handdator

Visa fullständig version : Långt hår och träning


Chandler
2006-04-21, 08:09
Hur gör ni med håret när ni tränar bänk, benpress etc? Vid nästan all träning är hästsvans optimalt, men det känns inte så lyckat med hårknuten pressad mot bänken. Har nästan allvarligt börjat överväga att investera i en keps, fast det enligt ett finskt talesätt är guds sätt att utmärka idioter. :D

pilt77
2006-04-21, 08:14
King Grub är inne på sumofrisyern

King Grub
2006-04-21, 08:14
Jag låter håret vara fritt dom övningar det behövs. Så svårt är det inte att snörpa ihop det i en tofs igen.

Diana
2006-04-21, 08:22
Utsläppt eller knut uppe på huvvet *popcorn*

Keps, badmössa, basker, sheo hatt? :D

Dissector
2006-04-21, 08:22
Jag rakade av mitt :D

Men om man inte vill göra det borde det väl vara enkelt att bara stoppa in det under tröjan och lägga sig, eller bara låta det vara fritt. I bänkpress och andra "liggande övningar torde det väl vara lungt, om man inte ska ha någon slags kabel dragandes över huvudet. Inte kul om det trasslar sig där :D

Annars frågar du Kwon om hur man gör en sumo/samuraj-knut OVANPÅ huvudet, så den inte ligger emot bänken. Kanske någon konstig blick, men vafan, du är ju samuraj!

Karl_alfred
2006-04-21, 08:24
bandana :)

Chandler
2006-04-21, 08:38
Jag låter håret vara fritt dom övningar det behövs. Så svårt är det inte att snörpa ihop det i en tofs igen.

Obeskrivligt irriterande att ha det hängande i ögonen. :D

King Grub
2006-04-21, 08:42
Hur lyckas du få det att hänga ned i ögonen när du ligger och kör bänkpress?

Chandler
2006-04-21, 08:44
Jag rakade av mitt :D

Men om man inte vill göra det borde det väl vara enkelt att bara stoppa in det under tröjan och lägga sig, eller bara låta det vara fritt. I bänkpress och andra "liggande övningar torde det väl vara lungt, om man inte ska ha någon slags kabel dragandes över huvudet. Inte kul om det trasslar sig där :D

Annars frågar du Kwon om hur man gör en sumo/samuraj-knut OVANPÅ huvudet, så den inte ligger emot bänken. Kanske någon konstig blick, men vafan, du är ju samuraj!

Blasphemy! :D Hur långt hade du?

Själv är jag ännu inne i en tillväxtfas, så det når inte tillräckligt långt in i tröjan för att hållas ordentligt.

Knut på huvudet har tillämpats i omgångar, men jag har som sagt inte så långt hår ännu, så jag ser lite ut som jag rymt någonstans ifrån med den varianten. Inte för att det nu gör så mycket iofs. Väntar med spänning på tips från Kwon hur man samurajar till det hela. :thumbup:

daja
2006-04-21, 08:49
Hur gör ni med håret när ni tränar bänk, benpress etc? Vid nästan all träning är hästsvans optimalt, men det känns inte så lyckat med hårknuten pressad mot bänken. Har nästan allvarligt börjat överväga att investera i en keps, fast det enligt ett finskt talesätt är guds sätt att utmärka idioter. :D
investera i en sax?

King Grub
2006-04-21, 08:50
Samuraj är när man bara tar håret fram, det som hänger ned i ögonen, och sätter upp det i en löjlig liten tofs uppe på huvudet. :hbang: Håret där bak hänger fritt. Det systemet använder jag, när jag kör cardio nu när mitt hår inte är långt nog för en optimal hästsvans.

Chandler
2006-04-21, 08:50
bandana :)

Ingen dum idé alls!

Hur lyckas du få det att hänga ned i ögonen när du ligger och kör bänkpress?

Jag sätter mig upp efteråt.

Chandler
2006-04-21, 08:52
investera i en sax?

Ah, jag har väntat på den här; det tog överraskande länge! :thumbup:

daja
2006-04-21, 08:55
Ah, jag har väntat på den här; det tog överraskande länge! :thumbup:
sorry, har lite grus i ögonen så det tog ett tag innan jag lyckades fokusera!
:)

J.Saarela
2006-04-21, 09:05
Klipp av dig tjejfrisyren lr är du gay ?

Absinteh
2006-04-21, 09:09
Mine is long gone. Blev jobbigt.

Chandler
2006-04-21, 09:14
Klipp av dig tjejfrisyren lr är du gay ?

Nu börjar tråden gå i den riktningen jag förväntat mig.

Och för att svara på din fråga: tyvärr inte, jag är hårdrockare.

Chandler
2006-04-21, 09:15
Nu vore det förresten lämpligt att posta bilden på den skäggige, långhårige svenske styrkelyftaren med röd fläta (!) för att styra upp det här. :D

King Grub
2006-04-21, 09:16
Klipp av dig tjejfrisyren lr är du gay ?

Den alltid lika intelligenta standardkommentaren från den som själv börjar bli flintskallig och är avis på Thor-svallet. :thumbup:

z_bumbi
2006-04-21, 09:16
Toffsar. Att ha håret på ryggen i böj är inte heller så bra om man har långt hår.

Kolla in damfilmen från styrkelyfts-SM för exempel.

Chandler
2006-04-21, 09:23
Toffsar. Att ha håret på ryggen i böj är inte heller så bra om man har långt hår.

Kolla in damfilmen från styrkelyfts-SM för exempel.

Hm, låter kanske inte som min grej, men jag i varje fall se en mäktig böjfilm. :thumbup: Länk?

z_bumbi
2006-04-21, 09:25
Första inlägget. Styrkelyft
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=64221

Honn
2006-04-21, 09:28
Jag brukade lägga håret så att det hängde ner på sidan om bänken. I böj så hängde jag fram svansen över axeln så at den inte kom i vägen.
Sen började jag bli tunnhårig *cry* och rakade mig.

Chandler
2006-04-21, 09:41
Jag brukade lägga håret så att det hängde ner på sidan om bänken. I böj så hängde jag fram svansen över axeln så at den inte kom i vägen.
Sen började jag bli tunnhårig *cry* och rakade mig.

Lider med dig!

Jag antar att det är du på din avatar? Du är nästan skrämmande lik mig. :D

Chandler
2006-04-21, 10:01
Tjej eller gay? :naughty:

Johnny (http://www.budo-fitness.se/news/bankpresssm2003/P1010074.jpg)

Honn
2006-04-21, 10:10
Lider med dig!

Jag antar att det är du på din avatar? Du är nästan skrämmande lik mig. :D
Jodå, det var jag en gång i tiden. Vete fan vad jag tänkte på med det skägget. Hade iofs en 12-15Kg större kagge som matchade det, men i alla fall *screwy* .

tristan
2006-04-21, 10:19
jag brukar ha tofsarna på sidorna av huvet som pippi ungefär fast lite kortare och inte flätor

Pepparkakssmurfen
2006-04-21, 15:05
Tjejer som jag sett med långt hår brukar ha flätor när de tränar

Loke
2006-04-21, 15:38
Jag tycker du ska lära dig leva med ditt hår snarare än att försöka få bort det. Så du får håret i ögonen. Big deal, du skulle ju ändå inte titta på nåt när du kör knäböj, eller hur? Möjligtvis kan jag tänka mig att det är lite jobbigt om håret fastnar i maskiner, men det har faktiskt aldrig hänt mig.

Själv går jag runt och ser ut som Cousin It på gymmet, jag har aldrig några problem.

Fed up
2006-04-21, 16:08
Jag brukar ha hästsvans liksom mitt bakpå huvudet överlag när jag tränar, men när man ska ligga på rygg brukar jag dra ner den i nacken så snodden bara håller ihop håret, men den håller liksom inte upp det, så att säga. Då får håret liksom plats under nacken, där nacken går upp lite typ(gud va komplicerat att beskriva då). Nu har jag iof himlans tunt hår, så det kanske inte funkar lika bra med tjockare hår.
När jag är ambitiös brukar jag ha fläta.

Monoxide
2006-04-21, 16:16
Jag brukar ha hästsvans liksom mitt bakpå huvudet överlag när jag tränar, men när man ska ligga på rygg brukar jag dra ner den i nacken så snodden bara håller ihop håret, men den håller liksom inte upp det, så att säga. Då får håret liksom plats under nacken, där nacken går upp lite typ(gud va komplicerat att beskriva då). Nu har jag iof himlans tunt hår, så det kanske inte funkar lika bra med tjockare hår.
När jag är ambitiös brukar jag ha fläta.


