handdator

Visa fullständig version : Skola i Malmö stängs på grund av våld


Bönne
2006-04-20, 20:03
Fantastiskt att det har dröjt så länge som det har gjort.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=538629
http://sydsvenskan.se/malmo/article154259.ece

Klimatet på många skolor, eller rent allmänt i många delar av Malmö är åt helvete, man märker också hur den allmäna befolkningens åsikter kring invandring har förändrats:

"Naci Cicek har två barn i skolan och han krävde hårdare tag mot dem om förstör:
- Att flytta högstadiet är bara att flytta problemen. Det är bättre att skicka hem vandalerna och deras föräldrar till de länder de kommer ifrån.

Hans inlägg möttes av stormande applåder."

Kebab-Arne
2006-04-20, 20:18
"Naci Cicek har två barn i skolan och han krävde hårdare tag mot dem om förstör:
- Att flytta högstadiet är bara att flytta problemen. Det är bättre att skicka hem vandalerna och deras föräldrar till de länder de kommer ifrån.

Hans inlägg möttes av stormande applåder."

Hade han hetat Karl Svensson hade han blivit nazi-förklarad av Sveriges PK-armé.

Som det stod i sydsvenskan så är det ju ingen lösning att lägga ner skolan. Problemet lär bara flyttas.

Sebbe_H
2006-04-20, 20:19
Fantastiskt att det har dröjt så länge som det har gjort.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=538629
http://sydsvenskan.se/malmo/article154259.ece

Klimatet på många skolor, eller rent allmänt i många delar av Malmö är åt helvete, man märker också hur den allmäna befolkningens åsikter kring invandring har förändrats:

"Naci Cicek har två barn i skolan och han krävde hårdare tag mot dem om förstör:
- Att flytta högstadiet är bara att flytta problemen. Det är bättre att skicka hem vandalerna och deras föräldrar till de länder de kommer ifrån.

Hans inlägg möttes av stormande applåder."

Gulligt att hon/han också kommer från sverige när hon/han säger så..

Backe
2006-04-20, 20:22
Gulligt att hon/han också kommer från sverige när hon/han säger så..

Gulligt att du har kollat upp om han/hon kommer från Sverige eller inte....

/Hälsningar PK polisen

mistermr
2006-04-20, 20:22
Hade han hetat Karl Svensson hade han blivit nazi-förklarad av Sveriges PK-armé.



Det är ju det som gör situationen sjuk och att vissa vänder sig till högerextremism. Det är lika bra att säga det som det är, de som ej sköter sig i det nya landet som har visat oerhörd gästfrihet med att ta emot folk så kan de lika bra skickas hem. Folk kan ju inte komma till Sverige och bete sig hur som helst. Gillar man inte reglerna så kan man flytta härifrån ellertvingas lämna landet.

MVH

Sebbe_H
2006-04-20, 20:23
Gulligt att du har kollat upp om han/hon kommer från Sverige eller inte....

/Hälsningar PK polisen

Heter man så om man är 100% svensk?

Backe
2006-04-20, 20:33
Heter man så om man är 100% svensk?

Vad menar du med 100% svensk och vad har det med saken att göra?

Det du skrev uppfattade jag som att du menade att Naci Cicek inte kommer från Sverige. Man kan väl hetta vad f-n som helst och fortfarande komma från Sverige, det finns ju hur mycket folk som helst som har utländska namn trots att de är svenskar (svenskt medborgarskap eller vad "svensk" nu är).

Men min post var inte så allvarligt menad, mest ett litet påpekande :)

Jorgen
2006-04-20, 20:36
Heter man så om man är 100% svensk?
Vad heter man om man 100% svensk?
Hur ser man ut om man är 100% svensk?

Wennerberg
2006-04-20, 20:36
Haha, man skrattar åt detta jävla landet alltså. Hade det varit en svensk som sa så, hade han blivit trakasserad resten av livet och antagligen fått feta böter, sjukt är det.

Sebbe_H
2006-04-20, 20:36
Vad menar du med 100% svensk och vad har det med saken att göra?

Det du skrev uppfattade jag som att du menade att Naci Cicek inte kommer från Sverige. Man kan väl hetta vad f-n som helst och fortfarande komma från Sverige, det finns ju hur mycket folk som helst som har utländska namn trots att de är svenskar (svenskt medborgarskap eller vad "svensk" nu är).

