handdator

Visa fullständig version : fungerande "testo-höjare"?


Pepz
2006-04-21, 11:35
Undrar lite om en produkt som jag sett.

Innehåller:


Proprietary blend of the following: (3,17-dioxoetioallocholan-1,4,6-triene, 6,17-dioxo-etiocholene-3-ol, Urtica Dioica) ( ATD, 3-OHAT & UD.)

Ska tydligen vara testosteronhöjande och vara en östrogenblockerare och dessutom höja halten av fritt testosteron genom att binda SHBG.

Om det funkar borde det inte klassas som en prohormon eller som doping?
ATD är ju en metabolit av AndrosteneTrione (4-Androstene-3, 6,17-trione)

Beast
2006-04-21, 11:55
För att svara på din topic så nej och inte en chans i helvetet när du är så ung heller.

Pepz
2006-04-21, 11:58
För att svara på din topic så nej och inte en chans i helvetet när du är så ung heller.

Jag undrade mer om kostillskottet/substanserna i sig och inte om jag skulle använda det eller inte.

Nitrometan
2006-04-21, 13:38
Antagligen ingen effekt. Möjligen kan du testa positivt för nandrolon i ett pisseprov.

Pepz
2006-04-22, 08:20
Antagligen ingen effekt. Möjligen kan du testa positivt för nandrolon i ett pisseprov.

Nandrolon? Varför?

De studier jag har kunnat hitta på dessa substanser tyder på att det skulle kunna fungera.

mmmCay
2006-04-22, 08:40
Får man fråga varför du är så nyfiken på preparatet i fråga?

Pepz
2006-04-22, 08:44
Får man fråga varför du är så nyfiken på preparatet i fråga?


Törstandet efter kunskap.
Är dålig på kroppens endokrina system och vad som påverkar..

mmmCay
2006-04-22, 09:16
Om du kan länka till studierna så kan nog folk göra ett bättre uttalande :)

Nitrometan
2006-04-22, 12:09
Nandrolon? Varför?
Jag har för mig att ATD ger samma nedbrytningsprodukter i urinen som nandrolon. Om jag minns rätt.

Jag tror de där ämnena har för liten effekt för att på verka det endokrina systemet till att producera mer testo. Det finns många inbyggda feed-back-system i kroppens hormonbalans.

Möjligen att de skulle kunna störa balansen såpass att vissa otrevliga bieffekter (BT t.ex.) uppstår. Men inte mer än så.

Pepz
2006-04-24, 14:34
Jag har för mig att ATD ger samma nedbrytningsprodukter i urinen som nandrolon. Om jag minns rätt.

Jag tror de där ämnena har för liten effekt för att på verka det endokrina systemet till att producera mer testo. Det finns många inbyggda feed-back-system i kroppens hormonbalans.

Möjligen att de skulle kunna störa balansen såpass att vissa otrevliga bieffekter (BT t.ex.) uppstår. Men inte mer än så.


Nej inte nandrolon.

Och om något så borde den motverka BT efter som det är en form av AI,