikhet också kan uppfattas som "bråkstakar", fastän vi på intet sätt är det, står i Fittja Centrum tillsammans, är vi då sk. "turk gäng personer"?

Bolio
2006-04-22, 21:16
Där bor jag

Tigerkotten hatar dig.

Kwon
2006-04-22, 21:16
Nej i o m att jag tror det så ÄR det så i min värld... Du kanske säger att du inte är rasist, men hur kan du då veta det ?

Bla bla det är för jag ser inte ner på några rupper o dyl. Men hur kan man veta att man inte bara inbilalr sig det för att det är fult att vara rasist ?

Och detta bygger jag på att jag har haft väner överallt, högt uppsatta i NSF till "ghetto-gäng", Invandrar flickvän och invandrar umgänges krets. känner folk ifårn världens alla hörn... Alla säger at det SJÄLVKLART inte är rasister men ofta får man höra kommentarer, indikationer på att en annan ras skulle vara underlägsen....

Självklart är det så att det finns folk som säger saker de egentligen inte menar (för att det kan tyckas vara politiskt korrekt, fördelaktigt för stunden etc osv), men jag menar det jag säger när jag säger att jag ej är rasist.

Jag ser inte ner på någon "subras" (caucasoids, negroid, mongoloids etc) utan ser alla som en stor ras och helhet.

We Are All One!

Och jag menar det jag säger, jag säger inte detta för att betraktas på ett visst sätt alt vinna poäng.

hultman
2006-04-22, 21:16
Jag är absolut inte rasist, men bara för att man inte är för fri invandring så brukar man ju bli förknippad med dessa idiotpack som omöjliggör eventuella diskussioner angående invandringspolitiken.

Men visst, nog har man fördomar mot vissa folkgrupper, även om man inte 'hatar' samtliga av dessa.

Rataxes
2006-04-22, 21:17
Nope, det var ett ganska ärkekorkat påhitt att det skulle finnas socialt meningsfulla biologiska skillnader mellan olika folkgrupper, och väldigt få är väl rasister i det avseendet idag, även om det här tänkandet att definiera människor biologiskt istället för socialt fortfarande lever kvar på andra sätt.

Men angående den här andra rasismen, att koppla samman olika folkgrupper med olika kulturer, tycker inte i princip alla att just ens egen kultur är den bästa? Skillnaden ligger väl i om man som sverigedemokrater tycker att alla olika kulturer ska hållas isär, eller om man som de flesta andra är för den stora smältdegeln och mänskligheten förenad under en global kultur.

Baan
2006-04-22, 21:17
Vad menar du med gäng egentligen? Om jag och mina blattekompisar som allihopa bryter och med stor sannolikhet också kan uppfattas som "bråkstakar" fastän vi på intet sätt är det står i Fittja Centrum tillsammans, är vi då sk. "turk gäng personer"?

Måste komentera det där, en del fördommar från min sida, men jag tror många hade tyckt att ni är rätt hotfulla, bara genom att vara ganska många och bryta, eller prata på främmande språk. Tror folk blir lätt misstänksammma mot invandrare i grupp, men det är väl ingen nyhet för en del kanske.

jwzrd
2006-04-22, 21:17
Jag menar att alla har något emot någon "ras"... visa det öppet eller inte. Jag tror alla är rasister..... Och jag är lika övertygad om det som när ni säger att ni inte är det, så vad är det som säger att ni har rätt ?

Jag har ingen förutbestämd ovilja mot någon ras (i den mån raser öht existerar).

Tolkia
2006-04-22, 21:17
Självklart så pratar/skriver vissa bättre svenska den andra, vissa skriver med enormt mycket stavfel. Jag vet själv att jag inte skriver perfa, men jag tycker inte jag är så hemsk iaf ang det. Mitt sätt hur jag pratar svenska är inget fel på heller.
Det största felet, i mina ögon, är att du kategoriserar folk som sämre eller bättre människor på basis av hur korrekt svenska de talar. Hade du inte dabbat dig där hade jag uppriktigt sagt överhuvudtaget inte brytt mig om hur du själv skriver eller pratar. När du däremot klassar bruten dålig svenska som sämre (och dess talare som sämre individer) än dålig svenska utan brytning (och dess talare som "bättre" individer, mindre bråkiga etc.) tycker jag att du gör en generalisering som är enbart pinsam.

(f.ö. kan sägas att jag inte heller gillar när folk bråkar och slåss, men det gäller oavsett hur de pratar)

Tigerkotten
2006-04-22, 21:19
Vad menar du med gäng egentligen? Om jag och mina blattekompisar som allihopa bryter och med stor sannolikhet också kan uppfattas som "bråkstakar" fastän vi på intet sätt är det står i Fittja Centrum tillsammans, är vi då sk. "turk gäng personer"?


Jag har redan sagt orsaker varför jag avskyr gängen, och det att dom bryter på sådant sätt som dom gör, sedan att dom är kaxiga och söker bråk.