Men min post var inte så allvarligt menad, mest ett litet påpekande :)

Okej vi tänkte inte på samma sätt visst kan man vara svensk medborgare osv men jag anser inte att man är svensk för det, de kommer ju ändå från ett annat land från början.. Men jaja end of discussion, kommer bara bli en massa tjat ändå.

mistermr
2006-04-20, 20:42
Okej vi tänkte inte på samma sätt visst kan man vara svensk medborgare osv men jag anser inte att man är svensk för det, de kommer ju ändå från ett annat land från början.. Men jaja end of discussion, kommer bara bli en massa tjat ändå.

Hur många generationer tycker du att det krävs för att man skall bli svensk?

Är inte en person oavsett ursprung som värnar om Sverige, de regler och lagar som gäller här samt sköter sig tillräckligt svensk oavsett om han kommer från Värnamo, Katmandu eller Bombay?

Det skulle gärna vilja veta?

Jag känner många "svenskar" (sett ur din synvinkel) som säger, "fan i ett krig så flyttar jag direkt härifrån" och känner många "utlänningar" (också sett ur din synvinkel) som säger att "I nöd och lust, gillar vi Sverige" så i det här fallet vem är mest svensk för dig?

MVH

Jorgen
2006-04-20, 20:47
Något som också är intressant är att man sällan kallas invandrare om man kommer från Norge, Finland, England, Tyskland eller whatever. Hade personen kommit från Uganda eller Iran tex istället så är denne en invandrare.

Vad är skillnaden?

Sebbe_H
2006-04-20, 20:47
Hur många generationer tycker du att det krävs för att man skall bli svensk?

Är inte en person oavsett ursprung som värnar om Sverige, de regler och lagar som gäller här samt sköter sig tillräckligt svensk oavsett om han kommer från Värnamo, Katmandu eller Bombay?

Det skulle gärna vilja veta?

Jag känner många "svenskar" (sett ur din synvinkel) som säger, "fan i ett krig så flyttar jag direkt härifrån" och känner många "utlänningar" (också sett ur din synvinkel) som säger att "I nöd och lust, gillar vi Sverige" så i det här fallet vem är mest svensk för dig?

MVH




Det var ett jävla tjöt då.. Svensk enligt mig är ju när man är svensk och ens föräldrar iaf kommer från sverige..

Anledningen till att jag resonerar som jag gör i detta fallet är att nästan alla invandrare jag känner gillar inte det här landet och tjaffsar om "jävla svenne" "jävla sverige blabla.. Så det tro fan att man blir sån.. Om de sköter sig och inte är som nån jävla tattare(vilket många jag känner är) så är det helt okej för mig. Jag är inte rasist eller så jag tycker alla är lika värda men enligt mig så finns det en viss gräns på vem som är svensk och inte..


Edit: Jörgen, jag tycker inte att det är nån skillnad om man kommer från Norge eller uganda.. Det är bara det att man inte lägger märke till norrmännen lika mycket.. Det är väl det..

mistermr
2006-04-20, 20:48
Något som också är intressant är att man sällan kallas invandrare om man kommer från Norge, Finland, England, Tyskland eller whatever. Hade personen kommit från Uganda eller Iran tex istället så är denne en invandrare.

Vad är skillnaden?

För att man räknas som oduglig, kanske?

Grejen är om det är en rasfråga tex så är ariernas ursprung just från Indien och Iran (som betyder ariernas land). Så ursprungs ariern är mörk och inte blond och blåögd. Men det hela handlar om mycket mer än bara rasbiologi.

MVH

Jorgen
2006-04-20, 20:50
Det var ett jävla tjöt då.. Svensk enligt mig är ju när man är svensk och ens föräldrar iaf kommer från sverige..
Så om man har utländska föräldrar men är född i Sverige är man inte svensk?
Men när denna personen skaffar barn så blir dom svenska?

mistermr
2006-04-20, 20:50
Det var ett jävla tjöt då.. Svensk enligt mig är ju när man är svensk och ens föräldrar iaf kommer från sverige..

Anledningen till att jag resonerar som jag gör i detta fallet är att nästan alla invandrare jag känner gillar inte det här landet och tjaffsar om "jävla svenne" "jävla sverige blabla.. Så det tro fan att man blir sån.. Om de sköter sig och inte är som nån jävla tattare(vilket många jag känner är) så är det helt okej för mig. Jag är inte rasist eller så jag tycker alla är lika värda men enligt mig så finns det en viss gräns på vem som är svensk och inte..


