handdator

Visa fullständig version : kreatin i mjölk?


leetbiffen^
2006-04-22, 10:58
Löser sig kreatin i mjölk? tänkte med proteinet i shakern.

beckman88
2006-04-22, 21:10
Är inte så kunnig inom detta men jag antar att det har samma verkan som i vatten om det står i några minuter Kreatin -> kreatinin, bara blanda och drick snabbt. jag brukar ta kreatin i min shaker :thumbup:

shadowfire
2006-04-22, 21:36
Lösligheten beror lite på vilket kreatin du använder med, en del löser sig hur bra som helst i vad som helst, andra är mer tjuriga o du måste använda ljummet vatten osv för att ens lyckas... jag kör mitt med gainern o det är på mjölk, utan konstigheter. Däremot tar jag gärna kreatin ihop med juice annars så får jag lite snabba kollisar därigenom med.

Pepz
2006-04-22, 22:28
Är inte så kunnig inom detta men jag antar att det har samma verkan som i vatten om det står i några minuter Kreatin -> kreatinin, bara blanda och drick snabbt. jag brukar ta kreatin i min shaker :thumbup:

Det tar lite längre tid än så. Om det skulle bli kreatinin så snabbt så skulle kroppen inte hinna ta upp det innan det omvandlades oavsett hur snabbt du drack det..
Jag har sett siffror på kreatin av bra kvalitet som inte omvandlades på flera timmar i lösning.