handdator

Visa fullständig version : Hur ska jag få mina ben sluta klia?


shibi
2006-04-20, 14:45
Jag har nu inte kunnat sova bra de senaste nätterna pga. att mina ben kliar som faen.
Det håller mig vaken, så jag kan inte somna.
Det är så illa att jag inte sov någonting i natt *grr*

De har aldrig kliat förut, och varför just nu har jag ingen aning om. Jag solade solarium i måndags, men jag brände mig inte, så det skulle vara konstigt om det var fallet.

Jag måste sova inatt, annars känns det som jag kommer dampa loss.
Har ni några knep?

Kaboffastar
2006-04-20, 14:51
fel forumsdel ?

eller det där kanske endast var kuriosa, bilder kommer ? :D

sissa
2006-04-20, 15:01
Testa talk eller potatismjöl för det akuta kliandet.

För det icke akuta så är väl vanlig hudlotion värt att testa

shibi
2006-04-20, 15:04
oooh, posta visst lite fel, för bilder får ni inte från mig :booty:

Kan någon bussig Mod vara snäll och flytta tråden till Offtopic.

Tack för svaren hittils.
Får testa talk. Prövade Babyolja, men inte hjälpte det mycke.

puppas
2006-04-20, 15:30
Detta var väl uppe för inte så länge sen ?

Adio
2006-04-21, 05:19
En salva som funkar 100% på myggbett är "Systral" , men tror den bara finns i tyskland :(

Var det första gången du sola solarie?

Scratch89
2006-04-21, 07:13
Det där fick jag för drygt ett år sedan, när jag solade två gånger med kort tid emellan. Det kliade över HELA KROPPEN. Jag blev galen, kunde inte sova. Jag smörjde in hela kroppen med matolja ett par gånger om dagen, det hjälpte. :D

shibi
2006-04-21, 13:16
Yup, första gången jag sola... Och sista.

Inatt sov jag ganska bra. Smörjde in mig med Maaasssor av talk och nån kroppslotion. Men jag har inte lyckats dränka kliandet än.

Får testa matolja:)

Åse Columbus
2006-04-21, 19:02
ok..out on a limb here

men när ja var gravid så hade ja enorma problem med klåda på benen

visade sig vara ett fel i levern.......läkarna sa att det ofta e levern som ger såna problem

kolla dina levervärden...om inte bara för att utelsuta det som ett problem, för om de e det så e de nog en bra ide att ta itu med problemet....

Liten Men Fet
2006-04-21, 22:47
Ordentligt med sprit innan du ska sova ordnar nog problemet. Den ska då ner i magen..
Men gå till doktorn och kolla så det inte är några andra problem som tex levern som Åse sa.

shibi
2006-04-23, 19:56
Det är över nu iallafall. Tack och lov.
Hade inte duschat på en vecka, då alla säger att det blir värre. Snacka om att jag känner mig fräsh nu.

Min mor snackade om att om jag inte är van vid att sola, så kan man få en chock av att gå till solarium. Ungefär som ett allergi "anfall"
Och jag är blond, ljushy med blåa ögon, så jag tål ju inte solen speciellt bra heller. Så den teorin tyckte jag lät vettigt.

Att det skulle vara levern, skulle nog vara möjligt, om det inte hade gått över.

Men tack för all hjälp iallafall. Alltid lär man sig något.
(Tänker aldrig någonsin sola solarium igen under hela mitt liv :furious: )

Åse Columbus
2006-04-26, 19:26
[QUOTE=shibi]Det är över nu iallafall. Tack och lov.
Hade inte duschat på en vecka, då alla säger att det blir värre. Snacka om att jag känner mig fräsh nu.

QUOTE]

eeeeuuuuuu
äckligt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gimp
2006-04-26, 21:34
Det är över nu iallafall. Tack och lov.
Hade inte duschat på en vecka, då alla säger att det blir värre. Snacka om att jag känner mig fräsh nu.

Min mor snackade om att om jag inte är van vid att sola, så kan man få en chock av att gå till solarium. Ungefär som ett allergi "anfall"
Och jag är blond, ljushy med blåa ögon, så jag tål ju inte solen speciellt bra heller. Så den teorin tyckte jag lät vettigt.

Att det skulle vara levern, skulle nog vara möjligt, om det inte hade gått över.

Men tack för all hjälp iallafall. Alltid lär man sig något.
(Tänker aldrig någonsin sola solarium igen under hela mitt liv :furious: )

Heh, det blir bättre om du provar några gånger. Jag är själv fruktansvärt arisk och bränner mig direkt. :D Har jag inte solat på ett tag och brännan lagt sig blir jag röd första gången och kanske andra och sedan flagnar det bort lite hud men tredje gången, då jäklar!

Vad gör man inte för att se fin ut....Duscha oftare än en gång i veckan är ju i alla fall en början.:whipped: :laugh:

Doctor Snuggles
2006-04-26, 22:05
Det är över nu iallafall. Tack och lov.
Hade inte duschat på en vecka, då alla säger att det blir värre. Snacka om att jag känner mig fräsh nu.


Faktum är att det kan vara tvärtom. Beroende på hur man duschar.
Hade ofta klåda på benen förut, och det ENDA som hjälpe var kontrastduschar, d.v.s. duscha ömsom ISKALLT ömsom HETT, så länge som det behövs, typ 15 minuter. För mig verkade det vara dålig cirkulation som var problemet, eftersom det, eller att jag kliade mig med en stålborste (som iof hade en tendens att ge mig sår om jag tog i för mycket :D), hjälpte.

shibi
2006-04-27, 18:51
[QUOTE=shibi]Det är över nu iallafall. Tack och lov.
Hade inte duschat på en vecka, då alla säger att det blir värre. Snacka om att jag känner mig fräsh nu.

QUOTE]

eeeeuuuuuu
äckligt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:laugh: