handdator

Visa fullständig version : Ont i ryggen efter marklyft


Guns n hoses
2006-04-22, 11:36
Hey..
Idag, två dagar efter mitt ryggpass, känner jag fortfarnade av lite i ryggen. In i korsryggen utan lite mer längre upp på ryggen.

Ungefär här: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/attachment.php?attachmentid=29733&stc=1

Vad kan detta bero på? Kan det bero på dålig teknik?(förmodligen) Men när jag körde så stog det en instruktör(Som skulle ha stången efter mig) och kollade in min teknik och han sa inget negativt. Jag får inte speciellt ont, men jag känner lite när jag vrider ryggen.

Wikner
2006-04-22, 13:38
Om du inte tränat marklyft så mycket kan de väl vara en riktigt stark träningsvärk ?

Perscitus
2006-04-22, 13:40
Svårt att svara på sånt där då jag ej är någon exper eller har träffat dig. Men testa att köra lite lättare kanske, variera utförandet och känn efter. Pressa dig inte så länge det gör ont!

Guns n hoses
2006-04-22, 14:00
Det är inte träningsverk. Känns mer i ryggraden.. på stället på bilden.
Och det gör inte ont alls under själva lyftet. När jag kört färdigt marklyftet får jag lite känningar. Svårt dock att förklara var det känns. Inte i ryggraden riktigt men inte heller i musklerna. Precis runt ryggraden på punkten på bilden.

Aja ville bara veta ifall det var farligt för ryggen. Men jag antar att jag kan fortsätta pressa :)

Sundsarn
2006-04-22, 14:28
Min lärare som tävlat i stykrelyft sa åt mig att köra max 6 preppare när jag kör mark. Det var dagarna efter jag tränat rygg och hade då kört 10 reps/set och hade duktigt ont. Det skulle då bero på att det är svårt att bibehålla samma teknik genom hela setet. Kan det vara det?

Guns n hoses
2006-04-22, 16:37
Min lärare som tävlat i stykrelyft sa åt mig att köra max 6 preppare när jag kör mark. Det var dagarna efter jag tränat rygg och hade då kört 10 reps/set och hade duktigt ont. Det skulle då bero på att det är svårt att bibehålla samma teknik genom hela setet. Kan det vara det?
Ja de är förmodligen så det ligger till i mitt fall. tänkte på det men glömde sedan av att det kan vara anledningen! Tack För påminnelsen :thumbup:

Sundsarn
2006-04-22, 17:19
Glad to help ya out mate! :D