Logga in

Visa fullständig version : Hur mycket protein efter träningen?

krilleh
2006-04-20, 20:15
Ja nu är jag på en deff och är försiktig med kalorierna.

Så hur pass mkt protein behövs efter ett styrkepass? Räcker det med en burk tonfisk 1 timme efter passet? För klockan är rätt mycket nu så vill sova snart och vill gärna inte äta för mycket så jag står still med vikten.

Jag tog 50 gram whey 80 innan passet också. Eller borde jag ta en portion protein till om ett tag?

King Grub
2006-04-20, 20:17
Ja, det räcker.

Samtidigt får du anabolt gensvar på proteinsyntesen av proteinintag 2 och/eller 3 timmar efter träningen också, men att sitta uppe och vänta bara för att äta kan inte kännas så givande.

krilleh
2006-04-20, 20:19
Låter fint :) Sen är ju proteinsyntesen högre nåt dygn efter passet också så kan äta lite extra till frukosten imorn eller nåt i den stilen

Tack för svaret

krilleh
2006-04-21, 07:20
Rätt skumt de där. NU när jag vägde mig imorse så hade jag gått ner 0.6 kg typ under gårdagen. Och då hade jag inte ens gått min morgonpromenad och jag hade ätit alla målen förutom mellanmålet (som jag hoppar över då jag styrketränar och får i mig massa kolhydrater/protein där). Oftast brukar jag stå stilla i vikt på en gymdag då de blir rätt mkt näring runt passet men när jag hoppa över mitt kvarg där på kvällen gick jag helt plötsligt ner en massa. Måste vara något annat också.

muffe85
2006-04-21, 10:23
Rätt skumt de där. NU när jag vägde mig imorse så hade jag gått ner 0.6 kg typ under gårdagen. Och då hade jag inte ens gått min morgonpromenad och jag hade ätit alla målen förutom mellanmålet (som jag hoppar över då jag styrketränar och får i mig massa kolhydrater/protein där). Oftast brukar jag stå stilla i vikt på en gymdag då de blir rätt mkt näring runt passet men när jag hoppa över mitt kvarg där på kvällen gick jag helt plötsligt ner en massa. Måste vara något annat också.

Jag varierar i vikt upp till 3-4 kg under dagens lopp, från dag till dag varierar jag med upp till 1-2kg. Det finns orsak till att man inte borde väga sig varje dag just eftersom det stämmer "aldrig". jag väger mig 1 gång i veckan och funderar på att utöka till varannan vecka för att få mer precis vägning.

krilleh
2006-04-21, 15:32
Jag varierar i vikt upp till 3-4 kg under dagens lopp, från dag till dag varierar jag med upp till 1-2kg. Det finns orsak till att man inte borde väga sig varje dag just eftersom det stämmer "aldrig". jag väger mig 1 gång i veckan och funderar på att utöka till varannan vecka för att få mer precis vägning.

Och varför stämmer det inte?

devi
2006-04-21, 15:35
Och varför stämmer det inte?
Kör en ätardag på 7500kcal, häll i dig 5 liter läsk, strunta i att gå på toa den närmsta tiden, och vips så skjuter din morgonvikt till oanade höjder. Eller vänd på det. Ät och drick extremt lite under en vecka, gör ett toabesök direkt på morgonen, och vips så sjunker din morgonvikt till oanade djup. Förstår du?

krilleh
2006-04-21, 16:12
Ja men jag pissar direkt innan. Sen kan jag hålla med om att de blir lite oklart då man skiter olika tider men tror de fungerar hyfsfat bra.. Är rädd att om jag väger mig 1 gång i veckan att jag kmr gå upp alldeles för mkt eller alldeles för lite