Japp, jag gör likadant och det fungerar mycket bra även med tjockt vikingahår. :D


Sätt gummisnodden i halshöjd när du ska bänka så slipper du ligga med skallen på en stor hårknuta. Det är inte hjärnkirurgi, Chandler. ;)

Monoxide
2006-04-21, 16:22
Klipp av dig tjejfrisyren lr är du gay ?

Ja, det är ju fett macho med rakat. ;)

http://www.schildts.fi/forfattare/mark_levengood.jpg

soddex
2006-04-21, 17:19
ooff, fett skönt med stor kropp och långt hår :) en blandning av
http://www.costumecraze.com/images/vendors/misc/5222-main.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/pl/thumb/f/f9/Ruhl.jpg/200px-Ruhl.jpg kanske?

synd att man inte kan ha långt hår bara.. *cry*

Herkulez
2006-04-21, 17:23
Ja, det är ju fett macho med rakat. ;)

http://www.schildts.fi/forfattare/mark_levengood.jpg
:laugh:

J.Saarela
2006-04-21, 17:25
Den alltid lika intelligenta standardkommentaren från den som själv börjar bli flintskallig och är avis på Thor-svallet. :thumbup:



Säger han som är vuxen och fortfarande leker med lego *screwy*

King Grub
2006-04-21, 17:46
Dräpande comeback-replik! http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/images/smilies/bow.gif Där fick jag så jag teg.

J.Saarela
2006-04-21, 18:02
Dräpande comeback-replik! http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/images/smilies/bow.gif Där fick jag så jag teg.




:thumbup:

RajtanTajtan
2006-04-21, 18:04
Att ha håret på ryggen i böj är inte heller så bra om man har långt hår.


Är det bättre att ha håret på ryggen om man inte har långt hår?

Metal_boy_
2006-04-21, 18:05
Äh, finns fult långt hår och fult kort hår. Beror på frisyren och personen.

T.ex. så är det fult att vara rakad om formen på huvudet ser ut som ett påskägg. Precis som det är förbannat fult att se ut som Gustav Vasa.

grisbil3n
2006-04-21, 18:16
Är det bättre att ha håret på ryggen om man inte har långt hår?

Är det inte dags för dig att ta ett par piller och krypa i tvångsdräkten?

RajtanTajtan
2006-04-21, 18:19
Är det inte dags för dig att ta ett par piller och krypa i tvångsdräkten?


*popcorn*

Chandler
2006-04-21, 19:42
Jag brukar ha hästsvans liksom mitt bakpå huvudet överlag när jag tränar, men när man ska ligga på rygg brukar jag dra ner den i nacken så snodden bara håller ihop håret, men den håller liksom inte upp det, så att säga. Då får håret liksom plats under nacken, där nacken går upp lite typ(gud va komplicerat att beskriva då). Nu har jag iof himlans tunt hår, så det kanske inte funkar lika bra med tjockare hår.


Precis så brukar jag också göra. Fast det är ännu lite på gränsen att längden räcker, men snart..

Chandler
2006-04-21, 19:44
Japp, jag gör likadant och det fungerar mycket bra även med tjockt vikingahår. :D


Sätt gummisnodden i halshöjd när du ska bänka så slipper du ligga med skallen på en stor hårknuta. Det är inte hjärnkirurgi, Chandler. ;)

Som sagt, så brukar jag göra så, men det är lite knappt med längden ännu. Bra tråd iaf, fick ju reda på att det finns några långhåriga vikingar till här! ;)

Chandler
2006-04-21, 19:52
ooff, fett skönt med stor kropp och långt hår en blandning av
http://www.costumecraze.com/images/vendors/misc/5222-main.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/pl/thumb/f/f9/Ruhl.jpg/200px-Ruhl.jpg kanske?

synd att man inte kan ha långt hår bara..


Det är fullt möjligt att ha långt hår och vara manlig. ;) Fråga fast den finske mästaren i bodybuilding, tungvikt:


http://www.timovilponen.com/1990-8/images/66.jpg

tinkerbell
2006-04-21, 19:55
Drar på en keps eller bara kör bort håret genom en klippning hos frisören när jag satsar på träningen som mest som på sommrarna :P:P

Greg
2006-04-21, 19:59
Jag låter håret växa relativt långt, och sen klippar jag det kort.

