handdator

Visa fullständig version : Ett nytt schema för mistermr, kommentera gärna


mistermr
2006-04-22, 10:39
Kära kolomedlemmar

Nu efter att ha tränat i ca 6 månader så har jag bestämt att byta upplägg på mina helkroppspass och jag skulle bli väldigt glad att få höra era kommentarer.

1) Måndag:
Knäböj
Marklyft
hantelpress
lutande hantelpress
hantelrodd
latsdrag till bröst
Arnoldpress
Smalbänkpress
Skivstångscurl
Crunches med vikter
Stående vadpress
Löpbandet

2) Onsdag
Benpress
Hip abduction
Hantelpress
lutande hantelpress
stångrodd
latsdrag till bröst
Arnoldpress
hammercurl
sidolyft
Crunches med vikter
stående vadpress
Frenchpress
Löpbandet

3)Fredag
Lårcurl
Lårcurl för baksida lår
hantelpress
lutande hantelpress
hantelrodd
arnoldpress
cable upright row
latsdrag till bröst
smal bänkpress
skivstångscurl
crunches med vikter
stående vadpress
löpbandet

4) Söndag (eventuellt till sommaren under ca 3 månader, har dock ej bestämt mig än)

Knäböj
marklyft
bänkpress alt. hantelpress
lutande hantelpress (decline)
hantelrodd
latsdrag till bröst
smal bänkpress
skivstångscurl
cable reverse curl
crunches med vikter
stående vadpress
löpbandet

Mina frågor är:

Jag brukar köra 3 set å 10 i varje övning dvs sammanlagt 30 reps per övning, men om jag skall variera mig som man skall göra är det då 3*10, 6*5, 5*6 och liknande?

Hur ser upplägget tycker ni?

lutande hantelpress bör man köra/variera mellan incline och decline?


MVH

qwerty1
2006-04-22, 10:57
Med dem passen, 3*10 så kommer du få bo på gymmet.

mistermr
2006-04-22, 10:59
Med dem passen, 3*10 så kommer du få bo på gymmet.

ca 2h per pass

Tid är ingen fara. Kommentera gärna upplägget

tobiass
2006-04-22, 12:13
Varför har du ett pass på söndag, och ett på måndag ? Du vet att dom dagarna ligger efter varandra? :] Du måste låta kroppen vila, minst 48h..
Sen har du alldeles för många övningar, 6 MAX 7 övningar vad en icke dopad klarar av vad gäller helkroppspass 3 gånger i veckan, Kör inga isoleringsöving.
Du behöver verkligen inte köra massa bicepscurls varje pass, då det bara kommer leda till överträning vilket gör att dina armar inte kommer växa någonting. och dyligt då biceps får rejält med stryk i diverse ryggövningar..
När jag kör helkroppspass kör jag ungefär så här på ett pass:

Lutande bänkpress
Chins/latsdrag
Stående militärpress
Skivstångscurl
Knäböj, stången högt upp
Liggande lårcurl

Jag går väldigt sällan till failure, vilket är viktigt, speciellt när man kör helkroppspass då kroppen måste kännas fräsh igen efter ~48h.

Jag varierar så mycket jag kan, ett pass kör jag 5set och 5reps på alla övningarna, då alla set genomförs med samma vikt.
Sen brukar jag köra pyramider, då jag börjar på 10reps, höjer vikten, 8 reps, höjer vikten, 6 reps osv.

Viktigt att variera..

mistermr
2006-04-22, 12:50
Varför har du ett pass på söndag, och ett på måndag ? Du vet att dom dagarna ligger efter varandra? :] Du måste låta kroppen vila, minst 48h..
Sen har du alldeles för många övningar, 6 MAX 7 övningar vad en icke dopad klarar av vad gäller helkroppspass 3 gånger i veckan, Kör inga isoleringsöving.
Du behöver verkligen inte köra massa bicepscurls varje pass, då det bara kommer leda till överträning vilket gör att dina armar inte kommer växa någonting. och dyligt då biceps får rejält med stryk i diverse ryggövningar..
När jag kör helkroppspass kör jag ungefär så här på ett pass:

Lutande bänkpress
Chins/latsdrag
Stående militärpress
Skivstångscurl
Knäböj, stången högt upp
Liggande lårcurl

Jag går väldigt sällan till failure, vilket är viktigt, speciellt när man kör helkroppspass då kroppen måste kännas fräsh igen efter ~48h.

Jag varierar så mycket jag kan, ett pass kör jag 5set och 5reps på alla övningarna, då alla set genomförs med samma vikt.
Sen brukar jag köra pyramider, då jag börjar på 10reps, höjer vikten, 8 reps, höjer vikten, 6 reps osv.

Viktigt att variera..

Tanken är att om kör ett pass på söndagen så blir nästa pass på tisdag dvs alltid 24-48 h mellan passen.

Förutom biceps anmärkningarna, är det ok?

MVH