Nej om ni står där tillsammans och ni inte är bråkiga så ni inte ett såkallat "turkgäng". Men visst man kan inte veta hur ni är innan man träffat på er.


Jag avskyr själv "blattar" som bryter,kaxar,bråkar utan anledning. Jag avskyr också svenskar som börjar bryta fast dom kan prata ordentlig svenska.


Ja svenskar som börjar bryta rätt som det är och pratar ey sho bre och allt annat. Dvs dom kan prata ordentlig svenska fast bryter när dom är med dessa "turkgäng".

Bolio
2006-04-22, 21:19
Måste komentera det där, en del fördommar från min sida, men jag tror många hade tyckt att ni är rätt hotfulla, bara genom att vara ganska många och bryta, eller prata på främmande språk. Tror folk blir lätt misstänksammma mot invandrare i grupp, men det är väl ingen nyhet för en del kanske.

Ja, jag tänker likadant om politiker: de är ganska många, umgås ofta i grupp och pratar på ett främmande språk.

Tolkia
2006-04-22, 21:20
Självklart är det så att det finns folk som säger saker de egentligen inte menar (för att det kan tyckas vara politiskt korrekt, fördelaktigt för stunden etc osv), men jag menar det jag säger när jag säger att jag ej är rasist.

Jag ser inte ner på någon "subras" (caucasoids, negroid, mongoloids etc) utan ser alla som en stor ras och helhet.

We Are All One!

Och jag menar det jag säger, jag säger inte detta för att betraktas på ett visst sätt alt vinna poäng.
Men du fick i alla fall just 10 poäng av 10 möjliga.

Kwon
2006-04-22, 21:21
Men du fick i alla fall just 10 poäng av 10 möjliga.

That means alot to me Lady T!

So... where ya from? :naughty:

Baan
2006-04-22, 21:21
Ja, jag tänker likadant om politiker: de är ganska många, umgås ofta i grupp och pratar på ett främmande språk.

Ni får också hyra lokal där ni kan samverka, som politikerna gör. Dom hänger väl sällan en femtio pers på ett torg och pratat högljutt, det är där ni tabbar er.

Bolio
2006-04-22, 21:22
Tigerkotten, läs vad Tolkia skriver istället och ta till dig. Ibland är vuxna människor faktiskt klokare. Det är något de flesta lär sig med åren. Jag tror att du, i det här fallet, har stor nytta av just den lärdomen.

Allan
2006-04-22, 21:22
Vi måste reda ut det här nu. Om man är rasist anser man att ALLA representanter för den rasen är högre stående än ALLA representanter för en annan ras. Det betyder att man tycker att Hagamannen är en högre stående - fast han är ett arsle - person än Dalai Lama, och skulle man behöva avla fram en avkomma med någon skulle man hellre göra det med Hagamannen, om man är tjej, eller med Kiki Danielsson, om man är kille, än att man skulle avla efterkommande med Ronnie Coleman respektive Vanessa Williams.
Kiki och Hagamannen har "renare" blod och mer eftersträvansvärda personlighetsdrag än NÅGON representant för t ex afrikaner eller asiater. Detta är rasism. Detta är rasbiologi.

Blanda inte ihop detta med bosnier eller skåningar eller somalier eller stortrollet i lillskogen. Att tycka illa om turkgäng är inte rasism - det är främlingsfientlighet. Att som invandrare kalla dörrvakter för rasister är också puckat - om inte dörrvakten nekar dem inträde enbart för att de tillhör en för honom lägre stående ras (och då skulle han neka Kofi Annan, Dalai Lama och Subcommendante Marcos också...)...

Dessutom - turkgäng? Det var länge sen etniska turkgrupperingar hade någon framträdande kriminalitet. De är en av de bäst integrerade invandrargrupper - försvenskade, sekulariserade - idag.

allan

Lillgrabben
2006-04-22, 21:23
Jag har inget mot människor jag inte känner eller har råkat på. Hur man kan ogilla människor man inte träffat eller haft att göra med övergår mitt förstånd.

Om jag ska ogilla någon individ måste individen ha förtjänat det, antingen genom handlingar, uppförande, sina ideal etc ..... En idiot är s.a.s. en idiot oavsett vilket namn han har eller vilken färg man målar idioten i.

Bolio
2006-04-22, 21:23
Ni får också hyra lokal där ni kan samverka, som politikerna gör. Dom hänger väl sällan en femtio pers på ett torg och pratat högljutt, det är där ni tabbar er.

Ge oss pengarna till det. För övrigt gillar vi frisk luft. Det är hälsosamt att andas in den friska luften. Den ger själen spännvid och och styrka.

Tigerkotten
2006-04-22, 21:24
Det största felet, i mina ögon, är att du kategoriserar folk som sämre eller bättre människor på basis av hur korrekt svenska de talar. Hade du inte dabbat dig där hade jag uppriktigt sagt överhuvudtaget inte brytt mig om hur du själv skriver eller pratar. När du däremot klassar bruten dålig svenska som sämre (och dess talare som sämre individer) än dålig svenska utan brytning (och dess talare som "bättre" individer, mindre bråkiga etc.) tycker jag att du gör en generalisering som är enbart pinsam.