Edit: Jörgen, jag tycker inte att det är nån skillnad om man kommer från Norge eller uganda.. Det är bara det att man inte lägger märke till norrmännen lika mycket.. Det är väl det..


Alla är lika värda, men ändå så motsätter du dig själv i samma post?

Trance
2006-04-20, 20:51
Man är svensk när man själv kallar sig svensk.

Sedan så är det ju beklagligt att det kan gå så här långt att de måste stänga ner en skola. Anser inte att man skall slänga ut en person samt personens föräldrar ut ur landet för den förstör några rutor. Däremot skall personen straffas och det skall ställas krav på föräldrarna att det skall fixas. För att undvika sådant så anser jag också att vi bör begränsa invandringen mer, vi är väldigt generösa med asylen och vi klarar inte av att ta hand om alla. Förstör bara för alla om vi skapar getton. Bättre att ta hand om de som vi tar emot bättre.

Sebbe_H
2006-04-20, 20:52
Alla är lika värda, men ändå så motsätter du dig själv i samma post?

Skrev jag någonstans i min post att jag tycker att någon är mindre värd än någon annan så ber jag om ursäkt, isåfall har jag skrivit fel.

mistermr
2006-04-20, 20:55
Skrev jag någonstans i min post att jag tycker att någon är mindre värd än någon annan så ber jag om ursäkt, isåfall har jag skrivit fel.

Det spelar ingen roll faktiskt!

Det spelar ingen roll om man är född här eller inte, man sköter sig eller inte. Det är svårt överhuvudtaget. Det är svårt att skaffa jobb, det är svårt att gå in på krogen själv. Du har rätt. Det är så många som förstört för andra som sköter sig. Man är helt enkelt en okänd kropp i en organism. Det spelar ingen roll om man lever 1,10 eller 100 år. Man är och förblir en invandrare - så enkelt är det.

Du har rätt!

MVH

Slayerized
2006-04-20, 20:55
Haha, man skrattar åt detta jävla landet alltså. Hade det varit en svensk som sa så, hade han blivit trakasserad resten av livet och antagligen fått feta böter, sjukt är det.


Är det så konstigt då?
Vi svenskar är ju inte i minoritet i detta landet.
Lite som att det är OK att snacka skit om sin egen mamma, men om någon annan gör det så blir du förbannad eller hur? Eller som att vita jänkare inte får använda The N-Word.

Deceiver85
2006-04-20, 20:57
Är det inte lite roligt att så fort någon säger något som inte är helt korrekt så börjar samma snack om vem som är svensk och inte, och hur många kör med verser liknande "jag är inte rasist men..."

Svensk är den som har dokumenterad svenska förfäder daterade tillbaka minst 300 år tillbaka i tiden, det vill säga jag. Å andra sidan har jag också några valoner i mitt släktträd...

Sebbe_H
2006-04-20, 20:57
Det spelar ingen roll faktiskt!

Det spelar ingen roll om man är född här eller inte, man sköter sig eller inte. Det är svårt överhuvudtaget. Det är svårt att skaffa jobb, det är svårt att gå in på krogen själv. Du har rätt. Det är så många som förstört för andra som sköter sig. Man är helt enkelt en okänd kropp i en organism. Det spelar ingen roll om man lever 1,10 eller 100 år. Man är och förblir en invandrare - så enkelt är det.

Du har rätt!

MVH


Fyfan vad du ska överdriva, alla tycker olika så är det bara..

Backe
2006-04-20, 20:59
Är det så konstigt då?


Ja, ska man få större rätt att uttrycka sig nedsättande för att man tillhör en minoritet?

Edit: byt ut ordet "nedsättande" mot något annat om ni vill..

mistermr
2006-04-20, 20:59
Fyfan vad du ska överdriva, alla tycker olika så är det bara..

Sure mate!

Men i slutet av dagen så är det du som har rätt och varför skulle du inte ha rätt?

Jag förstår dig!
Inte vill man ha individer som kommer hit och utnyttjar gästfriheten och sedan bete sig som svin?

Jag håller fullständigt med och jag är helt seriös.

