handdator

Visa fullständig version : förstora bröstkorgen


robert86
2006-04-22, 17:14
Jag undrar om det finns några bra övningar som gör att bröstkorgen blir större samtidigt som midjan och höfterna håller samma storlek. Finns det någon sådan mirakel övning förutom bänkpress?

blasr
2006-04-22, 17:25
Jag undrar om det finns några bra övningar som gör att bröstkorgen blir större samtidigt som midjan och höfterna håller samma storlek. Finns det någon sådan mirakel övning förutom bänkpress?

Kan nog säga att det inte finns några övningar som förstorar bröstkorgen.

Cykelmannen
2006-04-22, 17:33
Hantelpress :-0 :-0

Yes
2006-04-22, 17:37
Jag har några gånger postat en väldigt bra artikel som behandlar just det här ämnet. Tyvär går det ju inte att söka så jag hittar inte länken. Kort sammanfattning är dock:

Breathing squats (funkar med benpress också)
Breathing pullovers
Strething (ligg på mage och pressa upp kroppen i en omvänd brygga, typ)
Stomach vacuum

Garnax
2006-04-22, 17:50
Jag undrar om det finns några bra övningar som gör att bröstkorgen blir större samtidigt som midjan och höfterna håller samma storlek. Finns det någon sådan mirakel övning förutom bänkpress?

bröstkorgen är av ben, på en vuxen man lär det inte vara direkt enkelt
"omforma" benen.

Möjligen att man med dykning kan få lungorna att expandera
och trycka på bröstkorgen så den under tid kan bli större...

Annars är det nog musklerna du får arbeta på :P

Yes
2006-04-22, 18:24
bröstkorgen är av ben
Den är också rätt elastisk... och det finns lungor, muskler och whatnot som avgör hur stor(eller expanderad) den är. Bara en så enkel grej som bättre hållning gör ju att bröstet ser större ut.

robert86
2006-04-22, 21:11
bröstkorgen är av ben, på en vuxen man lär det inte vara direkt enkelt
"omforma" benen.

Möjligen att man med dykning kan få lungorna att expandera
och trycka på bröstkorgen så den under tid kan bli större...

Annars är det nog musklerna du får arbeta på :P

Musklerna gör ju inte bröstkorgen större, bara att det blir mer kött på benen....

Jag har läst om stomach vachuum, dock verkar det vara en litet ohälsosam övning. För det första vet ingen varför magen blir mindre/plattare och för det andra, vad händer med alla inre organ när man ska trycka ihop magen så att man kan känna ryggraden framifrån? :S

Sniggel
2006-04-22, 22:18
Finns korsett :laugh:

adis
2006-04-22, 22:53
Finns korsett :laugh:

hahahahahaha :D

Finns ingen övning som kan "förstora" dina bröst..
Men tränar du tungt ett bra tag så blir din bröstkort naturligtvis större =)

pragmatist
2006-04-22, 23:06
Som Arnold en gång påpekade så sitter merparten av musklerna i överkroppen i ryggen - vill du ha ett större bröstmått, träna ryggen.

Yes
2006-04-22, 23:10
Finns ingen övning som kan "förstora" dina bröst..
Men tränar du tungt ett bra tag så blir din bröstkort naturligtvis större =)
Varför inte? Om nu "tunt träning" gör bröstkorgen större finns det väl ingen anledning att mer specifik träning inte skulle kunna förstora bröstkorgen?

Nu skall jag även påpeka att jag inte alls vet säkert hur det ligger till med den här saken, jag tycker bara förskastandet av hela idén verkar sakna grund.
För egen del tror jag det funkar och jag tycker mig se resultat från min egen träning, men jag har verkligen inte tillräckligt med kött på benen för att uttrycka mig säkert åt något håll. Tyvär är det ju även svårt att göra säkra mätningar, eftersom storleken på ryggen och bröstmusklern är rätt avgörande för måttet.

Yes
2006-04-22, 23:21
Som Arnold en gång påpekade så sitter merparten av musklerna i överkroppen i ryggen - vill du ha ett större bröstmått, träna ryggen.
Det är förstås sant, men en stor bröstkorg gör ändå väldigt mycket för utséendet. För egen del tycker jag iaf att bröstkorgen gör en hel del för att bygga just ett imponerande bröst - mer än vad jag tycker tjocka pecs gör. Fast då tycker jag vacum-poser är coola också.
http://www.frankzane.com/images/fz020.jpg :naughty:

adis
2006-04-24, 08:26
Varför inte? Om nu "tunt träning" gör bröstkorgen större finns det väl ingen anledning att mer specifik träning inte skulle kunna förstora bröstkorgen?

Nu skall jag även påpeka att jag inte alls vet säkert hur det ligger till med den här saken, jag tycker bara förskastandet av hela idén verkar sakna grund.
För egen del tror jag det funkar och jag tycker mig se resultat från min egen träning, men jag har verkligen inte tillräckligt med kött på benen för att uttrycka mig säkert åt något håll. Tyvär är det ju även svårt att göra säkra mätningar, eftersom storleken på ryggen och bröstmusklern är rätt avgörande för måttet.


"Förstora" och bygge upp större bröst är inte samma sak.