Kwon
2006-04-21, 20:03
När jag hade långt hår så körde jag ponytail, det funkade bra och inget hår fastnade eller täckte ögonen när jag tränade.

ugglan
2006-04-21, 20:04
det blev jobbigt med långt hår så jag köpte en trimmer.

mela
2006-04-21, 20:04
toffs plus diadem.. toffsen ä rju bara att fixa till efter att man bänkat å sånt..jag "gnuggar" huvudet mot bänken tills toffsen flyttat på sig

Monoxide
2006-04-21, 20:16
Som sagt, så brukar jag göra så, men det är lite knappt med längden ännu. Bra tråd iaf, fick ju reda på att det finns några långhåriga vikingar till här! ;)


Aha! Men då löser sig problemet av sig självt inom något år.

Du har ju redan klarat dig förbi den där sura fasen då håret är tillräckligt långt för att skymma sikten, men alldeles för kort för att man ska kunna göra något av skiten. Det är under den perioden man skiljer agnarna från vetet så att säga.

Bra jobbat! :D

Chandler
2006-04-21, 20:55
Aha! Men då löser sig problemet av sig självt inom något år.

Du har ju redan klarat dig förbi den där sura fasen då håret är tillräckligt långt för att skymma sikten, men alldeles för kort för att man ska kunna göra något av skiten. Det är under den perioden man skiljer agnarna från vetet så att säga.

Bra jobbat! :D

Två år sedan jag kom från armén med 3mm's frisyr och två år sedan det kortats av senast.
Tack för ditt mentala stöd. :) Känner att jag borde skapa en poll snart och kolla hur långt hår vikingarna här har. :D

Helena B
2006-04-21, 21:34
Klart att det är en smaksak, som med allt. Men gör dig själv en tjänst och raka av det eller klipp dig kort, du slipper tofsproblemet och blir mycket snyggare.

Jag tar bort tofsen om det skulle behövas och sedan sätter upp håret igen. Svårare än så är det faktiskt inte.

egge
2006-04-21, 22:30
Jag låter håret växa relativt långt, och sen klippar jag det kort.

Eeeeh, jag låter också håret växa innan jag klipper det? :confused:

MilkmaN
2006-04-21, 22:36
När jag hade lite längre lugg, ner till munnen och även bara ner till näsan så blev det rätt jobbigt att spela handboll. Däremot gymmet var inga problem.

Greg
2006-04-22, 07:09
Eeeeh, jag låter också håret växa innan jag klipper det? :confused:

Duh, gör väl alla. Låter det dock växa till sig väldigt ordentligt, sen så blir det snagg på det.

egge
2006-04-22, 11:19
Duh, gör väl alla. Låter det dock växa till sig väldigt ordentligt, sen så blir det snagg på det.

Mjo tyckte bara det lät lite "Goddag Yxskaft". Relativt är ju trots allt ett relativt begrepp: ;)

fonzie
2006-04-22, 11:51
Klippte av mitt innan jag började köra seriöst. Ångrar det inte en sekund. :thumbup:

Greg
2006-04-22, 12:15
Mjo tyckte bara det lät lite "Goddag Yxskaft". Relativt är ju trots allt ett relativt begrepp: ;)

Sant.

Värre saker har hänt ;)

Berguven
2006-04-22, 15:00
Vad gäller böj så är det bara att titta ner i golvet när man lägger på stången så ska det inte vara några problem.

Rockhard
2006-04-22, 15:04
När jag hade hästsvans var det bara press bakom huvudet som det vart lite problem. I böj är det ju bara att lägga håret över stången innan man lyfter av den.

Tap3worm
2017-05-03, 08:19
Bump!

Fortsätter här istället för en ny tråd.
Hur löser ni, damer och herrar, med långt hår som tränar dagligen hygienen med håret?
Jag svettas bra mycket på gymmet. Försöker hålla mig till att tvätta håret 1 gång i veckan, max 2. Det blir så jäkla snabbt skitigt. Sköljer ni håret varje dusch? Hur ofta tvättar ni? Några tips?

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

Määng
2017-05-03, 08:25
Bump!

Fortsätter här istället för en ny tråd.
Hur löser ni, damer och herrar, med långt hår som tränar dagligen hygienen med håret?
Jag svettas bra mycket på gymmet. Försöker hålla mig till att tvätta håret 1 gång i veckan, max 2. Det blir så jäkla snabbt skitigt. Sköljer ni håret varje dusch? Hur ofta tvättar ni? Några tips?