MVH

Wennerberg
2006-04-20, 21:00
Är det så konstigt då?
Vi svenskar är ju inte i minoritet i detta landet.
Lite som att det är OK att snacka skit om sin egen mamma, men om någon annan gör det så blir du förbannad eller hur? Eller som att vita jänkare inte får använda The N-Word.
En Svensk måste gå runt ämnet, även om det stora problemet är just invandringen, så får man inte säga det om man inte är invandrare för då är det rasism och allt vad det heter. Då blir man anklagad till höger och vänster för högerextreminism ahvafan jag är så trött på det svenska sättet att ta problem, bara gå runt det hela tiden istället för att lösa det direkt

mistermr
2006-04-20, 21:01
En Svensk måste gå runt ämnet, även om det stora problemet är just invandringen, så får man inte säga det om man inte är invandrare för då är det rasism och allt vad det heter. Då blir man anklagad till höger och vänster för högerextreminism ahvafan jag är så trött på det svenska sättet att ta problem, bara gå runt det hela tiden istället för att lösa det direkt

Men en bra lag är just att den som inte sköter sig bör slängas ut ur landet, så enkelt är det.

Man blir ju trött på skiten, spelar ingen roll om man är svensk eller invandrare.


MVH

Sebbe_H
2006-04-20, 21:02
Sure mate!

Men i slutet av dagen så är det du som har rätt och varför skulle du inte ha rätt?

Jag förstår dig!
Inte vill man ha individer som kommer hit och utnyttjar gästfriheten och sedan bete sig som svin?

Jag håller fullständigt med och jag är helt seriös.

MVH


Du har minst lika mycket rätt som jag har, för det hela handlar om personliga åsikter.

mistermr
2006-04-20, 21:05
Du har minst lika mycket rätt som jag har, för det hela handlar om personliga åsikter.

Sebbe_H, när jag säger att du har rätt så menar jag inte på ett ironiskt sätt utan är helt seriös. Det vore bra om jag kunde ta diskussionen med dig över ngn chat eller liknande så att jag kan förklara på vilket sätt jag menar att du har rätt. Jag syftar inte på att du är si eller så, utan det är rätt varför skall man tåla skit som en "äkta" invånare av några främmande element?

MVH

Kwon
2006-04-20, 21:07
Heter man så om man är 100% svensk?

Man får väl heta vafasiken som helst?

Jag kan heta Madonna eller Prince och vara Svensk.

Jag kan heta Selamat Pagi Apa Kabar och vara Uzbekistanier.

Jag kan heta Alf Svensson alt Sune Mangs och vara Australiensare eller Amerikan.

Sebbe_H
2006-04-20, 21:08
Sebbe_H, när jag säger att du har rätt så menar jag inte på ett ironiskt sätt utan är helt seriös. Det vore bra om jag kunde ta diskussionen med dig över ngn chat eller liknande så att jag kan förklara på vilket sätt jag menar att du har rätt. Jag syftar inte på att du är si eller så, utan det är rätt varför skall man tåla skit som en "äkta" invånare av några främmande element?

MVH

Okej du tar det som jag har rätt och jag tycker att du har rätt du med :) Jag förstår hur du menar om du nu tycker att jag har rätt, men som sagt det handlar om personliga åsikter.. Och jag klandrar ingen på det sättet som tycker nått annat än jag.. :)

Slayerized
2006-04-20, 21:12
En Svensk måste gå runt ämnet, även om det stora problemet är just invandringen, så får man inte säga det om man inte är invandrare för då är det rasism och allt vad det heter. Då blir man anklagad till höger och vänster för högerextreminism ahvafan jag är så trött på det svenska sättet att ta problem, bara gå runt det hela tiden istället för att lösa det direkt

Nej en svensk kan diskutera invandring och invandrare hur mycket han vill. Men, skälet till att invandrare själva inte blir dömda för hets mot folkgrupp är att dom är i minoritet. Det var det jag reagerade på i din förra post.

Om du är trött på "det svenska sättet", så föreslår jag att du flyttar utomlands. Det gjorde jag trots att jag inte alls är trött på nåt svenskt.
Men när du väl kommer utomlands så kommer du att inse att ditt hemland är det bästa landet i världen.

mistermr
2006-04-20, 21:13
Okej du tar det som jag har rätt och jag tycker att du har rätt du med :) Jag förstår hur du menar om du nu tycker att jag har rätt, men som sagt det handlar om personliga åsikter.. Och jag klandrar ingen på det sättet som tycker nått annat än jag.. :)

Man får helt enkelt inte vara väldigt känslig så länge det rör sig om sådana här frågor och direkt anklagas för rasism osv.