(f.ö. kan sägas att jag inte heller gillar när folk bråkar och slåss, men det gäller oavsett hur de pratar)


Vad kan jag säga, jag gillar bara inte när folk snackar på sådant vis. Så enkelt är det, men visst det är väl inte deras fel om dom umgås med folk som pratar på detta vis.

Gillar du när folk bryter och snackar rinkebysvenska och pratar på sätt som, som ey sho bre, aboooooo spana gussen, voiiila jag svär etc?

Jag gillar det bara inte så enkelt e det.

Bolio
2006-04-22, 21:26
Jag gillar inte finska, men inte fan går jag och avskyr alla finnar för det.

Hiiiman
2006-04-22, 21:26
Vad kan jag säga, jag gillar bara inte när folk snackar på sådant vis. Så enkelt är det, men visst det är väl inte deras fel om dom umgås med folk som pratar på detta vis.

Gillar du när folk bryter och snackar rinkebysvenska och pratar på sätt som, som ey sho bre, aboooooo spana gussen, voiiila jag svär etc?

Jag gillar det bara inte så enkelt e det.

det är WALLA !

RajtanTajtan
2006-04-22, 21:27
Jag gillar inte finnar, men jag har inget emot finländare och finska pinnar.

Allan
2006-04-22, 21:28
Jamen snälla Tigerkotten - det gör dig ju inte till rasist. Det gör ingen till rasist. Möjligen är du lite tveksam till folk med annan etnisk bakgrund men det går över med åren.

allan

Tolkia
2006-04-22, 21:29
Gillar du när folk bryter och snackar rinkebysvenska och pratar på sätt som, som ey sho bre, aboooooo spana gussen, voiiila jag svär etc?
Jag kan inte säga att det stör mig mer än "Å ja liksom ba ..å han ba BADABADABADA å sen kom Anna in å hon ba ... helt jävla crazy liksom!"

Min poäng är att jag inte automatiskt dissar personer för att de pratar annorlunda än jag.

Deceiver85
2006-04-22, 21:30
Dessutom -turkgäng? Det var länge sen etniska turkgrupperingar hade någon framträdande kriminalitet. De är en av de bäst integrerade invandrargrupper - försvenskade, sekulariserade - idag.

"Turkgäng" är väl en mer lös definition på allt mer med MellanÖstern-utseende och börjar meningarna med "abo, tjo, leeen, brushan" osv.

Självklart är man svensk och självklart är man inte rasist, rasism är en absolut ideologi och drar alla över en kant, ser inte till individen, och det är helt absurt.

Bolio
2006-04-22, 21:30
Han är ju själv blatte, det är därför han stavar så illa. Jag skulle inte bli förvånad om han och hans gängpolare (en kines och en assyr, eller hur var det) talade isär ordet "ordningsvakt" i den där krogkön. Det är väl inte så konstigt att man får spö om man säger din jävla ordnings vakt till någon?

Baan
2006-04-22, 21:32
"Turkgäng" är väl en mer lös definition på allt mer med MellanÖstern-utseende och börjar meningarna med "abo, tjo, leeen, brushan" osv.


Jag tycker att trenden verkar mer att kalla alla invandrare för turkar, vare sig dom är albaner, bosnier, polacker, turkar, afghaner, you name it. Samma sak gäller ju blatte.

Kwon
2006-04-22, 21:33
Kotten, jag tror att du, liksom jag, blir lite upprörd ibland över hur folk kan slakta det svenska språket.. men hat är det väl inte Kotten? :D

Man kan tycka det är tråkigt att folk utbrister ABU GUSS KEFF LENNART men det kan fortfarande vara bra folk.

Alla pratar inte som dig, mig eller Benke.

Vissa kan ju självklart uppfatta det som brist på hyfs att de ej pratar som vissa andra, men det är lätt hänt att man pratar på ett visst sätt om man växer upp i vissa miljöer.

Tigerkotten
2006-04-22, 21:33
Jamen snälla Tigerkotten - det gör dig ju inte till rasist. Det gör ingen till rasist. Möjligen är du lite tveksam till folk med annan etnisk bakgrund men det går över med åren.

allan


Nej såklart jag inte är rasist, aldrig påstått det :)

Deceiver85
2006-04-22, 21:33
Jag tycker att trenden verkar mer att kalla alla invandrare för turkar, vare sig dom är albaner, bosnier, polacker, turkar, afghaner, you name it. Samma sak gäller ju blatte.

Allt med stor näsa typ :D

Tolkia
2006-04-22, 21:34
Jag tycker att trenden verkar mer att kalla alla invandrare för turkar, vare sig dom är albaner, bosnier, polacker, turkar, afghaner, you name it. Samma sak gäller ju blatte.
Snarare alla invandrare där man kan se på utsidan att de är invandrare. Har aldrig varit med om att någon kallat en invandrad dansk, finne eller amerikan för "turk" eller "blatte" (skulle dock vara smått roande om det hände).

