handdator

Visa fullständig version : Testosteron Booster?


Fricken
2006-04-22, 15:12
Jag är en nybörjare som sysslat med styrketräning (tung) i knappt ett halvår nu. Jag har tidigare varit kraft undernärd (anorexia), men har nu efter att ha levt på svält i ett år tidigare kommit igång med såväl sund kost som regelbunden träning.
Vad jag undrar är om dessa Testosteron boosters (t.ex. den "testo stinn" som fanns i senaste nummret av Body) är något för mig?

Vad läkare och doktorer har sagt är det tydligen vanligt
att killar i puberteten som drabbas av anorexia förlorar tillväxt både på längden och utvecklingsmässigt /hoppas ni förstår vad jag menar.
Vissa har även sagt mig att testo nivåerna i kroppen kan rubbas, hormonerna i allmänhet vid ätstörningar. Detta var dessutom andra gg under
puberteten som jag föll in i ätstörningen.
Kunde det vara ett komplement med testoboosters?

Frågan är väl snarare, är det farligt med dessa?
Hur råder den allmänna uppfattning om sådana
här testosteronboosters i allmhänhet?
Bli inte arg på mig - jag är en riktigt grönis som bara vill ha lite hjälp o bli större. Jag har gått upp 6 kilo nu på 4 månader f.ö.
Har fått tbx en hel del kroppsfett, men förhoppningsvis lite muskler med.
Tränar varannan dag med splittat schema och äter
40-30-30%

HJÄLP!?

Beast
2006-04-22, 16:39
Du är ung, ditt testo är på topp vad det kan bli utan att tillsätta olagliga medel.
Ät bra, träna bra och sov bra.

Jazz
2006-04-24, 12:29
Håller helt med föregående talare. Dina ökningar är bra och du ska inte ta sådana prepp. Om du nu skulle få för dig att göra det så räkna inte med att får några direkta effekter förutom att du kanske ev. tempar för ingenting och ökad acne. :) Och det är ju inte så önskat. :)

Det finns en hel hög med info på nätet... Googla lite så lär du få bra svar på dina vidare frågor. :) Och om folk ser snett på någon sådan produkt är väl för deras okunskap samt deras åsikt om tillskott, lr?

Mental
2006-04-24, 12:45
Är du orolig för hormonnivåerna så ta det med din läkare, de kan kolla med ett blodprov, dina testonivåer skall du nog inte justera själv, om du är låg på testo kommer läkaren fixa prepp åt dig ;) Om inte, så ska du inte utsätta en redan härjad kropp för mer dummheter bara för att du har brottom till resultat.

aliquis
2006-04-24, 13:56
fungerar ju att äta mer annars.

RassK
2006-04-24, 14:27
eller sluta runka..

Fricken
2006-04-24, 14:36
Tack så mycket - kloka råd att begrunda.
*färdigtänkt* - det blir inga preparat i min kropp.
Naturligt is the shiiet.
Ni hör mer av mig om 10 år i Arnold Classic. ;)