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

Körde någon slags tofs med mitt långa hår så syntes det inte lika tydligt när det var skitigt. Var så jobbigt att tvätta och kamma ur så jag tvättade det max två gånger i veckan. Efter fyra år med långt hår fick jag nog och klippte det kort.

Wain
2017-05-03, 08:45
Bump!

Fortsätter här istället för en ny tråd.
Hur löser ni, damer och herrar, med långt hår som tränar dagligen hygienen med håret?
Jag svettas bra mycket på gymmet. Försöker hålla mig till att tvätta håret 1 gång i veckan, max 2. Det blir så jäkla snabbt skitigt. Sköljer ni håret varje dusch? Hur ofta tvättar ni? Några tips?

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

Sköljer håret ca två gånger dagligen. Tvättar med natriumbikarbonat och sköljer med äppelcidervinäger 1-2 ggr per vecka, oftast i samband med simning.

ARMSTARK
2017-05-03, 09:08
Jag tvättar håret 2 ggr i veckan, oavsett hur mycket jag svettas, faktiskt blir håret snyggare när det inte är nytvättat.

xan
2017-05-03, 09:12
Klart man sköljer håret och kroppen med vatten efter varje träning för att få bort svettet. Sedan schampo 2-3 gånger i veckan utöver det.

O_Wao
2017-05-03, 09:24
Bump!

Fortsätter här istället för en ny tråd.
Hur löser ni, damer och herrar, med långt hår som tränar dagligen hygienen med håret?
Jag svettas bra mycket på gymmet. Försöker hålla mig till att tvätta håret 1 gång i veckan, max 2. Det blir så jäkla snabbt skitigt. Sköljer ni håret varje dusch? Hur ofta tvättar ni? Några tips?

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

Tjejtipset är att köpa torrschampo! Ha i innan träningen och borsta ur efter. Det suger det upp svett och sunk. Du kan vilja skölja håret efteråt, dock.

Latmansvarianten är att torrschamponera efter, men iaf mitt hår blir hopplöst att styla då, men det beror ju på typ av frisyr, hårkvalitet, etc.

ARMSTARK
2017-05-03, 09:30
Klart man sköljer håret och kroppen med vatten efter varje träning för att få bort svettet. Sedan schampo 2-3 gånger i veckan utöver det.

Har man långt hår torkar det inte på flera timmar, och sover man med blött hår vaknar man med världens tovor. Kroppen tvättar man naturligtvis varje dag, vare sig man tränar eller inte.

Bob90
2017-05-03, 09:59
Har man långt hår torkar det inte på flera timmar, och sover man med blött hår vaknar man med världens tovor. Kroppen tvättar man naturligtvis varje dag, vare sig man tränar eller inte.

Kanske lite OT, men upplever du också att det tar längre tid för långt hår att se smutsigt ut? Eftersom mesta av "oljorna" borde hålla sig närmast hårbotten typ. Jag tycker mig se tydlig skillnad i "smutsighet" på om jag inte tvättar med schampo dagligen.

ARMSTARK
2017-05-03, 10:48
Kanske lite OT, men upplever du också att det tar längre tid för långt hår att se smutsigt ut? Eftersom mesta av "oljorna" borde hålla sig närmast hårbotten typ. Jag tycker mig se tydlig skillnad i "smutsighet" på om jag inte tvättar med schampo dagligen.

Ja alltså, mitt hår är torrt och slitet 2-3 dagar efter schamponering, sen börjar det se silkigt och fint ut 2-3 dagar, först efter det börjar det bli lite fett och se otvättat ut. Vet inte om jag är representativ då jag klippte mig senast 2009-10 ungefär.

Perramja
2017-05-03, 11:09
Den alltid lika intelligenta standardkommentaren från den som själv börjar bli flintskallig och är avis på Thor-svallet. :thumbup:

Indeed, har aldrig förstått hårfobin inom styrketräningskretsar. Samtidigt rakar man bringa, armhålor och dylikt som en annan kärring :d

Få saker är så manligt som ett rejält vikingahår och gärna ett stabilt skägg till det :hbang:

Tap3worm
2017-05-03, 11:34
Körde någon slags tofs med mitt långa hår så syntes det inte lika tydligt när det var skitigt. Var så jobbigt att tvätta och kamma ur så jag tvättade det max två gånger i veckan. Efter fyra år med långt hår fick jag nog och klippte det kort.
Jo, jag brukar jobba tofs när det blir för skitigt också. Hell no! Träningen ryker föra håret ;)

Sköljer håret ca två gånger dagligen. Tvättar med natriumbikarbonat och sköljer med äppelcidervinäger 1-2 ggr per vecka, oftast i samband med simning.
Är natriumbikarbonat och äppelcidervinäger något som är speciellt bra när man sysslar med simning eller har det fördelar annars också? Aldrig hört talas om det.