Bolio
2006-04-22, 21:35
Ger cí túshí renje royí ú hesret ú derdim emin
Qet le des em cerxe siplle nabezim, merdim emin

Ashiqí cawí kejhall ú gerdení pirr xall ním
Ashiqí kéw ú telan ú benden ú berdim emin

Ger le birsan ú le ber bébergí émrro req hellém
Nokerí bígane nakem ta leser herdim emin

Min le zenjír ú tenaf ú dar ú bend bakim níye
Let letim ken, bimkújhin, héshta delém Kurdim emin!

Metal_boy_
2006-04-22, 21:35
Jag tycker att trenden verkar mer att kalla alla invandrare för turkar, vare sig dom är albaner, bosnier, polacker, turkar, afghaner, you name it. Samma sak gäller ju blatte.


Är det förresten bara i mina trakter man även säger Kanacker??

Kwon
2006-04-22, 21:36
Jag tycker att trenden verkar mer att kalla alla invandrare för turkar, vare sig dom är albaner, bosnier, polacker, turkar, afghaner, you name it. Samma sak gäller ju blatte.

Stackars turkar!

Låt oss säga att det var ett grekiskt "gäng" som hade stökat.

Turkar i allmänhet måste ju ha blivit enormt förolämpade av att detta grekiska gäng betraktats som turkar! :D

Turkar och Greker har ju en sjuhelsikes history! :laugh:

Tigerkotten
2006-04-22, 21:37
Kotten, jag tror att du, liksom jag, blir lite upprörd ibland över hur folk kan slakta det svenska språket.. men hat är det väl inte Kotten? :D

Man kan tycka det är tråkigt att folk utbrister ABU GUSS KEFF LENNART men det kan fortfarande vara bra folk.

Alla pratar inte som dig, mig eller Benke.

Vissa kan ju självklart uppfatta det som brist på hyfs att de ej pratar som vissa andra, men det är lätt hänt att man pratar på ett visst sätt om man växer upp i vissa miljöer.


:)
Nej inte hat, men jag ogillar det som sagt. Speciellt när man kan träffa en person som snackar helt normalt med en, sedan träffar man på personen senare och då pratar han "rinkebysvenska" för han är med hans vänner eller så.

Enda jag började prata om var att jag inte gillade såkallade turkgäng och sa orsaker till det, och en orsak var att dom bryter på sådant sätt som dom gör.
Men det är ju inte största faktorn varför ogillar dom, det är ju att dom är kaxiga och söker bråk ofta.

RajtanTajtan
2006-04-22, 21:38
Ger cí túshí renje royí ú hesret ú derdim emin
Qet le des em cerxe siplle nabezim, merdim emin

Ashiqí cawí kejhall ú gerdení pirr xall ním
Ashiqí kéw ú telan ú benden ú berdim emin

Ger le birsan ú le ber bébergí émrro req hellém
Nokerí bígane nakem ta leser herdim emin

Min le zenjír ú tenaf ú dar ú bend bakim níye
Let letim ken, bimkújhin, héshta delém Kurdim emin!


Ja du, det har du verkligen rätt i. Men jag tycker ändå att vissa borde inse vad du känner att andra kan förstå. Men visst, det viktiga är ju att du tror vad du vet. Bra sagt.

Baan
2006-04-22, 21:38
Stackars turkar!

Låt oss säga att det var ett grekiskt "gäng" som hade stökat.

Turkar i allmänhet måste ju ha blivit enormt förolämpade av att detta grekiska gäng betraktats som turkar! :D

Turkar och Greker har ju en sjuhelsikes history! :laugh:

Gör det enkelt för dig, gå till en grekisk restaurang och be om en turkisk rätt (dom har väl iofs en del gemensamma rätter men använd det trurkiska namnet) och om dom whinar säg bara det är ävl samma skit ;)

Kwon
2006-04-22, 21:40
Gör det enkelt för dig, gå till en grekisk restaurang och be om en turkisk rätt (dom har väl iofs en del gemensamma rätter men använd det trurkiska namnet) och om dom whinar säg bara det är ävl samma skit ;)

THAT'S what i'm talkin bout bro!

Same Shit, different package! OJ vad jag hade blivit utkastad då!

Yeah, don't mess with teh ol Greek-Turkish history! :laugh:

Vafasiken, det e ju inte vi , det är ju Perseus o krabbarna!

Loke
2006-04-22, 21:43
Vi måste reda ut det här nu. Om man är rasist anser man att ALLA representanter för den rasen är högre stående än ALLA representanter för en annan ras.

Bah, dålig definition. Jag känner massor med rasister som hellre skulle döda hagamannen än den genomsnittliga invandraren. Med din definition kan ju knappt någon kallas rasist.

jwzrd
2006-04-22, 21:59
det är WALLA !

