handdator

Visa fullständig version : får gaser av havregynsgröt!


lolleet
2006-04-20, 22:57
Hej! e ganska ny här på kolozzeum och har mest bara läst runt lite..

min ambition tidigare var att äta havregrynsgröt minst en gång om dagen, dock ledde detta till att jag fick fruktansvärda gaser som inte är önskade.

nu har jag dock dratt ner på det till 3-4 gånger veckan, dock får jag fortfarande mycket gaser av detta.

detta är givetvis ett problem när man sitter under bänkpressen och ska försöka ta i :laugh: så jag undrar om någon som har en lösning på detta? helst så jag kan äta gröt varje dag

sedan som en rolig grej tänkte jag berätta en anekdot när jag råkade göra just detta, drog en hög fis vid sittande roddmaskinen o självklart satt gymmets finaste där (ganska låg standard på mitt gym men ändå :D) haha ja det var jättepinsamt iaf och det är verkligen ett störningsmoment att man måste tänka på att hålla igen när man ska pumpa. berätta gärna om när ni drog en fis!

tack på förhand!

Da2
2006-04-20, 23:20
Hej! e ganska ny här på kolozzeum och har mest bara läst runt lite..

min ambition tidigare var att äta havregrynsgröt minst en gång om dagen, dock ledde detta till att jag fick fruktansvärda gaser som inte är önskade.

nu har jag dock dratt ner på det till 3-4 gånger veckan, dock får jag fortfarande mycket gaser av detta.

detta är givetvis ett problem när man sitter under bänkpressen och ska försöka ta i :laugh: så jag undrar om någon som har en lösning på detta? helst så jag kan äta gröt varje dag

sedan som en rolig grej tänkte jag berätta en anekdot när jag råkade göra just detta, drog en hög fis vid sittande roddmaskinen o självklart satt gymmets finaste där (ganska låg standard på mitt gym men ändå :D) haha ja det var jättepinsamt iaf och det är verkligen ett störningsmoment att man måste tänka på att hålla igen när man ska pumpa. berätta gärna om när ni drog en fis!

tack på förhand!

Drog en mitt framför näsan på klassens hetaste tjej på mellanstadiet. Fastän den var så högt och så tydligt försökte jag att se så oskyldig ut som möjligt, dock förgäves. Kommer ihåg det som att det vore igår.

ManuelIT
2006-04-20, 23:37
haha, lider med er

TylerDurden84
2006-04-20, 23:39
Alla har vi nog fjärtat då "fel" personer har hört det, men vafan, det är ju naturligt så det är ingen man lägger på minnet...

Havregrynsgröt innehåller rätt mycket fibrer (en del sorter innehåller mer än andra), din mage kanske är överkänslig för detta!?