Att värna om sitt land är en rättighet och skyldighet man har som en invånare. Förstår du vad jag menar?

Jag tycker att om man ej sköter sig, så bör man utvisas. Hade det funnits en sådan lag som skall täcka de först 25 åren efter att man ha erhållit uppehållstillstånd så tro mig att 90% kommer att sköta sig.

De resterande 10% kommer att utgöra ett typexempel på vad man kan råka ut för om man ej sköter sig.


MVH

Sebbe_H
2006-04-20, 21:17
Man får helt enkelt inte vara väldigt känslig så länge det rör sig om sådana här frågor och direkt anklagas för rasism osv.

Att värna om sitt land är en rättighet och skyldighet man har som en invånare. Förstår du vad jag menar?

Jag tycker att om man ej sköter sig, så bör man utvisas. Hade det funnits en sådan lag som skall täcka de först 25 åren efter att man ha erhållit uppehållstillstånd så tro mig att 90% kommer att sköta sig.

De resterande 10% kommer att utgöra ett typexempel på vad man kan råka ut för om man ej sköter sig.


MVH

Det har du väldigt rätt i tycker jag och jag förstår vad du menar när du skriver om att man ska värna om sitt land. Vi kanske inte tycker så olika ändå:) Om du nu är seriös. Först var du väldigt anti men jag tror nog du menar det nu.. :)

mistermr
2006-04-20, 21:20
Det har du väldigt rätt i tycker jag och jag förstår vad du menar när du skriver om att man ska värna om sitt land. Vi kanske inte tycker så olika ändå:) Om du nu är seriös. Först var du väldigt anti men jag tror nog du menar det nu.. :)

Vaddå?

Grejen är att man som invandrare inte tillåts att påverka saker och ting till det bättre. Tro mig om jag hade ngn makt så skulle jag lagstifta den här lagen om 25 års prövningstid. Men grejen är att man inte kan nå hur långt som helst som invandrare och det kan du ej förneka. Man kan ju inte vara naive heller och säga "nä nu går du till överdrift" som du skrev i början. Jag personligen tycker att Sverige är det bästa landet i världen och det menar jag helt ärligt. Men jag hoppas också på att kunna räknas som vilken medborgare som helst och inte en klass Ö medborgare.

MVH

Daniel_S
2006-04-20, 21:42
Prövotid är egentligen en mycket sund idé, men kommer aldrig att lösa problemen som redan finns i Sverige. Problemet är det som hände i början och mitten av 90-talet, en alldeles för stor invandring som inte på något sätt kan ta del av resten av samhället. Dessa har redan svenskt medborgarskap och kommer aldrig att bli av med det. Invandringen idag är bara en bråkdel av vad som var.

Så en prövotid står vid sidan av själva problemet, även om en sådan skulle underlätta i framtiden. Fundera istället vad som kan göras för att få nuvarande invandrare med i leken.

mistermr
2006-04-20, 21:45
Prövotid är egentligen en mycket sund idé, men kommer aldrig att lösa problemen som redan finns i Sverige. Problemet är det som hände i början och mitten av 90-talet, en alldeles för stor invandring som inte på något sätt kan ta del av resten av samhället. Dessa har redan svenskt medborgarskap och kommer aldrig att bli av med det. Invandringen idag är bara en bråkdel av vad som var.

Så en prövotid står vid sidan av själva problemet, även om en sådan skulle underlätta i framtiden. Fundera istället vad som kan göras för att få nuvarande invandrare med i leken.

Jag tror att det enda som hjälper är hot med utvisning. Det skulle sätta press på alla parter. Samtidigt skall man öppna arbetsmarknaden för invandrare. Man kan inte bara låta dem sitta och inte ha ngt att göra. Det är helt tokigt, framförallt sett ur en ekonomisk synvinkel.

Men vem är det som lyssnar?

Jag är ändå bara en invandrare.

MVH

thomast
2006-04-20, 21:50
Det var ett jävla tjöt då.. Svensk enligt mig är ju när man är svensk och ens föräldrar iaf kommer från sverige..


En fundering: Min far är finne och min mor är kroat, själv har jag alltid bott i Sverige. Om jag skulle utvisas var någonstans ska jag placeras?