Walla?

Herkulez
2006-04-22, 22:00
Vet du va man kallar en svart man som flyger ett plant


"nej"


pilot rasistjävel'

Tolkia
2006-04-22, 22:01
Bah, dålig definition. Jag känner massor med rasister som hellre skulle döda hagamannen än den genomsnittliga invandraren. Med din definition kan ju knappt någon kallas rasist.
Den definitionen är dock den riktiga. De rasister som är av annan åsikt är snarare xenofober i allmänhet än just RASISTER. Idag används orden dock gärna synonymt, på ett sätt som inte är helt rätt.

Allan
2006-04-22, 22:10
Bah, dålig definition. Jag känner massor med rasister som hellre skulle döda hagamannen än den genomsnittliga invandraren.

Då är de faktiskt inte rasister.



Med din definition kan ju knappt någon kallas rasist.

Exakt. Men varför skulle nån som inte är rasist vilja kalla sig det? Då sätter man sig ju direkt i samma båt som KKK och de rena nazisterna. Är det vad man vill? Då är man ju bara dum i huvudet.

allan

jwzrd
2006-04-22, 22:11
Exakt. Men varför skulle nån som inte är rasist vilja kalla sig det? Då sätter man sig ju direkt i samma båt som KKK och de rena nazisterna. Är det vad man vill? Då är man ju bara dum i huvudet.

allan

Ja?

Bolio
2006-04-22, 22:14
Ja du, det har du verkligen rätt i. Men jag tycker ändå att vissa borde inse vad du känner att andra kan förstå. Men visst, det viktiga är ju att du tror vad du vet. Bra sagt.

Fast det beror ju å andra sidan helt och hållet på situationen. Men jag säger inte emot dig heller.

bluelight
2006-04-22, 22:23
Nä, är jag verkligen inte. Helsvensk är jag med.

Loke
2006-04-22, 22:31
Den definitionen är dock den riktiga. De rasister som är av annan åsikt är snarare xenofober i allmänhet än just RASISTER. Idag används orden dock gärna synonymt, på ett sätt som inte är helt rätt.

Haha, tja, då är väl den "riktiga" definitionen dålig då.

Tolkia
2006-04-22, 22:33
Haha, tja, då är väl den "riktiga" definitionen dålig då.
Defintionen finns ju i ordet. Att kalla sig rasist och inte värdera efter ras verkar lite som att kalla sig moderat men rösta på sossarna.

jwzrd
2006-04-22, 22:34
Defintionen finns ju i ordet. Att kalla sig rasist och inte värdera efter ras verkar lite som att kalla sig moderat men rösta på sossarna.

Nu vill jag inte angripa din insats i tråden i stort, men har du inte fel nu? Att någon är rasist utesluter ju knappast att personen inte också diskriminerar människor på annan grund?

Loke
2006-04-22, 22:35
Då är de faktiskt inte rasister.

Det är du i princip ensam om att tycka.


Exakt. Men varför skulle nån som inte är rasist vilja kalla sig det? Då sätter man sig ju direkt i samma båt som KKK och de rena nazisterna. Är det vad man vill? Då är man ju bara dum i huvudet.

Därför att de inte håller med om din definition av rasist, och i sin definition av rasist faktiskt är rasister. Visst kanske de sitter i samma båt som KKK då, men de kanske anser att alla faktiskt sitter i den båten, men att vissa förnekar det.

Dissector
2006-04-22, 22:36
Råkade kryssa "helsvensk" fastän min morsa är från Finland, men jag själv är väl helsvensk eftersom jag är född här :P
Annars är min vanliga uppfattning att norden är mer "enhetligt" =)

Jag är inte rasist. Iallafall inte enligt den vanligaste bemärkelsen. Men ja, jag kan värdera olika människotyper olika högt, fast inte enligt "svart, vit" eller liknande.

jwzrd
2006-04-22, 22:37
Det är du i princip ensam om att tycka.




Därför att de inte håller med om din definition av rasist, och i sin definition av rasist faktiskt är rasister. Visst kanske de sitter i samma båt som KKK då, men de kanske anser att alla faktiskt sitter i den båten, men att vissa förnekar det.

Loke, du får hålla i sär vad ordet betyder och vad DU lägger för värde i detsamma. Ordet betyder precis exakt det Tolkia och Allan säger. Baserat på det så har dom rätt och du har fel. DOCK är det så att ordet på senare tid har ändrat värde från sin riktiga betydelse till att helt enkelt bli synomymt med främlingsfientlighet och annan inskränkthet, t ex hat mot homosexuellai.

Tolkia
2006-04-22, 22:43
Nu vill jag inte angripa din insats i tråden i stort, men har du inte fel nu? Att någon är rasist utesluter ju knappast att personen inte också diskriminerar människor på annan grund?
Nej det gör det inte (det är nog snarare regel än undantag om jag skall göra en fördomsfull gissning), men att vara allmänt främlingsfientlig, tycka att homosexuella är en cancersvulst på samhällskroppen etc. är väl ändå inte detsamma som att vara rasist (rasist = person som anser att människor har olika värde beroende på vilken ras de tillhör)? Eller?

