handdator

Visa fullständig version : När svarar kroppen på kreatinet?


GURKAN
2006-04-21, 07:50
Jag provade kreatin för någon månad sedan. Men efter en vecka så la jag ner det för det gav ingenting.

Men kan det vara att jag skulle fortsatt någon vecka till för att känna någon effekt?

Har det någon betydelse vilket kreatin man äter?

Jag funderar starkt på att köra en kur igen. Men då är frågan vilket kreatin man ska ta.

krilleh
2006-04-21, 07:51
Det fungerar inte på alla. Men om du nu har beställt är det ju bara ta det. Finns knappast något negativt med de förutom att vissa påstår att de ser "tjocka" ut i ansiktet av de men det är antagligen en myt. Så ät på och om du inte känner av något är det bara att sluta köpa hem de.

Zera
2006-04-21, 08:15
Hur mycket tog du? Själv måste jag ta mycket mer än doseringarna som står på burken (monohydrat) för att känna av det.

jwzrd
2006-04-21, 09:41
Jag får en peak som börjar efter ca 15-16 dagar som fortsätter ca 14-21 dagar då har maximalt tryck, maximal styrka (och styrkeutveckling). Därefter börjar jag få vätska mellan muskler och skinnet så att jag ser "vätskig" ut, men då brukar det ändå vara dags att vila lite.

GURKAN
2006-04-21, 12:48
Hur mycket tog du? Själv måste jag ta mycket mer än doseringarna som står på burken (monohydrat) för att känna av det.


Det jag provat är eiselt KP3 tm och det tas bara dom dagar man tränar. Och då har jag följt dosen som står på burken. det är en skopa pulver till en halvliter vatten.

Men jag tror det är fel kreatinpulver för mej. Det finns nog bättre kreatin men då är frågan vilket kreatin man ska ha.

Absinteh
2006-04-21, 23:14
Shit vad ni måste ta för att börja typ deformeras fysiskt *screwy*

robba_86
2006-04-22, 00:09
Jag har kört med citrus sitrat eller vad det kallas, och för mig ger det effekt efter ungerfär 10-12dagar.

Jorgen
2006-04-22, 08:12
Monohydrat börjar märkas för mig efter 5-7 dagar. Men då ligger jag på ca 20g/dag.
Kre-Alkalyn (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=27&products_id=150) märkte jag av efter första passet.

Computerman
2006-04-22, 08:52
Det är ju mycket möjligt att det inte är så, men i alla fall så känner JAG mig tjockare i ansiktet när jag gått på kreatin ett tag. Att jag går upp 2-3 kg i vikt syns oxå.

Rockhard
2006-04-22, 14:59
Funkar inte på alla som nån sa. Jag får varken extra vatten eller några styrke- eller uthållighetseffekter. Käkade 30 gram per dag tills burken var slut.

shadowfire
2006-04-22, 15:35
Beror ju på faktorer omkring också, t.ex. att man försöker kombinera kreatin med snabba kollisar så blir upptaget bättre och därmed torde effekten också bli bättre. Samma sak som att se till att dricka extra mycket osv.
Har precis börjat min första kreatinkur och ligger på uppladdningen nu, ska bli intressant o se om det är någon skillnad mot kre-alkalynet som jag för övrigt tycker fungerar kanon.