Jag tvättar håret 2 ggr i veckan, oavsett hur mycket jag svettas, faktiskt blir håret snyggare när det inte är nytvättat.
Håller med om att det blir snyggare några dagar efter tvätt, men när det börjar bli för flottigt av svett och kalk är det inte så gosigt längre. ;)


Tjejtipset är att köpa torrschampo! Ha i innan träningen och borsta ur efter. Det suger det upp svett och sunk. Du kan vilja skölja håret efteråt, dock.
Latmansvarianten är att torrschamponera efter, men iaf mitt hår blir hopplöst att styla då, men det beror ju på typ av frisyr, hårkvalitet, etc.
Jo tack, blev introducerad till torrschampo av flickvännen, det går åt en hel del i vårt hem nu kan man säga... Aldrig kört det innan dock, kan vara värt att prova.

Har man långt hår torkar det inte på flera timmar, och sover man med blött hår vaknar man med världens tovor. Kroppen tvättar man naturligtvis varje dag, vare sig man tränar eller inte.
This! Inte hållbart för min del att skölja efter varje pass. Tar bra lång tid att torka även om jag fönar...

O_Wao
2017-05-03, 12:22
Har man långt hår torkar det inte på flera timmar, och sover man med blött hår vaknar man med världens tovor. Kroppen tvättar man naturligtvis varje dag, vare sig man tränar eller inte.

En kan ju föna det så det torkar. ;)

ARMSTARK
2017-05-03, 12:28
En kan ju föna det så det torkar. ;)

Jag vet, men jag vill inte förstöra det ännu mer, egentligen skulle jag behöva klippa bort hälften på längden, vilket inte kommer hända. :MrT:

Wain
2017-05-03, 15:25
Är natriumbikarbonat och äppelcidervinäger något som är speciellt bra när man sysslar med simning eller har det fördelar annars också? Aldrig hört talas om det.


En klassiker bland alternativare :). Natriumbikarbonat istället för shampo och äppelcidervinäger istället för balsam. Äppelcidervinäger avlägsnar dessutom klor (fungerar med andra milda syror som tex askorbinsyra) och sägs vara bra för huden.

xan
2017-05-03, 15:30
Har man långt hår torkar det inte på flera timmar, och sover man med blött hår vaknar man med världens tovor. Kroppen tvättar man naturligtvis varje dag, vare sig man tränar eller inte.

Raka av skiten så slipper du huvudvärken. ;)

ARMSTARK
2017-05-03, 19:39
Raka av skiten så slipper du huvudvärken. ;)

Du hamnade just på listan. :MrT:

Matsa
2017-05-03, 19:50
En kan ju föna det så det torkar. ;)

Eller headbanga! :hbang:

Sohlsken
2017-05-03, 19:51
Bump!

Fortsätter här istället för en ny tråd.
Hur löser ni, damer och herrar, med långt hår som tränar dagligen hygienen med håret?
Jag svettas bra mycket på gymmet. Försöker hålla mig till att tvätta håret 1 gång i veckan, max 2. Det blir så jäkla snabbt skitigt. Sköljer ni håret varje dusch? Hur ofta tvättar ni? Några tips?

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

Varje dag. Min harbotten gar helt ur led om haret ar skitigt. Anvander bara schampo utan sodium laureth sulfat och foljer upp med balsam med arganolja.

Om det ar riktigt varmt ute och jag svettas kan det bli tva ganger om dagen.

Jag fattar inte hur ni pallar att inte tvatta haret. Det kanns sa j*vla vidrigt att ga med skitigt har.

ARMSTARK
2017-05-04, 07:23
Varje dag. Min harbotten gar helt ur led om haret ar skitigt. Anvander bara schampo utan sodium laureth sulfat och foljer upp med balsam med arganolja.

Om det ar riktigt varmt ute och jag svettas kan det bli tva ganger om dagen.

Jag fattar inte hur ni pallar att inte tvatta haret. Det kanns sa j*vla vidrigt att ga med skitigt har.

Det är för att du vant hår och hårbotten vid det, nu klarar det sig inte utan kemikalier.