Daniel_S
2006-04-20, 21:50
Jag tror att det enda som hjälper är hot med utvisning. Det skulle sätta press på alla parter. Samtidigt som man kunna öppna arbetsmarknaden för invandrare. Man kan inte bara låta dem sitta och inte ha ngt att göra. Det är helt tokigt, framförallt sett ur en ekonomisk synvinkel.

Men vem är det som lyssnar?

Jag är ändå bara en invandrare.

MVH

Jo men det är lite svårt att utvisa svenska medborgare.

Det där med arbetsmarknaden är ett mycket stort problem, en början vore att rösta bort sossarna.

Pepparkakssmurfen
2006-04-20, 21:52
En fundering: Min far är finne och min mor är kroat, själv har jag alltid bott i Sverige. Om jag skulle utvisas var någonstans ska jag placeras?

Vi får fråga Naci Cicek (personen som föreslog utvisning) :)

Sebbe_H
2006-04-20, 21:52
En fundering: Min far är finne och min mor är kroat, själv har jag alltid bott i Sverige. Om jag skulle utvisas var någonstans ska jag placeras?

Fråga inte mig. fråga mistermr istället då det var han som tog upp det.

Daniel_S
2006-04-20, 21:52
En fundering: Min far är finne och min mor är kroat, själv har jag alltid bott i Sverige. Om jag skulle utvisas var någonstans ska jag placeras?

Sibiren :whipped:

Tricklev
2006-04-20, 21:52
Måste varenda diskussion som kommer upp handla om några personer som tjabblar fram och tillbaks om vad svensk är eller inte är?

Ni har ju redan sagt era argument, flera gånger om också.

Deceiver85
2006-04-20, 21:53
Vad var det dem sa på "100%"? Bästa sättet att förhindra bostadssegrationen med invandrare och svenskar boende i olika områden är att flytta fängelserna närmare centrum :D

Sverigedemokraterna skriver en vettig sak i sitt principprogram: Svensk är den som av sig själv och som av andra uppfattas som svensk. Den uttalandet stöder jag till 100%

thomast
2006-04-20, 21:56
Fråga inte mig. fråga mistermr istället då det var han som tog upp det.

Inte helt klockrent citerat av mig men han får gärna svara.

grisbil3n
2006-04-20, 23:48
Något som också är intressant är att man sällan kallas invandrare om man kommer från Norge, Finland, England, Tyskland eller whatever. Hade personen kommit från Uganda eller Iran tex istället så är denne en invandrare.

Vad är skillnaden?

Men hur jävla tröttsamt börjar inte det där jävla PK-snacket bli? Vi vet alla att det handlar om etnicitet, sen använder man sig av termen invandrare i dagligt språkbruk.

Wennerberg
2006-04-21, 05:56
Nej en svensk kan diskutera invandring och invandrare hur mycket han vill. Men, skälet till att invandrare själva inte blir dömda för hets mot folkgrupp är att dom är i minoritet. Det var det jag reagerade på i din förra post.

Om du är trött på "det svenska sättet", så föreslår jag att du flyttar utomlands. Det gjorde jag trots att jag inte alls är trött på nåt svenskt.
Men när du väl kommer utomlands så kommer du att inse att ditt hemland är det bästa landet i världen.
Tror du jag har råd till att flytta utomlands? Jag har inte ens gått ut gymnasiet än. När jag har råd så vill man iaf ifrån malmö c, för det är som en galen djungel och helt oacceptabelt med skit som försigår

CoC
2006-04-21, 12:17
Men när du väl kommer utomlands så kommer du att inse att ditt hemland är det bästa landet i världen.


Ehhh, faktiskt inte. Sverige är kört. Grå-sosse-mesigheten är kvävande.


Undertecknad

Exemplarisk invandrare

Tomten
2006-04-21, 12:35
Vad heter man om man 100% svensk?
Hur ser man ut om man är 100% svensk?

så här

http://www.sverige.de/reis/pics/bild_norr_03.jpg

Tomten
2006-04-21, 12:37
En fundering: Min far är finne och min mor är kroat, själv har jag alltid bott i Sverige. Om jag skulle utvisas var någonstans ska jag placeras?

Du kan ju inte utvisas om du inte är kroatisk eller finsk medborgare. Har då både kroatiskt och finskt medborgarskap så får du kanske välja vilket land du föredrar att bli utvisad till.