Metal_boy_
2006-04-22, 22:43
Då är de faktiskt inte rasister.





Exakt. Men varför skulle nån som inte är rasist vilja kalla sig det? Då sätter man sig ju direkt i samma båt som KKK och de rena nazisterna. Är det vad man vill? Då är man ju bara dum i huvudet.

allan


Haha, fan Allan. Du leder diskussionen åt det hållet som kommer resultera i att folk kommer att böna och be att dom verkligen är rasister. "Snälla Allan, jag vill inget hellre än att vara rasse. No matter what! *cry* "

:laugh:

Ryska_raketen
2006-04-22, 22:46
Jag vill åka till ett land som inte tar emot utlänningar/invandrare!
























:D

Kwon
2006-04-22, 22:47
I may be sexist, but i ain't racist! :laugh:

jwzrd
2006-04-22, 22:48
Nej det gör det inte (det är nog snarare regel än undantag om jag skall göra en fördomsfull gissning), men att vara allmänt främlingsfientlig, tycka att homosexuella är en cancersvulst på samhällskroppen etc. är väl ändå inte detsamma som att vara rasist (rasist = person som anser att människor har olika värde beroende på vilken ras de tillhör)? Eller?

Det hela beror ju på hur stor vikt man vill lägga i att ordet rasist tolkas korrekt. Jag skulle drista mig till att påstå att det handlar om samma individer som påstår sig vara rasister, som hatar homosexuella bara för att och som tycker att dom är en cancersvulst på samhällskroppen, att aborter alltid är av ondo tillsammans med att vara främlingsfientlig mot alla utomnordiska människor.

Loke
2006-04-22, 23:21
Loke, du får hålla i sär vad ordet betyder och vad DU lägger för värde i detsamma. Ordet betyder precis exakt det Tolkia och Allan säger. Baserat på det så har dom rätt och du har fel. DOCK är det så att ordet på senare tid har ändrat värde från sin riktiga betydelse till att helt enkelt bli synomymt med främlingsfientlighet och annan inskränkthet, t ex hat mot homosexuellai.

Jovars, så kan det tänkas vara. Men har inte ordet ändrat betydelse då, eller i alla fall fått en ytterligare betydelse?

Allan
2006-04-22, 23:25
Om nåt pucko vill kalla sig rasist och ändå vara ihop med en arabiska och ha serber som polare får han väl vara det. Jag skulle dock inte rekommendera honom att besöka Aryan church eller nåt liknande ställe, och tro att han skulle tas emot som en i gänget...


allan

soddex
2006-04-23, 00:01
Jag sympatiserar med Sverigedemokraterna, är helsvensk sen typ 1800-talet och har kortklippt hår. Enligt många är jag rasist, skitjobbit eftersom jag inte är det!

Big_Vik
2006-04-23, 00:28
Alltså jag har inte sett ett ord av hur diskussionen har gått men är inte rasism i princip samma sak som etnocentrism? Att se den egna gruppen som överlägsen skiljer sig väl inte nämvärt från att nedvärdera andra grupperingar? I praktiserandet av rasism utgår man väl från sig själv som god/bra när man definerar den underlägsna rasen som ond/dålig?

Big_Vik
2006-04-23, 00:30
Jag sympatiserar med Sverigedemokraterna, är helsvensk sen typ 1800-talet och har kortklippt hår. Enligt många är jag rasist, skitjobbit eftersom jag inte är det!

Har du något bra exempel på den stora skillnaden mellan en Sverigedemokrat och rasist som du brukar dra upp så fort de där många du talar om kommer och börjar snacka sin skit? Om inte får du väl tråkigt nog leva med att folk ser dig som rasist....

Niclaaas
2006-04-23, 00:45
Alltså jag har inte sett ett ord av hur diskussionen har gått men är inte rasism i princip samma sak som etnocentrism?

nej, det är absolut inte samma sak.

och nej, jag är inte rasist.

Big_Vik
2006-04-23, 01:37
nej, det är absolut inte samma sak.

och nej, jag är inte rasist.

dåra?

Metal_boy_
2006-04-23, 01:58
Jag sympatiserar med Sverigedemokraterna, är helsvensk sen typ 1800-talet och har kortklippt hår. Enligt många är jag rasist, skitjobbit eftersom jag inte är det!


Du är inom nån speciell ram som Sverigedemokraterna satt ut för att man ska vara helsvensk eller? Vad går du på? Vad går dom på? Hade det varit körigt för dig om du bara hade haft svenskar i släkten sedan 1910? Sedan 1931 kanske? Vart fan sätts gränsen med dom åsikterna?

Kwon
2006-04-23, 02:11
Har för mig att gränsen sattes runt 1887, 5:e april kl 12.37.

Har man släkt från annat land som kom till Sverige efter det (runt 13.00) så är det tough luck!

