handdator

Visa fullständig version : Farligt med för hög placering av stången i knäböj?


Bamse
2002-11-15, 15:07
När jag skulle duscha idag upptäckte jag en fin röd "rand" över hela axelpartiet. Det är väl en liten blödning efter att ha haft en stång med X antal kilo där uppe under gårdagens knäböjspass (hade väl rätt tunn t-shirt). Men men, det är inget öppet sår och jag gnäller inte.

Det jag förundras och förbluffas över är dock hur högt uppe randen sitter. Nästan mitt uppe på axlarna. Så högt har jag inte upplevt att jag haft stången. Vilka är nackdelarna med att ha stången högt uppe?

michael
2002-11-15, 15:15
kör du stående vadpress någonting? Kan va därifrån du fått det, jag får JÄMT fina röda ränder efter vadpressen mitt på axelpartiet och upp till halsen/nacken.

Bamse
2002-11-15, 15:18
AAAAH! Bingo! :p

Glömde att jag gjorde några set stående vadpressar med fullt magasin innan jag gick ner till duschen =)

Beror säkert på det!

Fast frågan kvarstår: Är det farligt med för hög placering av stången i knäböj? Eller är det bara att köra på om jag inte har några besvär av det?

Daemon
2002-11-15, 15:21
Lägger du stången för högt så är risken stor att du lägger den på någon av kotorna istället för att låta den vila på trapzen, det känns inte helt bra. Vet inte om det är skadligt.

Många gnällspikar som bara "måste" ha vadderad stång tror jag gör det felet, de andra gnällspikarna är just bara gnälliga.

Har inget med ditt röda streck att göra, men eftersom du har fått just ett rött streck måste du ju tillhöra oss tuffa killarna som kör utan vaddering :D ;) :thumbup:

Bamse
2002-11-15, 15:25
Självklart Daemon :thumbup:

I marklyft och knäböj använder jag ingen vaddering, inga knälindor, inget bälte, inga dragremmar........... och knappt några vikter heller :laugh: :em:

Daemon
2002-11-15, 15:27
He he :D

wazz
2002-11-15, 18:05
Jag har alltid blåmärken på trapzen efter knäböjen. Trodde det berodde på stående vadpressar, men tydligen inte eftersom jag inte kör såna längre. Äh, lite blåmärken visar ju bara att man lyfter tungt! :bpump:

Muskelsmurfen
2002-11-15, 18:11
Joo, frugan klagar ständigt över mina blåmärken. :insane:

Sjölin
2002-11-16, 16:48
Jag fick jämt dessa märken när jag "förr" tillbaka men testade mig fram och kom fram till att jag bara skall köra med linne, eftersom så fort jag får något mellan stången och kroppen blir det märken, i hackliften med sina vaderade "stänger" får jag jämt märken.... (kör inte den nu för tiden)

Jag tycker att man skall skita i div. vaderingar osv.

Testa att inte ha något tyg "mellan".

Alla är vi olika :D

//Sjölin

Sve
2002-11-17, 00:13
strecken beror ju på sömmen på t-shirtsen som ligger just mitt på så att säga. den trycks ju in i huden.
:smash: