Visa fullständig version : bättre,lika bra eller sämre?
tricce_17
2006-04-21, 13:56
har en fråga istället för att köpa kostillskott för flera hundra kan man inte ta sojamjöl(inte sojaprotein utan mjöl) och blanda med havregrynsgröt på morgon och efter träning (ungefär vid lunch) äte en tonfisksallad med råris? och till mellanmål keso? tycker nästan de borde funka för allt inehåller ju mkt protein men jag vet inte är inte så bra på sånt här så säg gärna vad ni tror och om ni har något bättre förslag som inte involverar kosttilskott(har inte ekonomi för de)så lägg gärna upp dom
King Grub
2006-04-21, 14:10
Vanlig mat fungerar utmärkt. Just soja stimulerar inte proteinsyntesen lika väl som animaliskt protein och mjölkprotein i synnerhet, så det är inget jag i första hand skulle valt i samband med träningspasset, om jag inte var vegetarian. Annars är proteinpulver och andra kosttillskott inget du måste ha.
tricce_17
2006-04-21, 23:06
så de funkar? :) många som jag känner har sagt att det bara är skit men sojamjöl och vanlig mat men då fortsätter jag äta vanlig mat i mängder och hoppas det funkar tillsammans med sömn och träning :D
Jag brukar göra en smet på morgonen bestående av någon frukt, sojamjöl, linfrö som jag sedan äter med havregryn.
Sojamjöl borde fungera fin fint. Nackdelen är väl att det "bara" är 37% protein i det medan vanligt proteinpulver brukar vara 100 (eller något lägre).
Fredrik_S
2006-04-22, 13:55
Jag brukar göra en smet på morgonen bestående av någon frukt, sojamjöl, linfrö som jag sedan äter med havregryn.
Sojamjöl borde fungera fin fint. Nackdelen är väl att det "bara" är 37% protein i det medan vanligt proteinpulver brukar vara 100 (eller något lägre).
Och att sojaprotein inte stimulerar proteinsyntesen lika bra som animaliskt protein och mjölkprotein som grub nyss skrev.
pragmatist
2006-04-22, 14:46
Vassleprotein är inte dyrt om man räknar per gram ( i runda slängar 11 öre/gram om man köper storpack), så om man inte är fattig som en kyrkråtta eller sjukligt snål finns det ju ingen anledning att välja soja av just det skälet.
tricce_17
2006-04-23, 16:55
visst men jag har inte direkt råd att betala för storpack efter som jag bara har studiebidrag och det ligger på 950kr i månaden så tänk dig in i min situation lite pragmatist
Spannmål
2006-04-23, 19:04
visst men jag har inte direkt råd att betala för storpack efter som jag bara har studiebidrag och det ligger på 950kr i månaden så tänk dig in i min situation lite pragmatist
Du betalar inte maten själv va? Kan inte dina föräldrar köpa vassle åt dig? Och om de måste kompensera bort den summan från din övriga mat?
tricce_17
2006-04-24, 08:10
Du betalar inte maten själv va? Kan inte dina föräldrar köpa vassle åt dig? Och om de måste kompensera bort den summan från din övriga mat?
nä jag köper inte maten själv och grejjen är den att dom betalar för sojamjölet men inte för vassle och om dom skulle dra av den kostnaden från mat går ju inte man måste ju käka mycke mat också kan inte leva på bara tillskott heller? *rolleyes*
tricce_17
2006-04-25, 15:47
här är de liv i luckan
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.