Nä, jag har ingen aning om hur många generationer som man måste räkna faktiskt.

Är man helsvensk sen 1700-talet så duger man nog tror jag.

1800-talet är ok, men efter 1900-talet så är de nog skeptiska.

Du får maila och fråga dom Rune!

Metal_boy_
2006-04-23, 02:19
Har för mig att gränsen sattes runt 1887, 5:e april kl 12.37.

Har man släkt från annat land som kom till Sverige efter det (runt 13.00) så är det tough luck!

Nä, jag har ingen aning om hur många generationer som man måste räkna faktiskt.

Är man helsvensk sen 1700-talet så duger man nog tror jag.

1800-talet är ok, men efter 1900-talet så är de nog skeptiska.

Du får maila och fråga dom Rune!


Haha! :laugh: Ja, jag kanske borde göra det! Man tycker dock att dom borde ha fått den frågan ett antal ggr, så grabben borde ju ha ett "vettigt" svar. :)



Jag vet inte hur många ursprung jag har som faktiskt ligger rätt tätt inpå. Scottar, Holländare etc. Judar. Jag måste vara ett resultat av en påse Gott & Blandat.


Så jag kan ge rådet att släktforska lite också innan ni börjar onanera till Pluton Svea och Völun Smed.

villemannen
2006-04-23, 02:47
Ogillar pajjaser, sen anser jag att fördelning av pajjaser är olika i världen.

mangemani
2006-04-23, 03:35
hmm,låt se nu,jag älskar att lyssna på musik från ww2(däribland nazist låtarna och wagner(som tragiskt nog dumhuvuden förknipar med hitler)),jag är rakad,jag funderar på att rösta på SD,jag har både svenska flaggan samt sydstats flaggan på väggarna,älskar att läsa om hitler/ww2 samt andra historíska tider då "raser" och liknande stog på spel.
är jag rasist?inte ett dugg.folket kanske får en rasistisk bild utav mej,men ärligt,vem bryr sej om vad okänt pundat folk tycker och tänker...

soddex
2006-04-23, 10:52
Har du något bra exempel på den stora skillnaden mellan en Sverigedemokrat och rasist som du brukar dra upp så fort de där många du talar om kommer och börjar snacka sin skit? Om inte får du väl tråkigt nog leva med att folk ser dig som rasist....

Hur menar du, argument för att en sverigedemokrat inte behöver vara rasist? Tyvärr så finns det rasister i sverigedemokraterna (och i alla andra partier) som ger partiet dåligt rykte, men självaste partiet är inte mer rasistiskt än t ex. socialdemokraterna. Sverigedemokraterna är inte rasistiska, utan nationalistiska. Skillnad? Enligt wikipedia är;

A) Rasism, benämning på åskådningen 1) dels att mänskligheten kan delas in i raser, och 2) dels att raserna kan tillmätas olika värde, vilket också i sådant fall anses 3) ge den ena rasen rätt att behandla den andra rasen som ett instrument för sin egen vinning.
och,
B) Nationalism (från fr. nationalisme, av "nation"), en politisk ideologi, med utgångspunkt i nationalstatens upprättande och vidmakthållande, och ett betonande av dennas ”intressen” som ett högsta värde. Nationalism skall inte förväxlas med en syn på det egna landet/folket som i något avseende överlägset gentemot andra nationer, sådana attityder brukar istället benämnas för chauvinism.

Partiet tar avstånd från att kallas rasitiskt och har även sparkat huvudpersoner ur partiet eftersom dom har varit rasister eller sagt något som kan tolkas åt det hållet, exempel: Windeskog, som efter det gick till Nationaldemokraterna. På Sverigedemokraternas ungdomsforum (där jag är inne ibland) är dom flesta emot rasism och nazism. Varför drar folk oss alla över en kam? Mycket beror det på Socialdemokraterna och media. Tror ni att Socialdemokraterna vill ha med ytterligare ett parti i riksdagen, som dessutom vill minska invandringen och hindra deras mål med ett mångkulturellt Sverige? Socialdemokraterna har rapporterat att dom ytterligare ska ignorera Sverigedemokraterna, och absolut inte ge oss några tillfällen att få yttra oss. Media spelar också en stor roll. De behöver nån att hacka på, och Sverigedemokraterna har fungerat länge, varför sluta? Ex. Får ledande sverigedemokrater vara med i debatter om just sverigedemokraterna, eller är det "experter" som talar om oss?

Hoppas detta var ett svar på frågan! :)
Ha det bra!

Barkbiten
2006-04-23, 11:52
Jag tycker om alla, oavsett härkomst, dock kan jag ibland vara avundsjuk på folk som bor i varmare klimat, tex kalifornien, australien, thailand. men jag tycker såklart illa om idioter. Jag tycker det är obehagligt som fan med islamofobin som verkar breda ut sig mer och mer, åtminstone i de kretsar jag umgår. tror inte det har gått en dag på jobbet senaste halvåret utan att nån har tyckt att "alla muslimjävlar är dumma i huvet å rabiat galna terrorister, bomba dom åt helvete wtfffs1111"
jag hoppas verkligen att det är isolerat till just några få kretsar, om det verkligen ser ut så i hela samhället är det ganska oroande, tycker jag.

clash
2006-04-23, 11:57
Jag är "svenssonrasist" .. dvs jag asocierar vissa egenskaper med hudfärg och nationell härkomst. tex. så gör ja i regel inte affärer med "blattar" eftersom dom fular sig och blåser en för kaffepengar. dumsnålt. Dock har jag givetvis många vänner och bekanta som är negrer osv som är skitbra, egentligen är jag kulturrasist för en adopterad neger uppvisar inte samma särdrag.

Dumleman
2006-04-23, 12:22
Nej jag hatar alla raser lika mycket.

Big_Vik
2006-04-23, 12:33
Hur menar du, argument för att en sverigedemokrat inte behöver vara rasist? Tyvärr så finns det rasister i sverigedemokraterna (och i alla andra partier) som ger partiet dåligt rykte, men självaste partiet är inte mer rasistiskt än t ex. socialdemokraterna. Sverigedemokraterna är inte rasistiska, utan nationalistiska. Skillnad? Enligt wikipedia är;

A) Rasism, benämning på åskådningen 1) dels att mänskligheten kan delas in i raser, och 2) dels att raserna kan tillmätas olika värde, vilket också i sådant fall anses 3) ge den ena rasen rätt att behandla den andra rasen som ett instrument för sin egen vinning.
och,
B) Nationalism (från fr. nationalisme, av "nation"), en politisk ideologi, med utgångspunkt i nationalstatens upprättande och vidmakthållande, och ett betonande av dennas ”intressen” som ett högsta värde. Nationalism skall inte förväxlas med en syn på det egna landet/folket som i något avseende överlägset gentemot andra nationer, sådana attityder brukar istället benämnas för chauvinism.

Partiet tar avstånd från att kallas rasitiskt och har även sparkat huvudpersoner ur partiet eftersom dom har varit rasister eller sagt något som kan tolkas åt det hållet, exempel: Windeskog, som efter det gick till Nationaldemokraterna. På Sverigedemokraternas ungdomsforum (där jag är inne ibland) är dom flesta emot rasism och nazism. Varför drar folk oss alla över en kam? Mycket beror det på Socialdemokraterna och media. Tror ni att Socialdemokraterna vill ha med ytterligare ett parti i riksdagen, som dessutom vill minska invandringen och hindra deras mål med ett mångkulturellt Sverige? Socialdemokraterna har rapporterat att dom ytterligare ska ignorera Sverigedemokraterna, och absolut inte ge oss några tillfällen att få yttra oss. Media spelar också en stor roll. De behöver nån att hacka på, och Sverigedemokraterna har fungerat länge, varför sluta? Ex. Får ledande sverigedemokrater vara med i debatter om just sverigedemokraterna, eller är det "experter" som talar om oss?

Hoppas detta var ett svar på frågan! :)
Ha det bra!

Se där. :) Så man kan alltså säga att det istället är i ND som bottenskrapet samlas? =p Jo, jävla soussar är ofta roten till allt ont (Fråga Wankeee här på forumet :D )

Jag har för mig att du skrev i politiktråden om att bevara Sverige och det svenska, men jag har själv lite problem att förhålla mig till det svenska, vad är Sverige? (vart fasiken e svenskhetish som vi säger här på forumet) Vad är det egentligen vi svennar ska vara så stolta över? Det kan ju knappast vara den där fjollmentaliteten som Bolio skrev om i krogtråden? Jag tycker personligen inte att vi har haft särskilt mycket att skryta över de senaste tusen åren, men det är ju för all del kul att lyssna till lite andra perspektiv. Vad skulle du förresten säga är det farligaste med det mångkulturella samhället ni inte vill ha?

tossefar
2006-04-23, 12:52
Mitt förakt för invandrare har inget med deras utseende eller geografiska ursprung att göra.

Big_Vik
2006-04-23, 12:53
Mitt förakt för invandrare har inget med deras utseende eller geografiska ursprung att göra.

är ju sm upplagt för att någon ska fråga....Vad kan det då vara?

mathor
2006-04-23, 12:58
Jag är "svenssonrasist" .. dvs jag asocierar vissa egenskaper med hudfärg och nationell härkomst. tex. så gör ja i regel inte affärer med "blattar" eftersom dom fular sig och blåser en för kaffepengar. dumsnålt. Dock har jag givetvis många vänner och bekanta som är negrer osv som är skitbra, egentligen är jag kulturrasist för en adopterad neger uppvisar inte samma särdrag.


Håller med där. Alla mina icke-etniska vänner är adopterade, och de har samma kulturella drag som jag. Jag gillar inte sydländska kulturella drag - varken franska, spanska, italienska, turkiska eller arabiska.